پس از انتشار تصاویر جاسوسی و لو رفته فراوان سرانجام بامو سری ۵ فیس لیفت ۲۰۲۱ بهصورت رسمی رونمایی شد. سدان میان سایز ژرمنها هماکنون از زبان طراحی نزدیکتر به سری ۳ و قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی بهروز سود میبرد. اگرچه تغییرات این خودرو بیشتر تکاملی هستند تا انقلابی اما همچنان باعث میشوند این بیمر دوستداشتنی در برابر نسخههای جدید یا فیس لیفت شده از مرسدس بنز E کلاس، آئودی A6 و جنسیس G80 حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشد.
اگر شما منتظر دگرگونی ظاهری عمیق در سری ۵ بودید پس احتمالاً ناامید خواهید شد. بامو بهبودهای مهم اما با دقتی در بدنه اعمال کرده و مهمترین تغییر را میتوان در چراغهای جلو دید. این چراغها هماکنون خطیتر و نرمتر بوده و از LED سود میبرند. بامو همچنین به دنبال افزایش ابعاد جلوپنجره بوده و این بخش از خودرو طویلتر و پهنتر به نظر میرسد. همچنین نمای جلوی مدلهای M اسپورت نیز کمی تغییر کرده است. در چراغهای عقب نیز گرافیک جدید L شکل مشابه چراغهای جلو و تریم شکی نازک اطراف آنها دیده میشود.
در کابین نیز همین دستورالعمل بکار گرفته شده و برخی تغییرات بصری جزئی اعمال شده است. این خودرو هماکنون از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی بامو یعنی iDrive 7 سود میبرد. پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی استاندارد با صفحه لمسی مرکزی با همین ابعاد همراه شده است. ناوبری ماهوارهای، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز بهصورت استاندارد وجود دارند. نرمافزار بامو در کل پاسخ سریعتر و گرافیک زیباتری پیدا کرده است.
ب ام و برای سری ۵ مدل ۲۰۲۱ تعداد ۴ نسخه در نظر گرفته که شامل مدلهای 530i، 530e پلاگین، 540i و M550i میباشد. مهمترین خبر در این بخش سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی برای مدل ۶ سیلندر 540i است که طبق گفته ژرمنها باعث شده این خودرو کممصرفتر و پاسخگوتر باشد. قدرت این خودرو همان ۳۳۵ اسب بخار است اما سیستم پلاگین هیبریدی یاد شده به خاطر دستیار الکتریکی جدید پاسخ بهتری ایجاد میکند.
مدل 530e پلاگین هیبرید هماکنون خروجی ۲۸۸ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری را از دل پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و واحد الکتریکی بیرون میکشد. قدرت این مدل ۴۰ اسب بخار نسبت به قبل افزایش یافته و با وجود سیستم XtraBoost میتوان این قدرت اضافی را به مدت ۱۰ ثانیه مورد استفاده قرار داد. خروجی پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی M550i xDrive همچنان ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور آن ۷۲۳ نیوتون متر است. این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. همچنین گیربکس اسپورت نیز تغییرات سختافزاری برای تعویضهای سریعتر داشته است.
هنوز جزئیات نسخه فیس لیفت M5 پرچمدار اعلام نشده اما میدانیم که این خودرو نیز تغییراتی در بخش طراحی خواهد داشت و در آینده نزدیک رخنمایی خواهد کرد.
قیمت مدل پایه 530i از ۵۴۲۰۰ دلار شروع میشود که افزایش ۳۰۰ دلاری را نشان میدهد. قیمت مدلهای 530e هیبرید و 540i به ترتیب ۵۷۲۰۰ و ۶۱۷۵۰ دلار اعلام شده است. سیستم چهار چرخ محرک xDrive نیز ۲۳۰۰ دلار قیمت دارد. نهایتاً نیز به مدل چهار چرخ محرک M550i میرسیم که قیمتش با افزایش ۱۵۰ دلاری به ۷۶۸۰۰ دلاری رسیده است. پیشفروش این خودرو شروع شده و اولین نمونهها از ماه جولای به دست مشتریان خواهند رسید.
جواد خطر
۸ خرداد ۱۳۹۹از چَن سال گذشته بِ اینور هر ماشین جدید بی ام و کِ اومده بیرون فقط طرح جلو پنجرَش عوض شدِهو دیگه هیچی یه جورایی کسل کننده بودن ولی انگار اینیِکی روح تازه ای گرفته به نسبت نسلای قبلش
ارسلان
۸ خرداد ۱۳۹۹یه شرکت تیونینگی هست توی کاره کیت بدنه و غیره هست اسمش LUMMA هست یه کیت برای بی ام و ایکس-7 زده سرچ کنید ” LUMMA CLR X7 for X7 ” بعد توی گوگل عکساش رو ببینید خیلی خیلی خوب و جذاب ش کرده اما نمیدونم چرا بی-ام-و خودش اندازه LUMMA عُرضه نداره ماشیناش رو جذاب کنه بجز سری هشت گرن کوپه باقی ماشیناش خیلی کسل کننده هستن از نظر ظاهری …. از سال 2010 به اینور با طراحی بی ام و دیگه حال نمیکنم بهترین طرح بی ام و موجود در ایران هم سری 6 کارنورتیبل مدل 2008 هست از نظر من … اول که اومد عکساش رو دیدم حسی بهش نداشتم ولی وقتی یدونه آبی نفتی ش رو از نزدیک دیدم خیلی جذاب بود
جواد خطر
۸ خرداد ۱۳۹۹حرفت دُرُسه داداش
مهدی
۸ خرداد ۱۳۹۹از وقتی i8 میخواهد برود……..?
جواد خطر
۸ خرداد ۱۳۹۹بازم یکی داره رو لایکا و دیسلایکا پاتیناژ میره گفته باشم
نویدی
۸ خرداد ۱۳۹۹M5 بهترین ماشین دنیا
MASIHA
۸ خرداد ۱۳۹۹ایشون کی باشن اونوقت؟؟؟؟؟
سلطاااان…
رضا
۸ خرداد ۱۳۹۹فرمون و نمایش سرعت و عقربه هاش مدرن شده ولی وسط داشبوردش و کنترل دنده شبیه قبلیه ، خوب بود داشبوردشم مدرن میکردن ، روی هم رفته خیلی بهتر شده
parvaz
۸ خرداد ۱۳۹۹دقیقا داشبورد نقطه ضعف این فیس لیفت هست، نمیدونم چرا داشبورد جدید به سری ۵ نرسیده، سری ۸ سری ۷ سری ۳ زد ۴ ایکس ۳ ۴ ۵ ۶ همه از طرح داشبورد جدید استفاده میکنن، واقعا چراا داشبورد این دوست داشتنی باید قدیمی باشه؟!!!
MAHDI
۸ خرداد ۱۳۹۹اینو شما توی تصاویر فقط حس میکنید.
پیشنهاد میکنم تست های مجله DRIVE. COM رو ببینید.
این مجله در رقابت اول ب ام و M5 رو مقابل آئودی RS5 و مرسدس E63S قرار میده. در تست های این مجله که بصورت فیلم هستش خودروهارو در زمینه :: پرفومنس / کیفیت و طراحی کابین، هندلینگ/ تست موس/ تست ترمز/ عملکرد سواری خودرو ووو… تست میکنن. خوب در این رقابت M5 در جایگاه اول قرار گرفت.
اما رقابت بعدی خیلی جذاب تره چون اینبار ب ام و سری 5 رو مقابل آئودی A8 جدید و مرسدس CLS جدید و لکسوس LS500 جدید قرار میده و تمام تست های بالا رو در این رقابت هم انجام میدن که در پایان جایگاه خودروها به این شکل ثبت میشه.
جایگاه اول:: ب ام و 530E امتیاز 26
جایگاه دوم:: آئودی A8 امتیاز 20
جایگاه سوم:: مرسدس CLS 450 امتیاز 15
جایگاه چهارم:: لکسوس LS500h امتیاز 9
((یکی از بخش های کلیدی این رقابت راحتی و کیفیت و ارگونومی کابین هستش، همونطور که میبینیم در این تست که سری5 رو مقابل آئودی A8 و لکسوس LS500 قرار دادن که در حقیقت رقیب سری7 هستن اما سری5 اونقدر عملکرد خوبی داشته و همینطور اونقدر کابین خوبی داشته که نه تنها در این بخش کمبودی نداشته بلکه در امتیاز کلی با اختلاف در جایگاه اول قرارش دادن و در اون سال این مجله سری 5 رو بعنوان بهترین سدان لوکس سال هم انتخابش کردن))
حالا رقابت های سری5 در مقابل آئودی A6 و مرسدس E کلاس و لکسوس ES و ولوو S90 دیگه اونقدر زیاده که هرمجله ای حداقل نزدیک به 10 بار بعضی ها حتی بیشتر انجام دادن و نتایج رو حتما خودتون دیدید. فکر نکنم خودرویی وجود داشته باشه به اندازه سری5 این نسل که این تعداد پیروزی رو در مجلات مختلف بدست آورده باشه. واقعا یه چیز عجیبی بود سری5 این نسل و بدون شک نسخه فیس لیفت هم به همون خوبی خواهد بود با طراحی جذاب تر.
Enzo
۸ خرداد ۱۳۹۹اگه موقعتشو داشته باشم وبهم بگن حق انتخاب فقط یه خودرو تا پایان عمرت رو داری. انتخابم بدون هیچ فکری سری 5 البته مدل M5
محمد
۸ خرداد ۱۳۹۹با اینکه طراحی بیرونی ماشین تغییر نکرده ولی بازم مثل همیشه زیباست .اصالتشو حفظ کرده
MAHDI
۸ خرداد ۱۳۹۹ب ا م M550 نسل فعلی 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن گشتاور داره با شتاب 0 تا 100 اعلانی 3.6 ثانیه!!!
در حالی که نسخه قبل فیس لیفت M550 قدرتی معادل 462 اسب بخار و 650 نیوتن گشتاور داشت با شتاب 0 تا 100 اعلانی 3.9 ثانیه، در حالی که همین ماشین در مجله car and driver تونسته بود شتاب 3.7 ثانیه و مسیر 400 متر رو در 11.9 ثانیه ثبت کنه!!!
پس M550 فیس لیفت که قدرت و گشتاور خیلی بیشتری داره و همون موتور M850 روش قرار گرفته که با همین موتور بهترین شتابی که داشته 3.5 ثانیه بوده و مسیر 400 رو در 11.6 ثانیه طی کرده در چندین درگی که در CARWOW داشته.
*رقبای M550 فعلی مرسدس E53 هستش که با موتور ترکیبی خفیف الکتریکی 435 اسب بخار و 520 نیوتن گشتاور داره اما در شرایط خاصی میتونه 457 اسب بخار و 770 نیوتن گشتاور داشته باشه که شتاب اعلانی 4.5 ثانیه ای خواهد داشت.
*رقیب دیگه آئودی S6 بوده که اون هم با موتور ترکیبی خفیف الکتریکی 444 اسب بخار و 600 نیوتن گشتاور داره با شتاب اعلانی 4.4 ثانیه.
(( در هر صورت M550 جدید اونقدر سریع و قوی هست که خودش حس یک سوپر سدان سریع رو داره))
MAHDI
۸ خرداد ۱۳۹۹جدای از معرفی سری5 نسخه استیشن و حتی سری6 جی تی فیس لیفت که یه ماشین کاربردی هستش هم معرفی شده.
و همینطور تصاویری هم از نسخه M550 منتشر شده. که البته سایت BMW BLOG گشتاور نسخه M550 رو 750 نیوتن زده اما در مقابل سایت bimmer today گشتاورش رو 723 نیوتن زده اما هرچقدر که هست این موتور جدید شتاب خیره کننده ای به M550 میده یعنی 3.6 ثانیه که با اختلاف زیادی سریع ترین بین رقباس. هرچند M550 قبلی هم سریع تر بود با شتاب اعلانی 3.9 ثانیه اما در این نسخه دیگه نزدیک به M5 شده.
sina
۸ خرداد ۱۳۹۹چقد خوب و دوست داشتنی شده
Hadi
۸ خرداد ۱۳۹۹بزرگترین پیشرفتش تو طراحی این بوده که اون جلو پنجره مسخره که قرار متأسفانه روی سری ۴ جدید ببینیمش روش نذاشتن و جلو پنجرش اندازه معقولی داره و اصالتش رو حفظ کرده…
در کل خیلی خوب شده…
منتظر فیس لیفت m5 و m5cs هستم…
♤Angus_812♤
۸ خرداد ۱۳۹۹به نظرم الان خیلی ریلکس شده
طراحی قبلیش تهاجمی تر بود
ولی چراغ عقبشو باید بیشتر تغییر میدادن تا با جلو بیشتر همخوانی داشته باشه
MHMD
۸ خرداد ۱۳۹۹یک حالی هم به راننده بده نیست فک کنم , ناسوسا طراحی داخلی رو یک تغییر بده بد نیست …
سینا BMW
۸ خرداد ۱۳۹۹بی نهایت عالیه!!!!
Saeed
۹ خرداد ۱۳۹۹خوب در اومده ولی ظاهرش خشن و تهاجمی نیست
حس میکنم انگار شبیه سری 7 داره متمایز میشه
ولی به هرحال چراغ های عقبش میتونست بهتر باشه و واسه تبدیل شدن به M5 باید تغییر قیافه بده که این ظاهر آرام و دلنشینش تبدیل به هیولای درنده بشه