بهروزرسانی بامو سری 1 برای سال 2018
بامو آخرین بهروزرسانی نسل کنونی هاچبک کامپکت سری 1 خود را انجام داده و معرفی کرده است. در این بهروزرسانی، ویژگیهای بیرونی، رنگها و رینگهای جدیدی ارائه شده است. در داخل نیز سری 1 از فضایی تازه با تکنولوژیهای جدید بهرهمند شده است درحالیکه همچنان طیف گستردهای از پیشرانههای بنزینی و دیزل نیز برای آن قابل سفارش هستند. این هاچبک کامپکت همچنان در حالت استاندارد از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب استفاده میکند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive نیز بهعنوان یک آپشن برای آن قابل سفارش است.
در این بهروزرسانی همچنین سه نسخهٔ ویژه به نامهای Edition Sport Line Shadow، Edition M Sport Shadow و M140i Edition Shadow هم ارائه شده است. این نسخهها دارای جلوپنجرهٔ مشکیرنگ و تریم دودی چراغهای جلو هستند. چراغهای LED عقب هم به رنگ تیره درآمده و دیگر عناصر مشکیرنگ نیز در آن به چشم میخورد. علاوه بر این، در مدل M Sport Shadow رینگهای 18 اینچی و سر اگزوزهای مشکیرنگ هم وجود دارد. برای مدل M140i Edition Shadow میتوان رینگهای 18 اینچی خاکستری را سفارش داد درحالیکه برای تمامی آنها پنج رینگ مختلف و دو رنگ بیرونی جدید نیز قابل سفارش است.
اما تغییرات قابلتوجه در داخل سری 1 روی داده است. در اینجا صفحه آمپر جدیدی با قاب مشکیرنگ به همراه دریچههای تهویهٔ بازطراحی شده و دکمههای کرومی شیشهبالابرها ارائه شده درحالیکه کنسول وسط هم تغییر کرده است. آپشنهای مختلف چرم و تریمهای گوناگون نیز برای این هاچبک آلمانی قابل سفارش خواهد بود که ازجملهٔ آنها میتوان به هفت پارچهٔ مختلف برای تودوزی اشاره کرد. راننده نیز از جدیدترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive بامو بهصورت استاندارد بهرهمند خواهد بود.
سری 1 به یک صفحهنمایش لمسی 8.8 اینچی مرکزی با ناوبری هم مجهز شده است که امکان کنترل آن از طریق ارتباط صوتی نیز وجود دارد. علاوه بر این، سرویس ConnectedDrive بامو نیز خدماتی چون اطلاعات ترافیک، اطلاعات پارکینگ و موارد دیگری را ارائه مینماید. اینترنت وای فای سفارشی، کارپلی اپل، کروز کنترل فعال، ترمز خودکار و هشدار خروج از خط هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.
همانطور که اشاره شد، برای این هاچبک کامپکت طیف گستردهای از پیشرانههای دیزلی و بنزینی ارائه شده است که مشخصات تمامی آنها را در جدول زیر ملاحظه میکنید:
مدلهای بنزینی | |||
مدل | پیشرانه | قدرت | گشتاور |
116i | 1.5 لیتری 3 سیلندر توربو | 110 اسب بخار | 180 نیوتن متر |
118i | 1.5 لیتری 3 سیلندر توربو | 135 اسب بخار | 220 نیوتن متر |
120i | 2 لیتری 4 سیلندر توربو | 185 اسب بخار | 270 نیوتن متر |
125i | 2 لیتری 4 سیلندر توربو | 225 اسب بخار | 310 نیوتن متر |
M140i | 3 لیتری 6 سیلندر توربو | 340 اسب بخار | 500 نیوتن متر |
مدلهای دیزلی | |||
116d | 1.5 لیتری 3 سیلندر توربو | 115 اسب بخار | 270 نیوتن متر |
118d | 2 لیتری 4 سیلندر توربو | 150 اسب بخار | 320 نیوتن متر |
120d | 2 لیتری 4 سیلندر توربو | 190 اسب بخار | 400 نیوتن متر |
125d | 2 لیتری 4 سیلندر توربو | 225 اسب بخار | 450 نیوتن متر |
برای انتقال نیرو در تمامی این مدلها میتوان از بین گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک یکی را انتخاب کرد اما در اینجا دو استثناء وجود دارد چراکه مدلهای 116 فقط با گیربکس دستی و مدل M140i انحصاراً با گیربکس اتوماتیک عرضه میگردد. همچنین در تمامی این مدلها بهصورت استاندارد نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود اما غیر از مدلهای 116، برای دیگر مدلها امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive نیز وجود دارد.
همانطور که اشاره شد، این آخرین بهروزرسانی نسل کنونی سری 1 محسوب میشود چراکه بامو در حال کار بر روی ساخت نسل کاملاً جدید این خودرو است که بنا بر گزارشات متأسفانه از ساختار دیفرانسیل جلو استفاده میکند؛ بنابراین، این آخرین سری 1 دیفرانسیل عقب محسوب میشود. انتظار میرود نسل جدید سری 1 سال آینده با مدل 2019 معرفی گردد.