بی ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و X7 M50i جدید

یک قدبلند لوکس با قلب آهنین M5

ب‌ام‌و X7 از جهات بسیاری خودرویی فوق‌العاده است. شاسی بلندهای هفت‌نفره تقاضای زیادی دارند و نمونه‌هایی که دارای ردیف سوم صندلی با فضای مناسب هستند خیلی به چشم نمی‌خورند. X7 یکی از این خودروهاست و اگر طراحی سفارشی شش‌نفره را انتخاب کنید شاهد راحتی بسیار بالایی خواهید بود.

ب‌ام‌و X7 M50i جدید

در واقع به ‌عنوان رقیبی برای محصولاتی همچون مرسدس بنز GLS، رنجروور و تسلا مدل X، فهمیدن چرایی انتخاب این نسخه پرچم‌دار M50i آسان است. X7 شاید با نسخه‌های ۳۰d، ۵۰d و ۴۰i در دسترس باشد اما اگر به دنبال صرف هزینه‌ای زیاد برای خرید یک شاسی‌بلند لوکس باشید شاید بهتر باشد نیروگاه ۸ سیلندر M5 را انتخاب کنید؛ که دقیقاً هم همین‌طور بوده و این پیشرانه ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۵ نیوتون متری خودنمایی می‌کند. این خودرو همچنین از سیستم ترمز و دیفرانسیل M سود برده و این دیفرانسیل می‌تواند در صورت نیاز تمامی ۵۲۳ اسب را به چرخ های عقب بفرستد.

ب‌ام‌و X7 M50i جدید

نتیجه به دست آمده احساس‌برانگیز است. X7 هندلینگی طبیعی داشته و دیفرانسیل یاد شده به خودرو اجازه می‌دهد کاملاً به پیچ‌ها حمله کند. در نظر داشته باشید که رنجروور قطعاً با نرمی طبیعی‌تری فرمان خواهد گرفت.

ب‌ام‌و X7 M50i جدید

و پیشرانه هم قهرمان واقعی است. بازنگری‌های قابل‌توجهی نسبت به آنچه در M5 انجام‌وظیفه می‌کند صورت گرفته و در اینجا تمرکز زیادی روی مسئله آرامش و آسایش کابین دیده می‌شود. در حالت اسپورت شاهد صدای خفه شده اما غیرقابل اشتباه خواهید بود و زمان که پدال گاز را فشار دهید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه شما را کاملاً راضی خواهد کرد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز بی‌نقص عمل می‌کند.

ب‌ام‌و X7 M50i جدید

اما چیزی که ناامیدکننده جلوه می‌کند این است که علیرغم استعدادهای زیادی که وجود دارد، X7 M50i هرگز بهترین نیست. هندلینگ خودرو بهتر از مرسدس GLS یا تسلا مدل X بوده اما سریع رفتن هنوز هم با مدیریت وزن بالا همراه است و بنابراین شما هرگز نخواهید توانست سواری خودرو را هیجان‌انگیز بنامید. در واقع اگر بتوانید با هفت صندلی کنار بیایید رنجروور خودروی رضایت‌بخش‌تری برای راننده خواهد بود. رنجروور همچنین کمی راحت‌تر از X7 بوده زیرا رینگ‌های ۲۲ اینچی استاندارد M50i در دست‌اندازهای بزرگ کمی مشکل‌ساز خواهند بود.

ب‌ام‌و X7 M50i جدید

کاملاً قابل‌درک است که چرا تکان های زیادی در بدنه X7 وجود دارد چراکه وزن خودرو بیش از ۲.۵ تن و طول آن نیز ۵.۲ متر است. شاید جای تعجبی نباشد که X7 برای بازارهای آمریکا و چین طراحی شده و تا زمانی که این خودرو را در خیابان‌های بریتانیا نبینید این موضوع را نخواهید فهمید چراکه X7 ابعاد بزرگی دارد.

ب‌ام‌و X7 M50i جدید

در واقعیت آنجایی که X7 می‌درخشد فضای کابین و کیفیت است. با افزودن برخی آپشن ها همچون صندلی‌های اجرایی، کابین بسیار استثنایی خواهد شد. از این نظر X7 جلوتر از مرسدس، رنجروور و تسلا حرکت کرده و اندکی با بنتلی بنتایگا فاصله دارد.

ب‌ام‌و X7 جدید

در نظر داشته باشید که آپشن های زیادی حتی در نسخه پرچم‌دار M50i وجود دارد؛ اما جای ناامیدی است که چراغ‌های جلوی LED تطبیقی و سیستم نیمه خودران به‌صورت سفارشی عرضه ‌شده‌اند؛ اما اگرچه این خودرو دارای چرم باکیفیت، بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی بازار، سیستم صوتی هارمن کاردون و… است اما هنوز هم می‌توانید پکیج اولتیمیت ۲۰ هزار پوندی را سفارش دهید که شامل سیستم سرگرمی عقب، سانروف شیشه‌ای، صندلی‌های ماساژوردار، سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته، چراغ‌های تطبیقی یاد شده و… می‌باشد. X7 M50i خودروی گران‌قیمتی است اما وقتی به بنتایگا نگاه کنید خواهید فهمید این قدبلند باواریایی ارزش بسیار خوبی دارد.

ب‌ام‌و X7 جدید

به عنوان یک لیموزین قدبلند X7 M50i توجیه‌پذیر بوده اما واقعیت این است که فاقد حس پیروزی نهایی می‌باشد. البته این خودرو در بحث راحتی و لوکس بودن فوق‌العاده عمل کرده و مرزها را جابجا نموده است. به‌طور خلاصه باید گفت اگر سبک زندگی و بودجه شما با چنین خودرویی می‌رسد بهتر است نسخه‌های معمولی‌تر را انتخاب کنید.

ب‌ام‌و X7 M50i در جاده غیرقابل سلطه به نظر می‌رسد. این خودرو دارای اشرافیت و قدرت زیادی بوده و از کابینی استثنایی با فضای کافی برای هفت فرد بزرگ‌سال سود می‌برد. این فضای زیاد و کیفیت کابین است که باعث شده خودرویی جذاب تولید شود اما X7 به‌اندازه‌ای که از پیشرانه M و نشان ب‌ام‌و انتظار دارید هیجان‌انگیز نیست و در خیابان‌های بریتانیا نیز به‌طور عجیبی بزرگ به نظر می‌رسد.

ب‌ام‌و X7 M50i جدید

مشخصات ب‌ام‌و X7 M50i

  • قیمت: ۹۲۹۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۲۳ اسب بخار/۷۷۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. NISSAN GTR SOLTAN

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    یا حضرت جلو پنجره

    موافقم 51
    مخالفم 28
    1. Reza

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      بی‌نهایت زیباست ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

      موافقم 55
      مخالفم 14
    2. بهنام

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (994 ديدگاه)

      این جلو پنجره روی X7 عالیه

      موافقم 59
      مخالفم 11
  2. MAHDI

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عاشقشم، واقعا X7 خیلی زیباست، مخصوصا این نسخه M50i که هم طراحی بیرونی تنومند تری داره و هم شتاب فوق العاده ای واسه این جسه داره، در زمینه کیفیت کابین که نیازی به توصیف نداره چون فقط رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا میتونن در سطحی کمی بالاتر باشن ((البته منظورم کیفیت کابین هستش و الان اون بنتایگا و بیشتر کولینان طراحی کابین اشرافی دارن و بحثشون جداست))
    *******************
    اما از بین X7 ها اگه انتخاب من باشه آلپینا XB7 رو انتخاب میکنم که هم سواری راحت تری داره و هم قدرت و گشتاور بیشتری داره و هم کابین لوکس تری داره نسبت به X7 معمولی.

    موافقم 57
    مخالفم 14
    1. MAHDI

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      رقابت ب ام و X7 و مرسدس GLS و تسلا X از CARWOW
      https://www.aparat.com/v/ksO7W/BMW_X7_vs_Tesla_Model_X_vs_Mercedes_GLS_
      *************************
      رقابت ب ام و X7 و رنجروور از CARWOW
      https://www.aparat.com/v/NSBZy/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C_%D9%88_%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87_BMW_X7_%D9%88_Range_Rover_Vogue_se
      *************************
      رقابت رنجروور و ب ام و X7

      موافقم 19
      مخالفم 9
  3. Hussein

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    ماشین زیبایه شکی در اون نیست
    اما حس میکنم شاسی های بی ام از مد میفتن?
    برعکس رنجروور که قیافه ش حس میکنی همیشگیه و بدون تغییر فیس لیفت هاش جزئی هستن
    ولی بنتلی دست دوم تمیز میتونه یه انتخاب خوب باشه اما بازم قیمتش بالاست
    مرسدس هم خوشگله و عالی اما داشبوردش به دل نمیشینه
    آئودی هم میتونه گزینه مناسبی باشه اما فیس لیفت هاش کلی هست و بعد از یه مدت کلا باهاش حال نمیکنی

    موافقم 24
    مخالفم 36
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      به شدت با Hussein موافقم ، البته برخی محصولات جای مکس و تامل داره ، مثل سری ۵ و ۶ با طراحی آقای گریس بنگل که فکر نکنم هیچگاه قدیمی بشه .
      اما بیشتر bmw‌ها بعد از گذشت چند سال ، از مُد میوفتن و عادی میشن ، مثل x3 یا سری۳ یا x5 .

      اما در نقطه مقابل ، شما هیچ بنزی را نمیتوانی نام ببرید که از چشم افتاده و هر چقدر میگذره ، دوست‌داشتنی‌تر میشه ، تا جایی که علی بخردی هم داره به سمت بنز کشیده میشه ? در صورتی که یه bmw بازه قهاره و طبق اعترافی که در تست پانامرا کرده و گفته بخاطر بهتر بودن بنز و پورشه ، از bmw خسته شده .

      این دالی بر بد بودن bmw نیست ، اما طراحی محصولات بنز ماندگاری بسیار بسیار بالاتری نسبت به bmw و بقیه رقبا دارند .

      اما در مورد X7 میشه گفت که یکی از بهترین bmw‌های تولیدی با بالاترین کیفیت میشه نام برد که از این شرکت دیدیم و واقعاً کیفیت متریال محصولات bmw از سال ۲۰۱۷ به بعد خیلی خیلی قویتر و چشم‌نوازتر شده .

      امیدوارم طرفداران bmw ناراحت نشده باشند اما باور کنید بنز خیلی ماندگاری طراحی بالاتری داره ، هنوز به ML مدل ۲۰۰۶ نگاه میکنی ، حال میکنی یا سری E یا C یا S یا CL یا SL یا SLK در مدلهای ۱۵ سال پیش که هنوز سرها را می‌چرخونه به طرف خودش اما bmw‌های آن زمان به جز سری ۵ و ۶ ، هیچ احساس هیجانی به آدم منطقل نمیکنه .

      موافقم 19
      مخالفم 33
      1. خوشنام

        ۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        برای نوید لکسوس و تویوتا بهتره، خصوصا لندکروز

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          خوشنام
          الان این کامنت شما چه ربطی به این تیکه‌ای که به کامنت من انداختی داشت .
          حداقل تیکه هم میندازید ، به موقع و به جا بندازید .

          موافقم 6
          مخالفم 4
    2. NISSAN GTR SOLTAN

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      با اقای حسین و اقای نوید بسیار موافقم
      به نکته ی بسیار خوبی اشاره کردید
      از نظر من هم طراحی های بی ام و بعد از یه مدتی اون جذابیت خودشونو از دست میدن چیزی که من از مرسدس بنز تا حالا ندیدم ینی طراحی های مرسدس بنز هر چقدر زمان میگذره خاص بودن خودشونو بیشتر نشون میدن
      البته اعودی هم به نظرم دقیقا مثل بی ام و میمونه ینی اول که به ماشینهای اعودی نگاه میکنی زیبا هستن ولی بعد از یه مدتی اون جذابیت سابقو ندارن ینی انگار زیباییش زودگذر بوده و سریع فراموش میشه
      توی مرسدس بنز ها SLR 722 و SLS BLACK SERIES و CLK GTR و S65 W221 و SL65 BLACK SERIES و … ماشین هایی بودن که این موضوع رو ثابت کردن و هر چقدر زمان میگذره خاص تر و زیبا تر میشن
      ولی توی طراحی های بی ام و و اعودی من همچین ماشین هایی تا حالا ندیدم
      ولی حسین اقا در مورد کابین حرفتونو قبول ندارم شاید اون مدل شاسی های مرسدس کابینش به دلتون ننشسته ولی همه میدونن که مرسدس همیشه توی تاریخ بهترین و زیباترین کابین هارو داشته که البته قبول دارم یه مقدار توی طراحی های جدید کم کاری کرده ولی اگه از نسل های قبلی تا کنون کابین مرسدس بنزو با رقبا مقایسه کنید متوجه میشید همیشه یه سرو گردن بالاتر بوده
      از نظر زیبایی نمونش کابین GT63S و AMG GTR که جدا از بحث کیفیت که ثابت شدس به نظرم زیباترین طراحی کابین رو بین تمامی خودرو ها دارن این حرفو بدون اغراق و تعصب میگم

      اما در مورد کیفیت کابین باید بگم که کیفیت متریال و کابین ماشین های BMW چندین سالی هست که بسیار عالی شده با توجه به اینکه چندین سال پیش ماشین های بی ام و از کیفیت کابین خوبی برخوردار نبودن ولی الان به یکی از نقاط قوت اونها تبدیل شده هر چند از نظر زیبایی هنوز هم کابین و مخصوصا طراحی غربیلک فرمون بی ام و رو پایین تر از رقبا میدونم

      موافقم 14
      مخالفم 25
  4. محمد

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همش از رنجرور تعریف کرده

    موافقم 18
    مخالفم 1
  5. Mohamad

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    طراحیش واقا زیباس ولی چراغ جلوش یه خورده زشته

    موافقم 9
    مخالفم 18
  6. ارشیاsvj

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ببخشید اقای دهقان شما ماشین هایی که بررسی میکنید مخرید یا اجاره میکنید؟؟
    َیا از خود شرکت میگرید؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. رامین

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      واسش میفرستن از کمپانی

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. ارشیاsvj

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        واقعا!؟!؟

        موافقم 5
        مخالفم 3
  7. ارشیاsvj

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    بابا ما هم یه دونه از چیز های سایت شیم
    یه چارتا ماشینه درست حسابی سوار شیم!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. AMIR-REZA

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      نمیدونم واقعا نفهمیدی یا خودتو زدی به اون راه ولی بزا روشنت کنم این افرادی که زحمت میکشن و این خبرهارو برای ما میزارن سوار اینا نمیشن بلکه اینارو خبرنگاران سایت های خودرویی خارج از کشور تست میکنن و افرادی که در این سایت زحمت میکشن مقاله های سایت های خارجی رو برای ما ترجمه میکنن…

      موافقم 22
      مخالفم 1
  8. Khosrow

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    همه چیش عالیه غیر از نمای زشت جلو / با جلو پنجره معمول و چراغ های جدا از جلوپنجره یک بیمر واقعی میشد ..

    موافقم 3
    مخالفم 20
  9. Hadi

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خدای ابهته این ماشین عاشقشم…
    کاش مدل قدرتمند تر x7m رو هم تولید میکردند…

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. ماکان

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (788 ديدگاه)

      سلام . انشاالله که نسخه ی X7 M و X7 M کامپتیشن را هم در نسل بعدی بی ام و X7 بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله .

      1. ماکان

        ۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (788 ديدگاه)

        البته آن هم مثل M5 احتمالی یا قطعی ای که در نسل بعدی سری ۵ تولید می کنند X7 M را هم در نسل بعدی X7 به صورت پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی تولید کنند انشاالله . و از یک طرف هم انشاالله که هرچه سریعتر بی ام و X8 را هم تولید کنند آن هم جوری که قوی ترین نسخه اش را از نوع پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله .

  10. کامران

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر همگی دوستان محترم. ولی رنجوور لعنتی یه دنیای دیگریست.

    موافقم 5
    مخالفم 5
  11. زیزیگولو

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    ابهت خاصی داره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. Alireza

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    یه خورده باریک و بلند به نظر میرسه اون تناسب x5 یا به قول مقاله رنجروور رو تو طراحی نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ارشیاsvj

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      موافقم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. بی ریا

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    تناسب طراحیش افتضاحه و توی اس یووی های فول سایز لوکس حریف اینفینیتی کیو ایکس و لکسوس ال ایکس و رنجروور اتوبیوگرافی و کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور نمیشه اصلا

    موافقم 3
    مخالفم 13
  14. ماکان

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر یک نسخه ی پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا