به گفتهٔ مدیر بخش e-mobility بامو «جان فریمن»، موتورهای افزایشدهندهٔ بُرد آیندهای ندارند. این تکنولوژی شامل پیشرانهای بنزینی میشود که در خودروهای الکتریکی بهعنوان یک ژنراتور مورداستفاده قرار میگیرد تا با شارژ باطریها، بُرد خودرو را افزایش دهد. بامو از همین فناوری که از یک موتور بنزینی ۶۵۰ سیسی دو سیلندر کوچک تشکیل شده برای افزایش برد هاچبک الکتریکی i3 استفاده کرده است.
بااینحال فریمن در نمایشگاه لسآنجلس گفته است حتی با اینکه فروش i3 در بازارهایی مثل ایالاتمتحده ادامه پیدا میکند اما زمان برای چنین خودروهایی به پایان رسیده است. البته وی از مزایای استفاده از موتورهای افزایشدهندهٔ بُرد هم گفته است.
افزایشدهندههای برد واقعاً به خریداران کمک میکنند تا از اضطراب برد خودروی الکتریکی خود رهایی یابند. با یک افزایشدهندهٔ برد شما همیشه احساس خوبی دارید
اما باوجود این مزیتها، به گفتهٔ فریمن این تکنولوژی زمانی از اهمیت بالایی برخوردار بود که خودروهای الکتریکی هنوز در مراحل ابتدایی قرار داشتند اما حالا با رشد جایگاههای شارژ سریع در سراسر اروپا و ایالاتمتحده دیگر واقعاً نیازی به نگرانی در مورد برد خودروهای الکتریکی نیست.
هنگامیکه بامو i3 برای اولین بار معرفی شد، بدون افزایشدهندهٔ برد با هر بار شارژ باطریهایش میتوانست تا ۱۳۰ کیلومتر را طی کند اما در صورت سفارش موتور دو سیلندر افزایش برد، این عدد به ۲۴۰ کیلومتر میرسید؛ اما بعداً بامو این هاچبک الکتریکی را به باطریهای بزرگتری مجهز کرد که بُرد تمام الکتریکی آنرا به ۲۴۶ کیلومتر رساند. این یعنی i3 هماکنون بُرد بیشتری نسبت به نسخهٔ مجهز به موتور افزایشدهندهٔ برد سال ۲۰۱۴ دارد.
هادی 8سیلندر
۲۹ آذر ۱۳۹۸خو باتری افزایش برد گذاشته شده 240 موتور هم میزاشت میشد 350 خیلی خوبه که!
Car lover
۲۹ آذر ۱۳۹۸ی بازه زمانی کوتاه بود اخبار تسلا ی کم زیاد شده بود تو پدال
ی جمعیتی اه و نالشون درومده بود ک این چ وضعشه فقط تسلا( سر جمع پونزده تا خبر هم نشد)
الان شما برید صفحه یک سایت میبینید چند تا خبر از ب ام و هست…
از اسم کاربریم معلومه ک همرو دوست دارم و قبل تر هم گفتم چرا داره از بیمر بیشتر خوشم میاد پس من ب شخصه مشکلی ندارم ک اخبار ب ام زیاد باشه یا کم باشه
ولی وقتی بی منطقی ی سریارو ادم میبینه دیگ…..
سورنا
۲۹ آذر ۱۳۹۸دوستان کسی میدونه چرا از حرکت خود ماشین برای شارژ باتری استفاده نمیکنن ؟
مثل همون قضیه دینام که تو دوچرخه استفاده میکردیم هرچی بیشتر رکاب میزدیم چراغ دوچرخه بیشتر روشن میشد
توی خودرو که باید خیلی راحت تر باشه ینی هرچی مسیر بیشتری رو بره باتری هم بیشتر شارژ میشه
عملا اگر همچین چیزی بشه دیگه مشکل باتری حل میشه دیگه !
Car lover
۲۹ آذر ۱۳۹۸فک کنم میکنن ولی خب نباید انتظار ی چیز هیولای ی میلیون کیلومتری با یکبار شارژ داشته باشی
تلفات رو در نظر بگیر
سورنا
۲۹ آذر ۱۳۹۸یه میلیون کیلومتر که نه ولی فرض کن یه خودرویی بردش ۴۰۰ کیلومتره از همین مسافت میشه حدود ۱۲۰ کیلومتر شارژ کرد تا جایی که من اطلاع دارم
همون ۱۲۰ هم باز یه مقدار بیشتر …
ولی فک کنم یه مشکلایی این وسط هست که این کارو نمیکنن چون تو هیچ ماشین برقی ای ندیدم داشته باشه
محمد حسین
۲۹ آذر ۱۳۹۸سیستم های بازیاب انرژی حرکتی معمولا روی این ماشین ها هست. برای اینکه موقع ترمز کردن یا تو سرپایینی رفتن از انرژی حرکتی ماشین برای شارژ باتری استفاده کنه.
البته هزینه این سیستم ها کم نیست و شاید روی همه ماشین های الکتریکی نصبش مقرون به صرفه نباشه.
اما در حرکت افقی یا سربالایی چنین سیستمی خودش میشه مانع حرکت و مصرف انرژی رو بیشتر می کنه.
Alireza
۲۹ آذر ۱۳۹۸روی همشون هست بلافاصله که شما پاتو از رو گاز بر میداری چرخ ها شروع به شارژ باتری می کنن خیلی هم پیچیده نیس منتها همیشه تلفات انرژی و قانون پایستگی انرژی باعث تموم شدن انرژی میشود برای مثال شما که به ماشین گاز میدی داری براصطکاک جاده و مقاومت هوا با مصرف انرژی غلبه میکنی وقتی پاتو از رو گاز بر میداری چرخ ها شروه به شارژ میکنن اما بازم نیروی مقاومت هوا و اصطکاک در جهت کاهش انرژی چرخ ها عمل میکنن و باعث میشه شما هرچر انرژی دادی رو همون قدر دریافت نکنی اصلا اگر این دوتا نیرو نبودن شما بعد از شروع حرکت دیگه هیچ وقت نیاز به گاز دادن نداشتی ماشینت تا ابد حرکت میکرد
محمدهادی
۳۰ آذر ۱۳۹۸همونطور که دوستان گفتن سیستم بازیافت انرژی ترمز و موارد دیگه روی خودروهای الکتریکی وجود داره،اما این شارژ شدن انقدر درخور تامل نیست،باتوجع به اینکه رانند ها هم معمولا علاقه یی به تنظیم کردن رفتار رانندگی شون با این سیستم بازیافت ندارن،چون واقعا کار حوصله سربریه
فکرشو بکن تو تمام طول سفرت همش دنبال سرپایینی و ترمز کردن و برداشتن پا از رو پدال گاز باشی تا مثلا ۲درصد باتریت بیشترشه شارژش
کلا امر درخور توجهی نیست
بهترین کارهمون ارتقای تکنولوژی باتری های و ایرودینامیک بهتر خودرو و کاهش وزن کلی خودرو ها و راندمان کلی خودرو در مصرف برق باتری میتونه خودروهای الکتریکی آیندرو به پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ نزدیک کنه تا تقریبا این ظعف پیماش این خودروها نسبت به بنزینی ها برطرف بشه
که انشالا هم میشه،من که عااشق خودروهای الکتریکیم،آینده ی پاک زمین فعلا دردست اینهاست
رضا
۳۰ آذر ۱۳۹۸چون طبق قانون ترمودینامیک ، نمیشه مجموع انرژی…