نسل جدید گل سرسبد خودروهای سدان لوکس بامو رونمایی شد. خودرویی با فناوریهای نوین، وزن رژیمی و پیشرانه هیبریدی که بیانگر بازیگری تازهنفس در رده خودروهای این کلاس است.
در نگاه نخست، بامو سری ۷ جدید تغییرات دراماتیک و چشمگیری نسبت به گذشته را نشان نمیدهد. اما درواقع این یک خودروی کاملاً جدید و البته پیشرفتهتر است. در ایالاتمتحده، سری ۷ جدید منحصراً در یک نسخه با فاصله بین دو محور کشیدهتر تحت کد G12 ارائه میشود. در حالی که در اروپا میتوان مدلهای استاندارد با فاصله بین دو محور معمولی با کد G11 را نیز یافت. طول نسخه کشیدهتر به ۵۲۳۸ میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو تا عقب آن به ۳۲۱۰ میلیمتر میرسد که میتوان فضای پایی رؤیایی برای سرنشینان عقب را در آن متصور شد. عرض این خودرو ۱۹۰۲ و ارتفاع آن ۱۴۷۹ میلیمتر میباشد. مدل کوتاهتر هم طولی به اندازه ۵۰۹۸ و فاصله بین دو محوری به اندازه ۳۰۷۰ میلیمتر دارد. طراحی سری ۷ جدید را میتوان مخلوطی از طراحی سری قبلی با برادران کوچکتر آن نظیر سری ۳ و ۴ دانست. جلوپنجره کلیوی شکل معروف بامو با شبکه میلهای اکتیو همراه شده که فلپ های آن بهصورت خودکار برای خنک شدن موتور در مواقع مورد نیاز باز میشوند. چراغها نیز کمی اغراقشدهتر به نظر میرسند که در تماس با جلوپنجره قرار میگیرند و همانند مدل i8 از تکنولوژی لیزری استفاده میکنند.
سیستم تعلیق بادی در جلو و عقب علاوه بر آسایش بیشتر و سواری راحتتر، مرکز ثقل پایینتری در سرعتهای بالا را ایجاد میکند. استفاده از مواد سبکوزن باعث شده تا وزن خودرو ۱۳۰ کیلوگرم کاهش یابد. این موضوع نتیجه استفاده از موادی چون فیبر کربن در ترکیب با فولاد، منیزیوم، پلاستیک و آلومینیوم میباشد. برای نخستین بار نیز دربها و صندوق بار از جنس آلومینیوم ساخته شدهاند. هرچند که ممکن است از این رژیم وزنی به دلیل کاهش ۲۰۰ کیلوگرمی وزن پلتفرم، انتظار بیشتری داشته باشید، اما درواقع چنین تمهیداتی بیشتر به جهت خنثی نمودن افزایش وزن ناشی از ابعاد بزرگتر و تجهیزات بیشتر رفاهی و ایمنی و تقویت کلی ساختار خودرو است. درعینحال به گفته یکی از اعضای هیئتمدیره بامو، این خودرو سبکوزنترین سدان لوکس در این سگمنت میباشد.
بامو 740i بهعنوان مدل پایه از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۰ لیتری با قدرت ۳۲۰ اسب بخار سود میبرد. کارایی و پاسخگویی این موتور نسبت به سلف آن بهبود یافته است. در یک پله بالاتر میتوان مدل 750i xDrive را با موتور V8 به حجم ۴.۴ لیتر و قدرت ۴۴۵ اسب بخار انتخاب کرد. هر دوی این مدلها از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سود میبرند که با سیستم ناوبری خودرو نیز مرتبط است. به طوری که بهصورت خودکار عملکرد آن با توجه به وضعیت رانندگی و شرایط مسیر تغییر میکند. در ابتدای سال ۲۰۱۶ میتوان یک مدل پلاگین هیبریدی را در این سری شاهد بود. مدل 740e xDrive از فناوریهای توسعه یافته مدلهای i3 و i8 بهره میبرد. در این خودرو، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوی بنزینی با یک موتور الکتریکی یکپارچه با گیربکس هشت سرعته خودکار جفت میشود. باتریهای لیتیوم یون با کمک موتور خودرو یا توسط منابع خارجی از طریق شارژر استاندارد، تغذیه میشوند. این خودرو را میتوان از طریق ایستگاههای شارژ عمومی یا شارژر مخصوص i Wallbox بامو شارژ کرد. این مدل در حالت تمام الکتریکی میتوان مسافت ۳۷ کیلومتر را با بیشینه سرعت ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت طی نماید. از دیگر ویژگیهای جالب این خودرو میتوان سیستم سرگرمی بهروز شده iDrive را نام برد. صفحه نمایشگر لمسی علاوه بر اینکه کاربری آسانتری دارد، از ژستهای حرکتی نیز پشتیبانی میکند. این ژستهای حرکتی را میتوان شخصیسازی نمود و یک حرکت خاص دست را مثلاً برای پاسخ دادن به تماس تلفنی یا تنظیم صدا تعریف کرد. ویژگیهای دیگر سری ۷ جدید شامل نمایشگر ۱۲.۳ اینچی داشبورد، نمایشگر ۷ اینچی متحرک مرکزی، شارژر بیسیم برای گوشی تلفن همراه، صندلیهای عقب گرم شونده همراه با هشت انتخاب برای ماساژور و سه سطح شدت ماساژ، برنامه احیای بدن برای جلوگیری از کوفتگی و خستگی در سفرهای طولانی، پکیج رایحه داخلی با هشت عطر spritz، نمایشگر سربالا با کیفیت گرافیکی بالا برای راننده، نسل جدید دستیار پارک خودکار و سقف پانوراما میباشند.
قیمت پایه بامو از ۸۱ هزار دلار برای مدل شش سیلندر و ۹۷۴۰۰ دلار برای مدل ۸ سیلندر آغاز میشود. حالا باید منتظر رقابت سری هفت جدید با کلاس اس مرسدس باشیم.
درود. لازمه که همین اول چندتا نکته بگم (که حاصل چند ماه تحقیق هستن و توی دو سه تا کامنت میذارمشون) :
برخی از کارشناسان اتومبیل، M3 و برخی هم M235i را به عنوان بهترین تولیدات ب ام و معرفی میکنند. در مورد مرسدس بنز هم بهترین نمونه تولیدی این کمپانی از سوی کارشناسان، S-Class معرفی شده. در اینجا میتوان به تفاوت بین دو کمپانی مرسدس بنز و ب ام و پی برد. در واقع، ب ام و یک اسپورت ساز است که اسپورت های لوکس تولید میکند و مرسدس بنز یک لوکس ساز است که اتومبیل اسپورت هم تولید میکند. با این تعریف که منظور از اتومبیل لوکس اتومبیلی است که در آن به امکانات، راحتی و کیفیت توجه بیشتری شده و در اتومبیل اسپرت بیشتر به دینامیک و پویایی توجه شده و در نتیجه راحتی کاهش یافته است، و یک اتومبیل اسپرتِ لوکس اتومبیلی است که ویژگیهای یک اتومبیل اسپرت را در کنار کیفیت و امکانات یک اتومبیل لوکس ارائه میدهد.
با در نظر گرفتن این تفاوتها، بهتر میتوان راجع به محصولات این دو برند نظر داد وآنها را مورد ارزیابی قرار داد. باید از یک ب ام و، انتظار ب ام و بودن را داشت و از یک بنز، انتظار بنز بودن را.
حرف های درستی زدی, ولی توانایی های این دو کمپانی به این محدود نمیشه. شما یه وقت میای میبینی مرسدس یه ماشین زده که خاصیت اسپرتش از بی ام و هم رده بالاتره یه وقت هم بی ام و میاد یه مدل میزنه که توی لوکس های هم رده سرآمد میشه. واقعا اینکه بگیم مرسدس لوکس اسپرت سازه و بی ام واسپرت لوکس ساز حرف درستی نیست بلکه این قضیه بر می گرده به اهداف کمپانی برای هر یک از مدل ها. امیدوارم متوجه منظورم شده باشید….
اما در مورد این ب ام و: به نوشته ی bmwblog .com ، «در دو نسل قبل سری 7 که توسط کریس بنگل طراحی شدند، طراحی سری 7 دچار افت شدیدی شد. آقای بنگل با تغییر فرم خطی چراغها در مدل E38 (که یکی از 100 خودروی برتر تاریخ خودروسازی جهان هستش) به حالت چشم انسان و نیز انجام تغییرات دیگر در محصولات ب ام و، شکوهی که در سری 7 مدل E38 وجود داشت را خدشه دار کرد و به طور خلاصه ظاهر سری 7 رو از اون چیزی که باید باشه دور کرد و به شدت هم مورد انتقاد قرار گرفت.. به هر حال اون دوران گذشت و حالا پس از سالها، ب ام و دوباره به ادامه راه E38 پرداخته و سری 7 جدید بسیار از نظر فنی و ظاهری از نسل قبلش بهتر شده.» (البته ناگفته نماند که بنگل موفقیتهای زیادی رو برای ب ام و به ارمغان اورد) ** (.. ب ام و با مدل E38، نشون داد که یک ماشین بزرگ و لوکس میتونه برای رانندگی هم مناسب باشه و الگویی شد برای دیگران. برای همین هم این مدل جزء برترین اتومبیلهای تاریخ انتخاب شد)
البته بنده قبول دارم که اتاقش، شکوه و تجمل کمتری نسبت به S-Class داره، اما در عوض، پویایی بیشتری داره و در واقع نشون دهنده یک «ب ام و» یِ سدانِ فول سایزه. در واقع ب ام و در این ماشین بیشتر از ظاهر، به تکنولوژی توجه کرده. با ارائه کانسپت Vision Future Luxury همه تصور کردن قراره طراحی سری 7 جدید یک طراحی انقلابی در محصولات ب ام و خواهد بود، اما در واقع اینطور نبود و سری 7 جدید بر اساس زبان طراحیِ فعلی محصولات ب ام و طراحی شده و همونطور که نسل قبل سری 7 هم به Technology Stuffed معروف بود، این نسلش هم انبوهی از تکنولوژیها و نوآوریها رو به همراه داره. شارژ بی سیم گوشی های هوشمند در داخل اتومبیل، نسل جدید سیستم i-Drive (که خودش یک کتابه!!)، اشتراک اطلاعات بین سرنشین و راننده، سیستمهای جدید دستیار راننده، تنظیم یکنواخت ارتفاع بدنه توسط تعلیق بادی به صورت خودکار یا دستی، انتخاب حالت رانندگی COMFORT, COMFORT+ و SPORT به صورت خودکار و با توجه به اطلاعات سیستم ناوبری، سیستم i-Drive جدید با قابلیت ورود دستورات از طریق حرکت دست، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم تشخیص ناهمواری های سطح مسیر با استفاده از رادار و دوربین، هشدار ترافیک مقابل (که در نسل قبل، با اسکن چرخهای جلوی اتومبیل روبرویی و پیش بینی مسیر حرکت اون انجام میشد)، سنسور رادار در پشت اتومبیل برای کنترل ترافیک در زمان دنده عقب رفتن، چشمک زدن چراغهای خطر عقب در زمانی که اتومبیل پشت سری بیش از حد نزدیک شود، پیش بینی برخورد، کروز کنترل فعال، سیستم توقف/حرکت، دستیار حرکت با استفاده از دوربین های استریو و رادار برای تشخیص اتومبیلهای پشت و اطراف، خطوط جاده و خودروهای جلویی، سیستم حرکت بین خطوط تا سرعت 208 کیلومتر بر ساعت، پارک خودکار از راه دور، گیربکس هوشمند که با توجه به اطلاعات سیستم ناوبری دنده مناسب رو انتخاب میکنه، سیستم Dynamic Drive که تعادل ماشین رو در پیچها حفظ میکنه (البته این سیستم سالهاست که در ب ام و استفاده میشه و در بنز تحت عنوان ABC عرضه میشده و مجیک بادی کنترل هم تکامل یافته همون سیستمه) و خیلی امکانات دیگه… و طیف وسیعی از موتورهای پر بازده از امکانات این ماشین هستن. به غیر از امکانات الکترونیکی و رفاهی، از نظر فنی هم نوآوری های بسیاری در این مدل وجود داره مثل شاسی فیبر کربنی که این مدل رو 130 کیلوگرم نسبت به نسل قبلش سبک تر کرده و . . . (لازمه بگم که بعضی از این امکانات جدید نیستن اما به روز رسانی و تکمیل شدن)
مثل همیشه با وقار و زیبا حیف که به خاطر این ممنوعیت ورود بالای 2500 مضحک نمیتونیم تو خیابون از نزدیک ببینیمش ! البته باتوجه به 2000 سی سی بودن مدل هایبرید شرایط ورودش به کشور وجود داره ولی…
برای مقایسه این ماشین با اس کلاس: بهتره تا زمانی که همزمان و توسط مجلات معتبر آزمایش نشدن از دادن نظرات کارشناسانه!! جداً خودداری کنیم، تفاوتها رو در نظر بگیریم و از سری 7 انتظار یک سدانِ اسپرتِ فول سایزِ لوکس رو داشته باشیم نه یک رولزرویسِ فانتوم یا یک میباخ!!!
الان یه سری کارشناس خبره میریزن اینجا میگن طراحیش فلانه چراغش فلانه البته اونا همونایی هستن که فک میکنن خرج کمتر کرولا نسبت به بوگاتی به معنی برتری مهندسیش هست :) البته دست خودشون نیست درک بعضی چیزا فراتر از توانایی های یه سری از دوستانه :)
فکر نکنم هیچ عاقلی این حرفو بزنه اگه کسی بگه کرولا خرجش کمتره و… نسبت به بوگاتی عاقل نیست. ولی کرولا نسبت به هم کلاس های خودش لکسوس ال اس نسبت به هم کلاسای خودش و ….. خرجشون کممتره که اینم یه هنره همه ی هنر شتاب و سرعت و…. نیست یک خودرو هزار پارامتر داره که هر خودروساز در تعدادی از این پارامتر ها حرف اولو میزنه.
luis جان خرج بیشتر خودرو های آلمانی به دلیل پیچیده بودن مهندسیشونه نه چیز دیگه لکسوس ال اس رو نگاه کن، دقیقا کپی آپشن های بنز و بی ام و هست، توقع داری خرجشم بیشتر باشه ؟؟ کمتر بودن خرج به هیچ وجه هنر نیست
:-D :-D :-D ماشالاه این بهونه هارو از تک و پهلوتون درمیارین…پیچیده بودن :-D :-D :-D :-D همین حرف رو هم نزنین دیگه چی میخواین بگین…پیچیده ها ها ها ها… کپی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! خیلی مونده اس کلاستون به پای ال اس برسه بابا خیلی… شماها برین مدلاتون رو عین هم بزنین تا بعد با هم صحبت کنیم.مواظب هم باشین از پیچیدگی ماشیناتون آتیش نگیره…هه هه هه هه…
احمد جان پیچیدگی مهندسی دقیقا یعنی چه؟؟؟ یعنی کارایی بالا دارن یا عجیب طراحی شدن؟؟؟ تو کارایی بالا داشتن شکی نیست. دقیقا کپی چه معنی میده؟؟؟ یعنی صبر میکنن تا اونا طراحی کنن بعد دقیقا همونو استفاده میکنن؟؟ قاعدتا و مسلما المان اپشن های بیشتری رو طراحی کرده ولی این حرفت عجیب متعصبانس اطلعات زیادی ندارم ولی اپشن های زیادی از قبیل قفل مرکزی پارک اوتومات پنل کیلومتر ال ای دی و… هم هست که ابتکار لکسوس باشه ولی برای مثال با توجه به ابتکار بنز در زمینه ترمز ضد قفل پس همه خودرو ساز های جهان په المانی چه غیر المانی بجز بنز کپی بردارabs بودن ؟؟؟ کمتر اصطحلاک داشتن هنر نیست؟؟؟؟؟ یعنی یه ماشین از زیرو بند تا کلید های داخل اتاقش تا موتورش دیر تر از رقبا خراب شه هنر نیست؟؟؟؟؟؟ لکسوس ال اس 400 1989 دقیقا عکس پروفایل من در مرز کیلومتری 1 میلیون هنوز موتور پلمپ در جهان موجوده و خرید و فروش میشه این هنر نیست؟؟؟؟ اگه خودرو های المانی در همه هزار پارامتر بی چون و چرا اول هستن پس چرا خودرو های دیگه فروش دارن ؟؟؟واقعا مردم جهان ابله هستن؟؟ کسی که پول می ده و 80 هزار دلار ال اس میخره 5 هزار بیشتر بده بی ام دبلیو بخره. نه اینطور نیست تو داری متعصبانه قضاوت میکنی من دوباره اعلام میکنم هر خودرو ساز بر طبق سیاست ها و تجربیاتش در ضمینه خاص حرف اولو میزنه و مشتری های خودشو داره بنز بی ام ائودی جنرال موتور تویوتا خودرو های ایتالیا و….. همه عالی و قابل ستایش هستن و همه در کلاس های مشخص در فروش با هم رقابت دارن . تعصب در دنیای خودرو معنا نداره.
luis جان تعصب در دنیای خودرو معنی نداره ولی […] امریکا از دهه 50 رو ماشیناش قفل مرکزی بوده، بعد تو میگی اختراع لکسوسه ؟؟؟؟؟ برو لیست آپشنای ماشینای لوکس رو نگاه کن ببین کدومش ابداع ژاپنیا بوده بعد میفهمی کپی یعنی چی ؟ وقتی آمریکا رو ماشیناش تهویه مطبوع و قفل مرکزی داشت، مدیر عامل تویوتا با دوچرخه میرفته سر کار بعد طرف اومده میگه فلان چیز ابداع لکسوسه :))))))) …
در ضمن داداش شمام زیادی جو گیر نشو من نمیدونم چرا مخاطب محصولات تویوتا کلا سوادشون […] اصطحلاک ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظورت استهلاک بود دیگه نه ؟؟ خخخخخخ ال اس 1989 با فلان قدر کارکرد فلان قدر خرید و فروش میشه ؟؟ اطلاعات نداری چرا حرف میزنی ؟؟؟؟؟؟ تمام لکسوسای 1989 اینقدر با کیفیت و خفن و بی عیب و نقص بودن دوبار همشون فراخوان شدن بعد طرف اومده میگه موتورش پلمپه فلانش فلانه :)))))) لابد فراخوان داده بودن واسه شست و شو ماشین آره ؟؟ :)))))))))))
اولا که نمیخواد غلط املایی بگیری تو خیلی درسخون بودی کارت درسته شاگرد اولی دوما ماشین باز نیستی …. نیستی اگه لینک ماشین های امریکایی که از دهه 50 قفل مرکزی داشتن رو برام بزاری[…] […] سوما پارک اتومات مال لکسوسه ابداع و اختراع و طراحشه پس اینم یه اپشن که مال خودشونه چهارمن تو از ماشین های اروپایی که میپرستی حمایت کن حرف ماشین امریکایی رو نزن که ارتباط و حمایت های دو طرفه ی جنرال و تویوتا سر دراز داره[…] پنجمن فراخان های تویوتا یه تبلیغ منفیه که باعث بیشتر شدن اعتبار این کمپانی میشه […]
luis جان من جوابت رو دادم ولی از اونجایی که ادمین پیج ژاپنی بازه و تحمل دیدن خورد شدن ژاپنی بازا رو نداره نظر من رو حذف کرد خب شروع میکنیم به […] https://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Sixty_Special برو سال 1957 رو نگاه کن […] پس این رو هم نگاه کن https://en.wikipedia.org/wiki/Power_door_locks خط اولش رو برات کپی پیست میکنم اینجا Power door locks (also known as electric door locks or central locking) خب دیدی فقط […] […] آها، داشت یادم میرفت :) گفتی پارک اتومات ابداع لکسوس بوده آره ؟ :))))))))) https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_parking […] بده یکی واست ترجمه کنه، اونوقت میفهمی که ایدش توسط یه موسسه فرانسوی مطرح شده و فولکس واگن سال 1992 توسعه دادنش رو شروع کرده :) […]
بنظر من بی ام و باید بهتر کار می کرد! ظاهرش اصلا تو کلاسی که مردانی مثل اس کلاس و لکسس ال اس هستن به دل نمی شینه! هر چند طراحی داخلیش بهبود نا محسوس پیدا کرده ولی بازم در مقابل رقبا کم میاره…! در کل پیش بینی می کنم که از میدون رقابت فاصله زیادی بگیره… البته باید ماشینو از نزدیک دید!!
من دیگه حرفی ندارم ، اول منتظر باش تا مقایسه بیاد بعد بگو ، بعدم این رقیب S-class خواهد بود شما صحبت لکسس می کنی !!! یه 740 Li مدل 2008 و از نزدیک ببینی جفت شیش میاری چه برسه به این … مرسی bmw
اتفاقا از نظر طراحی به نظر من ب ام و استادانه کار کرده و در طراحی داخلی هم امضای ب ام و همه جای کابین مشخصه , ساده در نهایت زیبایی (با چاشنی اسپرت) حالا نوبت ائودی و لکسس هست که نسل جدید خودروهاشون معرفی کنن. رقابت تو این کلاس مث فیلم های تخیلی میمونه از بس همه ماشینا تا خرخره پر از امکاناتن :D
هر کسی سلیقه ای داره یا خوب یا بد ولی باید قبول کرد اصلا با لکسوس قابل مقایسه نیست و توانایی روبه رو یی با سری هفت رو نداره در جواب دوستی که سری هفت رو شکست بزرگ نام برد
شما هم خیلی کم لطفی میکنی در حق لکسس. بله حق دارین لکسس با این نسل سری 7 قابل مقایسه نیست چون الان ب ام و و بنز یک نسل جلوتر از ائودی و لکسس هستند. نسل قبل ب ام و کاملا قابل مقایسه با لکسس هست و در بعضی جاها هم لکسس نمایش بهتری داشت. فکر نمیکنم حتی مدیر ب ام و هم با چنین قطعیتی که شما گفتی همچین حرفی بزنه. بهتره نظرات منطقی بدیم تا زمینه رو برای بحث های سطحی فراهم نکنیم
فوق العاده شده آفرین به بی ام و واقعا اینو از نزدیک باید ببینی تا به ابهتش پی ببری نسل قدیم رو هنوزم که هنوزه از نزدیک میبینی لذت میبری حالا اینکه جای خود دارد… مطمعنن هم فروشش در امریکا از اس کلاس بیشتر میشه با توجه به قیمتی که داره.
بنازی مهندسی ژرمن رو ؟؟ چی میگی بابا ؟ خرج کرولا از این کمتره بنابراین مهندسی ژاپنی بهتره :)))))))))) منتظر حمله یه سری ژاپنی باز که در برابر عظمت این بی ام و هنگ کردن باش
کلید این ماشین، خودش به اندازه ی یه خودروی کامل تکنولوژی داره ، دیگه وای به حال خود ماشین (البته با کمی اغراق)
کلید این ماشین صفحه نمایش کوچیکی برای نوتیفیکیشن ها و شرح وضعیت خودرو داره
کنترل شیشه و صندوق پران و … داره
و از همه مهمتر این کلید حالت ریموت کنترل داره که میشه باهاش ماشین رو حرکت داد و یه برد کوتاه داره تا مثلا جاهایی که راننده بعد از پارک نمیتونه پیاده بشه، اول پیاده بشه و بعد پارک کنه
و…
خلاصه این جعبه تکنولوژی تازه معرفی شده و اینقد چیز ازش درومده، دیگه واای به روزی که جعبه باز بشه
با توجه به این که نسخه هیبریدش موتور بنزینی ۲ لیتری(کمتر از ۲۵۰۰ سی سی) قطعا سال دیگه وارد کننده های محترم به صورت فله وارد میکنن و به خاطر خاص بودن و این که تنها خودروی لوکس تو این سگمنت تو بازار کشوره این خودروی حدودا ۱۰۰ هزار دلاری رو حداقل ۸۰۰-۹۰۰ میلیون به مردم میندازن و امثال[…] سوار میشن
بقال و کوپن فروش با سیکل این همه پول در میارن مشکل نداره. وارد کننده که هیوندای ارزون قیمت رو 250 میلیون به ملت میندازه مشکل نداره ولی دکتری که 24 سال درس خونده واسه ویزیتت میخوای 30 40 تومن پول بدی بهت انقدر بهت فشار میاد؟! یعنی سطح فرهنگ جامعه ما انقدر پایین اومده ؟!
وای که چه ماشینی شده عجب طراحی داره دیگه لوکسی و اصالت و وقار رو اینجوری یه جا جمع شده ندیده بودم( اونوقت یه بنده خدایی میاد میگه شکست در طراحی????!!!!:-/) واقعا ابهتش فعلا که تکه. این ماشین اصلا مجمع تکنولوژی شده. چندتاهم که برا اولین بار در دنیا در یک مدل تولیدی اراىه می شوند. از اتاقش و مخصوصا قسمت عقب و صندلی هایش می ترشیدم که به پای s کلاس نرسه ولی انصافا وقتی دیشب گالری عکساشو دیدم شگفت زده شدم. خدارو شکر هم توی بخ ماساژور صندلی ها وهم توی تهویه هم که حداقل روی کاغذ بیشتر از s بهش بهادادهشده تا این خودرو بتواند علاوه بر تکنولوژیک ترین توی این کلاس, جزو لوکس ترین ها هم باشد. عجب رقابتی میشه بین این و s کلاس وآىودی A8, سه تا خودرویی که مدت هاست دارن می تازند…
واقعا بسیار زیبا و پرابهته، مخصوصا پشتش…. دیزاین داخل هم واقعا چشم نوازه… و این رو نباید فراموش کنیم که سری 7 باید با هیولاهای لوکسی مثل S Class و سری A8 و A8L آئودی رقابت داشته باشه که اصلا کار راحتی نیست. تازه یه غوله دیگه هم از آئودی هست گه حتی مرسدس هم از دستش به ستوه اومده یعنی S8. البته با این قیمت مناسب و رقابتی سری 7 احتمال موفقیتش زیاده. :B-)B-)
این بی ام و هم میخواد خودشو با سوپر لوکسای بریتانیایی رولزرویس و بوگاتی … مقایسه کنه نمیتونه کلا هم هر سال چراغاشو یکم تغییرات میده به اسم مدل جدید میفروشه این با مدل 2015 فرقی نداره
سوپر لوکس هایه بریتانیایی رولزرویس و بوگاتی!!!! الان یکی که همه میشناسن از ایشون حمایت میکنه میگه مگه نمیدونی بوگاتی بریتانیایی و لوکس شده پدالم که من به چاپ نکردن نظراتم ایمان آوردم پدال از من به شما نصیحت این سایت و نابود نکنین نظرمو چاپ نکردی دیگه من به ضدآلمانی بودنت ایمان میارم
دوستان زیاد به مختون فشار نیارید،منظورش منم:) بعد اونوقت مگه شما آلمانى هستى که اگه پدال نظراتتو منتشر نکنه به ضد آلمانى بودن پدال ایمان میارى؟!دیدى خودت با زبون خودت دارى میگى با من بحث نکنید،من متعصبم(تا جایى که خودتو آلمانى میدونى!) […]
ههههههه من که شمالیم ارزش بحث کردن با شمارو ندارم(قضیه آلمان رفتن بنده و رو یادته) پی جی خب اعصابتو کنترل کن دیگه کارای خودتو و حرفای خودتو به خودت نزن بعدم بهت توصیه میکنم زود از کوره درنری والا نمیتونی در اجتماع راحت زندگی کنی ضمنا لازم نیست دوستان به مخشون فشار بیارن همه شمارو میشناسن شما اعجوبه ای اعجوبه
اعصابمو کنترل کنم؟! از کوره درنرم؟!!! به نظرت من از کامنتت ناراحتم؟!اونوقت از کجا اینو فهمیدى؟ تمام کامنت منو بخون،اگه یک کلمه پیدا کردى که نشون بده من ناراحت یا عصبیم!!! بگو بابا من با کامنتاى تو حال میکنم،اگه کامنت نمى ذاشتى که الان افسردگى گرفته بودم،کلاً سخنان گهربارت شادم میکنه،… اون قسمت کامنتم هم که پدال حذف کرد،بهت فحش و درى ورى نگفتم،فقط یه توصیه بهت کردم که به دکتر مراجعه کنى دکتر:)
داداش یکم مطالعه کن ،رولزرویس خیلی لوکس خیلی لاکچریه از اول هم بوده به خاطر ذات تجمل گرایی اینگلیسی ها اما زیرمجموعه همین BMW است :) بوگاتی هم ابتدا ماله اتر بوگاتی بود که ایتالیایی بوده بعد از مردنش پسراش نتونستن ادارش کنن فولکس واگن خرید اون E قبل از B روی ارم ماشن هم برگفته شده از اتر بوگاتیه اینم بگم خود اتر بوگاتی ماشین های عجیب غریب ولی با سرعت بالا می ساخته
من انگشتام از جا در اومدن تا اون کامنتو نوشتم… فقط چراغاشو تغییر داده؟؟؟ با سایپا همکاری پنهان داره؟؟ یک بار اگه وقت کردی در مورد تکنولوژیهاش تحقیق کن. اگه وقت نکردی تحقیق کنی، برای کامنت گذاشتن هم وقتتو هدر نده. اومدن کل شاسی رو از نو طراحی کردن، حالا چراغ تغییر نکنه، اشکالی داره؟ بهتر از اینه که یه ماشینو 3 بار فیس لیفت کنن و بفروشن به مشتری (LX)
توی رقابت امروز، هیچ برندی نمیتونه پول اسمشو بخوره مگر اینکه توی ایران عرضه بشه!! یه سر به پست با ارزش ترین برندها که چند وقت پیش گذاشتنش تو پدال بزن و اون کامنتی که من توش لینک گذاشتم رو بخون تا متوجه بشی ب ام و و بنز و تویوتا و هوندا به یک اندازه اسمشون در درآمدشون تاثیر داره
bmw خودرو های اسپرت و لوکس رو تلفیق کرد حالا تکنولوژی رو هم ضمیمه کرده … یعنی ترکیب استادانه سری 3 و سری 7 . سری i و این ساده ترین توصیف این ماشین خواهد بود. بسیار زیباست مخصوصأ رنگ سفیدش … مرسی BMW
چند تا نظر در مورد این ماشین: اول اینکه انتظار داشتم پشتش یکم شلوغ تر باشه ولی خب یک صاف و ساده طراحی شده طراحی داخلی رو انتظار داشتم بر خلاف بنز با کابینی پیچیده تر و البته با دکمه های بیشتر مواجه باشم که البته هست ولی نه اون اندازه ای که فکر می کردم تکنولوژی های تحسین برانگیزی داره و از BMW هم خلاف این, انتظار نمیره البته من هنوز هم اس رو ترجیح میدم….به دلایلی مثلا طراحی خارجیش بیشتر به یه سدان لاکچری میخوره و با ابهت تره و اینکه داخلش واقعا شاهکاره…کابین اونقدر زیبا طراحی شده که واقعا جای هیچ حرفی رو نذاشته…و از طرفی این طراحی بسیار ساده هم هست و بیخود توش شلوغ کاری نشده و این از دلایلیه که من عاشقشم
درود. رضا جان من توی کنسول میانی اس کلاس 25 و توی کنسول میانی سری 7، 26 تا دکمه پیدا کردم :D لبته اس کلاس جوری دکمه ها رو توی داشبورد و اطراف دنده چیده که کمتر به نظر میان اما یه عیبی که به اس کلاس وارد شده «وجود نوعی آشفتگی در محل قرار گرفتن شاسی ها و دکمه ها در آن است».
رضا، طبق حرفی که حسین اون بالا زد، حتی کابین این دو تا ماشین در عین اوکس بودن تفاوتای بنیادی داره
کابین اس کلاسو و ببین، بیشتر امکاناتش با طرح های منحنی و نرم ساخته شده، کنسول میانی منحنی، زیر کنسول یه انحنای نرم، هواکش های دایره ای، کنسول میانی عقبی با یه شیب ملایم
اما سری هفت، بیشتر اینا طراحی های شکسته دارن، از هواکش های نسبتا مستطیلی بگیر تا کنسوال مکعب مانند عقب و زاویه ی شکسته ی زیر کنسول جلو و… یعنی اینکه بی ام و میخواسته اون حس پویایی رانندگی و حس اسپرت بودنو هم منتقل کنه
همینجاهاس که میشه به تفاوتای بنیادی این دو کمپانی پی برد که با اینکه رقیبای مستقیم همدیگه ان ولی سلایق متفاوتی رو هدف قرار میدن
نظرات شخصی در مورد طراحی خارجی باید بگم که همه میدونن از اس کلس خیلی بهتر در اومده من حتی طراحی خارجی نسل قبلشو به اس کلس جدید ترجیح میدادم طراحی داخلشم نسبت به اس کلس فوق العاده است اس یک فرمون مسخره داره که این فرمونش خیلی بهتره اس کیلومتر شمارش عین نیدفوراسپید رو مانیتور گذاشته و مانیتورشم چسبیده به مانیتور کناریش که خیلی مسخرست دریچه های هواش هم جالب نیست باید بگم تو طراحی که واقعا خوبه باید ببینیم تو عملکردش و مقایسش کدوم بهتره
رضا جان حالا شما سخت نگیر نظرات وسلایق واقعا متفاوت است البته دوستمونم زیاد تندش کرد ولی من هردوی این ماشین ها یعنی S class وسری 7 دوست دارم و اعتقاد دارم هر دو کامل ترین ماشین هان و کاملا بی نقصا
انبار تکنولوژیه…طراحی زیبا، امکانات فوق العاده، قیمت پایین تر نسبت به رقبا و .. به احتمال زیاد فروش خیلی خوبی رو تجربه می کنه. البته با حرف رضا هم موافقم که اس کلاس قیافه ی لوکس تری داره..ولی عوضش این اسپورت تره..نمای داخلیش هم فوق العاده اس..تو عکس سوم خیلی با ابهته
آقا kian فقط این رو بهت بگم فرمون s های مدل 2015 به بعد به کلی عوض شده و میتونی تو سایت http://www.Mercedes Benz.de ببینی و هوش از سرت ببره.طراحی جلوی نسل قبل سری 7 تو مدل های قبل از فیس لیفت افتضاح بود و کافی بود از نزدیک جلوش رو ببینید. البته این رو هم بگم که باتوجه به این که s اتاق جدید رو چندین و چند بار تو امارات دیدم واقعا با عکس هاش فرق میکنه مخصوصا عقبش که خیلی خیلی خوش استایله.این سری 7 جدید رو هم باید از نزدیک دید بعد نظر داد.اما از لحاظ آپشنی درست مثل s فوق العادست(با توجه به این که چند تا از آپشن هاش رو از روی s الگو گرفته).من خودم شخصا مدل های کوپه و اسپرت ب ام و رو همونجوری که آقا حسین تو مامانت های بالایی گفتن،شخصا بیشتر میپسندم و مدل های لوکس ب ام و یکم برام نامانوس و فاقد جذابیت زیاد نسبت به مدل های لوکس و سواری بنز هستن.
با این که اس کلاس خیلى ماشین عالیه ولى به نظر من (نظر من و به سر بودن هیچ کدوم ربطى نداره) چرخ هاى إینو به اس کلاس نمیدم دیشب که عکساشو دیدم واقغاً محوش شدم تکنولوژى این متشین هم که از لوگوى جولوش معلومه بى ام دبلیو دیگه
اول به همه به ویژه آلمانی بازها و بخصوص بی ام و دوست های مثل خودم و آقا حسین و آقا شاهین و … تبریک میگم. دوما این رو بگم که اگر خواستید کف کنید همش به اون عکسی که طرف پاهاش رو کاملا تونسته دراز کنه(صندلی های ردیف عقب) نگاه کنید. سوما این ماشین حتی اگر امکاناتش از اس کلاس هم کمتر باشد با توجه به این که قیمت خیلی پایین تری داره پس اشکالی متوجهش نمیشه.
بین دو تا ماشین لوکس گیر کرده بودم. سری 7 و دنا . کلی انتظار کشیدم که سری 7 بیاد که شاید سری 7 بهتر از دنا باشه. حالا که اومده میبینم انتظار بیخود کشیدم. ولی خوبیش اینه که حالا با خیال راحت میرم دنا ثبت نام میکنم. پناه بر خدا
بنظرم در کل مرسدس و بی ام و در یک سطحند. بعضی سگمنتها و محصولات bmw برتر از مرسدس بوده و بعضی دیگر مرسدس بهتر کار کرده به نسبت بی ام و. به همین دلیل واقعا بحث و جدل دوستان در مورد این دو برند بسیار بزرگ خودروسازی اشتباست (bmw شرکت دوم خودروی سازی دنیا از دید ارزش برند است و مرسدس سوم).
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴درود. لازمه که همین اول چندتا نکته بگم
(که حاصل چند ماه تحقیق هستن و توی دو سه تا کامنت میذارمشون) :
برخی از کارشناسان اتومبیل، M3 و برخی هم M235i را به عنوان بهترین تولیدات ب ام و معرفی میکنند. در مورد مرسدس بنز هم بهترین نمونه تولیدی این کمپانی از سوی کارشناسان، S-Class معرفی شده.
در اینجا میتوان به تفاوت بین دو کمپانی مرسدس بنز و ب ام و پی برد. در واقع، ب ام و یک اسپورت ساز است که اسپورت های لوکس تولید میکند و مرسدس بنز یک لوکس ساز است که اتومبیل اسپورت هم تولید میکند. با این تعریف که منظور از اتومبیل لوکس اتومبیلی است که در آن به امکانات، راحتی و کیفیت توجه بیشتری شده و در اتومبیل اسپرت بیشتر به دینامیک و پویایی توجه شده و در نتیجه راحتی کاهش یافته است، و یک اتومبیل اسپرتِ لوکس اتومبیلی است که ویژگیهای یک اتومبیل اسپرت را در کنار کیفیت و امکانات یک اتومبیل لوکس ارائه میدهد.
با در نظر گرفتن این تفاوتها، بهتر میتوان راجع به محصولات این دو برند نظر داد وآنها را مورد ارزیابی قرار داد. باید از یک ب ام و، انتظار ب ام و بودن را داشت و از یک بنز، انتظار بنز بودن را.
جی تی ار
۲۱ خرداد ۱۳۹۴حرف های درستی زدی, ولی توانایی های این دو کمپانی به این محدود نمیشه. شما یه وقت میای میبینی مرسدس یه ماشین زده که خاصیت اسپرتش از بی ام و هم رده بالاتره یه وقت هم بی ام و میاد یه مدل میزنه که توی لوکس های هم رده سرآمد میشه. واقعا اینکه بگیم مرسدس لوکس اسپرت سازه و بی ام واسپرت لوکس ساز حرف درستی نیست بلکه این قضیه بر می گرده به اهداف کمپانی برای هر یک از مدل ها.
امیدوارم متوجه منظورم شده باشید….
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴حرف شما هم درسته جی تی آر جان اما من کلی گفتم.
سامورایی
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بنده به شخصا جذبه وطراحی bmw بیشتر میپسندم تا بنز
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴اما در مورد این ب ام و:
به نوشته ی bmwblog .com ، «در دو نسل قبل سری 7 که توسط کریس بنگل طراحی شدند، طراحی سری 7 دچار افت شدیدی شد. آقای بنگل با تغییر فرم خطی چراغها در مدل E38 (که یکی از 100 خودروی برتر تاریخ خودروسازی جهان هستش) به حالت چشم انسان و نیز انجام تغییرات دیگر در محصولات ب ام و، شکوهی که در سری 7 مدل E38 وجود داشت را خدشه دار کرد و به طور خلاصه ظاهر سری 7 رو از اون چیزی که باید باشه دور کرد و به شدت هم مورد انتقاد قرار گرفت.. به هر حال اون دوران گذشت و حالا پس از سالها، ب ام و دوباره به ادامه راه E38 پرداخته و سری 7 جدید بسیار از نظر فنی و ظاهری از نسل قبلش بهتر شده.» (البته ناگفته نماند که بنگل موفقیتهای زیادی رو برای ب ام و به ارمغان اورد)
** (.. ب ام و با مدل E38، نشون داد که یک ماشین بزرگ و لوکس میتونه برای رانندگی هم مناسب باشه و الگویی شد برای دیگران. برای همین هم این مدل جزء برترین اتومبیلهای تاریخ انتخاب شد)
البته بنده قبول دارم که اتاقش، شکوه و تجمل کمتری نسبت به S-Class داره، اما در عوض، پویایی بیشتری داره و در واقع نشون دهنده یک «ب ام و» یِ سدانِ فول سایزه. در واقع ب ام و در این ماشین بیشتر از ظاهر، به تکنولوژی توجه کرده. با ارائه کانسپت Vision Future Luxury همه تصور کردن قراره طراحی سری 7 جدید یک طراحی انقلابی در محصولات ب ام و خواهد بود، اما در واقع اینطور نبود و سری 7 جدید بر اساس زبان طراحیِ فعلی محصولات ب ام و طراحی شده و همونطور که نسل قبل سری 7 هم به Technology Stuffed معروف بود، این نسلش هم انبوهی از تکنولوژیها و نوآوریها رو به همراه داره. شارژ بی سیم گوشی های هوشمند در داخل اتومبیل، نسل جدید سیستم i-Drive (که خودش یک کتابه!!)، اشتراک اطلاعات بین سرنشین و راننده، سیستمهای جدید دستیار راننده، تنظیم یکنواخت ارتفاع بدنه توسط تعلیق بادی به صورت خودکار یا دستی، انتخاب حالت رانندگی COMFORT, COMFORT+ و SPORT به صورت خودکار و با توجه به اطلاعات سیستم ناوبری، سیستم i-Drive جدید با قابلیت ورود دستورات از طریق حرکت دست، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم تشخیص ناهمواری های سطح مسیر با استفاده از رادار و دوربین، هشدار ترافیک مقابل (که در نسل قبل، با اسکن چرخهای جلوی اتومبیل روبرویی و پیش بینی مسیر حرکت اون انجام میشد)، سنسور رادار در پشت اتومبیل برای کنترل ترافیک در زمان دنده عقب رفتن، چشمک زدن چراغهای خطر عقب در زمانی که اتومبیل پشت سری بیش از حد نزدیک شود، پیش بینی برخورد، کروز کنترل فعال، سیستم توقف/حرکت، دستیار حرکت با استفاده از دوربین های استریو و رادار برای تشخیص اتومبیلهای پشت و اطراف، خطوط جاده و خودروهای جلویی، سیستم حرکت بین خطوط تا سرعت 208 کیلومتر بر ساعت، پارک خودکار از راه دور، گیربکس هوشمند که با توجه به اطلاعات سیستم ناوبری دنده مناسب رو انتخاب میکنه، سیستم Dynamic Drive که تعادل ماشین رو در پیچها حفظ میکنه (البته این سیستم سالهاست که در ب ام و استفاده میشه و در بنز تحت عنوان ABC عرضه میشده و مجیک بادی کنترل هم تکامل یافته همون سیستمه) و خیلی امکانات دیگه… و طیف وسیعی از موتورهای پر بازده از امکانات این ماشین هستن. به غیر از امکانات الکترونیکی و رفاهی، از نظر فنی هم نوآوری های بسیاری در این مدل وجود داره مثل شاسی فیبر کربنی که این مدل رو 130 کیلوگرم نسبت به نسل قبلش سبک تر کرده و . . .
(لازمه بگم که بعضی از این امکانات جدید نیستن اما به روز رسانی و تکمیل شدن)
E 36
۲۱ خرداد ۱۳۹۴مثل همیشه با وقار و زیبا
حیف که به خاطر این ممنوعیت ورود بالای 2500 مضحک نمیتونیم تو خیابون از نزدیک ببینیمش ! البته باتوجه به 2000 سی سی بودن مدل هایبرید شرایط ورودش به کشور وجود داره ولی…
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴برای مقایسه این ماشین با اس کلاس:
بهتره تا زمانی که همزمان و توسط مجلات معتبر آزمایش نشدن از دادن نظرات کارشناسانه!! جداً خودداری کنیم، تفاوتها رو در نظر بگیریم و از سری 7 انتظار یک سدانِ اسپرتِ فول سایزِ لوکس رو داشته باشیم نه یک رولزرویسِ فانتوم یا یک میباخ!!!
ببخشید طولانی شد، مخلص همه . . .
ahmad
۲۱ خرداد ۱۳۹۴الان یه سری کارشناس خبره میریزن اینجا میگن طراحیش فلانه چراغش فلانه
البته اونا همونایی هستن که فک میکنن خرج کمتر کرولا نسبت به بوگاتی به معنی برتری مهندسیش هست :)
البته دست خودشون نیست درک بعضی چیزا فراتر از توانایی های یه سری از دوستانه :)
شایان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بوگاتی و کرولارو خوب اومدی این داره رسما نشون میده پدر و مادر صنعت اتومبیل ماله کیه
luis
۲۱ خرداد ۱۳۹۴فکر نکنم هیچ عاقلی این حرفو بزنه اگه کسی بگه کرولا خرجش کمتره و… نسبت به بوگاتی عاقل نیست. ولی کرولا نسبت به هم کلاس های خودش لکسوس ال اس نسبت به هم کلاسای خودش و ….. خرجشون کممتره که اینم یه هنره همه ی هنر شتاب و سرعت و…. نیست یک خودرو هزار پارامتر داره که هر خودروساز در تعدادی از این پارامتر ها حرف اولو میزنه.
ahmad
۲۲ خرداد ۱۳۹۴luis جان خرج بیشتر خودرو های آلمانی به دلیل پیچیده بودن مهندسیشونه نه چیز دیگه
لکسوس ال اس رو نگاه کن، دقیقا کپی آپشن های بنز و بی ام و هست، توقع داری خرجشم بیشتر باشه ؟؟
کمتر بودن خرج به هیچ وجه هنر نیست
Fsport
۲۲ خرداد ۱۳۹۴:-D :-D :-D ماشالاه این بهونه هارو از تک و پهلوتون درمیارین…پیچیده بودن :-D :-D :-D :-D همین حرف رو هم نزنین دیگه چی میخواین بگین…پیچیده ها ها ها ها…
کپی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! خیلی مونده اس کلاستون به پای ال اس برسه بابا خیلی…
شماها برین مدلاتون رو عین هم بزنین تا بعد با هم صحبت کنیم.مواظب هم باشین از پیچیدگی ماشیناتون آتیش نگیره…هه هه هه هه…
luis
۲۲ خرداد ۱۳۹۴احمد جان پیچیدگی مهندسی دقیقا یعنی چه؟؟؟ یعنی کارایی بالا دارن یا عجیب طراحی شدن؟؟؟ تو کارایی بالا داشتن شکی نیست. دقیقا کپی چه معنی میده؟؟؟ یعنی صبر میکنن تا اونا طراحی کنن بعد دقیقا همونو استفاده میکنن؟؟ قاعدتا و مسلما المان اپشن های بیشتری رو طراحی کرده ولی این حرفت عجیب متعصبانس اطلعات زیادی ندارم ولی اپشن های زیادی از قبیل قفل مرکزی پارک اوتومات پنل کیلومتر ال ای دی و… هم هست که ابتکار لکسوس باشه ولی برای مثال با توجه به ابتکار بنز در زمینه ترمز ضد قفل پس همه خودرو ساز های جهان په المانی چه غیر المانی بجز بنز کپی بردارabs بودن ؟؟؟ کمتر اصطحلاک داشتن هنر نیست؟؟؟؟؟ یعنی یه ماشین از زیرو بند تا کلید های داخل اتاقش تا موتورش دیر تر از رقبا خراب شه هنر نیست؟؟؟؟؟؟ لکسوس ال اس 400 1989 دقیقا عکس پروفایل من در مرز کیلومتری 1 میلیون هنوز موتور پلمپ در جهان موجوده و خرید و فروش میشه این هنر نیست؟؟؟؟ اگه خودرو های المانی در همه هزار پارامتر بی چون و چرا اول هستن پس چرا خودرو های دیگه فروش دارن ؟؟؟واقعا مردم جهان ابله هستن؟؟ کسی که پول می ده و 80 هزار دلار ال اس میخره 5 هزار بیشتر بده بی ام دبلیو بخره. نه اینطور نیست تو داری متعصبانه قضاوت میکنی من دوباره اعلام میکنم هر خودرو ساز بر طبق سیاست ها و تجربیاتش در ضمینه خاص حرف اولو میزنه و مشتری های خودشو داره بنز بی ام ائودی جنرال موتور تویوتا خودرو های ایتالیا و….. همه عالی و قابل ستایش هستن و همه در کلاس های مشخص در فروش با هم رقابت دارن . تعصب در دنیای خودرو معنا نداره.
ahmad
۲۲ خرداد ۱۳۹۴luis جان تعصب در دنیای خودرو معنی نداره ولی […]
امریکا از دهه 50 رو ماشیناش قفل مرکزی بوده، بعد تو میگی اختراع لکسوسه ؟؟؟؟؟
برو لیست آپشنای ماشینای لوکس رو نگاه کن ببین کدومش ابداع ژاپنیا بوده بعد میفهمی کپی یعنی چی ؟
وقتی آمریکا رو ماشیناش تهویه مطبوع و قفل مرکزی داشت، مدیر عامل تویوتا با دوچرخه میرفته سر کار بعد طرف اومده میگه فلان چیز ابداع لکسوسه :)))))))
…
ahmad
۲۲ خرداد ۱۳۹۴در ضمن داداش شمام زیادی جو گیر نشو
من نمیدونم چرا مخاطب محصولات تویوتا کلا سوادشون […]
اصطحلاک ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظورت استهلاک بود دیگه نه ؟؟
خخخخخخ
ال اس 1989 با فلان قدر کارکرد فلان قدر خرید و فروش میشه ؟؟
اطلاعات نداری چرا حرف میزنی ؟؟؟؟؟؟
تمام لکسوسای 1989 اینقدر با کیفیت و خفن و بی عیب و نقص بودن دوبار همشون فراخوان شدن بعد طرف اومده میگه موتورش پلمپه فلانش فلانه :))))))
لابد فراخوان داده بودن واسه شست و شو ماشین آره ؟؟ :)))))))))))
luis
۲۳ خرداد ۱۳۹۴اولا که نمیخواد غلط املایی بگیری تو خیلی درسخون بودی کارت درسته شاگرد اولی دوما ماشین باز نیستی …. نیستی اگه لینک ماشین های امریکایی که از دهه 50 قفل مرکزی داشتن رو برام بزاری[…] […] سوما پارک اتومات مال لکسوسه ابداع و اختراع و طراحشه پس اینم یه اپشن که مال خودشونه چهارمن تو از ماشین های اروپایی که میپرستی حمایت کن حرف ماشین امریکایی رو نزن که ارتباط و حمایت های دو طرفه ی جنرال و تویوتا سر دراز داره[…] پنجمن فراخان های تویوتا یه تبلیغ منفیه که باعث بیشتر شدن اعتبار این کمپانی میشه […]
کیارش
۲۳ خرداد ۱۳۹۴luis جان من جوابت رو دادم ولی از اونجایی که ادمین پیج ژاپنی بازه و تحمل دیدن خورد شدن ژاپنی بازا رو نداره نظر من رو حذف کرد
خب شروع میکنیم به […]
https://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Sixty_Special
برو سال 1957 رو نگاه کن
[…] پس این رو هم نگاه کن
https://en.wikipedia.org/wiki/Power_door_locks
خط اولش رو برات کپی پیست میکنم اینجا
Power door locks (also known as electric door locks or central locking)
خب دیدی فقط […]
[…]
آها، داشت یادم میرفت :)
گفتی پارک اتومات ابداع لکسوس بوده آره ؟ :)))))))))
https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_parking
[…] بده یکی واست ترجمه کنه، اونوقت میفهمی که ایدش توسط یه موسسه فرانسوی مطرح شده و فولکس واگن سال 1992 توسعه دادنش رو شروع کرده :)
[…]
سعيد
۲۱ خرداد ۱۳۹۴حسین جان میتونم فامیلی شما رو بپرسم؟
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴فامیلی من رحمانی هستش، چطور؟؟؟؟!!!! شما؟
alirezasi21
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بنظر من بی ام و باید بهتر کار می کرد! ظاهرش اصلا تو کلاسی که مردانی مثل اس کلاس و لکسس ال اس هستن به دل نمی شینه!
هر چند طراحی داخلیش بهبود نا محسوس پیدا کرده ولی بازم در مقابل رقبا کم میاره…!
در کل پیش بینی می کنم که از میدون رقابت فاصله زیادی بگیره…
البته باید ماشینو از نزدیک دید!!
شایان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴مقایسه این لوکس زیبا با لکسوس توهین به این برنده رقیب این کلاس فقط اس کلاسه
جی تی ار
۲۱ خرداد ۱۳۹۴???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!??????!!!!!¿¿¿¿¿¿¿¿************%%%%%%@@@@@@:|:-/:*)
Mamas
۲۱ خرداد ۱۳۹۴من دیگه حرفی ندارم ، اول منتظر باش تا مقایسه بیاد بعد بگو ، بعدم این رقیب S-class خواهد بود شما صحبت لکسس می کنی !!! یه 740 Li مدل 2008 و از نزدیک ببینی جفت شیش میاری چه برسه به این … مرسی bmw
hamid reza
۲۱ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا از نظر طراحی به نظر من ب ام و استادانه کار کرده و در طراحی داخلی هم امضای ب ام و همه جای کابین مشخصه , ساده در نهایت زیبایی (با چاشنی اسپرت)
حالا نوبت ائودی و لکسس هست که نسل جدید خودروهاشون معرفی کنن.
رقابت تو این کلاس مث فیلم های تخیلی میمونه از بس همه ماشینا تا خرخره پر از امکاناتن :D
BMW4ever
۲۱ خرداد ۱۳۹۴هر کسی سلیقه ای داره یا خوب یا بد ولی باید قبول کرد اصلا با لکسوس قابل مقایسه نیست و توانایی روبه رو یی با سری هفت رو نداره در جواب دوستی که سری هفت رو شکست بزرگ نام برد
hamid reza
۲۱ خرداد ۱۳۹۴شما هم خیلی کم لطفی میکنی در حق لکسس. بله حق دارین لکسس با این نسل سری 7 قابل مقایسه نیست چون الان ب ام و و بنز یک نسل جلوتر از ائودی و لکسس هستند. نسل قبل ب ام و کاملا قابل مقایسه با لکسس هست و در بعضی جاها هم لکسس نمایش بهتری داشت. فکر نمیکنم حتی مدیر ب ام و هم با چنین قطعیتی که شما گفتی همچین حرفی بزنه.
بهتره نظرات منطقی بدیم تا زمینه رو برای بحث های سطحی فراهم نکنیم
الکس
۲۱ خرداد ۱۳۹۴من عاشق بی ام و هستم فقط میتونم بگم عالیه
هم زیبای بیرون هم داخل همه چی قیمتش خوبه ????
نوید جهرمی
۲۱ خرداد ۱۳۹۴واقعا سنگ تموم گذاشتن برای سری 7.
اما تصور این که یکی با کت و شلوار اینقد رسمی از ب ام و بیاد بیرون برای من یکم سخته.
HAMID
۲۱ خرداد ۱۳۹۴فوق العاده شده.
آفرین به بی ام و سنک تموم گذاشته.
مطمعنن فروشش از اس کلاس در امیرکا بیشتر میشه با توجه به قیمت خوبی که داره.
HAMID
۲۱ خرداد ۱۳۹۴فوق العاده شده
آفرین به بی ام و
واقعا اینو از نزدیک باید ببینی تا به ابهتش پی ببری نسل قدیم رو هنوزم که هنوزه از نزدیک میبینی لذت میبری حالا اینکه جای خود دارد…
مطمعنن هم فروشش در امریکا از اس کلاس بیشتر میشه با توجه به قیمتی که داره.
صادق
۲۱ خرداد ۱۳۹۴به به به چشمم کف پات، رسیدن بخیر
آقا چقد این ماشین زیباست خداییش
با پکیج M Sort چی شده لامصب
ببین داکوتا چه کرده با صندلی هاش
خداییش انتظارشو نداشتم تا این حد عالی و بی نظیر باشه
Ahmad..F12
۲۱ خرداد ۱۳۹۴آقا یک کلام محشره…..
فقط اینو فهمیدم که بیشتر اسپورت شده تا مجلل
هرچند که همینطوریشم فوق العاده لوکسه، ولی نسبت به اس کلاس در زمینه لاکچری بودن کاملا یه پله پایین تره
عاشقش شدم واقعا زیباست
بنازم مهندسی ژرمن رو…..
ahmad
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بنازی مهندسی ژرمن رو ؟؟ چی میگی بابا ؟
خرج کرولا از این کمتره بنابراین مهندسی ژاپنی بهتره :))))))))))
منتظر حمله یه سری ژاپنی باز که در برابر عظمت این بی ام و هنگ کردن باش
شایان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴عزیزم شدیم کاربری به اسم سامورائی میگه این مدل میخواد خودشو با سوپر لوکس هایه بریتانیایی رولزرویس و بوگاتی!!!! مقایسه کنه خدا وکیل آدم میمونه چی بگه
صادق
۲۱ خرداد ۱۳۹۴یه چیزی رو میخواستم بگم یادم رفت
کلید این ماشین، خودش به اندازه ی یه خودروی کامل تکنولوژی داره ، دیگه وای به حال خود ماشین (البته با کمی اغراق)
کلید این ماشین صفحه نمایش کوچیکی برای نوتیفیکیشن ها و شرح وضعیت خودرو داره
کنترل شیشه و صندوق پران و … داره
و از همه مهمتر این کلید حالت ریموت کنترل داره که میشه باهاش ماشین رو حرکت داد و یه برد کوتاه داره تا مثلا جاهایی که راننده بعد از پارک نمیتونه پیاده بشه، اول پیاده بشه و بعد پارک کنه
و…
خلاصه این جعبه تکنولوژی تازه معرفی شده و اینقد چیز ازش درومده، دیگه واای به روزی که جعبه باز بشه
Mamas
۲۱ خرداد ۱۳۹۴یکی از خوبی های این ریموت اینکه میتونی دمای داخل ماشین و قبل از سوار شدن تنظیم کنی ، هرچند این تکنولوژی ابتدا مال i8 بود اما من اینو خیلی دوس دارم
شایان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴برای پول داران شیک
AMGs
۲۱ خرداد ۱۳۹۴In photos: BMW reveals new 7 series
AMGs
۲۱ خرداد ۱۳۹۴نادر فقیه زاده طراح ایرانی bmw در طراحی سری 7 جدید دیده شد
باید طراحی خودش باشه چون در مصاحبه سال های قبل از سری 7 آینده گفته بود
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-7-series/1600×1200/wallpaper_6e.htm
امیرحسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۴با توجه به این که نسخه هیبریدش موتور بنزینی ۲ لیتری(کمتر از ۲۵۰۰ سی سی) قطعا سال دیگه وارد کننده های محترم به صورت فله وارد میکنن و به خاطر خاص بودن و این که تنها خودروی لوکس تو این سگمنت تو بازار کشوره این خودروی حدودا ۱۰۰ هزار دلاری رو حداقل ۸۰۰-۹۰۰ میلیون به مردم میندازن و امثال[…] سوار میشن
حمید رضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بقال و کوپن فروش با سیکل این همه پول در میارن مشکل نداره. وارد کننده که هیوندای ارزون قیمت رو 250 میلیون به ملت میندازه مشکل نداره ولی دکتری که 24 سال درس خونده واسه ویزیتت میخوای 30 40 تومن پول بدی بهت انقدر بهت فشار میاد؟! یعنی سطح فرهنگ جامعه ما انقدر پایین اومده ؟!
ساسان.م
۲۱ خرداد ۱۳۹۴شما اگه عزیزترین آدم تو زندگیت خدایی نکرده مشکلی براش پیش بیاد حاضر نیستی کل داراییتو بدی که اون شخص درمان بشه؟
“تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد”
جی تی ار
۲۱ خرداد ۱۳۹۴وای که چه ماشینی شده عجب طراحی داره دیگه لوکسی و اصالت و وقار رو اینجوری یه جا جمع شده ندیده بودم( اونوقت یه بنده خدایی میاد میگه شکست در طراحی????!!!!:-/) واقعا ابهتش فعلا که تکه.
این ماشین اصلا مجمع تکنولوژی شده. چندتاهم که برا اولین بار در دنیا در یک مدل تولیدی اراىه می شوند.
از اتاقش و مخصوصا قسمت عقب و صندلی هایش می ترشیدم که به پای s کلاس نرسه ولی انصافا وقتی دیشب گالری عکساشو دیدم شگفت زده شدم. خدارو شکر هم توی بخ ماساژور صندلی ها وهم توی تهویه هم که حداقل روی کاغذ بیشتر از s بهش بهادادهشده تا این خودرو بتواند علاوه بر تکنولوژیک ترین توی این کلاس, جزو لوکس ترین ها هم باشد.
عجب رقابتی میشه بین این و s کلاس وآىودی A8, سه تا خودرویی که مدت هاست دارن می تازند…
آرمان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴واقعا بسیار زیبا و پرابهته، مخصوصا پشتش….
دیزاین داخل هم واقعا چشم نوازه…
و این رو نباید فراموش کنیم که سری 7 باید با هیولاهای لوکسی مثل S Class و سری A8 و A8L آئودی رقابت داشته باشه که اصلا کار راحتی نیست. تازه یه غوله دیگه هم از آئودی هست گه حتی مرسدس هم از دستش به ستوه اومده یعنی S8. البته با این قیمت مناسب و رقابتی سری 7 احتمال موفقیتش زیاده. :B-)B-)
samurai
۲۱ خرداد ۱۳۹۴این بی ام و هم میخواد خودشو با سوپر لوکسای بریتانیایی رولزرویس و بوگاتی … مقایسه کنه نمیتونه کلا هم هر سال چراغاشو یکم تغییرات میده به اسم مدل جدید میفروشه این با مدل 2015 فرقی نداره
شایان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴سوپر لوکس هایه بریتانیایی رولزرویس و بوگاتی!!!! الان یکی که همه میشناسن از ایشون حمایت میکنه میگه مگه نمیدونی بوگاتی بریتانیایی و لوکس شده پدالم که من به چاپ نکردن نظراتم ایمان آوردم پدال از من به شما نصیحت این سایت و نابود نکنین نظرمو چاپ نکردی دیگه من به ضدآلمانی بودنت ایمان میارم
P.G
۲۱ خرداد ۱۳۹۴دوستان زیاد به مختون فشار نیارید،منظورش منم:)
بعد اونوقت مگه شما آلمانى هستى که اگه پدال نظراتتو منتشر نکنه به ضد آلمانى بودن پدال ایمان میارى؟!دیدى خودت با زبون خودت دارى میگى با من بحث نکنید،من متعصبم(تا جایى که خودتو آلمانى میدونى!)
[…]
شایان
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ههههههه من که شمالیم ارزش بحث کردن با شمارو ندارم(قضیه آلمان رفتن بنده و رو یادته) پی جی خب اعصابتو کنترل کن دیگه کارای خودتو و حرفای خودتو به خودت نزن بعدم بهت توصیه میکنم زود از کوره درنری والا نمیتونی در اجتماع راحت زندگی کنی ضمنا لازم نیست دوستان به مخشون فشار بیارن همه شمارو میشناسن شما اعجوبه ای اعجوبه
شایان
۲۲ خرداد ۱۳۹۴پدال جان زحمت کشیدی بعد 24 ساعت بعضی از حرفاشو پرانتزی میکنی ایراد نداره برای شناخت ایشون لازم بود!!!!!!!
P.G
۲۲ خرداد ۱۳۹۴اعصابمو کنترل کنم؟!
از کوره درنرم؟!!!
به نظرت من از کامنتت ناراحتم؟!اونوقت از کجا اینو فهمیدى؟
تمام کامنت منو بخون،اگه یک کلمه پیدا کردى که نشون بده من ناراحت یا عصبیم!!! بگو
بابا من با کامنتاى تو حال میکنم،اگه کامنت نمى ذاشتى که الان افسردگى گرفته بودم،کلاً سخنان گهربارت شادم میکنه،…
اون قسمت کامنتم هم که پدال حذف کرد،بهت فحش و درى ورى نگفتم،فقط یه توصیه بهت کردم که به دکتر مراجعه کنى دکتر:)
P.G
۲۲ خرداد ۱۳۹۴در کل وقتى کامنت مى گذارى ممد حیاتى و وقتى متعصب میشى مفرح ذات!
خدا نکشتت شایان،جکى،جک…:)
Mamas
۲۱ خرداد ۱۳۹۴داداش یکم مطالعه کن ،رولزرویس خیلی لوکس خیلی لاکچریه از اول هم بوده به خاطر ذات تجمل گرایی اینگلیسی ها اما زیرمجموعه همین BMW است :) بوگاتی هم ابتدا ماله اتر بوگاتی بود که ایتالیایی بوده بعد از مردنش پسراش نتونستن ادارش کنن فولکس واگن خرید اون E قبل از B روی ارم ماشن هم برگفته شده از اتر بوگاتیه اینم بگم خود اتر بوگاتی ماشین های عجیب غریب ولی با سرعت بالا می ساخته
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ خرداد ۱۳۹۴محض یادآوری به همه کاربران محترم پدال:
الزامی به کامنت گذاشتن نیست وقتی چیزی برای گفتن نیست
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴من انگشتام از جا در اومدن تا اون کامنتو نوشتم… فقط چراغاشو تغییر داده؟؟؟ با سایپا همکاری پنهان داره؟؟ یک بار اگه وقت کردی در مورد تکنولوژیهاش تحقیق کن. اگه وقت نکردی تحقیق کنی، برای کامنت گذاشتن هم وقتتو هدر نده. اومدن کل شاسی رو از نو طراحی کردن، حالا چراغ تغییر نکنه، اشکالی داره؟ بهتر از اینه که یه ماشینو 3 بار فیس لیفت کنن و بفروشن به مشتری (LX)
samurai
۲۱ خرداد ۱۳۹۴حالا من بجای بنتلی نوشتم بوگاتی اشتباه لپی بود ولی بازم میگم این بی ام و پول اسم و تعصب الکی بعضیا رو میخوره
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بعضیا؟ بعضیا چقد تعدادشون زیاده! :D :D :D :D
توی رقابت امروز، هیچ برندی نمیتونه پول اسمشو بخوره مگر اینکه توی ایران عرضه بشه!! یه سر به پست با ارزش ترین برندها که چند وقت پیش گذاشتنش تو پدال بزن و اون کامنتی که من توش لینک گذاشتم رو بخون تا متوجه بشی ب ام و و بنز و تویوتا و هوندا به یک اندازه اسمشون در درآمدشون تاثیر داره
luis
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ساموراییجان نزن این حرفا رو خوبیت نداره. بی ام دبلیو یه خودرو ساز عالی و بزرگه.
Mamas
۲۱ خرداد ۱۳۹۴bmw خودرو های اسپرت و لوکس رو تلفیق کرد حالا تکنولوژی رو هم ضمیمه کرده … یعنی ترکیب استادانه سری 3 و سری 7 . سری i و این ساده ترین توصیف این ماشین خواهد بود.
بسیار زیباست مخصوصأ رنگ سفیدش …
مرسی BMW
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ خرداد ۱۳۹۴چند تا نظر در مورد این ماشین:
اول اینکه انتظار داشتم پشتش یکم شلوغ تر باشه ولی خب یک صاف و ساده طراحی شده
طراحی داخلی رو انتظار داشتم بر خلاف بنز با کابینی پیچیده تر و البته با دکمه های بیشتر مواجه باشم که البته هست ولی نه اون اندازه ای که فکر می کردم
تکنولوژی های تحسین برانگیزی داره و از BMW هم خلاف این, انتظار نمیره
البته من هنوز هم اس رو ترجیح میدم….به دلایلی مثلا طراحی خارجیش بیشتر به یه سدان لاکچری میخوره و با ابهت تره و اینکه داخلش واقعا شاهکاره…کابین اونقدر زیبا طراحی شده که واقعا جای هیچ حرفی رو نذاشته…و از طرفی این طراحی بسیار ساده هم هست و بیخود توش شلوغ کاری نشده و این از دلایلیه که من عاشقشم
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۴درود. رضا جان من توی کنسول میانی اس کلاس 25 و توی کنسول میانی سری 7، 26 تا دکمه پیدا کردم :D لبته اس کلاس جوری دکمه ها رو توی داشبورد و اطراف دنده چیده که کمتر به نظر میان اما یه عیبی که به اس کلاس وارد شده «وجود نوعی آشفتگی در محل قرار گرفتن شاسی ها و دکمه ها در آن است».
صادق
۲۱ خرداد ۱۳۹۴رضا، طبق حرفی که حسین اون بالا زد، حتی کابین این دو تا ماشین در عین اوکس بودن تفاوتای بنیادی داره
کابین اس کلاسو و ببین، بیشتر امکاناتش با طرح های منحنی و نرم ساخته شده، کنسول میانی منحنی، زیر کنسول یه انحنای نرم، هواکش های دایره ای، کنسول میانی عقبی با یه شیب ملایم
اما سری هفت، بیشتر اینا طراحی های شکسته دارن، از هواکش های نسبتا مستطیلی بگیر تا کنسوال مکعب مانند عقب و
زاویه ی شکسته ی زیر کنسول جلو و…
یعنی اینکه بی ام و میخواسته اون حس پویایی رانندگی و حس اسپرت بودنو هم منتقل کنه
همینجاهاس که میشه به تفاوتای بنیادی این دو کمپانی پی برد که با اینکه رقیبای مستقیم همدیگه ان ولی سلایق متفاوتی رو هدف قرار میدن
4matic
۲۱ خرداد ۱۳۹۴لینک طراحش اشتباه شد
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-7-series/1600×1200/wallpaper_73.htm
لینک دو
http://www.worldcarfans.com/115061095121/fully-revealing-official-images-of-2016-bmw-7-series
Kian
۲۱ خرداد ۱۳۹۴نظرات شخصی
در مورد طراحی خارجی باید بگم که همه میدونن از اس کلس خیلی بهتر در اومده
من حتی طراحی خارجی نسل قبلشو به اس کلس جدید ترجیح میدادم
طراحی داخلشم نسبت به اس کلس فوق العاده است
اس یک فرمون مسخره داره که این فرمونش خیلی بهتره
اس کیلومتر شمارش عین نیدفوراسپید رو مانیتور گذاشته و مانیتورشم چسبیده به مانیتور کناریش که خیلی مسخرست
دریچه های هواش هم جالب نیست
باید بگم تو طراحی که واقعا خوبه
باید ببینیم تو عملکردش و مقایسش کدوم بهتره
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ خرداد ۱۳۹۴چکش بدم خدمتت بکوبی تو سر بنز؟!
BMW4ever
۲۱ خرداد ۱۳۹۴رضا جان حالا شما سخت نگیر نظرات وسلایق واقعا متفاوت است البته دوستمونم زیاد تندش کرد ولی من هردوی این ماشین ها یعنی S class وسری 7 دوست دارم و اعتقاد دارم هر دو کامل ترین ماشین هان و کاملا بی نقصا
RETOLEX
۲۱ خرداد ۱۳۹۴عجب چیزی هست
چه ابهتی داره
طراحیش عالیه
به قول حسین اخر تکنولوژی هم هست
.
.
.
.
و در اخر
من یکی از اینا می خوام
علي رضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۴انبار تکنولوژیه…طراحی زیبا، امکانات فوق العاده، قیمت پایین تر نسبت به رقبا و .. به احتمال زیاد فروش خیلی خوبی رو تجربه می کنه. البته با حرف رضا هم موافقم که اس کلاس قیافه ی لوکس تری داره..ولی عوضش این اسپورت تره..نمای داخلیش هم فوق العاده اس..تو عکس سوم خیلی با ابهته
حمید
۲۱ خرداد ۱۳۹۴آقا kian فقط این رو بهت بگم فرمون s های مدل 2015 به بعد به کلی عوض شده و میتونی تو سایت http://www.Mercedes Benz.de ببینی و هوش از سرت ببره.طراحی جلوی نسل قبل سری 7 تو مدل های قبل از فیس لیفت افتضاح بود و کافی بود از نزدیک جلوش رو ببینید. البته این رو هم بگم که باتوجه به این که s اتاق جدید رو چندین و چند بار تو امارات دیدم واقعا با عکس هاش فرق میکنه مخصوصا عقبش که خیلی خیلی خوش استایله.این سری 7 جدید رو هم باید از نزدیک دید بعد نظر داد.اما از لحاظ آپشنی درست مثل s فوق العادست(با توجه به این که چند تا از آپشن هاش رو از روی s الگو گرفته).من خودم شخصا مدل های کوپه و اسپرت ب ام و رو همونجوری که آقا حسین تو مامانت های بالایی گفتن،شخصا بیشتر میپسندم و مدل های لوکس ب ام و یکم برام نامانوس و فاقد جذابیت زیاد نسبت به مدل های لوکس و سواری بنز هستن.
Mohammad m
۲۱ خرداد ۱۳۹۴با این که اس کلاس خیلى ماشین عالیه ولى به نظر من (نظر من و به سر بودن هیچ کدوم ربطى نداره) چرخ هاى إینو به اس کلاس نمیدم
دیشب که عکساشو دیدم واقغاً محوش شدم تکنولوژى این متشین هم که از لوگوى جولوش معلومه بى ام دبلیو دیگه
بی ام وه the best
۲۱ خرداد ۱۳۹۴اقای فور ماتیک اولین لینک تون داره یه کوپه رو طراحی میکنه اگه دقت کنین دو دره فکر میکنم یعنی متمعنم سری 8 باشه
4matic
۲۱ خرداد ۱۳۹۴سری هفته فرمشو ببین سایت هم زده سری هفت
رامکال
۲۱ خرداد ۱۳۹۴اول به همه به ویژه آلمانی بازها و بخصوص بی ام و دوست های مثل خودم و آقا حسین و آقا شاهین و … تبریک میگم.
دوما این رو بگم که اگر خواستید کف کنید همش به اون عکسی که طرف پاهاش رو کاملا تونسته دراز کنه(صندلی های ردیف عقب) نگاه کنید.
سوما این ماشین حتی اگر امکاناتش از اس کلاس هم کمتر باشد با توجه به این که قیمت خیلی پایین تری داره پس اشکالی متوجهش نمیشه.
سعید
۲۲ خرداد ۱۳۹۴قیمت خیلی پایین تر؟!!!!!!!!!!!!!
اتفاقا مدل هشت سیلندرش از اس کلاس گرونتره:
750i با موتور 4.4 هشت سیلندر :97400 دلار
S 500 با موتور 4.7 هشت سیلندر :94400 دلار
نخود آش
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بین دو تا ماشین لوکس گیر کرده بودم. سری 7 و دنا . کلی انتظار کشیدم که سری 7 بیاد که شاید سری 7 بهتر از دنا باشه. حالا که اومده میبینم انتظار بیخود کشیدم. ولی خوبیش اینه که حالا با خیال راحت میرم دنا ثبت نام میکنم.
پناه بر خدا
رامتین
۲۱ خرداد ۱۳۹۴بنظرم در کل مرسدس و بی ام و در یک سطحند. بعضی سگمنتها و محصولات bmw برتر از مرسدس بوده و بعضی دیگر مرسدس بهتر کار کرده به نسبت بی ام و. به همین دلیل واقعا بحث و جدل دوستان در مورد این دو برند بسیار بزرگ خودروسازی اشتباست (bmw شرکت دوم خودروی سازی دنیا از دید ارزش برند است و مرسدس سوم).