این روزها بامو با طراحی جلوپنجرهٔ عظیمی در نسل جدید مدلهای M3 و M4 جنجال زیادی در بین طرفداران خود به راه انداخته و البته با انتقادات زیادی هم مواجه شده است اما به نظر میرسد طراحیهای بحثبرانگیز باواریاییها به اینجا ختم نمیشود و این شرکت در آینده بازهم میخواهد علاقهمندان را شگفتزده کند. بامو هماکنون در حال توسعهٔ کراساوور جدید X8 است که بالاتر از X7 قرار خواهد گرفت و نمونههای در حال آزمایش آن با پوششهای استتاری سنگین دیده شدهاند. در پروتوتایپهای این کراساوور جدید دقیقاً مثل نسل آیندهٔ سدان پرچمدار سری ۷، چراغهای جلو به میزان قابلتوجهی پایینتر از مکان معمول قرار گرفتهاند که این موجب گمانهزنیهایی مبنی بر استفاده از چراغهای جلوی دوقسمتی در این دو خودرو شده است.
حال بر اساس جدیدترین تصاویر جاسوسی X8 و سری ۷ رندرهایی طراحی شده که بهتر میتواند زبان طراحی احتمالی جدید بامو را نشان دهد. در هردو خودرو جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بامو اندازهٔ بسیار بزرگی دارد که البته با توجه به مدلهایی مثل X7 و M4، دیدن این ویژگی در محصولات جدید خیلی تعجبی ندارد. موضوع اصلی اما همانطور که اشاره شد طراحی چراغها است که شامل چراغهای اصلی در پایین و دیلایتهای LED باریک در بالا میشود. البته به این رندرها باید با دیدهٔ تردید نگریست زیرا پوششهای استتاری پروتوتایپهایی که از X8 و سری ۷ جدید دیده شدهاند بسیار سنگین بوده و جزئیات چندانی را نشان نمیدهند ولی بااینحال احتمال اینکه بامو در محصولات آیندهٔ خود از این سبک طراحی استفاده کرده باشد وجود دارد هرچند که دوست داریم هرگز این اتفاق روی ندهد.
از طراحی جنجالی که بگذریم، سری ۷ جدید و X8 در بخش فنی هم خبرهای بزرگی را به همراه دارند. طبق گزارشها، نسخهٔ پرفورمنس X8 M در رأس برنامههای الکتریکیسازی بخش M بامو قرار دارد؛ بنابراین پیشبینی میشود این خودرو به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز باشد تا خروجی ترکیبی آن به ۷۵۰ اسب بخار برسد. اگر شایعات صحت داشته باشند، این قویترین خودروی تولیدی تاریخ بامو خواهد بود. گفته میشود نسخهٔ معمولی X8 تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی شد که این یعنی باید در اواخر سال ۲۰۲۲ منتظر نسخهٔ M آن باشیم.
از سوی دیگر، پرچمدار خانوادهٔ نسل بعدی سری ۷ هم نمونهای تمام الکتریکی خواهد بود که جایگزین مدل دوازده سیلندر کنونی میشود و بهاحتمالزیاد i7 M60 نام خواهد داشت. این خودرو حداقل به دو موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که دستکم ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت. سری ۷ الکتریکی مجهز به جدیدترین تکنولوژی باطری بامو خواهد بود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن حداقل ۶۴۰ کیلومتر را برای آن فراهم خواهند کرد. انتظار میرود نسل جدید سری ۷ تا اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شده و در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.
Cadillac
۸ آبان ۱۳۹۹چه زشت شده
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹آخه چرا؟؟؟؟؟؟
اون جلوپنجره هیولا بس نبود؟؟؟؟
حالا چراغا رو چرا شکل فاو و هونگچی کردین؟؟؟
هیچی……بی ام و هم هیوندای شد……..اون طراحی های عالی رو گذاشت کنار???
حسین دهمرد
۸ آبان ۱۳۹۹بعید نیست
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۳۹۹مشکلی نداره که ، چراغای عقب محصولات جدیدش مثل سری ۳ و ۴ شبیهه سدانهای لکسوس شده و حالا چراغهای جلوش شبیه جنسیسها !
BMW دچار گُرگیجکی طراحی شده که نمیدونه چیکار داره میکنه !
فکرشو بکن ، جنسیس از آئودی کپی میکنه و bmw از جنسیس و چینیها از bmw و….. .
Hadi
۸ آبان ۱۳۹۹نه نه…
تو رو خدا این کارو نکنید…
MaF
۸ آبان ۱۳۹۹ببخشید فقد چیه جنسیس کپی از ائودیاس؟
سهند
۸ آبان ۱۳۹۹زبان طراحی مرسدس بنز های جدید بهتر از بی ام و های جدید است داشتین به بنز انتقاد وارد میکردین بی ام و که بدتر شده (خدا کند در نسل جدید سری ۷ جلوپنجره را کوچک کند )
Moein
۸ آبان ۱۳۹۹به خدا که دیدمش اول فکر کردم اشکودا رو اشتباه گذاشتن!!!
این چیه آخه؟ ??
parvaz
۸ آبان ۱۳۹۹فن های بنز ریختن اینجا با یه رندری که یه شخص ثالثی طراحی کرده و نظر خودشو گفته دارند جوک میگن، ببینید چقدر خنده داره حرفاتون که من کامنت گذاشتم، خدا خیرتون بده باعث شادی روح و روان هستید
Bayerische Motoren Werke
۸ آبان ۱۳۹۹علتش نخوندن متن و کامنت گذاشتنه
خیلی وقته طبیعی شده تو پدال
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹داداش حالا رندر هارو در نظر نگیریم تو تصاویر جاسوسی رو نگاه کن
چیزی متوجه شدی؟
اگه نشدی یعنی خیلی تعصب داری…..
SS
۸ آبان ۱۳۹۹جنسیس باید شکایت کنه ?
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹بابا چراغای جنسیس ازین بهتره
.
.
.
هونگچی باید شکایت کنه??
ممد ژانگولر
۸ آبان ۱۳۹۹راست میگی جنسیس داره میشه ?
ولی نمیشه خرده گرفت چون بی ام وه و کلا شرکتهای مطرح راهشون مشخصه وبا شیب ملایم به سمت جلو حرکت میکنن
حالا شاید یک سری کمپانی دیگه جلو جلو سر راه طراحیشون قرار بگیرن ولی دلیل بر تقلید نیست
این همون مسیر مشخصه ???
ارش
۸ آبان ۱۳۹۹گند جدید طراحان بی ام و بعد از شاهکاری که در جلو پنجره انجام دادن.
MjM
۸ آبان ۱۳۹۹نه!
این دیگه نه!
اگه بخواد مثل جنسیس و این کراس های چراغ دو تیکه مثل سانتافه و… باشه نهههه!
هنوز جلو پنجره بزرگ و کشیده هضم نشده!
مسعود
۸ آبان ۱۳۹۹احتمالا بنز یه نفوذی فرستاده بین طراحان بی ام و تا طراحی هاشو قهوه ای کنه
MehdiTurbo
۸ آبان ۱۳۹۹نهههههههه خدایی خوب نیست نکن همچین.
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹خدایی من قبلا یه علاقه خاصی به بی ام و هم داشتم اما الان توروخدا نکن
فک کنم طراح هونگچی داره اونجا طراحی میکنه
یه رندری هم اومده بود m5 هم قراره جلوپنجرش گنده بشه
البته من اون جلوپنجره گنده رو دوست دارم اما این?
Peyman56
۸ آبان ۱۳۹۹فکر کنم کریس بنگل و برونو ساکو وقتی شاهکارای جدید بنز و بی ام و رو ببینن از غصه دق کنن.تا چند سال پیش ابن دو شرکت نه فقط از لحاظ تکنولوژی بلکه در زمبنه طراحی همواره سرآمد سایر برندها بودن و طراحهای محاسبه شده و زیبایی رو به دنیا معرفی کردن که همیشه علاوه بر طراحی چشم نواز اصالت در اونها موج میزد و همیشه میشد ردپای اون طرحهاب ناب رو در سایر برندها هم دید حتی کمپانیهای صاحب سبک.اون موقع اگه چشماتونم میبیتن با لمس بدنه میدونسابن که دارین یه بنز یا بی ام و رو مس میکنین.اما حالا اگه آرم این دو رو بردارن ممکنه به راحتی با یک خودروی کره ای یا چینی اشتباه بگیرین.اصلا مشکل از وقتی شروع شد که چین آروم آروم تلدیل صد به بزرگترین بازار خودروی جهان و خودروسازان برای منفعت بیشتر از این بازار بکر شروع کردن به بازاریابی و اعمال سلیقه چینیها در طراحیاشون.ابنجوری شد که کم کم سلیقه سایر ملل کمرنگ و کمرنگ تر شد و سلیقه چینی پسند به بقیه جوامع آزاد تحمیل شد
امیر
۸ آبان ۱۳۹۹چه مرضی دارن آخه همون فیس بی ام وی قشنگ چرا باید یه طرح موفق عوض کنن الان چلنجر کلی سال با یه طرح موفق فقط طراحی داخلیش بی ام و خوب نیست قدیمی سبکش
حسین
۸ آبان ۱۳۹۹یه زمانی بی ام و ۳۲۰ میلیون بود ولی الان نیسان آبی یا زامیاد و یا نیسان مرگ شده ۳۲۰ میلیون.علی برکت الله.
Amin-MC20
۸ آبان ۱۳۹۹طراحی و ولش!!موتور v12 رو کجا میبرینننن؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!!؟؟!؟؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟؟؟!؟؟!!؟!؟!؟!؟!؟؟!!؟
تحت پیگرد
۸ آبان ۱۳۹۹خوبه به شرطیdna بی ام و نابود نشه عکس اولی خوبه اما دومی اصلا زبان طراحی بی ام و توش رعایت نشده
R@min
۸ آبان ۱۳۹۹داره کجا می ره بی ام و
مهزیار
۸ آبان ۱۳۹۹جنسیسه مگه
بابا یکی واگنر و هوی دونگ رو پرت کنه بیرون
Ramin
۸ آبان ۱۳۹۹هیچ چیز ابدی نیست.
همه چی تغییر میکنه
خوشگل میشه از نظر من
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹درباره پونتیاک هم همینو میگفتیم
اما پونتیاک بدجور به نابودی کشیده شد
Amin
۸ آبان ۱۳۹۹جنسیس جدید اومد عجب جیگریه😭😭😭😭
یوسف
۸ آبان ۱۳۹۹این طراحی اصلا جالب نیست.
MehdiTurbo
۸ آبان ۱۳۹۹تازه یه چیزی که دقت نکرده بودم تو اون رندر مشکی چراغای دیلایت پایین دقیقن همون چراغ های بی ام و است کوچیک شده با همون گرافیک یعنی چراغ پایین که باید حداقل ساده باشه رو گرافیک بی ام و زدند توش
?♂️
ماکان
۸ آبان ۱۳۹۹سلام . خدا کنه در نسل بعدی بی ام و سری 7 نسخه آلپینا B7 هم پلاگین هیبرید باشد .
MaF
۸ آبان ۱۳۹۹” انتظار میرود نسل جدید سری ۷ تا اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شده و در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.”
بابا سری 7 جدید همین 2020 اومده واسه چی باید سر یه سال فیس لیفتش کنن
Amin-MC20
۸ آبان ۱۳۹۹بامو هماکنون در حال توسعهٔ کراساوور جدید X8 است که بالاتر از X7 قرار خواهد گرفت و نمونههای در حال آزمایش آن با پوششهای استتاری سنگین دیده شدهاند.
پوشش استتاری فقط mc20????????
M3csl
۸ آبان ۱۳۹۹دوستان منتقد طراحی،،لطفا یه خورده برین کنار،،جلوی دست و پا رو باز کنین،،،
اجازه بدین جنازه رو داخل قبر بزارن بعد گریه کنین و فریاد وامصیبتا سر بدین.
با تشکر.
سامورایی
۸ آبان ۱۳۹۹بی ام و داره خودشو نابود میکنه
سورنا
۸ آبان ۱۳۹۹خیلی هم عالی
ما یه بار زندگی میکنیم پس چرا نباید طرح و مدلای جدید بزنن و تنوع باشه ؟
این تعصبای الکی بعضیارو هیچوخت درک نکردم …
MaF
۸ آبان ۱۳۹۹ولی با این اوضاع بنظرم واقن چراغای دوتیکه بهش میان مخصوصا سری7
دیگه هرچیم بشه یه بی ام و یه بی ام وس و همیشه ارزش داره
بهنام
۸ آبان ۱۳۹۹ب ام و بهترین خودروسازیه که تونسته چندین المان طراحی و مشخصه ی اختصاصی در طول تاریخ پر بار خودش ایجاد کنه. هیچ خودروسازی اینهمه مشخصه ی انحصاری ظاهری در خودروهای تولیدی خودش نداره. جلو پنجره، چراغ های جلو، چراغ های عقب، خط پنجره، لوگوی منحصر به فرد، حتی رینگ ها و کلی مورد دیگر که باعث میشه ب ام و حتی در بین هزاران خودرو به راحتی قابل شناسایی باشه. درسته دست طراحان برای حفظ همه ی این میراث در محصول جدید با رعایت تنوع و انحصار خیلی بسته میشه ولی نه اینکه بیای طبق دو سه سال اخیر اینجوری گند بزنی به همه داشته های خودت. آخه اون رندر سفید کجاش میراث ب ام و رو حفظ میکنه. اغلب شرکت های جوانتر دارن خودشونو به در و دیوار میزنن تا به الگویی واحد و اختصاصی برای طراحی محصولات خودشون برسن اونوقت این تیم طراحی ب ام و از داشته هاش داره اینجوری استفاده میکنه. حیف
حسن
۸ آبان ۱۳۹۹اشغال به تمام معناب ا ومرد
محمد
۸ آبان ۱۳۹۹نه تو رو خدا هیوندایی با این کارش گند زده تو طراحیاش
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ آبان ۱۳۹۹بسیار دور از انتظاره که چنین کاری انجام بده ولیکن درصورت پیاده سازی چنین طرحی فقط باید این جمله معروف رو گفت:
خیلی خری… !