در ماه سپتامبر امسال در نمایشگاه فرانکفورت، بامو با رونمایی از خودرویی که طراحی دماغهٔ آن هرگز برای این برند سابقه نداشت، طرفداران خود را شوکه کرد. این خودرو کانسپت ۴ نام داشت و در جلوپنجرهٔ آن بسیار بزرگتر از حتی جلوپنجرهٔ فیسلیفت سری ۷ یا X7 بود. حال به نظر میرسد این جلوپنجرهٔ عظیم نهایتاً روی دماغهٔ نسل جدید مدلهای M3 و M4 قرار خواهد گرفت.
هرچند دوست نداریم چنین چیزی واقعیت داشته باشد اما بهاحتمالزیاد این جلوپنجرهٔ بزرگ را در محصولات تولیدی بامو خواهیم دید زیرا تصویری از بخش جلویی نسل جدید M3 (با کد G80) منتشر شده که جلوپنجرهٔ عظیمی در آن به چشم میخورد. هرچند تا پیش از رونمایی رسمی و یا حداقل افشای تصاویر رسمی نمیتوان بهطور قطعی دراینباره قضاوت کرد اما این تصویر واقعی به نظر میرسد زیرا نهتنها با فلسفهٔ طراحی کانسپت ۴ مطابقت دارد بلکه با یک M3 G80 که اوایل همین ماه با پوششهای استتاری دیده شد هم شباهت دارد.
با توجه به این تصویر، ازآنجاییکه جلوپنجرهٔ M3 کاملاً متفاوت و بزرگتر است، طراحی چراغهای جلو نیز با سری ۳ معمولی تفاوت داشته و با فرمی تیزتر، به کانسپت ۴ شبیه است. بااینحال، هرچند طراحی نسل جدید M3 هیچ نشانهای از استایل ساده و جذاب M3 نمادین نسل E46 ندارد و احتمالاً به مذاق بسیاری از طرفداران بامو خوش نمیآید اما ویژگی خوب و خوشایندی هم در این نسل وجود دارد که آن پرفورمنس است.
به گفتهٔ رئیس بخش M بامو، «مارکوس فلش»، نسل جدید M3 به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ کراساوورهای اسپرت X3 M و X4 M مجهز خواهد بود. این موتور در نسخهٔ پایه ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در نسخهٔ کامپتیشن قدرت آن به ۵۱۰ اسب بخار میرسد؛ بنابراین مطمئناً نسل G80 سریعترین M3 تاریخ خواهد بود. پیشبینی میشود اولین نمایش عمومی این خودرو اواسط سال ۲۰۲۰ صورت گیرد.
Amir.ferrari
۴ آبان ۱۳۹۸چند روز پیش گفتم این خبر رو ولی یه سری دوستان دیس دادن!!! خواستم از اون یه سری معذرت خواهی کنم!!!والا نظر دادن شاید دیسلایک داشته باشه ولی وقتی یه نفر اخبار جدید رو میگه نباید ازش طلبکار بود!!! انگار این اخبار رو از تو شانسی در میارم…
علیx76
۴ آبان ۱۳۹۸هرکس میراثی از خودش به جا گذاشت
کریس بنگل اون طراحی های خیره کننده و محشر مخصوصا فرم پله ای صندوق عقب ، طوری که هنوز وقتی سری پنج(فک کنم کد E39 میشد) میبینم دلم غنج میره
اما این سری طراحی ها به دلم نمیشینه ، انگار به هر ضرب و زوری شده میخواد متفاوت باشه
M
۴ آبان ۱۳۹۸جوگیر نباشیم خدایی خیلی بدم نیست!
تنها مشکلی که داره اینه که اگه حد فاصل بین دو تیکه جوپنجره رو به هم صل کنیم میشه جلو پنجره ائودی!
حسین
۵ آبان ۱۳۹۸منم موافقم اصلا بد نیست بنظرم . چطور آئودی و لکسوس و بنتلی و رولزرویس میتونن جلو پنجره بزنن اندازه اف اچ 16 ولی بی ام و نمیتونه . درسته کمی تو سری هفت جالب از آب در نیومد اونم کمی فقط ولی اینجا بنظرم خوب شده
AMANTE
۴ آبان ۱۳۹۸مطمعن نیستم ولی اونجور که یادم میاد بی ام و گفته بود در این نسل میخواد تفاوت بیشتری بین سری 4 و سری 3 ایجاد کنه.
و از اونجایی که این جلو پنجره عظیم اولین نمایشش رو با کانسپت چهار داشت، پس میشه گفت که این تصویر مربوط به سری 4 و M4 جدید هست.
parvaz
۴ آبان ۱۳۹۸واقعا سلیقه ای هستش ولی به نظر من دیگه اینقدر بد نیست که اینجوری دارن میکوبن و اونقدر هم شاید عالی نباشه جلو پنجرش…. به نظر من خوب از آب در اومده، فکر میکنم بیمر داره یه انقلابی ایجاد میکنه که زیباییش رو بعدا خواهیم فهمید یا تو نسل های بعدش کیف خواهیم کرد، بیشتر داره با این طراحی ها روی ابهت ماشین ها کار میکنه، حالا چه این ام۴ باشه چه ام۳ من بازم تو سگمنت انتخاب بیمر هست.
SS
۴ آبان ۱۳۹۸به نظر من عالیه
این طراحی باعث میشه یکنواختی طراحی جلوپنجره های ب ام و از بین بره و نیم نگاهی هم به مدل های کلاسیک ب ام و داره که جلوپنجره های عمودی داشتن
این که طرفدارها دوست دارن یا نه اصلا مهم نیست چرا که اکثر طرفدارها کسانی هستن که 5 سال دست دو این ماشین رو با تمام اشتیاق میخرن. نکته مهم برای ب ام و آمار فروش خودرو هست که حداقل در چین از این نوع جلوپنجره ها استقبال میشه و احتمالا در جاهای دیگه هم تاثیر چندانی روی فروش نداره
رامین
۴ آبان ۱۳۹۸بی ام دبیلو مجبوره یه تغییری بده نمیشه که هرسال فقط فرم چراغارو عوض کرد تا کی ؟؟ همچین بدم نیست با حاله
Alireza
۴ آبان ۱۳۹۸چرا واسه پورشه میشه اصالت بی ام و باید تغییر کنه؟! مرده شور بیاد این ون هویدونک رو ببره انگار از دانشکده معماری و هنر دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده به هر نحوی میخواد متفاوت باشه نمیگه زیبا هست یانه هنر طراح ارائه محصول زیباست نه این کارای احمقانه ون هویدونک
رامین
۴ آبان ۱۳۹۸اصالت تغییر نکرده. هم چنان جلو بنجره دو قلو هست. فقط بزرگ تر شده. شما تنوع محصولات پورشه با بی ام و مقایسه کنی کاملا متوجه می شی. بی ام و هشت سری سدان و کوپه و 7 سری شاسی بلند داره. حالا نسخه M هم میاد وسط. چیزی نزدیک به 30 مدل مختلف میشه. حالا آپشن ها و موتورهای مختلف به کنار. اونوقت پورشه یه 911 یه باکستر یه پانامرا و دو شاسی بلند داره به اضافه تایکان. خودت سبد محصولاتشونو مقایسه کن. باید هر کدوم یه وجه تمایزی داشته باشن. چه ظاهر چه پرفومنس
پیکان جوانان گوجه ای
۴ آبان ۱۳۹۸شبیه دماغ خوک شده
روح اله
۴ آبان ۱۳۹۸من غلط کنم به طراحی آلمان ایراد بگیرم.عکس اول آدمو مست میکنه
hamed
۴ آبان ۱۳۹۸منم فکر کنم این سری 4 باشه نه 3
سری 4 باید نسبت به 3 خاصتر باشه
این طراحی جدید دوست داشتنیه و حس خوبی بهش دارم
Abbas
۴ آبان ۱۳۹۸تو نگاه اول اصن بی ام و نیس،میتونست بهتر باشه،حال نکردم
بهراد
۴ آبان ۱۳۹۸انگار دوتا بشکه شراب گذاشتن جلوی ماشین
Saeed
۴ آبان ۱۳۹۸نه نههه نهههههههه
تروخدا سری ۳ رو تغییر نده همون سری ۶ و ۷ رو بزرگ کن این یکی فرق دارهههههه
(Saeed(peugeot
۴ آبان ۱۳۹۸شاید سنت شکنی کنه … ولی یه تغییر و تو جلوی محصولات بی ام و من به شخصه میپسندم .
MAHDI
۴ آبان ۱۳۹۸دعا میکنم حقیقت داشته باشه. من زمان معرفی کانسپت سری4 از جلوپنجره اش از روبرو خوشم نیومد اما اون تصویر که از جلوپنجره دیده میشه رو خیلی خیلی دوست دارم. چون یه حالتیه که انگار کلاسیک هستش والبته مثل باقی جلوپنجره های bmw بهم نچسبیده.
من یکی دوسش دارم. راستش خیلی هم دوسش دارم.
M
۴ آبان ۱۳۹۸تو که عضو هیئت مدیره ب ام و هستی ، باید دوس داشته باشی …
MAHDI
۴ آبان ۱۳۹۸باید به شما توضیح بدم. چطور میشه شما طراحی های خنده دار بعضی خودروهای آمریکایی رو ستایش میکنید اما ما حق نداریم خودروهای جذاب رو دوست داشته باشیم.
من ازX2 خیلی بدم میاد. اما این جلوپنجره که تواون تصویر هستش امیدوارم حتی روی M3هم ببینمش بجزسری4 که هست. بزار بیاد وزمان فروش نشون میده چقدر دوست داشتنی خواهد بود اونم بیشتر تو چین!!!!
MAHDI
۴ آبان ۱۳۹۸این تصویرجلوپنجره سری4 هستش که لو رفته والبته مدل M4 نیست بلکه سری4 معمولیه!!!!
با این جلوپنجره سری4 انگار طراحی یه کلاس بالاتر خودش رو نشون میده. وهمینطور حالت چراغ ها.منکه لحظه شماری میکنم واسه معرفیش. درضمن طراحی چراغ های عقب هم متفاوت هستش با سری3
ممنون از ب ام و بخاطراینکه میخواد تغیراتی ایجاد کنه.این در مورد طراحی بود چون در مورد عملکرد که هرنسل چندسروگردن بهتر میشه!!!!
((یه خبر خوب دیگه واسه دوستاران ب ام و اینکه قراره M5CS هم تولید بشه.البته فعلا در حال تست M2CS هستش و در آینده M5CS)))
Kf
۴ آبان ۱۳۹۸خیلی دوست دارم m2cs و m5cs رو با اسپویلر تولید بشه تا عملکردش رو ببینم اما m خودش این میدونه که چطور cs رو بسازه
در رابطه با m3 و m4 هم هیچ شکی ندارم که خیلی خوشگل و خشن میشه، مثل همیشه
fr
۴ آبان ۱۳۹۸به نظرم این طراحی برای سری4 خیلی موفق میشه چون تمایز خوبی بین سری 3 و سری4 ایجاد می کنه و کلا طراحی های حجیم به ماشین های کوپه بیستر میاد
رامتین
۴ آبان ۱۳۹۸منم مطمعنم که M4 چهره متمایزی خواهد داشت و اصولا نیازی به تغییر روی M3 نیست. البته در ارتباط با انجینهای BMW همیشه این سئوال هست چرا انجین طبیعی استفاده نمیکنه؟ موتور 4.4 لیتری توئین توربو BMW روی سری8 توان 523 اسب داره، اما دقت کنید همین مشخصات موتور یعنی 4.4 لیتری ولیکن بدون توربو، روی فراری 458 توان 600 اسب داره! ,واقعا حیرت آوره! من ترجیح میدادم بجای 3لیتری توربوی 500اسبی سری4 بی ام و ، موتور 3.6 تا 3.8 لیتری تنفس طبیعی 500 اسبی داشتم! کاری که فقط از عهده فراری بر میاد، با توجه به نمودار توان انجینهاش. البته میدونم هزینه ساخت چنین انجینی بالاست اما خیلی دوس دارم در اینده، فراری یک سدان چهار صندلی کوپه دو درب 6 سیلندر تنفس طبیعی بزنه.
احمد
۴ آبان ۱۳۹۸هر چی جلوتر میرن واضح تر به خودرو های هیوندا کره ای ها میشن این جلوپنجره های بزرگ شش ضلعی امضای هیونداست چراغ جلو که چراغ النتراست کلیت اتاق و چراغ عقب هم همینطور یه النترا تولید کرده به سبک بی ام و
MAHDI
۴ آبان ۱۳۹۸عجب!!!!
امیر
۴ آبان ۱۳۹۸نه دیگه نشد!!!
JDM
۴ آبان ۱۳۹۸اینا چرا هرچی میرن جلوتر از شوفاژ دیواری الهام میگیرن
MjM
۴ آبان ۱۳۹۸طراحی نسل های جدید هرچقدر هم بد باشند بهشون عادت میکنیم! به کلاس های جدید خودروها وبه طرح های عجیب و سنت شکن و…
فردا پس فردا اگه گفتن کونیخزگ هاچ بک زده! یا لکسوس چراغاش رو گذاشته رو سقف تا جا برای جلوپنجره بزرگش باز بشه نباید تعجب کرد!
L-H-P-TT
۵ آبان ۱۳۹۸هیچ m3 ای مثل E30 درخشان نبود ….
یادش بخیر ….
رضا
۶ آبان ۱۳۹۸جلوپنجره تو این ابعاد دیگه واقعا قشنگ نیست
اینا کلا تناسبات طراحی رو گذاشتن کنار
پرهام
۱۸ آبان ۱۳۹۸تغییر یعنی این خیلیم جذابه!!