با پایان گروههای سدانهای معمولی، به سراغ سدانهای لوکس رفتهایم. کوچکترین سدانهای لوکس در رقابتهای پدال سدانهای کامپکت هستند. البته در بازار سدانهای لوکس کوچکتری مثل مرسدس بنز A کلاس سدان و آئودی A3 سدان هم حضور دارند که سدانهای سابکامپکت لوکس محسوب میشوند اما به دلیل تعداد کم خودروهای این کلاس، سدانهای سابکامپکت لوکس در رقابتهای پدال حضور نداشتند. در گروه سدانهای کامپکت لوکس در این رقابتها اما شانزده شرکتکننده حضور داشتند که عبارتاند از:
فولکسواگن آرتئون
کیا استینگر
جگوار XE
آلفارومئو جولیا
مرسدس C کلاس
لکسس IS
بامو سری ۳
اینفینیتی Q50
کادیلاک ATS
آکورا TLX
بیوک رگال
جنسیس G70
آئودی A4
ولوو S60
آئودی A5 اسپرتبک
بامو سری ۴ گرن کوپه
پس از برگزاری هشت دوئل در مرحلهٔ مقدماتی، از بین شانزده شرکتکنندهٔ گروه سدانهای کامپکت لوکس، تعداد هشت ماشین راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند که این خودروها به شرح زیرند:
آئودی A4
جنسیس G70
مرسدس بنز C کلاس
آلفارومئو جولیا
بامو سری ۳
کادیلاک ATS
آئودی A5 اسپرتبک
فولکسواگن آرتئون
در مرحلهٔ یکچهارم نهایی نیز در گروه سدانهای کامپکت لوکس چهار دوئل برگزار شد و از این طریق چهار ماشین شامل آئودی A4، آلفارومئو جولیا، بامو سری ۳ و آئودی A5 اسپرتبک جواز حضور در مرحلهٔ نیمهنهایی را دریافت کردند. این چهار سدان کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمهنهایی طی دو دوئل باهم به رقابت پرداختند تا سرانجام بامو سری ۳ و آلفارومئو جولیا توسط شما بهعنوان فینالیستهای گروه سدانهای کامپکت لوکس انتخاب شده و راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا آخرین نبرد این گروه را برگزار کنند.
در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۷۴ رأی به ثبت رسیده است که سری ۳ با تصاحب ۹۷۹ عدد از آنها و کسب ۶۳ درصد از کل آراء، پیروز دوئل شده و عنوان محبوبترین سدان کامپکت لوکس دنیا را از شما دریافت کرده است. از سوی دیگر، جولیا نیز با دریافت ۵۸۵ رأی، نایبقهرمان این گروه لقب گرفته است؛ اما سری ۳ برای اینکه بهعنوان قهرمانی دست پیدا کند مسیر نسبتاً سختی را پست سر گذاشته است زیرا در ابتدا در مرحلهٔ مقدماتی اینفینیتی Q50 را از سر راه خود کنار زد و سپس در مرحلهٔ نیمهنهایی در برابر رقیب سرسختی به اسم کادیلاک ATS قرار گرفت. این سدان آلمانی اما بر حریف آمریکایی خود نیز غلبه کرده و راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شد که در این مرحله را هم با ضربهفنی کردن آئودی A4 پشت سر گذاشت.
رقبای بامو سری سه در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | اینفینیتی Q50 | ۶۸ |
یکچهارم نهایی | کادیلاک ATS | ۶۳ |
نیمهنهایی | آئودی A4 | ۷۳ |
نهایی | آلفارومئو جولیا | ۶۳ |
سری ۳ که در حال حاضر کوچکترین سدان بامو محسوب میشود، برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ بهعنوان جایگزینی برای مدل ۲۰۰۲ به بازار آمد و طی سالهای بعد به معیار و سنگ محک کلاس سدانهای لوکس و اسپرت تبدیل شد. این خودرو هماکنون در نسل هفتم خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد. تا نسل قبلی، سری ۳ در انواع کوپه و کابریولت هم تولید میشود اما در نسل ششم این نسخهها جدا شده و تحت نام سری ۴ به بازار عرضه شدند. قویترین نسخهٔ نسل هفتم این ماشین، مدل M340i است که تا پیش از معرفی مدل M3، پرچمدار خانوادهٔ سری ۳ محسوب میشود. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
مشخصات فنی
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۷۰۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۱ میلیمتر |
وزن | – |
مصرف سوخت | ۷.۵ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۵۴,۹۹۵ دلار |
L-H-P-TT
۵ تیر ۱۳۹۸مشخصاتش که عالیه ، BMW هم تو کل دنیا به لذت رانندگیش معروفه ، قیمتشم معقوله ……
در مجموع انتخاب خوبیه اما من به شخصه اگه ۵۵ هزار دلار بودجه بزارم واس ماشین میرم سراغ AUDI S3 ، درسته تو یه کلاس با سری ۳ نیست اما چه کنیم دیگه s3 دلمون رو برده ❤❤❤❤
M
۵ تیر ۱۳۹۸تازه هنو M3 نیومده!
محمد
۵ تیر ۱۳۹۸همه درصدهاش در دوئلها بالای ۶۳٪ بوده اونم توی یه کلاس لوکس و شلوغ
و البته که پرفروشترین بیمر و سنگ محک این کلاس همین سری ۳ هست
گرچه که بنز توی کلاسهای بالاتر لوکس دست بالا رو داره
اما این کلاس قلمرو تخصصی بیمره
Hamid...Audi
۶ تیر ۱۳۹۸تمام ماشینای این کلاس واسه خودشون یه پا سنگ محکن.
حسين وي
۵ تیر ۱۳۹۸هر نسلش رو میبینم لذت میبرم
وقعا این جایگاه برازندشه ❤️
امیر
۵ تیر ۱۳۹۸رقبای بسیار جذاب و انتخابی به مراتب جذاب تر
MAHDI
۵ تیر ۱۳۹۸مجله CARMAGAZINE سری3 رو به عنوان بهترین کامپکت جهان معرفی کرده که رده های بعدی این خودروها هستن.
جایگاه هشتم_پژو508
جایگاه هفتم_لکسوسES
جایگاه ششم_جگوارE PASE
جایگاه پنجم_ ب ام وX2
جایگاه چهارم_ آلفا جولیا
جایگاه سوم_ مرسدس Cکلاس
جایگاه دوم_ آئودی A4
جایگاه اول بهترین کامپکت سال:::ب ام وسری3
SS
۵ تیر ۱۳۹۸فکر نمیکنم ب ام و X2 . جگوار ای پیس . لکسوس ES سدان های کامپکت باشن !!!
MAHDI
۵ تیر ۱۳۹۸منم دقیق متوجه انتخابشون برای اون رقابت نشدم.اما درپایان اینطور معرفی کردن.خودت سرچ کن مطالعه کن مطلبش رو
امیر
۵ تیر ۱۳۹۸A4 واقعا رقیب سرسختیه اما سری ۳ واقعا فوق العاده س
MAHDI
۵ تیر ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-M340i-white-25.jpg
https://content.autotrader.com/content/dam/autotrader/articles/Cars/BMW/3Series/2019/2019BMW3Series/2019-BMW-3-Series-(1).jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-M340i-white-15.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-M340i-white-04.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-M340i-white-10.jpg
MAHDI
۵ تیر ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-G20-3-SERIES-MELBOURNE-RED-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-05.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-07.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-04.jpg
مهران
۵ تیر ۱۳۹۸مظهر زیبایی ، پویایی ، طراوت و لذت رانندگی . معروفه میگن در مرسدس سرنشینها از ماشین لذت میبرن و در ب ام و راننده . تعادل ، شتاب و ترمز خوب راز لذت بردن از هر ماشینیه که این ب ام و س که اینهارو به زیباترین شکل ممکن به خریداراش عرضه میکنه . امیدوارم هرکی هرماشینی رو که دوست داره بتونه بزودی بخره .
حمیدرضا
۵ تیر ۱۳۹۸جالبه نزدیک ترین رقباش 13 درصد رای کمتر داشتن و این رقم به نسبت بالایی هست
Hosseinbimmer
۵ تیر ۱۳۹۸26%?
فرامرز
۵ تیر ۱۳۹۸همین سه چهار سال پیش تو پدال بحثی بالا گرفته بود که ب ام و تو شتاب عددی نیست و بهترین شتابی که ب ام و داره ۴.۴ ثانیه هست که متعلق به ام ۶ هست. اون بحث ها و نظر من مهم نیست و مهم اینه که الان یه خودروی میان رده ب ام و شتابی در حد سریعترین ب ام و ۳-۴ سال پیش داره (اونم با کمتر از ۴۰۰ اسب بخار قدرت). فرغونسازان ایران هم تو این چند سال یه ۴۰۵ جدید به اسم دنا و چند تا پراید جدید تحویل بازار دادن
Mehdi TuRbO
۵ تیر ۱۳۹۸حقش بود ولی نمیدونم چرا طراحی چراغای پشتش برام به قشنگی نسل قبلش نیست سری ۵ ام همینطور ولی حالا باز به سری ۵ اومدی ولی سری ۳ رو نمیدونم چرا برام به قشنگیه نسل قبل نیست ولی طراحی داخلش و جلوش فوق العادست.
MAHDI
۵ تیر ۱۳۹۸یه مطلبی دیروز متوجهش شدم اینه که طراحی جلوپنجره X6جدید با جلوپنجرهX5 متفاوت هستش. یعنی مثل نسل قبل نیست که تنها تفاوتX6وX5 درکوپه بودن X6 باشه.حتی درمدل X6M سپرهم تفاوت جزعی باX5M داره.
MAHDI
۵ تیر ۱۳۹۸یه مطلبی دیروز متوجهش شدم اینه که طراحی جلوپنجره X6جدید با جلوپنجرهX5 متفاوت هستش. یعنی مثل نسل قبل نیست که تنها تفاوتX6وX5 درکوپه بودن X6 باشه.حتی درمدل X6M سپرهم تفاوت جزعی باX5M داره.
((راستی آئودی Q7 جدیدهم معرفی شد))
artin
۵ تیر ۱۳۹۸دوستان می خواهم یک نظر سنجی بگذارم.
می دونم این دو ماشین در گروه هم نیستند ولی بعضی ها با هم مقایسه اش می کنن.
artin
۵ تیر ۱۳۹۸چون هر دو تو گروه خودشون برنده شدن باید رقابت جذابی بشه….
artin
۵ تیر ۱۳۹۸کدام یک از ماشین های زیر را بیشتر می پسندید؟
1_بی ام و سری 3
2_دوج پلنجر
Seyed AMG
۵ تیر ۱۳۹۸آقا آرتین لطفا از ایموجی ?? استفاده کن
خدایی اونایی که لایک دادن فازشون چیه ?
احمدرضا
۵ تیر ۱۳۹۸فقط آلفارومئو جولیا
حیف آلفا نبود با موتور بی نظیر فراری و همچنین روح آلفا
واقعن که!
Sina
۱۳ آذر ۱۳۹۸بی ام و ام ۳ که معرفی بشه آلفا هم با نسخه تقویت شده ی جولیا و آئودی Rs4 و Rs3 بهش نمی رسه.
پارسا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلطان این کلاس C کلاس فقط
احمدرضا
۵ تیر ۱۳۹۸سالهاست که بالاست این ماشین پرچمدار این سگمنت است
Arash
۶ تیر ۱۳۹۸ب ام و یک خودروی کم نظیره، از هر جهت سلیقه و تکنولوژی بالایی در ساختش به کار رفته.
فرید
۱۵ تیر ۱۳۹۸سلام، دوستانی که تجربه سالها بی ام و دارند راهنمایی کنید هزینه نگهداری و تعمیرات این خودرو منظورم سری 3در شرایط فعلی چطوره؟ لطفاً بدون تعصب و غرض، و فقط از نگاه کارشناسی راهنمایی کنید. ممنون