در حالی که سری ۵ جدید روز به روز به معرفی رسمی خود نزدیک میشود، بامو کاورهای بیشتری را از روی نمونههای اولیهٔ این خودرو که این روزها در خیابانها در حال تست و آزمایش هستند بر میدارد.
تا این جای کار، ما یک ایده کلی کامل و خوب از این که بامو سری ۵ جدید با نام کد G۳۰ چه شکل و شمایلی خواهد داشت داریم. این خودروی جدید بامو قطعاً تغییرات زیادی در طراحی نخواهد داشت، و آن گونه که از ظاهر آن میتوان برداشت کرد، بیشتر شبیه به یک نسخهٔ کوچکتر سری ۷ خواهد بود، ولی با این حال باز هم تغییرات موجود در این مدل جدید بیشتر از آن هستند که با یک نگاه بتوان متوجه آن شد.
این خودرو بر پایهٔ معماری جدید Cluster بامو (CLAR) که نخستین بار در آخرین مدل سری ۷ معرفی شده بود ساخته شده است. سری ۵ جدید انتظار میرود حدوداً ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از مدل قبلی خود باشد، آن هم به لطف افزایش استفاده از آلومینیوم در شاسی که همچنین مقاومت ساختاری آن را نیز بیشتر میکند. اطلاعات جدید در تناقض با گزارشهای قبلی می گویند که استفاده از قطعات فیبر کربنی فقط محدود به مدل پرچم دار بامو یعنی سری ۷ خواهد بود، دلیل آن هم محدودیتهای هزینهای ذکر شده است. بامو همچنین یک فرمان الکتریکی جدید را به این خودرو افزوده است، در حالی که خودرو همانند مدل قبلی از سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و یک سیستم تعلیق ۵ میلهای در عقب بهره خواهد برد، هر دوی آنها از نو مهندسی شدهاند تا بتوانند به نحو احسن از مزیتهای این پلتفرم جدید سود ببرند.
سری ۵ جدید نیروی مورد نیاز خود را از مجموعهای از موتورهای چهار و شش سیلندر توربوی بنزینی و دیزلی به دست خواهد آورد. تمامی موتورهای چهار سیلندر حجمی معادل ۲.۰ لیتر با خروجیهای متفاوت خواهند داشت، قدرتمندترین آنها گفته میشود یک نسخهٔ بنزینی است که در مدل ۵۳۰i قرار است نصب شود. همین طور تمامی موتورهای شش سیلندر نیز ۳.۰ لیتری خواهند بود و در نسخههای بنزینی ۵۳۰i و دیزلی ۵۳۰d و ۵۴۰d ارائه خواهند شد.
یک سیستم فرمان چهار چرخ فعالی به عنوان یک آپشن در هر دو مدل تک و دو دیفرانسیل (sDrive و xDrive به زبان بامو) موجود خواهد بود، و به جز سیستم تعلیق اسپرت، یک سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی نیز قرار است در اختیار مشتریها قرار بگیرد.
اگر اطلاعات جدید درست باشند، بامو اول مدل هاچ بک سری ۵ GT را در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد کرد، و معرفی رسمی مدل سدان آن نیز در ماه اکتبر و قطعاً در شهری دیگر به غیر از پاریس، پایتخت فرانسه صورت خواهد پذیرفت.
مجید
۲۱ شهریور ۱۳۹۵این یه BMW کامله و واقعا این اتاق(سری 5) آرزوی خیلی از طرفدارای این برنده امیدوارم مدل M5 هم هر چه زودتر معرفی بشه
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵مثل همیشه عالیه
فقط انگلستان
۲۱ شهریور ۱۳۹۵چند مورد از معنای حروفی که شرکت بی ام و به همراه اعداد استفاده می کنه رو برای اونایی که
نمی دونن می گم
[A = گیربکس اتوماتیک] [C بزرگ = کوپه][c کوچک = خودرو کروک] [d = خودرو دیزل][e = خودرو سبز] [h = خودروهای با سوخت هیدروژن] [i = خودروهای انژکتور] [L = خودروهای با فاصله طولی بزرگتر بین محور چرخها] [s = خودرو اسپورت] [sDrive = خودرو دیفرانسیل عقب] [wagon/estate یاT = استیشن] [ Ti = hatchback = خودروی هاچ بک] [x / xDrive = خودروی AWD یا 4 چرخ متحرک]
برای مثال به BMW 750iL می گن خودروی BMW سری 7 (با فاصله طولی بیشتر بین محورچرخها) با موتور انژکتوری
اگر حرف L قبل از شماره مدل بیاید مانند L7 یا L6 به خودروی سوپرلوکس با تجهیزات رفاهی ویژه اشاره می کنه
وقتی که حرف X بزرگ قبل از شماره مدل بیاد مانند X3 یا X5 بیان کننده خودروی شاسی بلند BMW با سیستم xDrive (چهار چرخ متحرک) هستش و عدد بعد از اون نوع پلتفرم رو معلوم می کنه مثلاً X5 نشان دهنده خودرو شاسی بلند BMW بر پایه پلتفرم سری 5 است که حجم موتور اون بر خلاف خودروهای سواری در کنار گلگیرهای جلو درج می شه
حرف Z نشان دهنده خودروهای 2 نفره (رودستر) مانند Z1 ، Z3 و Z4 است
حرف M = اولین حرف کلمه Motorsport = مدلهای تیونینگ شده BMW هستش که از لحاظ کیت بدنه اندکی متفاوت هستن و قابلیت موتوری اونها بسیار ارتقاء یافته و در هر سری BMW قویترین آن مدل هستن بطور مثال M3 ، M5 ، M6 و …
HECTOR
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ممنون.
مفید بود.
فقط انگلستان
۲۱ شهریور ۱۳۹۵لطف داری مجید امانت دار و راستگو و لامبورگینی سوار.
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵چه با نفوذ و با ادب
Parker
۲۱ شهریور ۱۳۹۵فقط انگلستان عزیز.
با این فرم صحبت کردن فهم و شعور بالای خودت رو نشون میدی.
کاش هیچ وقت بی احترامی در پدال نباشه.
ارادت ویژه
فرامرز
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ممنون. البته sDrive برای تک دیفرانسیل استفاده میشه چون ب ام و مدل ایکس 1 دیفرانسیل جلو رو هم با این نام آدرس دهی میکنه
Parvaz
۲۱ شهریور ۱۳۹۵من نمیدونستم i اشاره به انژکتوری بودن محصول داره، دمت گرم مفید بود
mohsen
۲۱ شهریور ۱۳۹۵مرسی عزیز ولی فکر کنم مینوسه 750Li
حسین
۲۲ شهریور ۱۳۹۵سلام
مطلب جالب و مفیدی بود
ممنون
HECTOR
۲۱ شهریور ۱۳۹۵این دفعه دیگه جدا تغییر کرده.
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵بابا بی ام و هست ها
Parker
۲۱ شهریور ۱۳۹۵امیدوارم موفق باشه.
من خیلی دوستش دارم.
ساسان.م
۲۱ شهریور ۱۳۹۵با خروجی اگزوزش حال کردم قشنگ تر شده
آما من با این پول E class میخرم
Parvaz
۲۱ شهریور ۱۳۹۵عالی تر با وقارتر و با شخصیت تر شده… منتظر z5 هم هستم
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ایول
amir2020
۲۱ شهریور ۱۳۹۵خیلی عوض شده!!!
mohsen
۲۱ شهریور ۱۳۹۵خبر آمد خبری در راه است…
منتظر شاخ به شاخ شدن با رقبا هستم دیگه وقتشه واقعا چون حریفام خیلی به دست و پاش می پلکیدن
با همون 520 فکر کنم باز روی کره ای ها رو میماله زمین و نسخه های قدرت مندش مخصوصا M5 با E Class AMG و چند تای دیگه شاخ به شاخ میشه!
رضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۵تویه این کلاس خودرو گزینه هایه زیادی وجود داره که هرکدوم مزیت و معایبی نصبت به هم دارن ولی نمیدونم چرا تویه این کلاس هر چی دور میزنم دوباره میام سراغ بی ام و گزینه من 535 li Xdrive