در سال ۲۰۱۴ شرکت BMW نسل دوم SUV کوپهٔ خود یعنی X6 را معرفی کرد. خودرویی اسپرت و با وقار که از سال ۲۰۰۸ تا کنون دل هر جوانی را درگیر خود کرده است. نسخهٔ X6 M50d دارای یک پیشرانهٔ دیزلی قدرتمند است و البته برای کسانی که در ایالاتمتحده ساکن هستند دستنیافتنی خواهد بود، و این روند همچنان تا سال ۲۰۱۵ بدین شکل ادامه خواهد داشت. نسخهٔ X6 استاندارد احتمالاً در سه ماههٔ چهارم سال جاری به ایالاتمتحده وارد خواهد شد.
نمای خارجی
بدنه جدید نیز لایق نامX6 است، به زوایا و خطوط برجستهٔ بدنه توجه بیشتری شده است و ظاهر خودرو را بسیار تهاجمیتر از قبل ساخته است؛ چراغها به جلوپنجرهٔ مشبک شش پرّه وصل شدهاند. دریچههای بزرگ هوا بر روی سپر به همراه جلوپنجرۀ بزرگ، منبع تغذیهٔ هوای سرد به موتور دیزل X6 بهحساب میآیند.
مشخصات جانبیX6 کمتر دراماتیک است، تقریباً در هر اینچ از بدنه دارای خطوطی است که به X6 شخصیت بخشیده است. در زیر دستگیرههای درب عقب، یک خط منحنی بسیار برجسته قرار دارد که به چراغهای عقب منتهی شده است و ویژگی جالبی به نظر میرسد. در قسمت انتهایی خودرو پنجرهها بهمراتب کوچکتر میشوند و سقف معروف شیبدار نیز در کنار خطوط بدنه هماهنگی خوبی برقرار کرده است. در پشت خودرو نیز همه چیز آنطور که باید باشد سر جای خود قرار دارد، چراغهای بزرگ عقب LED هستند و یادآور مدل M6 میباشند، سپر دو رنگ جدید که یک جفت اگزوز بزرگ کرومی را در خود جای داده است نیز وقار خاصی به پشت X6 بخشیده است. رینگهای جدید ۱۹ و ۲۰ اینچی آلومینیومی نیز در زیر پای X6 خودنمایی میکنند. همچنین دیسکهای ترمز بزرگتر از نسل قبل شدهاند که در جلو ۳۸۵ میلیمتر و در عقب ۳۴۵ میلیمتر قطر دارند.داخل کابین
در کابین X6 جدید نیز تجدیدنظر شده و ارگونومی داشبورد بهروز تر و مدرنتر از قبل میباشد. صفحه نمایش بزرگ اعلانات و سرگرمی، همچنان در بالای نوار تیره رنگ داشبورد قرار دارد و دکمههای فیزیکی زیادی نیز در کنسول مرکزی جا گرفته است. دستهٔ دنده هم با لهجهٔ آشنا به چشم میخورد و با توجه به این که خودرو مجهز به سیستم iDrive است با نشانههایی خاص، بر روی آن علامتگذاری شده است. در مدل M پوشش صندلیها از چرم مخصوص آلکانترا میباشد، مرکز غربیلک فرمان نازکتر و اسپرت تر از نسخهٔ استاندارد است و دارای یک حلقهٔ ضخیم با پوشش چرم است که پدالهای تعویض دنده در پشت آن نیز خودنمایی میکنند.
خصیصهٔ جالبی که در طراحی داشبورد به چشم میآید، دریچههای تهویهٔ جدید با خروجی دوگانهٔ هوا هستند، و علاوه بر اینکه زیبایی منحصربهفردی به کابین بخشیدهاند، در هدایت جهات مختلف هوا، بسیار عملی هستند.
فنی و عملکرد
پیشرانهٔ X6 M50d در حال حاضر قدرتمندترین موتور دیزل ساخت BMW است. یک شش سیلندر خطی دیزل، به حجم ۳.۰ لیتر است که توسط توربوشارژر دوقلو تغذیه میشود.
سیستم سوخت Common-Rail با انژکتور پیزو، سوخت را در فشار شگفتانگیز “۳۱.۹۰۸ psi” به محفظهٔ احتراق میرساند. قدرت این دیزل، ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور عظیم ۷۴۰ نیوتن متر با یک گیربکس هشت سرعته Steptronic اسپرت، از طریق سیستم xDrive، به چهار چرخ منتقل میشود. نتیجهٔ این عمل شتاب ۰-۱۰۰ فوقالعادۀ ۵.۱ ثانیه میباشد و حداکثر سرعت نیز در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. میانگین مصرف سوخت این نسخه نیز بین ۵.۵ تا ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر ۱۷۴ گرم گازCO2 تولید میکند. حس واقعی و لذت رانندگی را در نسل دوم X6 میتوانید پیدا کنید، خودرو از چابکی و تعادل بسیار بالایی برخوردار است. گیربکس هشت سرعته Steptronic، سیستم xDrive، دیسک ترمز چهارچرخ، سیستم تنظیم شاسی، طراحی بدنهٔ آئرودینامیک و بهینهسازی شده همگی از مزایای نسل دوم این SUV جذاب است. آپشن سیستم تعلیق تطبیقی نیز برای این مدل قابل سفارش است که با استفاده از آن میتوانید کنترل عملکرد دینامیکی بدنه را در دست بگیرید و همچنین میتوانید قدرت و گشتاور را بین چرخهای عقب توزیع نمایید. همچنین سه حالت Comfort، Sport و Spotrt + را در دسترس دارید که در حالت Sport و Sport + پاسخ فرمان به حرکت دستان شما به طرز چشمگیری سریع میشود، سیستم تعلیق سفتتر شده و حس اسپرت را بهخوبی هر چه تمامتر به شما القاء میکند. لذا میتوانید بسته به نیاز، بین این دو حالت رانندگی سوئیچ کنید. همچنین برنامهریزی حالت Comfort یا راحت، دوباره صورت گرفته و به لطف سیستم تعلیق بادی و فرمان برقی، سعی در مهیا نمودن یک سواری بسیار نرم و لذتبخش را دارد. سیستم جدید در پکیج M که در X6 جدید بکار گرفته شده است قابلیت تشخیص نیرو لازم بر چرخ مورد نظر است، به عبارت دیگر، این سیستم، به منظور افزایش پویایی و عملکرد خودرو در پیچها و عدم وقوع Understeer، قدرت را بر آن چرخی وارد میکند که نیاز دارد تا تعادل خودرو را در سر پیچها حفظ کند. شاسی X6 M50d نیز دوباره طراحی شده است و به لطف سیستم تعلیق بادی جدید کنترل خودرو را حتی در شرایط سخت و خاص متعادل نگه میدارد.قیمتگذاری
BMW هنوز اخبار مربوط به قیمتگذاریSUV جدیدش را منتشر نکرده است، ولی انتظار میرود برچسب قیمتی بین ۸۰.۰۰۰ دلار تا ۹۰.۰۰۰ دلار را بر پیشانیM50d جدید ببینیم. باید تا اواخر سال جاری برای روشن شدن قیمت نسل دوم X6 صبر کنیم.
نتیجهگیری
X6 M50d یک خودروی اسپرت به تمام معناست، خودرویی جذاب، جوانپسند، شیک و مدرن است که لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را نیز در قالب یک SUV کوپه به شما ارائه میدهد. گزینههایی چون: بدنهٔ کوپه و منحصربهفرد، سیستم تعلیق اسپرت بادی جدید، موتور دیزلی توانمند با گشتاور فوقالعاده و عملکرد بالا، گیربکس هشت سرعته جدید، سیستم توزیع خودکار نیروی چرخها بر سر پیچها و … همگی نشان از یک خودروی مدرن، کارآمد و هیجانی هستند.
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳دو دیفرانسیله هست
رضا.2272
۲۵ مهر ۱۳۹۳افزایش کنتراست تصاویر واسه زیباتر کردن خیلی مشهوده
شهرام
۲۶ مهر ۱۳۹۳موتور V6 با حجم 3 لیتر و مصرف 5 لیتر در هر 100 کیلومتر !!
فوق العاده اس ..
اضافه کنید امنیت و حس بی نظیر رانندگی با BMW رو ؛
قیمت 80000 دلار
یعنی با همین وضع داغون مملکت که دلار 3 برابر قبل شده اگر اینجا هم مثل همه جای دنیا بود باید 240 میلیون قیمت بخوره این غول دوسـ داشتنی(با دلار قبل بود کمتر از 80 میلیون میشد در حالی که اینجا یه پژو پرشیا رو میدن 50 میلیون !!!)
امـــا
نزدیک 1 میلیارد قیمت میخوره تازه اگه اجازه ورود داشته باشه !
خیلی بی انصافیه زندگی توی اینجا ..
حسین
۱۰ بهمن ۱۳۹۴قیمتش الان زیر 500 میلیونه
بیشترشم به خاطر گمرکه
خوب کاری میکنن گمرک بالا از این ماشینا میگیرن، بذار یه کم از پولدارا هم پول بگیرن نه فقط مالیات که از ما کارمندا میگیرن.
در ضمن اگه پرشیا رو بهت 50 تومن دادن یه تجدید نظر تو اطلاعاتت داشته باش.
amir
۲۵ مهر ۱۳۹۳واقعا عالیه. باور کنین دیوونه کنندس…
Bmw دمت گرم خدایی. هیچی کم نذاشته
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳رنگ چرمش منو کشته!!!
overclock
۲۵ مهر ۱۳۹۳محشره واقعا ..فقط حیف بیاد ایران 90000 تبدیل میشه به 800میلیون تا 1میلیارد .سرمو به کدوم دیوار بکوبونم من از دست این مملکت؟
ALiHidden
۱۶ فروردین ۱۳۹۴واقعا:|
این پولو برا خودشون(مخصوصا آلمان چون دلار تبدیل ب یورو ک میشه ارزون تر در میاد)چیزی نیس:|:|:|:|:|
alireza
۲۵ مهر ۱۳۹۳من از طرفداران سر سخت بی ام دبلیو هستم و ایکس 6 یکی از اون مدل هایی هست که بسیار مورد علاقه ی من هستش.اما از لحاظ طراحی قسمت جلوش خیلی جذاب تر و زیباتر شده اما قسمت عقبش خیلی تو ذوق میزنه و اصلا اون جذابیت و زیبا بودنو نداره نسل جدید از همه لحاظ نسبت به نسل قبل بهتره به جر قسمت عقبش که خیلی ضعیف کار شده و نسل قبل در این مورد خیلی زیباتره
BEHNAM
۲۵ مهر ۱۳۹۳آقایی که سرتو میخوای به دیوار بکوبی
گمرک اصلا صفر
میشه 300 میلیون
میتونی بخری ؟
ALiHidden
۲۸ فروردین ۱۳۹۴حداقلش اینه ک یک میلارد نمیشه:||
مسعود
۴ آبان ۱۳۹۶آره.شما اون ماشین رو بیارین 300میلیون من میخرم.چرا برادر بحث الکی میکنیم؟خودروسازی که دست دولت باشه ازین بهتر نمیشه.شما ینی واقعا خبر ندارین سمند و پراید به چه قیمتی تموم میشه و بمصرف کننده چه قیمت میدن؟
چرا وقتی ایران ناسیونال دست خیامیها بود تو آسیا فقط ایران و ژاپن ماشین تولید میکرد اونم با بهترین کیفیت.همین کرهجنوبی سال۱۳۴۸که ما تالبوت میساختیم وهمه دهنشون باز نونده بود کره دوچرخه میساخت.صنعت وقتی دست بخش خصوصی باشه مجبوره جنس خوب بده دست مردم اگرنه ورشکست میکنه.وقتی صنعت دست دولت باشه جنس آشغال تولید میکنه یک گمرک خیلی بالا هم میبنده رو ماشین خارجی که مصرف کننده مجبور بشه محصول داخلی بخره.
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳آره نسخه m نمیشه
شهریار
۲۶ مهر ۱۳۹۳حیف پول که بابت انجور ماشینها بدی!!!!!!!؟؟؟
پول آدم ایرانی رو باید بابت همون ماشینهای مزخرف چینی داد تا همیشه یادمون باشه سری که درد نمیکنه رو الکی دستمال نبندیم
برداشت آزاد ….ولی اونایی که تیز باشن منظور من رو خوب میگیرن
Siavash
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خوب گفتی دوست عزیز،خیلی گل گفتی
Frankenstein
۲۶ مهر ۱۳۹۳740 نیوتون متر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه تریلیه؟؟؟
انصافا محصول خوبی هست…
pouya
۲۷ مهر ۱۳۹۳لطفا یکی به من جواب بده ، قیمت این اقا هست 80.000 دلار یعنی 240 میلیون تومان ، ایشون میان داخل کشور طبق قانون گمرک 105% میشه 480 میلیون ، حالا چجوری میشه 800 یا 900 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
200% ذرضد سود یعنی چی ؟؟؟ اون سود دوم چی میگه ؟؟؟؟؟؟
ای بابا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۷ مهر ۱۳۹۳اونو دلال ها و واسطه ها بر میدارن
گمرک هم فک کنم از 105% بیشتر باشه(مطمئن نیستم)
مقدار زیادی هم بابت گرفتن پلاک ملی هزینه میشه
وحید
۲ آبان ۱۳۹۳دوستان عزیز باید توجه داشته باشن که واردات شامل دو تعرفه میشه، یکی حق الثبت و دومی سود بازرگانی، در حدود ده سال قبل مجموع این دو تعرفه 35 درصد بود ولی الان با این اوضاعی که پیش اومده حرف از حقوق گمرکی 146 درصدی هست. که نمونه بارزش خودروی فراری 2.5 میلیاردی هست که 8.5 میلیارد تومن قیمت میخوره.
saed
۵ آبان ۱۳۹۳جراغ جلوش خوب نیست x5 همینجوری شده چراغ جلو شاسی بلندهای bmw افت کرده از نظر طراحی
هادی
۹ آذر ۱۳۹۳بی صاحاب عین تانکه ، دم خودرو سازهای داخلی گرم با پراید 21 میلیونی می شه از روش رد شد, ببخشید از زیرش!!!!!
احمد
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ینی فقط بهتون بگم محشره امروز تو جاده کلات بودیم با خانواده یک پیکان تو اون سربالایی ها گیر کرده بود و نمیکشید کلی ترافیک کرده بود یکی ازین ایکس شش ها اومد لعنتی چقدر محشره من همونجا مجذوبش شدم بعد تو اون ترافیک یهو رفت تو لاین سبقت و تو یک چشم بهم زدن محو شد خدا وکیلی من اونجا دهنم باز مونده بود من اونجا ماشینم با دنده سه میرفت فقط(پارسه) وقتی دیدم این اینطوری رفت خیلی دلم گرفت اخه این انصاف نیست ک فقط یک عده سوار اینطور ماشینا شن و اگر کسی هم بخواد اینا رو بخره باس کلی پول بده حییییییف….
امین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴بنده مهندس عمران هستم بدلیل علاقه شدید و اما بیشتر از اون علاقه به صنایع خودرو مخصوصا خودرو سازی بی ام و آلمان .ازمطالب مفید شما سپاس گذارم .خواهشمندم قسمتی به سایت خود اضاف کنید که این مطالب را یا حداقل لینکش را به ایمیلمان ارسال کند که مطمئنا بازده خیلی خوبی در آمار بازدید سایتتون خواهد داشت
under
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان.
از نظر من BMWشرکت معتبری است اما فکر نکنه هیچ جای دنیا و هیچ کارخانه ای بتواند مثل کارخانه های ماشین ها امریکایی تولید کند.
دوستان من ساکن اهواز هستم و اینجا منطقه ازاد که هست باید ببینیت از نزدیک ماشین های امریکایی و اوبوهت انها رو عموی من یه کادیلاک اسکالید پلاک اروند به قیمت۳۰۰خریده وقتی بشینی توی این ماشین اتفاوت رو خودتون حس میکنید من سوار ماشین های زیادی شدم چون عموم نمایشگاه ماشین داره اما ماشین امریکایی چیز دیگست.
بنز وبی ام دبلیو و اعودی رو باید بزاری در کوزه ابش رو بخوری
majid
۳۰ مرداد ۱۳۹۴بنظرم طراحی چراغای عقب مدل قبلیx6 از مدل جدیدش بهتره کلا ابهت مدل قبلی بیشتر بود
اول انگلیس بعد المان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ضعف ها نسبت به رنجروور اس وی ار= شتاب اولیه -شتاب ثانویه -قدرت موتور-امکانات-افرود -کیفیت ساخت-سیستم تعلیق-فرمان پذیری-نرمی- محکمی-چسبندگی
Arsham
۱۹ اسفند ۱۳۹۴بابام حدود ۸،۹ ماه پیش x6 گرفت ۴۷۰ ملیون اما با هزینه گمرک و پلاک ملی ۶۹۰ ملیون شد…
غزال
۲۴ خرداد ۱۳۹۵من الان سایت های مختلفی رو چک کردم
قیمتش بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومنه
با اینکه زیاده قیمتش ولی واقعا بینظیره ☺️
M.F
۸ تیر ۱۳۹۵این ماشین محشره ما هم بی ام مدل قدیمیه 2008 داریم بعد یک بار که رفتیم تو تعمیر گهاه همین ایکس شش را آورده بودند لامصب عجب صدایی داشت من خیلی دلم می خواست?????????????????????????????? اصلا ووولللشششش پولش را از کجا کدوم گوری بیاریم
آرمین
۱۲ شهریور ۱۳۹۵من میخوام بخرم انشالله
اما تو ایران فقط دسته دومش هست و نو نیست دست دوم ها هم فقط مدل ۲۰۱۳ هست
لطفا راهنمایی کنید بدجور گیرافتادم
سوشیا
۳ آبان ۱۳۹۵من این ماشین رو دارم و باید بگم بهترین ماشینیه که دارم
Msh
۱۶ بهمن ۱۳۹۵زحمت طراحی و ساخت و پول متریال رو یارو آلمانیه میده این مفت خورها اینجا از اونها بیشتر سود میکنن بخاطر چی؟یه مشت کپی مونتاژکار فرغون ساز. دلم از دست اینها خیلی پره مردم با خونشون سود فرغونها رو میدن.بعد اسمشو میزارن حمایت از تولید داخل.
مهدى
۳ مهر ۱۳۹۶مزخرف ترین ماشین x6 است
یبار بنزین معمولى زدم بیچاره شدم تا درست شد
نخرید عزیزان
وحید
۲۷ آذر ۱۳۹۶داداچ توی ماشین دیزل بنزین زدی؟ مطمنی BMW بوده نه پراید؟