بی ام و

ب‌ام‌و 128ti جدید، چهار چرخی اسپرت برای قلب‌های طرفدار خودرو!

این ب‌ام‌و 128ti 2021 است که اولین هاچبک داغ دیفرانسیل جلوی باواریایی ها محسوب می‌شود. 128ti جدید در جایگاهی پایین‌تر از M135i xDrive قرار خواهد گرفت.

خودروی جدید ب‌ام‌و قرار است در ماه نوامبر عرضه شود و حروف ti در آن مخفف Turismo Internazionale هستند. این دو حرف قبلاً در مدل‌هایی همچون ۱۸۰۰ TI، ۲۰۰۲ TI، 323ti کامپکت و 325ti کامپکت دهه ۹۰ میلادی بکار رفته است.

نیروبخش این هاچبک آلمانی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی است که قدرتش به ۲۶۱ اسب بخار و گشتاورش به ۴۰۰ نیوتون متر کاهش یافته است. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک متصل شده و باعث دست‌یابی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای می‌شود.

البته توانایی‌های هاچبک های داغ و دیفرانسیل جلو فقط به خط مستقیم محدود نمی‌شود و به همین خاطر ب‌ام‌و 128ti به سیستم تعلیق M اسپورت با تنظیمات خاص مجهز شده و ارتفاع خودرو را ۱۰ میلی‌متر کاهش داده است. این خودرو همچنین از میله‌های ضد لغزش سفت تر سود برده و فنرها و جذب‌کننده‌های شوک بهتر در آن نصب شده‌اند. ب‌ام‌و همچنین می‌گوید 128ti حدود ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از M135i می‌باشد.

آنچه بر پرفورمنس این خودرو می‌افزاید سیستم ترمز M اسپورت برگرفته از M135i است که با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ کامل شده است. این خودرو همچنین دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی بوده و می‌توان لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴ را بدون هرگونه هزینه‌ای سفارش داد. تریم شادولاین نیز در دسترس است که باعث اضافه شدن جلوپنجره و آینه‌های مشکی‌رنگ، رکاب‌های جانبی جدید و نشان ti به خودرو می‌شود.

بهبودهای داخل کابین نیز شامل عناصر قرمز رنگ، نشان ti در استراحتگاه مرکزی و دوخت های متضاد در دیگر بخش‌ها همچون پانل درب‌ها و پانل پشت آمپرها هستند.

قیمت ب‌ام‌و 128ti 2021 در آلمان از ۴۱۵۷۴ یورو شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. msh_ferrari

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    خودروی خوبی هست و طراحی خوبی داره.

    موافقم 36
    مخالفم 6
  2. مهرداد كمال

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2009 ديدگاه)

    گرونه

    موافقم 19
    مخالفم 15
  3. Maserati-MC20

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    وایی نگاه کن هاچبک اسپورررتت چه شودددد

    موافقم 31
    مخالفم 3
  4. احسان آرسنالی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1951 ديدگاه)

    خوب اینکه دیفرانسیل جلوس کجاش چهار چرخه،

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. شاهین

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4711 ديدگاه)

      سلام بر دوست قدیمی!
      چهار تا چرخ داره دیگه ???

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. مهدی

        ۱۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (41 ديدگاه)

        ?????

  5. M3csl

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با این چراغ های اخمو،،خنده مصنوعی داخل سپر و خطوط قرمز کناریش شبیه هیث لجر توی نقش جوکر شده.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. ارشیاSVJ

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    طراحی بخش جلوش یکم ناجوره.
    والبته:دیفرانسیل جلو هستش!!!!??????

    موافقم 13
    مخالفم 7
  7. مجید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    دیفرانسیل عقب بودن بزرگترین مزیت هاچبک های ب ام و بود
    کلا من حس می کنم نباید فروش خوبی داشته باشه با ایده های مزخرف
    دیفرانسیل جلو
    جلو پنجره زشت سری ۴ و ام ۳ و ۴
    ایکس ۶ با طراحی زشت
    زد ۴ که از نسل های قدیمیش طراحی ضعیفتری داره
    سری ۲ سدان که کلا بی معنیه

    موافقم 12
    مخالفم 12
  8. حسین وی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    جلو پنجرشو سفید کنی میتونی جای شوفاژ تو خونه نصبش کنی
    با تشکر از مدیران طراحی بی ام و

    موافقم 10
    مخالفم 10
  9. زیزیگولو

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6018 ديدگاه)

    بی ام و سنت شکنی کرده دیفرانسیل جلو زده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. ایلیاا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    42 هزار یورو، به پول ما میشه 1.5 میلیارد! اونم بدون گمرک و سایر هزینه ها! و اونم برای یه هاچبک!

    شما ارزش پول ملی رو ببین فقط!

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا