در سال ۲۰۱۴ شرکت BMW نسل دوم SUV کوپهٔ خود یعنی X6 را معرفی کرد. خودرویی اسپرت و با وقار که از سال ۲۰۰۸ تا کنون دل هر جوانی را درگیر خود کرده است. نسخهٔ X6 M50d دارای یک پیشرانهٔ دیزلی قدرتمند است و البته برای کسانی که در ایالاتمتحده ساکن هستند دستنیافتنی خواهد بود، و این روند همچنان تا سال ۲۰۱۵ بدین شکل ادامه خواهد داشت. نسخهٔ X6 استاندارد احتمالاً در سه ماههٔ چهارم سال جاری به ایالاتمتحده وارد خواهد شد.
نمای خارجی
بدنه جدید نیز لایق نامX6 است، به زوایا و خطوط برجستهٔ بدنه توجه بیشتری شده است و ظاهر خودرو را بسیار تهاجمیتر از قبل ساخته است؛ چراغها به جلوپنجرهٔ مشبک شش پرّه وصل شدهاند. دریچههای بزرگ هوا بر روی سپر به همراه جلوپنجرۀ بزرگ، منبع تغذیهٔ هوای سرد به موتور دیزل X6 بهحساب میآیند.
مشخصات جانبیX6 کمتر دراماتیک است، تقریباً در هر اینچ از بدنه دارای خطوطی است که به X6 شخصیت بخشیده است. در زیر دستگیرههای درب عقب، یک خط منحنی بسیار برجسته قرار دارد که به چراغهای عقب منتهی شده است و ویژگی جالبی به نظر میرسد. در قسمت انتهایی خودرو پنجرهها بهمراتب کوچکتر میشوند و سقف معروف شیبدار نیز در کنار خطوط بدنه هماهنگی خوبی برقرار کرده است. در پشت خودرو نیز همه چیز آنطور که باید باشد سر جای خود قرار دارد، چراغهای بزرگ عقب LED هستند و یادآور مدل M6 میباشند، سپر دو رنگ جدید که یک جفت اگزوز بزرگ کرومی را در خود جای داده است نیز وقار خاصی به پشت X6 بخشیده است. رینگهای جدید ۱۹ و ۲۰ اینچی آلومینیومی نیز در زیر پای X6 خودنمایی میکنند. همچنین دیسکهای ترمز بزرگتر از نسل قبل شدهاند که در جلو ۳۸۵ میلیمتر و در عقب ۳۴۵ میلیمتر قطر دارند.داخل کابین
در کابین X6 جدید نیز تجدیدنظر شده و ارگونومی داشبورد بهروز تر و مدرنتر از قبل میباشد. صفحه نمایش بزرگ اعلانات و سرگرمی، همچنان در بالای نوار تیره رنگ داشبورد قرار دارد و دکمههای فیزیکی زیادی نیز در کنسول مرکزی جا گرفته است. دستهٔ دنده هم با لهجهٔ آشنا به چشم میخورد و با توجه به این که خودرو مجهز به سیستم iDrive است با نشانههایی خاص، بر روی آن علامتگذاری شده است. در مدل M پوشش صندلیها از چرم مخصوص آلکانترا میباشد، مرکز غربیلک فرمان نازکتر و اسپرت تر از نسخهٔ استاندارد است و دارای یک حلقهٔ ضخیم با پوشش چرم است که پدالهای تعویض دنده در پشت آن نیز خودنمایی میکنند.
خصیصهٔ جالبی که در طراحی داشبورد به چشم میآید، دریچههای تهویهٔ جدید با خروجی دوگانهٔ هوا هستند، و علاوه بر اینکه زیبایی منحصربهفردی به کابین بخشیدهاند، در هدایت جهات مختلف هوا، بسیار عملی هستند.
فنی و عملکرد
پیشرانهٔ X6 M50d در حال حاضر قدرتمندترین موتور دیزل ساخت BMW است. یک شش سیلندر خطی دیزل، به حجم ۳.۰ لیتر است که توسط توربوشارژر دوقلو تغذیه میشود.
سیستم سوخت Common-Rail با انژکتور پیزو، سوخت را در فشار شگفتانگیز “۳۱.۹۰۸ psi” به محفظهٔ احتراق میرساند. قدرت این دیزل، ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور عظیم ۷۴۰ نیوتن متر با یک گیربکس هشت سرعته Steptronic اسپرت، از طریق سیستم xDrive، به چهار چرخ منتقل میشود. نتیجهٔ این عمل شتاب ۰-۱۰۰ فوقالعادۀ ۵.۱ ثانیه میباشد و حداکثر سرعت نیز در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. میانگین مصرف سوخت این نسخه نیز بین ۵.۵ تا ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر ۱۷۴ گرم گازCO2 تولید میکند. حس واقعی و لذت رانندگی را در نسل دوم X6 میتوانید پیدا کنید، خودرو از چابکی و تعادل بسیار بالایی برخوردار است. گیربکس هشت سرعته Steptronic، سیستم xDrive، دیسک ترمز چهارچرخ، سیستم تنظیم شاسی، طراحی بدنهٔ آئرودینامیک و بهینهسازی شده همگی از مزایای نسل دوم این SUV جذاب است. آپشن سیستم تعلیق تطبیقی نیز برای این مدل قابل سفارش است که با استفاده از آن میتوانید کنترل عملکرد دینامیکی بدنه را در دست بگیرید و همچنین میتوانید قدرت و گشتاور را بین چرخهای عقب توزیع نمایید. همچنین سه حالت Comfort، Sport و Spotrt + را در دسترس دارید که در حالت Sport و Sport + پاسخ فرمان به حرکت دستان شما به طرز چشمگیری سریع میشود، سیستم تعلیق سفتتر شده و حس اسپرت را بهخوبی هر چه تمامتر به شما القاء میکند. لذا میتوانید بسته به نیاز، بین این دو حالت رانندگی سوئیچ کنید. همچنین برنامهریزی حالت Comfort یا راحت، دوباره صورت گرفته و به لطف سیستم تعلیق بادی و فرمان برقی، سعی در مهیا نمودن یک سواری بسیار نرم و لذتبخش را دارد. سیستم جدید در پکیج M که در X6 جدید بکار گرفته شده است قابلیت تشخیص نیرو لازم بر چرخ مورد نظر است، به عبارت دیگر، این سیستم، به منظور افزایش پویایی و عملکرد خودرو در پیچها و عدم وقوع Understeer، قدرت را بر آن چرخی وارد میکند که نیاز دارد تا تعادل خودرو را در سر پیچها حفظ کند. شاسی X6 M50d نیز دوباره طراحی شده است و به لطف سیستم تعلیق بادی جدید کنترل خودرو را حتی در شرایط سخت و خاص متعادل نگه میدارد.قیمتگذاری
BMW هنوز اخبار مربوط به قیمتگذاریSUV جدیدش را منتشر نکرده است، ولی انتظار میرود برچسب قیمتی بین ۸۰.۰۰۰ دلار تا ۹۰.۰۰۰ دلار را بر پیشانیM50d جدید ببینیم. باید تا اواخر سال جاری برای روشن شدن قیمت نسل دوم X6 صبر کنیم.
نتیجهگیری
X6 M50d یک خودروی اسپرت به تمام معناست، خودرویی جذاب، جوانپسند، شیک و مدرن است که لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را نیز در قالب یک SUV کوپه به شما ارائه میدهد. گزینههایی چون: بدنهٔ کوپه و منحصربهفرد، سیستم تعلیق اسپرت بادی جدید، موتور دیزلی توانمند با گشتاور فوقالعاده و عملکرد بالا، گیربکس هشت سرعته جدید، سیستم توزیع خودکار نیروی چرخها بر سر پیچها و … همگی نشان از یک خودروی مدرن، کارآمد و هیجانی هستند.
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳جلوش خوشگل شده و انگار پیر تر شده ولی عقبش خیلی میتونست از این بهتر باشه در ضمن من تصور کردم مشکیش تو شب عالی میشه!
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳راستی دوستان یه سوال،توی کربن(نید فور اسپید)100هزار تا پول دارم،از بین این ماشینا کدومو بگیرم؟
1-مرسدس بنز اس ال65-AMG
2-پوروشه کیمن
3-استون مارتینB9
فرهاد
۲۴ مهر ۱۳۹۳:)
گزینه ی 2
یادمه یه لنسر هم داشت کربن
خدا ی هندلینگ بود من لول آخرشو با اون بردم
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳منم با کوروت بردم شتابشو گذاشتم تو آخر همون اول میزاشتمش عقب آئودی رو ولی هندلینگش آشغال میشد.
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳ولی از این 3 تا گزینه 3 بهتره
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳اره من الان لنسر دارم خدای هندلیگه راست میگی!
ولی رنو کلیو هست از اون هندلیگش بهتره ولی سرعتش کمتر،الان من خودم لنسرم مشکیه اسپورتشم کردم بد جور!
خیلی خفن شده!
در ضمن دراگون کوروت هندلیگش افتضاحه!
heshmat021
۲۴ مهر ۱۳۹۳یادمه لول اخرشو با کوروت رفتم
تو نید فور اسپید اول برام
شتاب
دوم سرعت
و سوم هندلینگ مهم بود
شما هم از همین روش استفاده کن ماشین انتخاب کن
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳مک میسل خیلی شوتی بابا کربن مال سال 2006 هست
الان بازی میکنی.
در ضمن هر 3 تاشون آشغالن اصلا هندلینگ در حد آشغال.
منظورم نسخه واقعیشون نیست بازیشونو بد درست کردن
برو از اینترنت ترینر کربن رو دانلود کن پولت بشه بی نهایت بعد هر چی دوست داری بخر.
به نظر من اگه به قسمت داریوش همون منطقه قرمز نرسیدی از مزدا RX-7 استفاده کن.بعد رسیدی اونجا کوروت رو بخر.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳در مورد گزینه 1 حرفتو پس بگیر زووووووووود!
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳رضا فقط رئال بچه کجایی
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳با منی رضا یا با مکی؟!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳با تو!!!
این که میگی هر سه تاشون ….ان
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳حرفمو پس نمیگیرم تو بازی چرتن هر 3 تاشون ولی تو واقعیت یه چیز دیگه.
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳من از سال87 بازی میکنم ولی به خاطر اینکه مموری موجود نبود و از هفته پیش مموری گرفتم،دارم میرم جلو
الان منطقه کنجی و ولف رو گرفتم البته فعلا…
میخوام منطقه اون دختره اسمش نمیدونم چی بود رو بگیرم
بعد میرم منطقه داریوش.
یارمم کالینه.
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳در ضمن دراگون من یه سوال دیگه داشتم،ماشین کنجی رو فروختم اشتباه کردم؟
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳خب دوستان،به این نتیجه رسیدم که مزدا ار ایکس8 رو بفروشم،(که از اول اونو داشتم)ماشین کنجی رو که فروختم…
الان مونده یه لنسر با150هزار تا پول،به این نتیجه رسیدم که یه پوروشه کیمن بگیرم برم تیونش کنم،در ضمن من تو سونی2 بازی میکنم.
در مورد کوروت هم که اصلا دوست ندارم چون خیییییییییلی هندلیگ داغونی داره،استون مارتین هم که هندلیگش چنگی به دل نمیزنه،همینطور مرسدس،پوروشه باز از هر دوتاشون هم ارزونتره هم بهتر،پس یدونه کیمن میخرم!
ممنون
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳کاری به بازی ندارم منظور من هم تو واقعیت بود!
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳پوریا جان من همیشه نویل ور میداشتم ولی به این نتیجه رسیدم که کالین بهتره اگه قلقشو بلد باشی که من قلقشو بلدم…ولف(همونی که استون داره)که خیلی راحت بردم،کنجی رو یه ذره سخت بردم چون لنسر داشتم و پول نداشتم.(و لنسرم تیون نبود………………………………
اون دختره رو هم که فعلا دارم منطقشو میگیرم.
حالا ببینم بقیش چی میشه!
پوری پوریا!
۲۴ مهر ۱۳۹۳از بین گزینه هات پورشه بهتره. تو این نسخه و بنزی که گفتی شتاب و حداکثر سرعت افتضاحی داره() توهین به بنز نیستااا :D ) و استون مارتین هم هندلینگ و فرمون دهی مضخرفی داره( اینم توهین به آستون مارتین نیستاا :D ) به هر حال تو این نسخه از بین 3 گزینه ایب که گفتی پورشه بهترین عملکرد رو داره ;). در ضمن نید فور اسپید چه قدیمی و چه جدیدش بهترین بازی هست و هر چهقدر هم که جلو من بزاری بازی میکنم. کسی هم حق توهین به این بازی رو نداره :D …
پوری پوریا!
۲۴ مهر ۱۳۹۳تو این نسخه یارتو همیشه نویل بردار( همون موبلنده که اول بازی بهت میده)!. اون زنه هم با هر ماشینی میتونی ببری نگران نباش. اون یارو هم که استون مارتین داره خیلی خوله!!! اونم با هر ماشینی میتونی ببری.
من تجربه زیادی تو همه ی نسخه های این بازی دارم. اگه سوالی بود در خدمتم ;)
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳اخر هم پوروشه رو خریدم!
پوری پوریا!
۲۴ مهر ۱۳۹۳من قلق همشونو بلدم و اون دختره خیلی پر رو و پدر سوختس !!!!!!. اونه کچله هم خوبه;) امتحانش کن . به حر حال حوزه نخصصی من ماست وانتد 2005 هست!. یه چیز دیگه: داداش معلومه راننده نیستیا!! :D تو این بازی آگه به ماشین فک کنی به هیچ جا نمیرسی. من با مزدا اسپید 3 دو تا شونو بردم!.
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳من تو کربن زیاد راننده نیستم،ماشینم خوب باشه میبرم،نباشه نه!
پوری پوریا!
۲۴ مهر ۱۳۹۳کار خوبی کردی پورشه خریدی!!
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳مک میسل اشتباه به توان 2 کردی که ماشین کنجی رو فروخیتی با اون میتونستی هر 3 منطقه رو به راحتی بگیری و یه چند تا قسمت هم از منطقه داریوش رو بری ولی دیگه جواب نمیداد.
arman
۲۴ مهر ۱۳۹۳یادش بخیر من هم با کوروت هم slr و هم مورسیه لگو داریوش رو بردم
بهترین انتخاب هم اون نیسان قدیمیه هس باهاش تا داریوش رفتم
سخت ترین مرحلش هم داریوش نیس…تو اون چنلجن ها هست که با یه بی ام و 3 باید کروت رو بگیری تو دره…
چون یه 18.19 باری کربن رو تموم کردم دیوونش بودم :)
الانم ب سرم زد باز نصبش کنم بعد 7 سال :)
Vahid
۲۴ مهر ۱۳۹۳بازی با کربن بیشتر کمدی بود. اصلا بویی از واقعیت و رانندگی نبرده. نه کربن ، نه آندر کاور ، نه موست وانتد(هم قدیمیش و هم جدیدیه) وکلا این مدل از NFS ها. یعنی به بچه 4-5 ساله میدادی از همه جلو میزد و اول میشد. واقعی ترین و اصولیترین NFS ها که من بازی کردم ، به ترتیب : 1- NFS Shift2 و 2- NFS Porsche Unleashed و 3- NFS Shift و 4- NFS Rivals و در میان اینها بهترین ،اصولیترین و خاطره انگیزترین بازی واسه من همون نید فور اسپید پورشه بود. مثلا در هنگام تصادف چراغها میشکست و هر قسمت که آسیب میدید به خوبی کار نمیکرد و یا اگر ماشینی از عقب بهت برخورد میکرد دیگه ماشینت به سختی حرکت میکرد.چون موتور نابود شده بود. اگه پیچ خیلی تند بود و با سرعت میپیچیدی ، ماشینت قطعا چپ میکرد ، مگر اینکه لاستیک مناسب واسش بخری و قطعات اسپرتی روش نصب کرده باشی. البته باید بگم که این امکانات(تغییر قطعات و شرکت در تورنمنتها و گرفتن گواهینامه و 21 جاده و…) فقط در نسخه اصلی بازی بود.فکر کنم سالهای 77-78 بود بازی میکردم. اون موقع سوم راهنمایی بودم، حقیقتا NFS های دیگه غیر از اینایی که گفتم هیچکدوم به نحوه حرکت ماشین و نیروی وارد شده روی ماشین و کلا این چیزا بها ندادن و خواستن یه جورایی جو بازی اکشن بشه. مثلا من تو بیشتر سایتای داخلی و خارجی دیدم که از نحوه هندلینک Shift 2 مینالن ، خوب این واسه اینه که تا الان همه سر پیچ با 250 کیلومتر بر ساعت به راحتی میپیچیدن ولی تو این بازیها اینجور نیست و یه چیزی به نام ترمز هم وجود داره شما در واقعیت ببین میتونی تو شهر باسرعت 200-300 از این خیابون بپیچی تو اون خیابون؟ خوب نمیشه. پس واقعیت چیز دیگریست. تو شیفت 2 هم همینطوریه ، خود من واقعا الان Shift 2 واسم آسون شده ، چون فقط کافیه که هنگام پیچ سرعت رو به یه میزان قابل قبول برسونی ، مثل 60 یا 80 کیلومتر در ساعت.نه 250 کیلومتر. همین موست وانتد 2012 رو تو اینترنت بهش میگن فستیوال کرش. اصلا EA از شرکت Criterion Games انتقاد کرده که چرا بازی رو به این سبک ساختین، criterion قبلا از همین سبک بازیها میساخته ، حالا اومده واسه EA نید فور اسپید ساخته، این بازی از همون اول تموم شده هست. یعنی اولش مثل آخرشه. شما وقتی بازی رو شروع میکنی باید با ماشینت بری بگردی و ریس بدی و آخرش هم باید بری بگردی و ریس بدی!!!! راستی بچه ها بگذارید من بگم اینو: من یه گیمر هستم و زیاد بازی میکنم(شما هر چی خواستید اسمشو بگذارید، من خلاصشو میگم گیمر). و وقتی که میگم بازی میکنم یعنی بازی با شماره سریال بازی و هم single و هم Multi و هم بازیهای مثل angrybirds و در حال حاظر 45 بازی روی لپتاپم دارم.حتی همین Angry birds rio امتیاز من در جهان 34 شده، بعد از آپلود امتیازام. سری بازیهای Battlefield و Medal of honor وCOD و NFS و delta force و بازی شبکه joint ops با ویرایش خودم و بازیهای دیگه که حوصله اسم برن ندارم. در کل بعد این همه صغری کبری چیدن ، آقا کربن و اونای دیگه رو که اسم بردم رو بازی نکن، چون به شعور آدم توهین میشه.
بای بای
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳خیلی خوشگل و جوان پسنده.منتظر نسخه M میمونم.
بهترینه تو کلاس خودش
انزو
۲۴ مهر ۱۳۹۳من عاشق بی ام و هستم.خدا نصیب همه کنه.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳ببخشید اینجا کامنت میزارم…
بی ربطه ولی اینو نیگا کنین:
https://lh5.googleusercontent.com/-EwlpJ16CrVs/UtFRdw-tTdI/AAAAAAADOzg/lNz6GjQi_6M/Mercedes+SLS+AMG+%D1%82%D1%8E%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9+%D0%BF%D0%BE%D0%B4+%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82.jpg
کامنتم تکراری بود به بزرگواری خودتون ببخشید
(پدال تو رو به هرکی می پرستی اینو دیگه زودتر تایید کن!)
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳نظرتون چیه؟؟؟
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳هواپیماست نه ماشین
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳اسپویلر عقبشو دیدی؟!؟!؟!
به نظرت میزارن با این بیای تو خیابون؟ 0:)
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳ولی من به جای اینکه با90 هزار دلار اینو میگرفتم،میتونستم با این پول 3تا دوج چارجر بگیرم!
فرهاد
۲۴ مهر ۱۳۹۳یکی شو چلنجر بگیر لااقل :)
ولی انصافاً بی ام فقط سری 3 و 5
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳اوففف طراحی داخلی رو ببین
ای خدا
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳چلنجر گرونه!
کیا
۲۴ مهر ۱۳۹۳آقای آلمانهاس بی شک !!
ابهتش تمام نشدنی هستش
ماشین مغروره ، عصبانی و خشمگین
amirreza
۲۴ مهر ۱۳۹۳در یک کلام فوق العادس
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳رنگ آلبالوییش خیلی تو دل برو هست
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳نمیخوام انتقاد بیخود بکنم ولی هیچوقت با طراحی X6 نتونستم کنار بیام…دارم میگم فقط طراحی نه دینامیک و امکانات!
مخصوصا عقب ماشین یه جوریه
طراحی داخلش هم نمیگم قشنگ نیس ولی بازم اون حالت تکراری بودنو داره از نظر من بی ام و اگه یه تغییر کوچولو تو طراحی(مخصوصا طراحی داخلی)بده خیلی بهر میشه…
نظر شخصیم بود دیگه :D
NASSY
۲۴ مهر ۱۳۹۳نظر شخصیت وارد نیست :D
بذار واسه خودت نظر تو (شوخی بود داداش) :D ;)
کیا
۲۴ مهر ۱۳۹۳ببین دوست عزیز این بی ام و هستش !!
ماشینی که سری 3 با سری 7 فرق داره چون باید داشته باشه و همه با دیدنش براحتی میفهمن
مثه بنز نیستش که مدل S با سری C نفهمی کدوم کامپکته ، کدوم لوکسه ، کدوم اسپرته !!!
بالاخره یه فرقی باید باشه یا نه
cls cla sla slr sls s s63 c cl e ml glk gla B A
بگذریم که به همه این مدلها 1001 و عدد رقم اضافه میشه ، شرکت بنز خودش سردرگم نمیشه !!!!!!
حسين
۲۴ مهر ۱۳۹۳درود. رضا جان طراحی داخلی ب ام و ها درسته خیلی شبیه به همه اما تکراری و خسته کننده نیست. شرکت های بزرگی مثل ب ام و یا آئودی بسیار آهسته اما به صورت مداوم طراحی محصولاتشونو تغییر میدن. ب ام و های قدیمی هم طراحی داخلی و خارجی نزدیک به هم داشتن اما با همین تغییرات آهسته و پیوسته به اینجا رسیدن.
راستی یه نکته ای هم همینجا بگم که البته ربطی به کامنت آقا رضا نداره: کمپانی هوندا چند سال پیش با هدف تلفیق یه ماشین سدان با یک SUV، یه مدلی ساخت (به بازار هم ارائه شد اما اسمش یادم نیست) اما این مدل با شکست مواجه شد. ببنید ب ام و چه هنر و مهندسی ای داره که یک کوپه رو با موفقیت با یه SUV تلفیق کرده.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳در جواب KIA:
kia عزیز من لحنتو متوجه نمیشم چرا اینطوریه
به من میگی این BMW هستش خب خودم کور نیستم میبینم.
سری 3 و سری 7 هم حتما فرق دارن چون حداقل اسمشون یکی نیست فرقای زیادی که با هم دارن دیگه بماند!!
من اولین باره میبینم یه نفر میگه فرق مدلای بی ام و کاملا واضحه ولی مدلای مرسدس عین همن!شما یه برند مثال بزن که تنوع محصولات مرسدس رو داشته باشه…
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳این لیستی هم که که از سری محصولات بنز درست کردین:
اول باید بگم که F و G و M و R و V و همچنین GL و SLK و CLK و CLC رو هم باید اضافه کنی!
دوما مدلی به نام SLA نداریم S63 هم یک سری از ماشینا نیست یک مدل نسخه AMG اس کلاس محسوب میشه
سوما این که میگی روش نام گذاری بنزه اگه اینطوره پس روش BMW که همش یه مشت عدده یا جگوار که فقط حروف الفبا انگلیسی رو میچسبونه به هم که مزخرف تره…تمام این اسامی معنی و مفهوم دارن این که شما نمیدونی دلیل نمیشه بقیه هم نفهمن!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳در جواب حسین:
درود
آقا حسین ممنون از کامنتت منم فقط گفتم تکراریه و اصلا هم نگفتم قشنگ نیست مخصوصا M6 با طراحی نادر خان! یا سری 3 که خیلی قبولشون دارم بی ام و کمپانی معظمیه و هرچی نباشه آلمانیه…
در ضمن بهترین موتور های 6 سیلند خطی رو هم میسازه از نظر من!
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳دوستان ببخشید ولی ازتون یه مشاوره کوچیک میخوام
من یه تویوتا لندکروز v8 مدل 2013 دارم حدود 27 هزارتا کار کرده قیمتی که تو بازار گرفتم دور و بر 465 فی میخوره
یکی از دوستان بی ام و x6 3/5 مدل 2011 داره که 35 هزارتا کار کرده میگه 485
به نظرتون ارزششو داره x6 بخرم؟
اگه لندکروز لایک
X6 دیس لایک
لاکی استریک
۲۴ مهر ۱۳۹۳ببین داداش بستگی به سلیقه و سن داره من چون جوونم بی ام دبلیو رو میپسندم اما لندکروز هم ماشینه شایسته ای هست
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳ممنون آقا احمد F12 میلیاردر که به یاد فراری بنز قرمز گرتی.
به هر کی بوق بزنی میپره بالا هان…
حال دنیا رو میبری.
منم با اسپورتیج بابام کسی سوار ماشین نمیشه منظورم(دافی)
کسی به 206 من نگاه نمیکنه.منظورم با مال بابام مخ بزنم.
هه هه هه
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳ممنون از شما دراگون جان
بابا بیا بیرون از این بحث
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳گیجی؟برو بی ام و رو از کفش دربیار.
فرصت سوزی نکن
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳برو زود بی ام و بگیر از دستت میپره ها 2011 485 عالیه قیمتش رو هوا بگیر.
ما که فعلا یه 405 2000 داریم به درد اسقاط میخوره!خخخخ
نه جدا دیگه احساس میکنم اون2000 قبلی نیست!
داره رو خرج میفته…
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳یادش بخیر اون موقع که بابام پول دستش اومده بود میخواست ازرا 2010بگیره اینقدر معطل کرد همه چی گرون شد 2ماه بعدش هم یه ضرر بزرگ کرد الان یه سمند ای اف7 به زور میتونیم بگیریم!
خخخخخ
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳اره مک مسیل جان
یه زمانی آزرا صفر 50 بود
البته اون موقع پراید 7 تومن بود
الان یه 2008 خیلی تمیز سراغ دارم میگه 95
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳الان خودمونم بکشیم90تومن نداریم داداش!
گفتم که الان 30میلیون بیشتر برای ماشین نداریم!
بدبخت بیچاره ایم دیگه مثل شما پولدار نیستم لند کروز سوار شیم تو فکر ایکس6 باشیم!
فعلا 405 داریم همونم از دست ندیم خیلیه!
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳بابام اون موقع 6 ماه کارکردشو میخواست بخره40تومن،سفید بود،سال90بود میخواستیم بخریم
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳ایشاا… بزرگ بشی میتونی بخری می جان
نمیدونم چن سالته اما فکر کنم فکر کنم یه جا خوندم 17 سال گفتی درسته؟
منم اون اوایل لندکروز که نداشتم اون اول برای اینکه رانندگیم خوب شه یدونه زانتیا خرید.
بعدش اون زانتیا شد یدونه سوناتا 2007 اون سوناتا رو با آزرا یکی از دوستام عوض کردم آزرا رو تا سال 2011 داشتم بعد یه دونه c200 گرفتم اینو بابام ازم خرید یه بی ام و 328 مدل 2013 خریدم
سر داشتن چک دست کسی مجبور شدم این 328 رو با سانتافه 2013 عوض کنم
با سانتافه یه تصادف وحشتناک کردم سر یه دعوا خونوادگی با بابام
بعد بابام مجبور شد طبق حرفی که زده بود نصف پول لندکروز رو بده
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳شما نباید به پول باباتون دل خوش کنین
نمیشه که اگه باباتون ضرر که ماشینو بفروشین اگه سود کرد مدل بالاتر بخرین
تنها راهشم هیچی نیست جز درس
اینکه خودتون درآمدی داشته باشین
باور کنین دوستایی دارم که از ماشینایی دور بر 70 شروع کردن الان ماشیناشون دور و بر 700 میچرخه
امیدوارم موفق شین
حسين
۲۴ مهر ۱۳۹۳درود. من طرفدار ب ام و هستم اما سعی میکنم بیطرف قضاوت کنم. چون لند کروز رو واقعا دوس دارم.
فضای داخلی لندکروز بزرگتره. به خاطر طراحی جعبه ای شکل بدنه، حدود ماشین برای راننده قابل تصورتره که البته X6 با دوربین و سنسور جبرانشون کرده. ردیف عقب X6 هم تا حدود قد 180 رو به راحتی جا میده. از نظر امکانات و زیبایی و رانندگی X6 بهتره اما برای یه مسافرت با افراد بیشتر از 4 نفر لند کروز واقعا عالیه. فکر نمیکنم کار آفرودی بیشتر از توانایی های X6 نیاز داشته باشین اما اگه نیاز به یه ماشین آفرود قوی دارین بدون توجه به بقیه حرفام، لندکروز رو بردارین. یه نکته رو هم در نظر داشته باشید که لندکروز بزرگتر از X6ـه و توی شهر و ترافیک ممکنه اذیت کنه. انتخاب سخته اما لندکروز واقعا کاربردی تر از X6ـه (البته اگر نیاز به کاربردهای فراتر از حد توان و ابعاد X6 داشته باشین). تفاوت قیمتشون هم میگه لندکروز رو بردار.
در نهایت ما رو از تصمیمتون بی خبر نذارین.
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳بی نهایت ممنون حسین آقا
من کلا وقت آفرود ندارم
7 روز هفته رو سرکارم اگه یه روزم خونه باشم یه کاری پیش میاد
الان دقیقا حرف شما درسته.تو ترافیک به طرز عجیبی گیر میکنم سر پارک کردن که دیگه اصلا هیچی
من الان دارم دوستمو سر 480 راضی میکنم
اگه شد قطعا x6 رو میخرم
اگه نشد که دیگه فعلا چاره ای نیست جز اینکه با همین سر کنیم
بازم ممنون ازتون
حسين
۲۵ مهر ۱۳۹۳درود بر شما. ایشالا که هرچی خریدی چرخش برات بچرخه
محمد
۲۴ مهر ۱۳۹۳لنکروز ماشین خوبیه
من 2تاشو رو تست کردم
منتها Bmw X6 1 دنیای دیگست هندلینگ دینامیک و لذت و…
حسین
۲۵ مهر ۱۳۹۳با این که عاشق X6 م ولی توصیه میکنم لندکروزتو نگه دار ایران برای ماشینای اسپرت جای مناسبی نیست
رضا
۲۴ مهر ۱۳۹۳داداش بستگی به خودت داره اگه بیرون جاده میری زیاد و فضای داخلی بزرگ میخوای قطعا لندکروز ولی جنبه های اسپرت بی ام و بهتره قطعا ،اما اینو فراموش نکن لندکروز در کنار بنز gl و رنجرور اسطورهای خودروهای شاسی بلند هستند
حامد
۲۴ مهر ۱۳۹۳در بیشتر کشورها ماشین بی ارزشترین چیز هست و شهروندشون هر موقع اراده کنه میتونه بهترین ماشین رو با بهترین تسهیلات تهیه کنه ولی تو کشور من همین x6 هم قیمت یه خونه 100 متری نوساز تو بالاشهره . مثال همین امارت که قدمتی 45 ساله داره فکر نکنم اونجا شهروندی باشه که آرزوی یه ماشین خوب داشته باشه ولی تو کشور من از از هر 10 خانواده 8 خانواده ارزوی یه ماشین خوب دارن.واقعا باعث تاسفه.که اونی هم که درآمد کمی داره باید این آرزو رو با خودش به گور ببره.
رضا
۲۴ مهر ۱۳۹۳داداش بستگی به خودت داره اگه بیرون جاده میری زیاد و فضای داخلی بزرگ میخوای قطعا لندکروز ولی جنبه های اسپرت بی ام و بهتره قطعا ،اما اینو فراموش نکن لندکروز در کنار بنز gl و رنجرور اسطورهای خودروهای شاسی بلند هستند در کلا من لندکروز رو خیلی قبول دارم و امتحانشو پس داده
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳ممنون رضا جان
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳چرا از من تشکر نکردی؟؟؟
هه هه هه
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳از شمام ممنونم دراگون جان
نمیدونم چرا از x6 خوشم میاد.خوشم نمیاد
یعنی نمیدونم چطوریه
از یه طرف آلمانیه
از یه طرف از لندکروز راضیم
مصطفی
۲۴ مهر ۱۳۹۳قیافش محشره!
hyundai
۲۴ مهر ۱۳۹۳عجب ماشینی هست
از نظر من لوکس ترین suv دنیا هست
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳من حقشو دارم خیلی مزخرفه!!!
احسان احسان سابق
۲۴ مهر ۱۳۹۳من همیشه عاشق المانی ها بودم وهستم اما ابهت امریکایی ها رو هم ستایش میکنم اما چیزی که خیلی برام جذاب و تحسین برانگیزه مهندسی فراانسانی ماشینای المانیه.فقط به اعداد نگاهی بندازید:حجم موتور ۳ لیتر,شتاب ۰تا۱۰۰ فقط ۵,۱ ثانیه با مصرف سوخت ترکیبی ۵,۵ لیتر در صد کیلومتر.اشتباه نکنم الودگی این ماشین با این وزن و حجم تقریبا ۵۰ درصد از سمند کمتره.افرین به المانیهای باهوش و سختکوش و باعرضه
یه پسر
۲۴ مهر ۱۳۹۳واقعا ماشین بی نظیری هست
تناسبی هم که تو طراحیش هست بیشتر از لامبورگینی شاسی بلند که جدیدا رو نمایی شد نباشه کمتر نیس
فقط برای سرنشین عقب چندان فضا نیس که اونم مطمئنا فقط از چیزی که از یه بی ام انتظار میره کمتره
و الی نکته ای نیس که بشه نقدش کرد
تعریف از بی ام و هم بی فایده اس چون نیازی نداره
فقط می تونم بگم رنگش عالیه یا حداقل بدیع
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳از نظر تناسب هیچی به جگوار cx-17 نمیرسه
NASSY
۲۴ مهر ۱۳۹۳فقط برای سرنشین عقب چندان فضا نیس که اونم مطمئنا فقط از چیزی که از یه بی ام انتظار میره کمتره!!!!
تو متن نوشته بود که جا برای سرنشینان افزایش داده شده!!!
فکر نمیکنم بی ام دبیلو به فکر سرنشینانش نباشه و جای کافی در اختیار سرنشیناش نذاره!!!
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳همینطوره NASSY جان
توی نسل جدید، این مورد رو بهبود بخشیده
جعفر آقا
۲۴ مهر ۱۳۹۳بزرگترین مشگلش هم دید عقب هست
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳موافقم جعفر جان
البته پشت این مدل که تا حالا ننشستم ولی مدل 2010 رو تست کردم واقعاً دید عقبش ضعیف بود
البته هر خوبی یه بدی هم داره، اما فکر میکنم توی این نسل روی این قضیه کار کردن
ظاهر دنه رو اگه از بغل نگاه کنی متوجه این موضوع میشی
NASSY
۲۴ مهر ۱۳۹۳X6 M50d یک خودروی اسپرت به تمام معناست، خودرویی جذاب، جوانپسند، شیک و مدرن و شاهکار مهندسی المان هاست.
نویسنده متن خودش همه چیز رو گفت ;) :P
خیلی زیبا و اسپورت تر شده.
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳به نظر من پیر تر شده!
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳نه کسرا جان
به نظر من به روز تر و جسور تر و مردانه تر شده
جعفر آقا
۲۴ مهر ۱۳۹۳در حال حاضر سلیقه ها رفته به سمت ماشینهای ظریف و کوچک . نه این تانک
مجتبی
۲۴ مهر ۱۳۹۳شبیه یه ماشین سواریه که ارتفاع شتری زده باشن
یه بار یه 405 دیدم همینجوری ارتفاع شتری زده بود
Just germany...
۲۴ مهر ۱۳۹۳ظریف و کوچک؟؟؟!!!؟
تانک؟؟؟!!!
شیب؟؟؟؟!!!
شما به این میگی تانک به شورلت تاهو و کادیلاک اسکالاد چی میگی؟
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳لابد اگه g63 6*6 AMG ببینه میگه ناو هواپیما بر !!!!
جعفر اقا
۲۴ مهر ۱۳۹۳در ضمن 3 دستگاه ایکس 6 تو نمایشگاه هست 2 تا 2013 کارکرده و یه2014 اگه خواستید در خدمتم
مرتضی
۲۴ مهر ۱۳۹۳چه میانگین سنی داره این صفحه!!
امیر
۲۴ مهر ۱۳۹۳مرتضی جان پدالم قدیماش …من که ماهی یه بار میام تو پدال باز خودمو سرزنش میکنم چرا میام.یکی اینجا رو با یاهو مسنجر اشتباه گرفته .یکی با پوله بابایی ماشین خریده و با رانت بابایی سره کاره اوقت نسخه میپیچه برا بقیه درس بخونید از این ماشینا بخرید (با ماهی 700تا 1تومان کار دولتی یا شاگردی در خوش بینانه ترین حالت اگه چیزی نخوری چیزی نپوشی ببین کی به لندکروز میرسی) .یکی داف بلند میکنه .یکی با 180تا میره تو پیچ.یکی رییس کارخونه تویوتا .یکی رییس کارخونه بنزه . خلاصه یه فیلمیه این پدال .یا علی .خوش باشین.
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳مرتضی جان ایمر جان
بچه ها باید خودشون این موضوع رو درک کنن دیگه
به حرف من و شما نیست
parseh net30
۲۴ مهر ۱۳۹۳خوشبحال هرکی ی دور دور ایران با این ماشین زدو مرد
علی
۲۴ مهر ۱۳۹۳عاشق x6
هستم گل سرسبد بی ام وه وبهترین suv از لحاظ طراحی میباشد
4MATIC
۲۴ مهر ۱۳۹۳نظرسنجی
بنز=لایک
بی ام و=دیسلایک
4MATIC
۲۴ مهر ۱۳۹۳خوشم اومدولی بی ام وها دارن شبیه هم می شن نه؟؟؟؟؟؟
حسين
۲۴ مهر ۱۳۹۳ب ام و ها شبیه بودن. از اول شبیه بودن. اواخر دوره کریس بنگل طراحیشون یکم فاصلا گرفت اما باز به حالت اول برگشتن. ب ام و شاید اولین کمپانی ای باشه که انقد به شبیه بودن محصولاتش انتقاد شد اما امروز خودرو سازای بزرگ دارن به همین سمت میرن.
میشه گفت کلا آلمانیا (هم ب ام و هم بنز) همینجوریه رفتارشون. یه کاری رو انجام میدن، بعد بهشون انتقاد میشه، بعد الگو میشن برای بقیه
4MATIC
۲۴ مهر ۱۳۹۳dragonbornعزیز انقدر عکس عوض کردی دارم گیج می شم
حسين
۲۴ مهر ۱۳۹۳درود. دوستان این سیستم تعلیق تطبیقی دقیقا چیکار میکنه؟ لطفا یکی توضیح بده تا بقیه بفهمن
“آپشن سیستم تعلیق تطبیقی نیز برای این مدل قابل سفارش است که با استفاده از آن میتوانید کنترل عملکرد دینامیکی بدنه را در دست بگیرید و همچنین میتوانید قدرت و گشتاور را بین چرخهای عقب توزیع نمایید.”
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳درود حسین جان
یک موردش که همانند سیستم مجیک کنترل مرسدسه
مورد دوم اینه که شما میتونی سیستم تعلیق خودرو رو بسته به شرایط جاده تنظیم کنی، یعنی نرمی و سفتی فنرهاو…
مورد سوم اینه که سما میتونی به گیربکس دستور بدی گشتاور موتور رو بیشتر به چرخهای جلو منتقل کنه یا چرخ های عقب
بازم اگه قابل فهم نبود بگو بیشتر توضیح بدم حسین جان
پوری پوریا!
۲۴ مهر ۱۳۹۳نسل جدیدش هم مطمئنا مثل قبلیا میترکونه. طراحی متفاوتی داره و نکته جالب چراغ های مه شکن هست که در زیر چراغغاش به کار رفته!
F
۲۴ مهر ۱۳۹۳قبلیه قشنگ تر بود به نظرم.
من باشم قبلیه رو میگیرم البته اگر هزار سال زنده باشم و کار کنم…
مرتضی
۲۴ مهر ۱۳۹۳این مطلب میزارم باسه اونایی که میگن تویوتا تویوتا تویوتا
بررسی های JD power گواهی است بر این حقیقت که خودروهای ژاپنی آنقدرها هم که مردم عامه ایران فکر می کنند با کیفیت نیستند . به عنوان مثال مزدا یا میتسوبیشی کیفیتشان تقریبا نصف هیوندای و کیا است.
مثلا در حال حاظر کسانی که سانتافه سوار می شوند می توانند مطمئن باشند خودرویی که استفاده می کنند از نظر کیفیت در بالاترین سطح و هم تراز لکسوس قرار دارد. حال آنکه محصولات هیوندای در بازار های جهانی ارزان و اقتصادی محسوب می شوند و لکسوس یک برند لوکس و گران قیمت است.
البته این نکته را در نظر داشته باشید خودروهای ارزان تر همیشه کیفیت پایین تری دارند.مثلا کیفیت اکسنت از النترا پایین تر است و النترا از سوناتا و سوناتا از گرنجور پایین تر است. این امتیاز های منفی مربوط به کل ساخته های برند هیوندای / کیا است و بدین ترتیب اشکالات و امتیاز منفی گرنجور و کادنزا خیلی پایین تر از اعداد ذکر شده است به طوری که کادنزا باعث افزایش رتبه گروه هیوندای / کیا شده است
در پایان باز هم از هوش بازار ایران تعریف می کنم که به حق ، بیشتر خریداران خودروی های لوکس و گران قیمت سراغ کره ای های بازار می روند و اینکه ژاپنی ها در حاشیه بازار ایران قرار گرفته اند چندان هم بیراه نیست. به عنوان مثال کیفیت بالاتر سوناتا از کمری در همان چند دقیقه اول که با این خودروها مواجه می شوید مشهود است. فاصله کیفیتی کادنزا با آریون که دیگه هیچ جایی برای طرفداری از تویوتا باقی نمی گذارد.منبع:http://www.maxspeed.ir/index.php/articles/cars/1128-jd-power-2014
Behnam
۲۴ مهر ۱۳۹۳BMW = PERFECT
و دیگر هیچ …