نسخه اولیه بامو M135i که در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار عرضه شد اتومبیلی با عملکرد تحسینبرانگیز بود. یک هاچبک جذاب مجهز به موتور ۶ سیلندر ۳۱۶ اسب بخاری و همچنین محور محرک عقب به همراه گیربکس دستی که با قیمت ۳۰.۰۰۰ یورو عرضه میشد اما بیشک پاشنه آشیل این نسل از M135 ظاهر آن بهخصوص در نمای جلو بود که منتقدین فراوانی هم داشت از طرفی ظهور رقبای قدرتمندی بهمانند فولکسواگن گلف R و مرسدس بنز A45 AMG همگی نکاتی بودند که کمپانی باواریایی را مجاب به بهبود در نمای ظاهری و عملکرد فنی سری یک هاچ بک مینمود. کمپانی بامو هم که به خوبی به عطش بازار هاچ بک های جذاب بهخصوص در قاره اروپا واقف بود در نمایشگاه ژنو از مدل فیس لیفت شده سری یک هاچ بک با چهره ای متحول شده و بهمراتب زیباتر از نسخه قبلی پردهبرداری کرد.
این نسخه فیس لیفت شده با طیف گسترده ای از موتورهای بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. ضعیفترین و قویترین گونههای مجهز به موتور بنزینی به ترتیب مدلهای 116i با ۱۰۹ و 125i با ۲۱۸ قوه اسب میباشند و ضعیفترین و قویترین نسخههای دیزلی هم به ترتیب مدلهای 116d با ۱۱۶ و 125d با ۲۲۴ اسب بخار هستند. اما بیشک گل سرسبد خانواده سری یک هاچ بک برای سال ۲۰۱۶ نسخه M135i خواهد بود که به موتوری با ۳ لیتر حجم و آرایش ۶ سیلندر خطی به همراه دو عدد توربوچارجر و بیشینه قدرت ۳۲۶ اسب بخار مجهز است که نسبت به مدل قبلی در حدود ۱۰ اسب بخار به قوای آن افزوده شده و بیشینه گشتاور آن هم به ۴۵۰ نیوتن متر رسیده است. در مدل ۲۰۱۶ بامو M135i بهمانند مدل ۲۰۱۱ گیربکس ۶ سرعته دستی بهصورت استاندارد روی اتومبیل سوار است و گیربکس ۸ سرعته Steptronic ساخت ZF را هم میتوان بهصورت سفارشی برگزید. همچنین برای نخستین بار مدل M135i را میتوان با سیستم چهارچرخ محرک xDrive سفارش داد که البته فقط در صورت سفارش گیربکس ۸ سرعته میتوان از آن بهره برد و به دلیل مشکل در سرهمبندی برای سیستم رانندگی سمت راست، امکان خرید نمونه چهارچرخ محرک در بازار انگلستان فراهم نیست. تقویت صورت گرفته در اتومبیل و افزایش در میزان قدرت خروجی موتور موجب شده که مدل ۲۰۱۶ بامو M135i شتاب صفر تا صد کیلومتری برابر با عدد ۴.۷ ثانیه داشته باشد و تبدیل به پرشتابترین m135i تاکنون شود مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی هم شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۵.۱ ثانیه به ثبت میرساند که مشابه مدل فیس لیفت نشده است. گیربکس ۸ سرعته ZF این اتومبیل قابلیت وصل شدن به سیستم ناوبری را دارد و از این طریق ضریب دنده مناسب را متناسب با جاده ای که در آن هستید، بهدست میآورد. قابلیت فوق اقتباسی از نمونه به کار رفته در رولزرویس Wraith میباشد البته ما به دلیل اینکه M135i مورد تست از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره میبرد نتوانستیم این قابلیت را آزمایش کنیم اما در هنگام رانندگی با مدل 120i مجهز به گیربکس ۸ سرعته این امکان فراهم آمد. عملکرد گیربکس ۶ سرعته هم بهمانند نمونه ۸ دنده بسیار خوب و مثالزدنی است و ما بههیچوجه مانع انتخاب نمونه اتوماتیک نمیشویم اما انتخاب دنده مناسب توسط راننده وجه تمایز این اتومبیل اسپرت با مدلی هم چون مینی ون گرن تورر است. موتور آشنای ۳ لیتری ۶ سیلندر بامو هنوز هم یک نمونه برجسته است و سریعاً به کوچکترین تغییرات تراتل واکنش نشان میدهد و قدرت خود را به صورت خطی در محدوده وسیعی از دور موتور در اختیار راننده قرار میدهد و این نکته ای است که اغلب رقبای ۴ سیلندر این اتومبیل از آن رنج میبرند.- آرایش و حجم موتور: ۶ سیلندر خطی، ۳ لیتر (۲۹۷۹ سی سی)، به همراه دو توربوچارجر
- قدرت: ۳۲۶ اسب بخار در بازه ۵۸۰۰تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۴۵۰ نیوتن متر در بازه ۱۳۰۰تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه
- شتاب صفر تا صد: ۴.۷ ثانیه (گیربکس اتوماتیک)، ۵.۱ ثانیه (گیربکس دستی)
- بیشینه سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
- میانگین مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر (مربوط به مدل دستی گونه ۲ درب)
آئودی RS3
بامو M135i
مرسدس بنز A45 AMG
فورد فوکوس RS
رنو مگان ۲۷۵ Trophy
هوندا سیویک Type R
ELDORADO
۲۸ اسفند ۱۳۹۳مثل اسلحه شاه کش میمونه کوچیک ولی معرکه
ASTON MARTin
۲۹ اسفند ۱۳۹۳مشخصات فنی عالی،شتاب مهشر،هندلینگ بی نظیر در نوع خود، مصرف سوخت اقتصادی
اینتریور داخلی شیکو مجلسی،رنگ بندی مهشر،اقلای حس اسپورت ،کیفیت بالا ،رابط کاربری اسونو حرفه ای
فقط یه فکری به حال قوارش اگه بکنن این ماشین تلنتد میشه
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ببخشید آیا آلفا رومیو جولیتا جزو هاچ بک های جذاب نیست؟
حسین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳درود. بابا سوال پرسیده، چرا دیسلایک میزنید دوستان؟؟؟؟
جولیتا با توجه به قدرت موتورهاش و شتاب های صفر تا صدش که از 6 تا 10.9 ثانیه هستن، جزء هاچ بک های داغ نیست
milad
۲۸ اسفند ۱۳۹۳طراحی عقب ماشین خیلی خوشکله…
Ali mtr
۲۸ اسفند ۱۳۹۳دقیقا طراحیش خیلى عالیه ولى من دوست ندارم نسل بعدیش که بعدا میاد دیفرانسیل جلو باشه
لاکی استریک
۲۸ اسفند ۱۳۹۳چرا سری یک نمیاد تو ایران به شخصه خیلی دوسش دارم و حیف که نباشه
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۳فک کنم وارد شده. ولی به تعداد محدود. شما برید سایت نمایندگی BMW (سایت پرشیا خودرو). بعد وارد بخش “تور مجازی” سایت بشید. توی پارکینگ بیرونی یدونه سری 1 فک کنم پارکه.
حسین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳درود. نوروز همممممممگی پیشاپیش مبارک. امیدوارم در سال جدید همتون شاد و موفق باشید و اینجا با شور و حرارت بیشتر در کنار هم باشیم
انتخاب منم که احتمالا حدس میزنید: همین M135i هستش. کاش یه رای گیری میذاشتن
ارادت
SAEED
۲۸ اسفند ۱۳۹۳انتخاب سخت و رقابت نزدیکیه …
من که اولویت اولم ب ام و و اولویت بعدیم فورده … بنز هم خوبه
فیس لیفت برا سری 1 ب ام و لازم بود چون اصلا طراحی دلچسبی مخصوصا در جلو نداشت و از این نظر از بقیه رقبا عقب تر می افتاد که این مشکل حل شد
فورد هم با مدل پر طرفدار فوکوس انتخاب خوبیه
در شماره 373 مجله ماشین در یک مقاله با عنوان رقابت چند اتومبیل مطرح سال 2013 در باند 25 فرودگاه شهر دیترویت و در چند مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم شرکت داشتند از جمله (( کوروت استینگری , فورد فیستا , مرسدس اس ال اس بلک و E واگن AMG , جگوار اف تایپ و XFR-S , فراری اف 12 برلینتا , ب ام و M6 , پورشه کیمن , آئودی R8 , نیسان جی تی ار و مینی )) که سه برنده به ترتیب 1 کوروت استینگری 2 اس ال اس بلک 3 فورد فیستا !!!!!!!!!!
خلاصه سرتونو درد نیارم منظورم از نوشتن این متن قصد تعریف فورد فیستا بود که
همه ی رانندگان را شگفت زده کرد و یکی از رانندگان در خطاب با فورد گفت (( انگار فورد هنگام ساختن فیستا و فوکوس راننده ای را همراه خود داشته تا بتواند همه ی نیاز های او را از ماشین برآورده کند)) !
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴من به شخصه A45 AMG رو ترجیح میدم، اون هم به چند دلیل
اول اینکه طراحیش به سلیقۀ من جذابتره،
دوم اینکه عملکرد فنی بهتری داره،
سوم اینکه بازدهی موتورش با حجم کمتر، خیـــــــــلی از موتور 6 سیلندر سری 1 بیشتره
morteza2002
۲۸ اسفند ۱۳۹۳از نسل قبلیش قیافه جذاب تری پیدا کرده به این تغییر نیاز داشت..
SAEED
۲۸ اسفند ۱۳۹۳سلام و درود به پدالی ها
.
بعد از بروزرسانی ها و فیس لیفت ب ام و , نسبت به قبل خیلی بهتر و جذاب تر شده
مخصوصا چراغ های جلو که قبل از فیس لیفت اصلا به ب ام و های دیگه شباهت نداشت
فورد هم گزینه ی بسیار خوبیه به نظرمن.
سعید
۲۸ اسفند ۱۳۹۳انتخاب من به ترتیب:
مرسدس بنز A45 AMG
آئودی RS3
بامو M135
نوید
۲۸ اسفند ۱۳۹۳دقیقا
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳بنظرم از بین این هاچبکها بترتیب:
بی ام و M135
بنز A45
و …
RETOLEX
۲۸ اسفند ۱۳۹۳هاچبک های اسپورت رو واقعا دوس دارم مخصوصا کلف ار و فوکوس
a reall RS car
قدرت و گشتاور بسیار خوبی هم داره
G
۲۹ اسفند ۱۳۹۳انتخاب من:
اول مگان Trophy 275
دوم ب ام و 135i
هر دو دنده دستی (دنده ای)
ali
۲۹ اسفند ۱۳۹۳..golf R هم داغ حاجی….
tadano
۲۹ اسفند ۱۳۹۳فوکوس RS انتخاب اول منه.
Zonda R
۲۹ اسفند ۱۳۹۳@.F
لذت بخش ترین سواری و دینامیک رانندگی رو در محصولات bmw این مدل داره
امیدوارم بزودی وارد بشه
CBR400
۲۹ اسفند ۱۳۹۳انتخاب من اول هوندا سیویک Type R و دوم فورد فوکوس RS .
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴از فرید عزیز هم برای مطلب خوبش تشکر میکنم،
به نظر من مزیت سری 1 نسبت به A45 در 4wd بودن و قیمتشه
محمدرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴هوندا سیویک Type R