پس از معرفی نسل جدید بامو سری ۴، جلوپنجرهٔ بزرگ آن به یکی از موضوعات بحثبرانگیز دنیای ماشین و موضوع اصلی بحث در مورد این کوپهٔ جدید تبدیل شده است؛ اما این بدان معنا نیست که قبلاً ما باموهایی با ظاهر جنجالی ندیدهایم زیرا بهعنوانمثال، سری ۶ نسل E63 که توسط کریس بنگل طراحی شده بود بهعنوان یکی از بحثبرانگیزترین کوپههای اخیر بامو شناخته میشود؛ اما زمانی که این خودرو به بازار آمد یعنی اواسط دههٔ ۲۰۰۰، یک شرکت تیونینگ آلمانی بنام هارتج (Hartge) به فکر بهبود ظاهر آن افتاد.
هارتج برای چیزی که آنرا بهبود میدانست، جلوپنجرهٔ اصلی سری ۶ را برداشته و آنرا با نمونههای بزرگتری که به سمت پایین سپر کشیده شده بودند جایگزین کرد. علاوه بر این، این تیونر آلمانی جلوپنجرههای کوچک دیگری را هم به کنار چراغهای جلو اضافه کرد و یک سپر سفارشی با چراغهای مه شکن جدید را هم برای خودرو طراحی کرد. نمونهای که در این تصاویر مشاهده میکنید بر اساس مدل 645Ci ساخته شده و روی رینگهای کرومی هارتج قرار گرفته است. زیر کاپوت این سری ۶ هم یک موتور ۵.۱ لیتری V8 قرار گرفته که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
هرچند هارتج خودروهای ناخوشایندی مثل این سری ۶ را در کارنامهٔ خود دارد اما تیونر باسابقهای است که در سال ۱۹۷۱ در آلمان تأسیس شد. این شرکت در طول تاریخ خود تیونینگهای جذابتری بر اساس محصولات بامو هم انجام داد مثل مدل H23 که بر اساس بامو سری ۳ نسل E30 شکل گرفته بود. هارتج همچنین غیر از بامو روی خودروهای دیگری مثل مرسدس بنز 300E و محصولات رنجروور هم کار میکرد. با همهٔ اینها اما هارتج نهایتاً در اواسط سال ۲۰۱۹ منحل شد.
مصطفی
۲۶ خرداد ۱۳۹۹این مدل خیلی با وقار و با ابهته
سورنا
۲۶ خرداد ۱۳۹۹مدل معمولیش یا با این جلو پنجره ؟
مدل معمولیش هنوز هم که هنوزه تو خیابون میبینی میف میکنی از زیبایی و ابهت
به نظرم هنوز هم تو بی ام و مدل 520 و ۶۳۰ کروک زیباترین مدلاشه ولی حیف که خرجش زیاد بود …
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۳۹۹سورنا
این مدل سری ۶ را که میبینید ، دست پرورده گریس بنگل عزیزه که خط و هنر طراحی در bmw را چندین پله ارتقاء داد که هنوز که هنوزه تمام خودروهای زمان ایشون ، در طراحی حرف برای گفتن دارند ، اما در کیفیت و استهلاک از بدترینهای دوره خودشون هستند .
هنر طراح اینه که شما هنوز با دیدن سری ۶ پس از ۱۵ سال لذت میبری و تازگی داره و الکی نیست که بعصی طراحان اسمشون تا همیشه جاودان میمونه .
جداً توجه کنید فرم کشیدگی کاپوت و اندازه و چیدمان چراغها و افتادگی طراحی جلوپنجره رو به زمین که گویی در جاده آسفالت را میخواد چنگ بزنه و مثل مار میخزه روی زمین ، این هنره که با طراحی خودرو تلفیق شده ، چیزی که در bmwهای امروزی با تمام پیشرفتها شاهدش نیستیم .
یا حتی طراحی قسمت عقب که چشم از دیدنش سیرایی نداره .
به نظر من سری ۶ در آینده میتونه ارزش کلکسیونی داشته باشه البته اگر متریال داخلیشو با یه متریال با کیفیتتر عوض کنند .
کیفیت چرمهای بکار رفته در داشبورد صندلی فرمان و آلومینیومها در حد فاجعه بود که در کمتر از ۵۰هزار کیلومتر براق و چروک و پوسته میشدند یا ارورهای عجیب غریب که کلافه میکنه راننده را از بس که باید دیاگ بزنه و تمامی هم نداره ، مگر اینکه کلاً موتور گیربکس را با یه موتور گیربکس ژاپنی عوض کنین (( شوخی کردم )) .
سورنا
۲۶ خرداد ۱۳۹۹من که دیوونشم کاش دوباره تولید میشد اونوقت میشد روش حساب کرد
این چه مدلیه ؟ خیلی خوشگل شده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/image000184.jpg
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹سری ۵ ، نسل قبلی
ماکان
۲۶ خرداد ۱۳۹۹سلام. انشاالله که به اضافه سری ۵ از مدل های سری ۷ ، سری ۸ ،X6 ،X5 و X7 بی ام و هم برای هرکدام از آنها تا قبل از سال ۲۰۲۵ یک نسخه ی پلاگین هیبرید با قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند. از تولید کنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.
reza s4
۲۶ خرداد ۱۳۹۹Info(at)bmw(dot)com
باید به این ایمیل پیامتو بدی
فینگیلیش هم بنویسی قبوله
بنده به عنوان مدیر کل سیاست های بی ام و توانایی پارتی بازی در این مورد رو ندارم
خانوم منشی نفر بعد لطفا
OMID
۲۶ خرداد ۱۳۹۹همون بهتر که نابود شده
Ali Mehri
۲۶ خرداد ۱۳۹۹آقا سری ۶ یدونه هست تو تهران با تیون هامان. سفید رنگ. آخخخخخخ آخ آخ میبینیش غش میکنی
من این سری رو هم خیلی دوست داشتم با سقف کروک مخصوصا
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۳۹۹البته این مقاله هم مسخرست با این عکس سری ۶ و کار تیونرش .
آخه این جلو پنجره برای زمان خودش یه حرفی واسه گفتن داشت و امروزه با تمام بزرگیش حرفی دیگر برای گفتن داره و روی مد روز در حرکته .
من موافق این جلو پنجره سری ۴ نیستم ، اما یه روح تازه به bmw سری ۴داده و از یکنواختی محصولات خارج شده و اگر به اصل قصیه هم نگاه کنید ، متوجه میشوید که جلوپنجره bmw در اصل بزرگ بوده و به مرور زمان کوچک شده .
کلاً مد روز و مرور زمان مشخص میکنه که بازار به چه سمتی در حرکته و نیاز به چه طراحیای داره .
بازار خودرو هم دسته کمی از مد لباس یا مدل مو یا چیدمان و معماری خانه یا شهر سازی نداره .
با گذر زمان سلیقه و ذائقه انسانها تغییر میکنه که پیشرفت تکنولوژی بسیار درش نقش داره .
با تمام این حرفها ، سال ۲۰۰۵ با طراحی E46 یا سری ۵ و ۶ دیگر در تاریخ bmw تکرار نشد و نشده و خدا میدونه کی دوباره شخصی پیدا میشه مثل گریس بنگل و طراحی خودروها را چند پله ارتقاء میده .
BMW های جدید با مد روز در حرکت هستند اما مثل طراحیهای سالهای ۲۰۰۵ ماندگار نیستند .
این نظر شخصی من هست اما فکر میکنم اکثریت هم موافق هستند وقتی کامنتهای پیجها و مقالات مختلف را میخوانم .
جواد خطر
۲۶ خرداد ۱۳۹۹آهاااااا پَس “هارتج” گَند زدِ بِ جلو پَنجَرِ بی ام و
datsun
۲۶ خرداد ۱۳۹۹اخبار تخصصی جلو پنجره بی ام و را از پدال بخواهید……….
SS
۲۶ خرداد ۱۳۹۹پدال جان باز رفتی تو خط BMW ??
MASIHA
۲۶ خرداد ۱۳۹۹این مدل از بی ام و (نه اینی که تو این پسته)
جزو زیبا ترین بی ام و هایی هست که تو تمام زندگی دیدم. چه از پست و چه از جلو
یه ظاهر فوق العاده متین و با وقار و خشن داره که قشنگ با روح و روان ادم بازی میکنه.
اگه به من بگن اینو دوست داری یا i8
باور کنین نمیتونم از این بگذرم
هرچند از i8 گذشتن هم عذاب اوره
نسل بعدیش هم عالی بود
بی ام و منو وارد دنیای خودروسازی کرد
دمش هم گرم
Hadi
۲۶ خرداد ۱۳۹۹6افسانه ای…
بهنام
۲۶ خرداد ۱۳۹۹یادمه تیونر آسما هم اس کلاس w221 رو با تیونینگ وحشتناکی معرفی کرد که جلوپنجره ی بنز تا روی زمین کشیده شده بود آیا به اون هم میشه گفت ارتقاء ظاهری؟ این سری شش هم اصلا زیبا نشده که برعکس به تناسباتش لطمه خورده.