نسل بعدی بامو سری ۵ با حق انتخاب یک پیشرانه الکتریکی در دسترس خریداران قرار میگیرد این مدل برقی جدید که به احتمال زیاد i5 نام خواهد داشت تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار میشود تا به رقابت با مرسدس EQE و تسلا مدل S بپردازد.
مدل جدید بامو همان مسیری را پیش میگیرد که مدلهای ix و i4 و ix3 به تولید رسیدند به همین دلیل احتمال دارد که خودروساز باواریایی برای متمایز ساختن از مدلهای دیزلی و بنزینی و هیبریدی با قابلیت اتصال به برق شهری آن را با پسوند i روانه بازار کند هنوز مشخص نیست که بامو میخواهد نسل برقی سری ۵ را با دو مدل سدان و استیشن تولید کند یا خیر اما با قضاوت از روی مدلهای I4 و ix3 میتوان فهمید که i5 با تغییرات متعددی نسبت به مدل بنزینی سری ۵ روانه بازار خواهد شد.
بهعلاوه با تحقیق بر روی فیسلیفت که اخیراً بر روی سری ۵ و اطلاعات مدلهای برقی دیگر تا حد زیادی میتوان به اطلاعات فنی و ظاهری آن پی برد همانطور که میدانیم سری ۵ جدید بر روی پلت فرم ماژولار بامو موسوم به CLAR ساخته شده که یکی از ویژگیهای مهم آن کاربرد فولادهای گسترده و پر کشش و کامپوزیتهای سبک وزن در ساختار آن است از همین رو میتوان حدس زد که نسل بعدی سری ۵ از نسخه بهروز شدهٔ این پلت فرم استفاده میکند که احتمال استفاده از تکنولوژی خودروهای برقی (EV) استفاده میکند.
با مشاهده بر روی اطلاعات فنی مدل تمام برقی ix3 که از یک الکتروموتور در بخش عقب نصب میشود و توان خروجی ۲۸۲ اسب بخار و متصل به یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی به حرکت در میآید و برد ۴۶۰ کیلومتری را رقم میزند.
به نظر میرسد i5 با تغییرات در بخش فنی با اطلاعاتی مشابه عرضه شود تأیید خبر تولید سری ۵ در حالی منتشر شد که این برند میخواهد تا سال ۲۰۲۳ تا ۲۵ مدل الکتریکی شده جدید را روانه بازار کند.
البته در ادامه موتورهای بنزینی و دیزلی این برند از فناوری هیبریدی خفیف ۴۸ ولت استفاده خواهد کرد تا به بهبود مصرف سوخت محصولات کمک کند.
هرچند بامو اعلام کرده که نسل جدید سری ۵ در سال ۲۰۲۳ وارد بازار میشود اما معرفی نسخه i5 احتمالاً در اواخر چرخه عمر این نسل صورت میگیرد. بامو همچنین تایید کرده که تمام محصولات حال حاضر بامو مجوز الکتریکی شدن را دریافت کردهاند مخصوصاً شاسیبلند X1 و سدان لوکس سری ۷ که با مدلهای هیبریدی و تمام برقی راهی نمایندگیهای فروش بامو میشوند.
ترجمه: محمد دهقان
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰فکر کنم ب ام و فهمیده با اون جلو پنجره بزرگ موافق نیستن بالاخره یدونه کوچیک داد بیرون!???? البته فقط عکس اولی قشنگه دومی یه جوریه….
MahyarMAR
۲۳ فروردین ۱۴۰۰جالب میشه ار هر یه ام یه ای بدن
BMW
۲۳ فروردین ۱۴۰۰با تشکر از همه ی دوستان و دست اندر کاران پدال عزیز که مطلب من رو داخل سایت قرار دادن
سپاس???
Sina10
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به نظرم این نسل سری ۵ رو دارن زود تموم میکنن
بامو M5 هنوز در بین رقبا بهترینه و عجله برای بیرون اوردنش اشتباهه
حداقل سال ۲۰۲۴ میتونه سال نسل جدید سری۵ باشه
امیدوارم جلوپنجره زشت سری ۴ رو نداشته باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۴۰۰سینا جان
یه زمانی با شما کاملاً موافق بودم ، اما دنیای خودرو روز به روز دارای رُقبایی میشه که فقط با به روز بودن میشه در مقابلشان ایستاد و هروز باید به فکر آبدیت خودرو و تکنولوژی بود .
یه آپشن تو بنز S جدید دیدم شاخ در آوردم که راننده هنگام تنظیم آینههای دو طرف دکمهای نمیزنه که مثلاً آینهی سمت راننده یا شاگرد را تنظیم کنه ، بلکه یه نگاه میندازه به آئینهی مورد نظر و سپس با دوربینهای مخفی حرکت چشم شما را دنبال میکنه و شما آئینه را تنظیم میکنید !
به شخصه دنیای خودرو در آینده را دنیای رُباتها چهارچرخه ، پرنده ، مغناتیسی میبینم و دنیای خودروها دیگر رانندگی و لذت سُنَتی خودش را زیر سوال میبره !!!
هرچی ماشینها رو به برقی شدن میروند ، من افسردهتر میشوم که دیگر دنیا لذت خودروسواریاَش به یَغما میره و تمام تمام تمام !
اما زمانش که فرا برسه ، خود من هم محکوم و مجبور به خرید برقی میشوم !
البته که دنیای برقیها هم به سلطنت چینیها و شرکتهای دیجیتالی مثل کامپیوتر و موبایلسازهای معروف در میآید !
کلاً ، آیندهی نزدیک ، زمانی هست که انسان به اِسارت تکنولوژی و ربات در میآید و زندگیها پوچ و دیجیتالی میشود ، متاسفانه ، متاسفانه ، متاسفانه ? !
Hadi
۲۴ فروردین ۱۴۰۰مشتاق دیدار نسل جدید سری 5!
…
Sina10
۲۳ فروردین ۱۴۰۰وای !!!
چجوری بهم ۲۵۲ تا دیسلایک و ۱۰۶ تا لایک دادن !!!
تو این مدت کم!!
این سیستم دیسلایک و لایک ها خیلی خرابه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۴۰۰سینا جان
اهمیت نده رفیق .
بیکار ، علاف و… بعد از کرونا ریختن از بیکاری تو پدال و به گَندِش کشیدن !
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰یا خدا? طرف بیکارم رد کرده
روژیار
۲۴ فروردین ۱۴۰۰من به عنوان متولد ۷۰ دوران تقریبا بدون تلفن همراه رو تجربه کردم بعد نوکیا ساده بعد گوشی های دوربین دار و بعدش هوشمند پیشرفت تکنولوژی رو قشنگ حس کردم .تو خیلی زمینه ها همینطوری بود ولی یه جای خالی بزرگ رو تو این احساس تغییرات حس میکنم اونم خودروه وقتی بچه بودم همه جا پیکان بود حالا شده پراید و پژو که فرقشون با پیکان خیلی کمه هیچ تغییر آنچنانی رو تو این زمینه حس نکردیم تا برامون حداقل خاطره ش بمونه
ما ماشینهای قدیمی رو فقط حس کردیم اونم فقط آشغالهاشو نه فهمیدیم کیفیت خودرو ژاپنی یعنی چی نه غرش آمریکایی رو نه فهمیدیم موتور شش و هشت سلندر رو حس کردیم نه حس رانندگی آلمانی رو نه هیچی همه ی اینها به زودی حذف میشن خودرو های الکتریکی به بازار میاد من مطمئن وقتی که همه ی خودرو ها الکتریکی بشن بازم ما باید یه ایرانیشو بخریم چون ما باید از تولید رانت.ی کشورمون حمایت کنیم چون ما رو از داشتن بهترین محصولات جهانی محروم کردند ما رو فقیر کردند کلاه سرمون گذاشتند به چیزی مبهمی به نام تولید ملی تا خودشون رو ثروتمند کنن مگر ما چند بار زندگی می کنیم افسوس
علی turbo s
۲۳ فروردین ۱۴۰۰خدایا خودت m5کامپتیشن را محفوظ نگه دار .
کاش تو نسل بعدی هم الکتریکی باشه وهم بنزینی.
فعلا m5 تو کلاس خودش پادشاهه.
Amirreza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰اگه شبیه عکس اولی باشه واقعا قشنگه و به نظرم بیمر مثل همیشه میتونه خودروهای بینظیری رو معرفی کنه که همیشه چالشی برای رقبان ، بی صبرانه منتظر عکس های رسمی بنز eqs و eqe هستم و البته خیلی دوست دارم که هر دوی این خودروساز ها یه سوپراسپورت برقی بسازند مخصوصا بیمری که خیلی وقته یه سوپر کار نداشته الان فرصت خوبیه تا یه سوپرکار الکتریکی تولید کنه
علی turbo s
۲۳ فروردین ۱۴۰۰عکس اول واقعا زیباست.
از شانس این یارو طراح جدیده عکس دوم رو برمیداره.
محمدهادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این عالیه
بخاطر توجه خاص اذهان به خرید خودروهای الکتریکی بی ام و باید درکنار تمام سطح محصولاتش یک مدل الکتریکی با همان شماره بدنه هم ارائه بده تا ازین درآمد بوجود اومده هم استفاده کنه
i1 i2 i3 i4 i5 i7 و همچنین سری های ایکس بی ام و مثل ix6
امیررضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این یه موضوع جالبه که بهش اشاره کردی. یجورایی مثل بحث موستانگ مک ای. وقتی میگیم فورد یاد موستانگ میوفتیم و فورد تصمیم به الکتریکی سازی یه نسخه از اون کرد. بیامو هم سری پنجش خیلی معروفه و تصمیم به الکتریکی سازی یه نسخه از اون کرده. به امید پیشرفت تمامی خودرو ساز ها
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰از الان قیافه مت واتسون جلو چشمه داره چوب میکنه تو گریلش و میگه چرا فیکه حتی تنوعم نمیده یه خط کشی سیخی چیزی فقط یه چوب
سهند
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نسل جدید بی ام و سری ۷ در چه سالی رونمایی خواهد شد؟ لطفا جواب دهید
محمد مختاری آذر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰واقعا عالی هستش خیلی زیبا هستش خیلی هم قدرت داره
SRT
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ظاهر این طرح که جالب و جذابه،
کاش اگه نسخه نهاییم تولید بشه یچیزی تو همین مایه ها باشه
MAHDI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آقای دهقان زمان گیری M4 کامپتیشن در پیست زاکسنرینگ که مجله auto bild sportscars انجام داده مطلبشو بزار که اولین تلاش این ماشین در پیست هستش.
البته مجله SPORT AUTO هم با نسخه M4 معمولی نسخه گیربگس دستی در پیست هوکنهایم GP هم زمان گیری.
اما چون نسخه کامپتیشن جذاب تره مطلب اونو بزار???
MAHDI
۲۴ فروردین ۱۴۰۰البته پدالی که من میشناسم این مطالب رو نمیذاره. صبر میکنه یه مجله ای، یه کانالی که قبلا هیچوقت ازش مطلب نزاشته اگه تستی با M4 انجام داد که شکست خورد قول شرف میدم پدال میره اون مطلب رو میزاره.
واقعا گاهی واسه خودم متاسف میشم.
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰پسر خوب ایرانی که از صبح جای کامنت نوشتن همیشگی زیر پست ها، مشغول منفی دادن به کامنت های من هستی، نمی خوای بالغ بشی؟
برای اینکه بهت نشون بدم تعداد لایک ها برای من ذره ای ارزش نداره، زنگ زدم به مهندس انفورماتیک شرکت که لایک های کامنت اول این پست رو 100 کنه تا بفهمی اگر برای من لایک مهم بود، می تونستم تو تمام کامنت هام 10 برابر دیسلایکی که با هزار دردسر می زنی، با یک تلفن لایک داشته باشم اما هیچ وقت نخواستم، چون هیچ ارزشی نداره.
تو هنوز فرق معروفیت و محبوبیت رو نفهمیدی، برای همین با تعداد کامنت هات و لایک های زیر پست هات خوشی، منم با لطفی که بچه هام بهم دارن، خوشم.
از مدیریت سایت بابت این اتفاق عذرخواهی می کنم .
BenzSLR
۲۳ فروردین ۱۴۰۰واقعا اونی که هی دیس میده بیکاره ها . پسر جون برو محلتون فوتبال بازی کن .
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰240 عدد رندی نبود، بهش گفتم دیسلایک رو بکنه 250 که همه مون رو یاد لیمیتد سرعت محصولات آلمانی بیندازه :)
مطمئن باش کسی که تونسته تو یک ثانیه تعداد لایک ها رو 100 بکنه، می تونه چند تا صفر دیگه موقع تایپ کردن هم جلوی یک اضافه کنه و عدد گنده تری بسازه! پس تو این رقابت 240 بزرگ تر از 100 نیست …
خواستم فقط بدونی افزایش تعداد لایک و دیسلایک ها، یه قدرت ماورایی نیست که به خودت افتخار کنی. یه چیز خیلی ساده و پیش پا افتاده است، برای همین کسی دنبال اش نمیره، نه اینکه نتونه. قطعا یادت هست که سایت یه برهه ای جلوی این تقلب ها رو گرفته بود، پس سردبیر سایت هم اگر بخواد می تونه جلوی تو رو بگیره! :)
چه توانایی خنده دار و مضحکی …
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰مهندس جان یه کامنت برات تو پست میتسوبیشی نوشتم .هر وقت وقت کردی بخون .
Mohamad rahmati
۲۳ فروردین ۱۴۰۰اصلا خوشم نمیاد یه روز مجبورشم ماشین برقی سوار بشم،ماشینی که صدای اگزوز نداشته باشه و نشه بهش ور بری و دستهات سیاه و روغنی نشه مگه ماشینه؟ خدا کنه اون روز نرسه! فکر کن با این ریخت ب ام و رو سوار شی اونوقت صدا نده اگزوزش! خدایی خیلی ضایست،
امیررضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دوستان حق انتخاب یه پیشرانه تمام الکتریکی رو گفته مردم دارن نه که کاملا نسل سری ۵ درون سوز منقرض بشه. یعنی علاوه بر سه چهار مدل درون سوز و هیبرید یه نسخه تمام الکتریکی هم هست
علی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دیگه این دنیا بدرد نمیخوره با این وضع ماشینها
porsche
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ای کاش عین i8 بود
Reza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰عکس اولی محشره
ایران
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چطوری به کاربر سینا ۲۵۰ تا دیسلایک داده چجوری ؟ یا تعداد کاربرای پدال زیاد شده یا بعضی برای سرگرمی هی باز میکنن و دوباره دیسلایک میدن آخه کسی علافه ۱۰ ۲۰ بار یه پست باز بکنه واقعا عجیبه ولی احتمالا یه رکورد هم هست ?
Shervin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰Nice
مرسدس فن
۲۴ فروردین ۱۴۰۰عکس آخر?
ماکان
۲۴ فروردین ۱۴۰۰سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر یک نسخه تمام الکتریکی از بی ام و X7 هم بسازند و تولید انبوه کنند . البته جوری که مجموع قدرت آن حد اقل 650 اسب بخار باشد و از لحاظ مسافت هم برد آن حد اقل 850کیلومتر باشد انشاالله . در ضمن خدا کنه برد بی ام و i7 هم در نسل بعدی بی ام و سری 7 حد اقل 800کیلومتر باشد .
Shayan
۲۴ فروردین ۱۴۰۰بی ام و توی لوکس سازی رقیب کادیلاک نشد. حالا داره زور میزنه تو الکتریکی ها بهش برسه :)))
میگ میگ