بامو در ماه سپتامبر پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری کواد توربوی دیزلی خود را بازنشسته خواهد کرد اما برای گرامیداشت این اتفاق اقدام به معرفی نسخههای سفارشی از شاسی بلندهای X5 و X7 خود با نام فاینال ادیشن کرده است.
خب باید گفت شما نمیتوانید هر دو خودرو را سفارش دهید مگر اینکه در رومانی زندگی کنید زیرا بامو اعلام کرده این خودروها فقط مختص این کشور اروپای شرقی هستند.
تغییرات رخ داده در این خودرو عموماً ملایم بوده و شامل رکابهایی با نوشته فاینال ادیشن و لیست بلندبالایی از تجهیزات استاندارد میباشد که از جمله آنها میتوان به چراغهای جلوی لیزری، سیستم رانندگی نیمهخودکار، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی هارمن کاردون، شیشههای آکوستیک، تریم ویژه داخل کابین و… اشاره کرد.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری کواد توربوی یاد شده قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید میکند. X5 M50d که اساساً جایگزینی دیزلی برای نسخه پرچمدار X5 M است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
برادر بزرگتر یعنی X7 M50d همان قدرت و گشتاور را ارائه کرده اما به خاطر وزن بیشتر دو دهم ثانیه کندتر بوده و شتاب ۵.۴ ثانیهای را ثبت میکند. سقف سرعت این خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
بامو میگوید X5 M50d و X7 M50d در هر صد کیلومتر به ترتیب ۸.۳ و ۹ لیتر سوخت مصرف کرده و آلایندگی دیاکسید کربن آنها در هر کیلومتر نیز ۲۱۸ و ۲۳۵ گرم میباشد.
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۹چدر باحالن
خوش به حال هر کی که سوارشون میشه
MAHDI
۱۱ مرداد ۱۳۹۹مجله Caradvice اولین رقابت ب ام و X5 M50i و مرسدس AMG GLE53 جدید رو انجام داده، یعنی این رقابت!!!!
https://www.caradvice.com.au/865852/2020-bmw-x5-m50i-v-mercedes-amg-gle53-comparison/photos/
AMG///
۱۱ مرداد ۱۳۹۹آره
من همین سر صبح دیدمش
ولی خدایی مقایسش نا عادلانه بود
تو خیلی جاها الکی به بی ام و رای داد
تو اینتریور و سواری و هندلینگ به بی ام و رای داد!!!!!!!!!
من x5 رو دوست دارم اما خدایی مقایسه caradvice نا عادلانه بود.
MAHDI
۱۳ مرداد ۱۳۹۹مجله MOTOR TREND در عوض رقابت نسخه های پرفومنس یعنی AMG GLE63S و X6M کامپتیشن رو برگزار کرده اگه دوست داشتی مطالعه کنی.
Bilbo
۱۱ مرداد ۱۳۹۹از خوبای شاسی بلند ها. به به… ❤️ ❤️ ❤️
AMG///
۱۱ مرداد ۱۳۹۹راستی m3 رو دوباره فیس لیف کردن
شبیه m4 شده
MAHDI
۱۳ مرداد ۱۳۹۹M3 و M4 جدید از اول هم قرار بوده شبیه بهم باشن طراحی جلوشون. در بعضی نسخه های M3 در حال تست جلوپنجره معمولی که دارن واسه این بوده که هنوز اون مدل ها به مراحل پایانی طراحی نرسیدن.
برای مثال خودروهای پروتایپ M3 یا حتی M5 و… اول چراغ های خیلی ساده دارن اما به مرور چراغ نسخه اصلی روش کار میشه و همینطور سپرها و سراگزوزها و چراغ های عقب و در مراحل پایانی نوع طراحی سپر هم دیگه دیده میشه.که الان به این مرحله رسیدن M3 و M4 که احتمالش است امروز فردا دیگه معرفی بشن.
در هرصورت M3 و M4 جدید طراحی سپر و چراغ های جلو و جلوپنجره شبیه بهم دارن که این عکسی که من انتخاب کردم M3 هستش.