در طی یک دههی گذشته، آئودی A3 Sportback و بامو سری ۱ در رقابتی تنگاتنگ برای کسب عنوان بهترین هاچبک ممتاز بودهاند. این دو روشهای بسیار متفاوتی داشتند، بامو دیفرانسیل عقب بود و آئودی دیفرانسیل جلو (سیستم کواترو بهصورت آپشن قابلدسترسی بوده است) اما هر دو درنهایت یک هدف واحد را دنبال میکردند که عبارت بود از لوکس بودن، لذت، کاربردی بودن و قابلابتیاع بودن. تا به امروز این دو جزو بهترین هاچبک های ممتاز بازار بودهاند. اما رقیب جدیدی پا به میدان گذاشته و این دو آلمانی خوشپوش را به چالش طلبیده است، اسم رقیب جدید اینفینیتی Q30 است.
اینفینیتی آخرین دستاوردهای خود را در این کلاس به نمایش گذاشته و پایه و اساس این خودرو هاچبک کلاس A مرسدس بنز میباشد. خب آیا برند لوکس نیسان میتواند بر آلمانها فائق آید؟
خب دستورالعملهای روی کاغذ را نگاه کنیم. این خودرو ۵ در دارد، از پیشرانهی ۴ سیلندر توربوشارژ دار و گیربکس ۶ سرعته دستی سود میبرد.
آئودی A3 Sportback هم از پیشرانهی ۴ سیلندر استفاده میکند و گیربکس ۶ سرعته دستی آن نیرو را به چرخها انتقال میدهد.
بامو 118i تنها رقیبی است که از دستورالعمل اندکی متفاوت استفاده میکند. این خودرو تنها نمونهای است که دیفرانسیل عقب بوده و بهجای پیشرانهی ۴ سیلندر از گونهی ۳ سیلندر استفاده میکند. هرچند، علیرغم فقدان یک سیلندر، بامو 118i درواقع قدرتمندترین خودروی این دسته بوده و با ۱۳۴ اسب بخار قدرت در برابر ۱۲۳ اسب بخار آئودی و ۱۲۱ اسب بخار اینفینیتی قد علم میکند. البته قدرت زیاد لزوماً به معنای پرفورمنس بالاتر نیست چنانکه بامو کندترین خودروی گروه در بحث شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت است.۹.۳ ثانیه طول میکشد تا بامو به تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، این زمان برای آئودی و اینفینیتی به ترتیب برابر است با ۹ و ۹.۲ ثانیه.
اینفینیتی نرمترین عضو گروه است اما در راههای ناهموار تلوتلو میخورد. بامو در مرز بین دو خودرو گام برمیدارد اما در دست اندازهای جادهها بیش از دوتای دیگری ناراحت میشود. وقتی عبور از پیچها مطرح میشود، آئودی A3 بهترین هندلینگ را نشان میدهد و جای تعجب است که بامو با دیفرانسیل عقب در صدر قرار نمیگیرد؛ اما بههرحال بامو بالاتر از اینفینیتی قرار میگیرد.
هندلینگ شلختهی اینفینیتی باعث سقوط آن به رتبهی آخر این دسته میشود. باز هم شگفتزده شدیم که دیدیم آئودی احساس فرمان بهتری نسبت به بامو دارد. آئودی همیشه فرمان دقیق و تیزی داشته است اما عموماً فاقد احساس خاص فرمان بوده چیزی که بامو استاد آن بوده است.
یاسین
۱۸ مرداد ۱۳۹۵سلام روز همگی بخیر.خوب بود جناب احمد زاده!آئودی قیافه اتو کشیدش رو به این ماشین هم تزریق کرد!آئودی مطمئنم در نگاه اول جلب توجه نمی کنه!اما اطمینان دارم نیگاهای اولی که بهش میوفته!بلاشک از اشخاصی سر میزنه که نیگاهای نافذ و دقیق دارن، که باهوش و جنتلمنن!جناب احمد زاده عکسا از دو مدل اینفینیتی هس!؟خب اینفینیتی برند لوکس نیسان هس!و نیسان در بین ما ایرانیان،پیشرانه کم خرج و خوش نامی داره!از پشت از بقیه سر زنده تر و شلوغ تره!اتاقش هم خوش رنگتره!اما بی ام دبلیو یه وجه ممتاز داره که دوتای دیگه ندارن و اونم اینه که مثه رز سیاه توجه هر بیننده ی رو با تعجب متوجه خودش می کنه!البته نمای جلوش از همه زیباتر هس!خلاصه برا من اگه دستم باز باشه،انتخاب سخته!
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۸ مرداد ۱۳۹۵معلومه آئودی بهتر از دوتای دیگست. اینجا کاملا ثابت شد.
رز سیاه و سفید و جلب توجه هم نظر شخصی شماست. به نظر من آئودی حس لوکس بودن رو خیلی بیشتر القا میکنه و جلب توجه بیشتری هم میکنه. هر چند به نظر من جلب توجه و چشم در آوردن کم اهمیت ترین مورده.
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ مرداد ۱۳۹۵نمیشه مطمئن گفت بهتره ولی ائودی درکل خودروساز عالیه
mehdi
۱۸ مرداد ۱۳۹۵هر چنداینفینتی از نظر طراح داخلی و خارجی از هر دو سرتره..اما ازنظر هندلینگ نا امیدم کرد..از نیسان بعیده….گند بزنه به پلتفرم بنز…
احمد باقری
۱۸ مرداد ۱۳۹۵همه خوبن، البته هر سه میتونن طراحی خیلی بهتری داشته باشن.
رضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۵خدایش نظراتی که میده رو نگاه کنید
من تنها سوالی که دارم اینه چه اصراری دارن که زیر همه ی پست ها کامت میزاره
مثلا این کامانت بی معنی که الان گذاشته
دوستان لطفا به نظرات اینطوری دیسلایک بدین
mehdi
۱۸ مرداد ۱۳۹۵نیسان که از نظر هندلینگ با gtr مشهوره،، بعید بود ازش..به نظرم تو ژاپن بهترین خودروی هندلینگ دار را مزدا داره….
Radison
۱۸ مرداد ۱۳۹۵کندترین گروه بی ام دبلیو با صفر تاصد 9.3 ثانیه ای!!!! به نظرم اینا یه سر بیان ایران نظرشون کلا عوض شه
PlymouthBarracuda
۱۸ مرداد ۱۳۹۵کلا BMWرو نمیشه دوست نداشت…
جواد
۱۸ مرداد ۱۳۹۵این مقایسه کلا مورد داشت. اولا اینفینیتی روی پلتفرمgla(که یک شاسی بلند کوچک و با ارتفاع کم هست) ساخته شده نه aکلاس.یعنی اینفینیتی یه شاسی بلند هست و مقایسش با هاچبک ها درست نیس.
simorq
۱۸ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز این اینفینیتی q30 شاسی بلند نیست در واقع مدل qx30نسخه شاسی بلند این خودرو هست
lol
۱۹ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز اطاق همون اطاقه
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ مرداد ۱۳۹۵خیلی سخت
احمدرضا خواجه زاده
۱۸ مرداد ۱۳۹۵آوودی بعد اینفینیتی بعد ب ام و
mohammad-fm480
۳۱ مرداد ۱۳۹۵1-آئودی 2-بی ام و ……100-اینفینیتی
aref
۲۸ آذر ۱۳۹۵به نظر من اینفینیتی میتونه بیشتر رضایت مشتری ایرانی رو جلب بکنه…چون اینجا به لوکس بودن و طراحی داخای و خارجی بیشتر اهمیت میدن…اگه برندها رو بردارین و فقط طراحی و زیبایی رو به رای بذاریم…فک میکنم اول اینفینیتی و بعد آئودی و بهد بی ام دابلیو…
از نظر شتاب هم تفاوت قابل توجهی ندارن….
ممنونم از نظر دوستان