در صنعت خودرو آغاز تولید خودروی M3 یک ایدهی جدید محسوب نمیشد اما رشد و پیشرفت نسلهای مختلف این سری باعث شد که M3 تبدیل به الگوی این کلاس شود. خودروهای اسپرت کاربردی با قابلیتهای پیشرفته، سریع اما جادار و راحت، کلاسی که شاید واژهی جمعوجور برازندهی آن باشد. در این مطلب سه خودروی کادیلاک ATS-V، مرسدس AMG C63 S و بامو M3 را با هم مقایسه میکنیم، خودروهایی سختکوش که در این کلاس در کنار هم قرار میگیرند.
جایگاه سوم: کادیلاک ۲۰۱۶ ATS-V
ATS-V در لنسینگ ایالت میشیگان تولید میشود. تریم میانی این خودرو تنها ۵۸۰۰ دلار از مدل پایه گرانتر است. این خودرو نسبت به M3 فرمانپذیری و ترمز بهتری دارد و با اشتیاق بیشتری به سمت جادهها حملهور میشود. درواقع در حین تست خودروها، ATS-V بهقدری ما را شگفتزده کرد که نمیتوان کلمهای برای بیان آن پیدا کرد.
در حین رانندگی با کمربندهای این خودرو به صندلیهای راحت آن تکیه زدیم و سرعت هیجانانگیزی را تجربه کردیم. فرمانپذیری این خودرو اغواکنندهتر از همیشه است و حالا وزن مناسب، احساس خوب رانندگی با عملکرد و پاسخگویی فوری ATS-V همراه شده است. در حقیقت قبل از رانندگی با این خودرو انتظار داشتیم که الفبای رانندگی بامو با این خودرو ناپایدار باشد اما ATS-V بدون هیچ پیچیدگی با سیستم تعلیق مغناطیسی از پس پستیوبلندیها برآمد و در مواقع لزوم نرمی و انعطاف خود را نشان داد. همین امر نشان میدهد که کادیلاک حالا در هنر سیاه مونیخ به درجه استادی رسیده است. اما کجای کار این خودرو میلنگد؟ رقابت بسیار نزدیک بود و کادیلاک در بیشتر قسمتها نظر اغلب رانندگان را جلب کرد؛ اما ATS-V در قسمت موتور و طراحی کلی از خود ضعف نشان داد. هرچند موتور شش سیلندر حجیم این خودرو بهاندازهی کافی نیرو تولید میکرد اما نه بهاندازهی موتور هشت سیلندر بنز پرقدرت بود و نه بهاندازهی موتور شش سیلندر کوچک بامو کممصرف. بعلاوه اینکه گشتاور نسبتاً کم و درنتیجه صدای موتور نهچندان مهیب ضعف این موتور را پررنگتر میکرد. قسمت ضعیفتری در این خودرو هم وجود دارد و آن طراحی داخلی است. کابین این خودرو غالباً با پلاستیک سیاه براق پوشیده شده که بیکیفیت و ارزان به نظر میرسد بهطوریکه حتی اثرانگشت، گردوخاک و شوره سر بر روی این پوشش کاملاً برجسته به نظر میرسند. شورولت در بخش کابین صرفهجویی افراطی داشته بهطوریکه قطعات و سیستمهای درون کابین هم واقعاً گیجکننده به نظر میرسند. مشکلات تمامی ندارند، صندلیهای عقب هم فضای مناسبی ندارند، هرچند فاصلهی دو محور این خودرو با اختلاف ۳.۵ سانتیمتری با رقبا کمترین طول را دارد اما صندلیهای جلوی ضخیم و اختلاف سطح باعث شده که فضا بیشازپیش کم شود. بهعلاوه اینکه صندلیهای عقب این خودرو برخلاف دو رقیب دیگر جمع نمیشوند. اسپویلر عقب هم وجه تمایز دیگری است که در خودروهای دیگر دیده نمیشود.جایگاه دوم: مرسدس AMG C63 S 2015
نظرات در این قسمت تقسیم میشود بعضی معتقدند که این خودرو سلطنتی و درخور قیمت آن به نظر میرسد و برخی دیگر معتقدند که این خودرو همان C63 قدیمی است که از کلاس S فقط رینگهای بزرگ را به ارث برده، شبیه به خودروی مسابقات DTM شده و تنها شماره بر روی آن قرار نگرفته است. کابین این خودرو با جزییات فراوان یک محیط تخیلی محسوب میشود سیستم انتقال قدرت درخور و صفحهنمایش ۸.۴ اینچی برای مسیریابی (این سیستم با آپشن ۲۶۹۰ دلاری مولتیمدیا اضافه میشود) شما را مبهوت خود میکند.
کابین این خودرو مثل کابین یک خلبان مجهز است البته آپشن های جدیدی در این کابین به چشم میخورد. سیستم استریو برمستر با اسپیکرهای سرتاسری و صندلیهای عضلانی با طراحی متالیک و نوار چرم خاکستری بسیار فانتزی و خواستنی است که بهصورت استاندارد بر روی خودرو قرار گرفته است. قدرت موتور این خودرو تقسیم میشود و صدای مهیب آن حتی بدون آپشن سیستم اگزوز (۱۲۵۰ دلار) لرزه به اندام وارد میکند. این موتور که وظیفهی خود را بهخوبی ایفا میکند غرشی متفاوت با موتور ۶.۲ لیتری قدیمی دارد. شاسیهای این خودرو باعث شدهاند که C63 سنگینترین خودرو دراینبین باشد، امیدوار بودیم که فرمانپذیری بهتری را شاهد باشیم بااینحال فرمان خودرو بسیار دقیق است و این خودروی سنگین را واقعاً سنگین نشان نمیدهد. ترمزها بهخوبی عمل میکنند و پایداری بالاست حتی اگر کادیلاک بهترین عملکرد را داشته باشد. نمایش خودرویی لوکس اما نه در همهی جوانب چیزی بود که بنز به دنبال آن بود. C63 با فرمانپذیری متوسط در مقابل کادیلاک و یا M3 حرفی برای گفتن نداشت اما مطمئناً در قسمت طراحی لوکس برندهی ما بود. بعد از ساعتها و مایلها رانندگی بعضیها از سیستم انتقال قدرت این خودرو ناراضی بودند و برچسب غیر اسپرت بر آن زدند. در حالت آرام، گیربکس بهخوبی عمل میکند و در مصرف سوخت هم صرفهجویی میکرد اما در حالت اسپرت و قدرت بیشتر در حین تعویض دنده تبدیل گشتاور به مشکل میخورد و خودرو به لرزه میافتاد.جایگاه اول: بامو M3 2015
با دیدن M3 جدید عاشق آن شدیم چراکه این خودرو سرسختانه به فرمول قدیمیاش پایبند بود; یک سدان لوکس کاربردی که حالا سریعتر هم شده بود. از سال ۲۰۰۲ تابهحال و در میان خودروهای بامو این خودرو در بهترین حالت کوچکشده است و این امر حالی صورت گرفته که خودرو همچنان جادار است و سقف و شیشههای بلند دارد. مدل M هم مثل تریم های دیگر است و تنها تفاوت آن قدرت و عملکرد موتور است. ۳۰ سال از تولید اولین M3 میگذرد اما ایدهی اولیهی این خودرو هنوز پابرجاست.
بامو یک خودروی خاص را در اختیار شما قرار میدهد بهعنوانمثال گلگیرهای عقب حکاکی شده، جلوهی منحصربهفردی دارد و در دیگر خودروها دیده نمیشود. کابین بیسروصدای این خودرو بسیار کاربردی است، کنترلها در جای درست قرارگرفتهاند. فرمان سه پرهی این خودرو هم تنها فرمان موجود در این بررسی بود که ابرفضایی به نظر نمیرسید. دکمههای زیاد داخل کابین M3 نشانگر حق انتخاب شماست. سه حالت رانندگی برای این خودرو تعریف شده که میزان قدرت پدال گاز، احساس فرمانپذیری، استحکام ضربهای و سرعت تعویض دنده را تغییر میدهد. درهرحال M3 یک همراه سفر شگفتانگیز، خودرویی مستحکم، پاسخگوی نیازها؛ و پایدار در هر نوع شرایط رانندگی است. درنهایت جذابیت M3 بهقدری بالاست که خشکترین منتقدان را به سکوت دعوت میکند. خیلی دوست داشتیم که اعلام کنیم این خودرو بهترین عملکرد و یا بهترین هندلینگ را دارد؛ اما در این میان کادیلاک فرمانپذیری بهتری دارد و بنز سنگینوزن ترمزهای بهتری دارد. خلاصی پدال ترمز در M3 برای یکلحظه شاید نگرانکننده نباشد اما در تست طولانیمدت مشخص شد که نیش ترمز با ترمزهای سرامیکی خیس این خودرو در شرایط آبوهوای بارانی کمی ترسناک است؛ اما نقاط قوت این خودرو وزن محدود (۸۷ کیلوگرم سبکتر از نسل قبل) و مصرف بنزین بهینه ۱۱.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر آن است. این خودرو همچنین صدای بلندتری نسبت به دو خودروی دیگر تولید میکند. موتور شش سیلندر این خودرو با دور ۷۵۰۰ دور بر دقیق عملکرد خوبی بهجا گذاشته که همراه با سیستم استریو داخلی هارمونی جالبی از آب درآمده است. دکمهی روشن و خاموش خودرو عملکرد مناسبی ندارد و باید چندین بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه برسید.M3 از لحاظ فاصله دو محور رتبهی دوم را دارد اما بااینحال این خودرو توانسته بهترین و راحتترین صندلیهای عقب را مهیا کند این صندلیها نیز با لوگوی M3 مزین شدهاند. در داخل کابین نمایشگر مفصل این خودرو حتی فشار و دمای لاستیکها را نشان میدهد.بیشترین امتیاز ممکن | بامو M3 | مرسدس-AMG C63 S | کادیلاک ATS-V | |
راحتی رانندگی | ۱۰ | ۹ | ۱۰ | ۹ |
ارگونومی | ۱۰ | ۸ | ۸ | ۷ |
راحتی صندلی های عقب | ۵ | ۴ | ۳ | ۲ |
فضای صندلی های عقب | ۵ | ۴ | ۵ | ۲ |
محفظه بار | ۵ | ۵ | ۵ | ۴ |
ویژگی ها | ۱۰ | ۹ | ۱۰ | ۸ |
تناسب | ۱۰ | ۹ | ۱۰ | ۷ |
استایل کابین | ۱۰ | ۸ | ۹ | ۵ |
استایل بیرونی | ۱۰ | ۹ | ۷ | ۸ |
تخفیف اضافی | ۵ | ۱ | ۰ | ۱ |
صرفه اقتصادی | ۲۰ | ۱۷ | ۱۵ | ۲۰ |
مجموع | ۱۰۰ | ۸۳ | ۸۲ | ۷۳ |
پیشرانه | ||||
تست ۱/۴ مایل | ۲۰ | ۲۰ | ۲۰ | ۲۰ |
انعطاف | ۵ | ۴ | ۴ | ۳ |
مصرف سوخت بهینه | ۱۰ | ۱۰ | ۷ | ۷ |
صدا، لرزش و قدرت موتور | ۱۰ | ۸ | ۱۰ | ۷ |
گیربکس | ۱۰ | ۸ | ۷ | ۸ |
مجموع | ۵۵ | ۵۰ | ۴۸ | ۴۵ |
شاسی ها | ||||
عملکرد | ۲۰ | ۱۹ | ۱۹ | ۱۹ |
فرمانپذیری | ۱۰ | ۸ | ۸ | ۱۰ |
قدرت ترمز | ۱۰ | ۷ | ۸ | ۱۰ |
هندلینگ | ۱۰ | ۹ | ۹ | ۱۰ |
سواری | ۱۰ | ۸ | ۸ | ۹ |
مجموع | ۶۰ | ۵۱ | ۵۳ | ۵۸ |
تجربه | ||||
لذت سواری | ۲۵ | ۲۳ | ۲۲ | ۲۵ |
مجموع کل | ۲۴۰ | ۲۰۷ | ۲۰۵ | ۲۰۱ |
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۴مهر تایید دیگری بر عملکرد قوی و بی نقص BMW…
Powered by M
Mostafa&S
۳ مهر ۱۳۹۴جای آئودی rs4 خیلی خالیه…
ali ayat
۳ مهر ۱۳۹۴اگه هم بود آخر بود فرقی نمیکرد بود یا نبودش
ashkan
۳ مهر ۱۳۹۴کادیلاک و دیگر هیچ
Hamid...Audi
۴ مهر ۱۳۹۴خیلی قشنگ گفتی نزدیک بود قانع شم…
فورد
۳ مهر ۱۳۹۴بنظر من طراحی کادیلاک هیجان بر انگیز تره و تو بحث فنی از خیلی جهات برتری داره و نویسنده یه جورایی در امتیاز دهی سلیقه ای عمل کرده ولی با این وجود بنز رو شایسته مقام اولی میدونم
محمد حسین
۳ مهر ۱۳۹۴بله با نظر شما موافقم این اصلا جالب نیست که نویسنده بخواد سلیقه خودشو بازتاب بده بهترین کار تو اینطور مقالات این هست که نویسنده انتخاب جایگاه رو به خواننده ها محول کنه و اینطور که پیداس نظر خواننده ها خیلی فرق داره با نویسنده :-D
ASTON MARTin
۶ مهر ۱۳۹۴بنز ک خدایی همچینم شایسته نی
حدعقل ظاهرش ک جذابیت یه بنز رو نداش بنز نباس یه همچین ظاهر بیرونی ای ارائه میداد در شان بنز نیس مث عروسکای چینی شده
ضمنا کادیلاک یه سگ دیگه ای داره لذت رانندگی برا مجنونین سرعت ا هرچیز دیگه ای مهم تره !تا اینکه بخای ببینی دکمه ی جف راهنمارو گذاشتن وسط یا یه ذره گمه!
Zonda R
۳ مهر ۱۳۹۴@.F
شاهین عزیز
مگه میشه کسی از دینامیک و عملکرد bmw لذت نبره در برابر بنز سر به نشانه ی احترام خم نکنه یا از پرفورمنس کادیلاک بدش بیاد اما اینجا نبرد بزرگانه و قطعا اختلافات ناچیزه و رقابت نفس گیر پای میلیون ها دلار هزینه ی r&d و دقت به کوچکترین جزییات درمیونه و…..پس مهر تایید سالهاست بر پیشونیه این خودسازان خورده که همیشه تو صدر بودن
در نهایت همشون فوق العاده ان و شایسته ی احترام و شایسته ی تحسین انتخاب سلیقه ایه و براساس نیاز
ضمن تشکر از مهدی نیک سیرت
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۴زوندا-شاهین
انتخاب ماشین برتر واقعا سلیق ای هست و نمیشه گفت کدوم بهتره!!!
من خودم باشم کادیلاک ats (((اون مدلی که موتور کوروت))) رو داشت انتخاب میکردم!!!
بعدشم بی ام وو مورد نظرمه!
Zonda R
۳ مهر ۱۳۹۴@.F
carbonado جان
سلیقه ی ایرانی ها خودروهایی با طراحی فضایی و بزرگ و پرقدرت هستش
من بشخصه کادیلاک اسکالاید خودروی مورد علاقمه ولی فاصله بین من و اسکالاید از اینجا تا امریکاست
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۴منم بین کادیلاک ها اسکلاید رو خیلی میپسندم…
برای من بهترین suv جهانه…!
متاسفانه داداش تو مملکتی زندگی میکنیم که فقط پوسترشو میتونیم بخریم!
اخه بدبختی اینجاست که سمندهم نمیتونیم بخریم چه برسه کادیلاک!!!
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۴ولی خداییش رانندگی بدون لرزش و سکوت به درد زنا و بچه سوسولا میخوره!!!!
من خودم اگه 100 میلیون داشته باشم میرم کامارو ss دهه 70 که تو ایران خودمون هست با قیمت کم میخریدم و حسابی خرجش میکردم!!!!
از پاییه بازسازیش میکردم!!!!
لرزش و خشنی رانندگی ماسل کارها (تازه اونم نسل های قدیمیش) رو با هیچی عوض نمیکنم!!!
مررررد باس پشت یه ماشین مررردونه بشینه!
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴انصافا با امرکایی کلاسیک که صدا میدن حال میکنم صداشون صدای موتوره نه مخزن ولی واقعا روندنش سخته یه بار سوار ایمپالا شدم به خدا روندن اتوبوس از اون راحت تر بود کلم چسبیده بود سقف هنوز جلو کاپوتو نمیدیدم به رانندش میگم داداش سنسور نقاط کور داری؟
ولی بی ام وه های کلاسیکم خوبن 2002 یه شتابی داره طرف میروند یعنی ادمیکه اولین بار نشسته بالا میاره
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۴خب جذابیت رانندگی با ماشینای امریکایی به همین خشک و سخت بودنشونه!!!!
ولی با این خیابونای تنگ تهران ادم با پراید نیم وجبی هم سختشه رانندگی کنه چه برسه به بزرگ جثه های امریکایی!!!
ارش
۳ مهر ۱۳۹۴من که هرسه تاشو ستایش میکنم
مهدی
۳ مهر ۱۳۹۴دوتا آلمانی با هم تو یه رقابت قرار دادید کارو برای انتخاب بهترین خیلی سخت کرده !!!
ali ayat
۳ مهر ۱۳۹۴اونی که یه بنز سی کلاس میخره میخواد ماشینش بزرگ و جادار باشه نرم باشه با ابهت و باکلاس باشه نمیخواد که بره تو خیابون یا توی پیست دستی بکشه و حرکت نمایشی بزنه بنز کار خودشو به بهترین حالت ممکن انجام داد بی ام و هم همینطور کلا قشر جوان تر به سمت بی ام و میرن
Ahmad..F12
۳ مهر ۱۳۹۴با تشکر از آقای نیک سیرت
جالبه دقیقا همین تست در سایت موتور ترند، نتیجه ها برعکس شده
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1507_bmw_m3_vs_cadillac_ats_v_sedan_vs_mercedes_amg_c63_s_comparison/viewall.html
خیلی عجیبه
اول مرسدس
دوم کدیلاک
سوم بی ام و
چرا واقعا؟
ashkan
۳ مهر ۱۳۹۴سلیقه
ali ayat
۳ مهر ۱۳۹۴سلام آقا احمد چون اگه قرار بود که این معتبر باشه فروش بنز و کادیلاک تو دنیا به شدت کم میشد ولی کاراند درایور رو بیشتر قبول دارم یعنی همین لیستو ولی خب یه چیزی که مخصوصا تو ایران به اون توجه نمیشه سلیقس مثلا من لکسوس رو دوس دارم باهاش حال میکنم حالا درسته در مقابل بی ام و کم میاره ولی من دوس دارم لکسوس رو اون صفحه کیلومترو اون کیفیتو اون تیزی بدنشو دوس دارم حالا هرکی میرسه مسخرم میکنه که به بی ام و ترجیح دادی خب سلیقس مثلا طرف باباش بنز داشته سی کلاس ده سال پیش خودشم میره اینو میخره چون باهاش ارتباط برقرار میکنه چون خاطرات خوب یادش میاد همین
مصطفی
۳ مهر ۱۳۹۴هر سه خیلی گرونن!!
فردین بهادری نژاد
۳ مهر ۱۳۹۴درسته که کادیلاک در این مقایسه سوم شد
ولی من کادیلاک رو تو این جمع انتخاب میکنم ، عاشقه طراحیشم
میلاد
۳ مهر ۱۳۹۴هر سه خودرو زیبا و قابل ستایش…
enzo
۳ مهر ۱۳۹۴والا از نظر منی که این 3 تا ماشین رو تو منطقه ازاد از نردیک میبینم طراحی بی ام و چه بیرون چه داخل از اون دوتا به وضوح کسل کننده تره! نشیمن کادیلاک به وضوح راحت تر از بی ام و بود حالا مگه اینکه صندلیهای این تیپ ها با استاندارد فرق داشته باشه! ایرادهایی که از کادیلاک گرفته یه جورایی سلیقه ای هست
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴الان منطقه ازاد ارس و میگی دیگه؟ آلمانی روندن جنم میخواد نه اینکه شهرو پر کنی از لگن امرکایی
طراحی کادیلاک با اینکه زیباست ولی فکر کنم رو حالت تندر 90 شبیه بُشکس
P.G
۴ مهر ۱۳۹۴شما فکر نکن:)
روح الله
۳ مهر ۱۳۹۴شاید
بی ام و بهترین طراحی، قوی ترین موتور و بالاترین تکنولوژی رو نداشته باشه.
اما
بی ام و هنر ترکیب کردن همه موارد، برای ساختن بهترین ماشین رو داره
و همچنان به این جمله وفادار مونده:
“ultimate driving machine”
شروین
۳ مهر ۱۳۹۴فرمانپذیری، قدرت ترمز، هندلینگ، سواری و لذت رانندگی، طبق جدولی که اینجا اومده برترین کادیلاک بوده.
از نظر من اینا شرط اوله و کابین و اجزای داخلی و غیره شرط دوم.
به خاطر همین انتخاب من کادیه. هرچند هر کس سلیقه ایی داره.
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴خوشم میاد المانی ولوله انداخته دل همه
یه زمان کادیلاک ماشین نعش کشی میزد با موتور گنده و پرده ی حموم عمومی رو شیشه هاش که الانم جنازشون تو خیابوناس الان رفته به سمت اروپایی شدن باز خوبه مثل داج اینا نیس مصرف سوخت 100 ای 20تا باید پالایشگاه وصل کنی پشت ماشین
پیشرفته کادیلاکو تحسین میکنم
شروین
۳ مهر ۱۳۹۴شما نظرات ارزشمندت رو برای خودت نگه دار و اراجیف نباف
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳ مهر ۱۳۹۴بابا علامه ی دهر.جهانیان من جمله کادیلاک مشتاق شنیدن سخنان گهربار شما هستن.
من نمیدونم بعضی از این آلمانی باز های متعصب چطور روشون میشه بگن پدال نظرات مارو پاک کنه.بابا یه نگاه به کامنت های خودتون بندازید ضرر نمیکنید به خدا!
شروین جان داداش بذار هر چرندی که میخوان سرهم کنن.اتفاقا اینو میخواستم بگم که Motor Trend همین مقایسه رو انجام داده بود که ATS V دوم و M3 سوم شد.فقط نگو موتور ترند فلانه که خدا هم قهرش میگیره به خدا.
اینم لینک
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1507_bmw_m3_vs_cadillac_ats_v_sedan_vs_mercedes_amg_c63_s_comparison/viewall.html
تو خود این مطلب ذکر شده کادیلاک ایراد های کوچکی برای برطرف کردن داره.
به قرآن حیف شاهین و میلاد و…که آلمانی بازن.شما و کسایی که نمیخوام اسم ببرم کاری کردید آدم از اومدن تو سایت و مطالعه ی مطالب دلسرد بشه.
محض اطلاع کسی توقع نداره کادیلاک با اون قیمت از بنزی که حداقل 10000 دلار گرون تره کیفیت بهتری داشته باشه.جالب اینجاس M3 با هندلینگ شگفت انگیزش جلو ATS V حرفی برا گفتن نداشت حتی ترمز گیری.اینا چیزایی که در این کلاس خودرو مهمه نه این که نویسنده از ظاهر M3 خوشش اومده.
خداوکیلی بنز و ب ام و در این کلاس واقعاً موفق هستن ولی با نظرات چرت و پرت بسیار ی که از برخی به اصطلاح طرفداران شون میبینم تاسف میخورم.
به نظرم کادیلاک تو این مقایسه به غیر از کیفیت مواد کابین و فضای داخلی سرتر از دوتای دیگس.بد نیست آقا محسن یه نگاهی هم به لینکی گذاشتم بکنی.
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴حوصله شنیدن جفنگیات در مورد امریکایی ندارم
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۴عزیزم اون موقعی که کادیلاک ماشینای سوپر لوکس میزد همین المانیا اندرپیچ ویرانی های بعد جنگ بودن!!!!
بعد ورشکستگی ژنرال موتورز . بنز خودشو کشید بالا…!
برادر همه پا به سن گزاشته ها میدونن وقتی اسم از سوووپر لوکس میاد . نام لادیلاک تو ذهن ها میاد!!!
حالا الانو نگاه نکن رولز رویس و بنتلی اومدن!
نام لوکس اشرافی . ابهت و سلطنتی رو کادیلاک وارد چرخه ماشین سازی کرد!!!
شروین
۳ مهر ۱۳۹۴همینطوره محمد حسین عزیز.
http://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/
vincent price
۳ مهر ۱۳۹۴آقا شروین میخواستم بابت راهنمایی که برای راه اندازی آواتار به من کردی ازت تشکر کنم
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۴روحم پر کشید وقتی خوندمش…
از شاهکارهای تکنولوژیک کادیلاک خبر داشتم!!!
ولی این سویل حررررف نداره!!!!
ایکاش میشد با 50تومن خریدش!!!!
رهگذر
۳ مهر ۱۳۹۴اما در توصیف که اومده کادیلاک در بعضی موارد فاجعست!! کیفیت بسیار پایین (البته این قانون نا نوشته ماشین امریکائیه!) صندلی های عقب بد و قیمت بالا نسبت به این وضعیت که نام برده شده! کلا خیلی جنم و سلیقه خوب!! میخواد بنز و بی ام و با اون کیفیت و عظمت باشن و طرف بگه کادیلاک
شروین
۳ مهر ۱۳۹۴شما و کسانی که چشم دیدن ماشین امریکایی رو ندارید نخونید ***
اما کسانی که اهلش باشن با خوندن این لینک همه چیز دستشون میاد و میفهمن اراجیف یعنی چه که بعضیا به راحتی میان و میگن و میرن.
http://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/
asa
۳ مهر ۱۳۹۴الحق که خوش صلیقه هستی شروین جان. نویسنده نا عادلانه نظر و رتبه بندی کرده.
RAYAN
۳ مهر ۱۳۹۴طراحی داخلی و خارجی مرسدس جدیدتر و مدرن تر از دو خودروی کادیلاک و بی ام و بود از نظر قدرت هم یه سر و گردن بالاتر قرار گرفت….چیزی که بشه بهش گفت ایراد وجود نداشت و در پایان 205 به 207 دوم شد!!!!!! به نظرم انتخاب بین بنز و بی ام و فقط سلیقه ای و عشق به برنده
fluid
۳ مهر ۱۳۹۴عزیزم میبینی که بنز از لحاظ استایل کمترین امتیاز اورده من بنز بازم و بیشتر از بی ام و با بنز حال میکنم ولی وقتی سی جدید از نزدیک دیدم بخدا حالم گرفته شد تو این کلاس اسپرت خطوط تیز مدل قبلی حذف کرده ظاهر خشن مدل قبلی گرفته حتی طراحی چراغ های عقب هم به شدت استایل ماشین ضعیف کرده!
کلا تو اگه کنار هم ببینیشون اسپرتیه نسل قبل نداره این کلاسیه که ادم انتظار یه ماشین اسپرت داره نمیدونم باید جمله ای رو که راجبه چراغ عقبش که برای بار اول تو خیابون دیدم گفتم اینجا بگم یا نه ؟ ولی میترسم یه عده متعصب به چیزای عجیب غریب متههمم کنن اره داخلش واقعا زیبا شده ولی بیرونش شک دارم .چراغای عقبش اصلا اصالت بنز نمیرسونه!
این بلا ظاهرا قراره سر نسل جدید ای کلاس با اصالت دوست داشتنی هم بیاد ! بنز جان حیفه بخدا .نسل قبل سی ال اس هم از نظر منتقدا با ابهت تر و جذاب تر بود بنز طراحیاش داره به سمت شرقی اونم نه از نوع خشن ژاپنی بلکه از نوع کره ای پیش میره .بنز میخواد با این روند شکس های فروشش رو جلوی بی ام و و ایودی جبران کنه جدیدا ایودی هم تو فروش جهانی جایگاه دوم بنز گرفت.با این روند طراحی ممکن تو کوتاه مدت فروش بنز افزایش پیدا کنه ولی توی طولانی مدت بازار بدجوری بنز جریمه میکنه! چون این طراحی چراغ عقب و استایل غیر اسپرت و بدون خشونت زیاد ماندگار نیستن سی کلاس نسل قبل و هنوزم که نیگا میکنی سلطانه ولی این ….. کجاست خشونت و ابهت بنز ؟
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴انصافا راس میگید بنز الان اصلا طراحیش خوب نیس یه دونه SL قشنگه S Class قبلی کجا این کجا C class قبلی که جرمی AMG شو روند کجا این کجا
داداش تنظیم خانواده پاس نکردی؟ آیودی چیه؟
آئودی
امیرسابق
۳ مهر ۱۳۹۴هیچ برندی در کل دنیا نمی تونه به گرد پای بنز برسه اینو همه میدونند
لابد نیسان آبی بهتر از اینه؟
(فکر کنم متوجه منظورم شدید جناب محسن منظور از نسیان گاوی؟)
رهگذر
۳ مهر ۱۳۹۴بنز داره طرف طراحی شرقی میره!! اونم کره ای؟؟ که خودش طرف آلمان ها داره میره و اصلا بعضی مدلهاش رسما بی ام و با مارک کره ای هستش؟؟ چه جوریاست؟ چرا بعضیا یه جوری فکر میکنند ؟ که انگار فکر نمیکنند!
ali ayat
۳ مهر ۱۳۹۴عاشق اون بنز همه کاره ام که پیرو جوون دوسش دارن انتخاب من بنز
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴اینجا برای از بی ام وه نوشتن هوا کم است////دنیا برای از بی ام وه نوشتن مرا کم است
اکسیر من،نه اینکه مرا شعر تازه نیست//// من از بی ام وه مینویسمو این کیمیا کم است
بابک
۳ مهر ۱۳۹۴هر سه خودرو زیبا، اسپورت و دلتشین هستن و میتونن اکثر نیاز های یه ماشین باز رو برآورده کنن ولی هر چی نگاه میکنم میبینم که M3 یه چیز دیگه ست
قطعا M3 بهتربن گزینه این رقابته
Archi KHAN
۳ مهر ۱۳۹۴از هیچ کدومشون نمیشه گذشت …
فرشید
۳ مهر ۱۳۹۴ایرادهایی که ازکادیلاک گرفته در مقابل نقات قوتش هیچه….سوار رولز رویس هم که بشی سواری ماشین های ا مریکایی علی الخصوص کادیلاک رو نداره.کادیلاک کمپانی اولین هاست.
فرشید
۳ مهر ۱۳۹۴نقاط قوت
مک میسل
۳ مهر ۱۳۹۴بنز راحتی و ابهت ماشین رو ملاک قرار داده
ام3 اسپرت و جوون پسنده و کیفیت داشبوردش بالاست
کادیلاک هم حس امریکایی و خوراک د ریفت
در کل بی ام دبلیو رو انتخاب میکنم…
البته نظرات سلیقه ای هستش
ali
۳ مهر ۱۳۹۴طراحی بی ام و از بقیه ضهیفتره و خرج نگهداری بی ام و کلا بالا هست من کادیلاکای جدیدو نمیدونم اما بنز واقعا خراب نمیشه زیاد اما بی ام و اینطوری نیست
میلاد
۴ مهر ۱۳۹۴بنز خراب نمی شه؟!!!
چند وقت بنز داشتی داداش؟
Behnam
۳ مهر ۱۳۹۴تو این مقایسه به نکته خوبی اشاره شد،واقعا طراحی داخلی و کابین کادیلاک قابل مقایسه با دو رقیب آلمانی نیست و این ضعف فقط مختص کادیلاک نیست و اکثر ماشینای آمریکایی طراحی داخلیه ضعیفی دارن و همیشه اصرار دارن که یه تفاوت های نابجایی با بقیه ماشین ها داشته باشن به عنوان مثال به داشبورد کادیلاک نگاه کنید میبینید که یک طراحی اغراق آمیزی داره که دیگه کره ای ها هم از این نمونه طراحی ها دست کشیدن .
asa
۳ مهر ۱۳۹۴بهنام جان این حرفتو به خود کادیلاک بگی همین الان بار بندیلشو جمع میکنه بلال میفروشه. خواهشن از این نظرای تخصصی نده دیگه. شما وقتی که کادیلاک اسکایلد بین بهترین طراحی های داخلی قرار گرفت کجا بودی ؟ بابا ماشین های امریکایی، سایپا و ایرانخودرو که نیستن منو شما بتونیم به همیت راحتی ازش ایراد بگیریم. برای ساخت همین کادیلاکی که به همین راحتی زیر سوال بردیش کلی مهندسی و ابتکار جون کندن خرج شده ، تازشم باور کن این اولین باری هستش که میبینم این کادیلاک جایگاه اخرو بدست اورده. توی همه ی مقایسه های دیگه همین سایت یا جاهای دیگه جایگاه نخست ازان کادیلاک بود ، که این نشون میده این مقایسه بیشتر سلیقه ای هستش و ایراد های گرفته شده بسیار ناچیز هستند. خواهش من از شما اینکه به همین اسونی برای خودت جمع بندی نتیجه گیری نکن. قسط توهین نداشتم ، به امید دیدار.
Behnam
۴ مهر ۱۳۹۴نه دوست عزیز من نظر تخصصی ندادم ،همونطور که معلومه اینجا بخشه نظرات کاربران هست و منم فقط نظر شخصیمو براساس دیده ها و تجربیات خودم گفتم، و مثله اینکه هنوز برای شما و خیلی از دوستان جا نیفتاده که طراحی یک امر سلیقه ایه و خودرو سازها هرچقدر هم که تلاش کنن در آخر این نظر مصرف کنندس که تعیین کننده میزان فروش و موفقیت خودروساز میشه و همونطور که این خودروها برای عموم مردم طراحی و تولید میشن باید سلیقه همین مصرف کننده ها درنظر گرفته بشه چونکه این خودروها آثار نفیس هنری نیستن که اگه 99 % مردم هم خوشون نیاد ولی باز یکی پیدا بشه و حاضر باشه میلیون ها دلار براش هزینه کنه .
و در آخر آمار فروش این خودرو ها خودش گویای همه چیز هست …
احمد باقری
۳ مهر ۱۳۹۴کاملا معلومه که نویسنده، عاشق بی ام دبلیو بود، البته بعضی ها میگن حالا بی ام دبلیو رو برنده اعلام کرد این حرف رو زدم، ولی تا الان در این همه مقایسه، این اولین باری است که این مطلب رو عرض کردم، از نظر طراحی و ظاهری، کادیلاک و مرسدس، واقعا مثل یک شاهکارند و اون حس ابهت، قدرت و زیبایی رو منتقل می کنند، در حالی که بی ام دبلیو از این نظر، اصلا اون حس رو منتقل نمی کنه که این ضعف بزرگی است. در واقع خیلی ساده طراحی شده و به طراحیهای قشنگ و جدید بی ام دبلیو هم نزدیک نیست. از نظر نمای کابین و قدرت موتور هم که مرسدس مسلما جایگاه نخست رو داره. حالا نویسنده اومده به استایل و نمای بی ام دبلیو از همه بیشتر امتیاز داده، در حالی که واقعا ابهت محصولات جدید بی ام دبلیو رو نداره و خیلی پایین تر از کادیلاک و مرسدس هست.
sina
۳ مهر ۱۳۹۴M 3 و دیگر هیچ…….????????????????
samurai
۳ مهر ۱۳۹۴فقط یه چیزی میمونه این بی ام و هه از اون مدل موتورایی روشه که با همکاریه فولکس باهاش سر ملتو کلاه گذاشته بودن یا نه اگه از همونا روشه جایگاه چهارم حقشه :–)
شایان
۳ مهر ۱۳۹۴ب ام اگه هم دزدی کنه اونم علنی بازم طرفدار داره در دنیا چون ب ام وست ولی اگه ژاپنی این کارو بکنه بدجوری تنبیه میشه در دنیا چون نهایتش ژاپنیه مقایسه برند آلمانی و ژاپنی مسخره و مزحکه
vincent price
۴ مهر ۱۳۹۴آقا شایان درباره معنای این حرفت که میگی
ب ام اگه هم دزدی کنه اونم علنی بازم طرفدار داره در دنیا چون ب ام وست ولی اگه ژاپنی این کارو بکنه بدجوری تنبیه میشه در دنیا چون نهایتش ژاپنیه
بیشتر توضیخ میدی ؟؟ اون حرفت یعنی چی ؟
ناصر
۴ مهر ۱۳۹۴رفیق اون مشکل آلایندگی مربوط موتور های دیزل می شه
میلاد
۴ مهر ۱۳۹۴البته اگر اشتباه نکنم توربو های ب ام و ساخت شرکت میتسوبیشی هست !
فرهاد کرمستجی
۳ مهر ۱۳۹۴داشتم عکس ماشین نگاه می کردم، این بی ام خداییش الان یعنی طراحی خوبی داره؟!!!
ali ayat
۳ مهر ۱۳۹۴واقعا آینه ماشینو میبینی حالت هم میخوره چراغای عقب که دیگه هیچی فقط فکر اصالت بودن
بابک
۳ مهر ۱۳۹۴یعنی واقعا شما دو نفر راجع به طراحی BMW اینا رو نوشتین؟
به نظر من که بهترین مدل از M3 چه از لحاظ فنی چه از لحاظ طراحی همین مدله
اون رنگ آبیش رو با دنیا عوض نمیکنم
ali ayat
۴ مهر ۱۳۹۴بهترین طراحی ؟؟؟؟!!!یه آلفا ببین نظرت عوض بشه
دیگه کاری به لکسوسrc fنداشتم همون آلفا خوبه
ALICH
۳ مهر ۱۳۹۴بنز سی کلاس قبلی صداش بهتر بود.
ایرانی
۳ مهر ۱۳۹۴سلام به همه
خیلی مشتاقم الفارومئو جولیا که اومد
از جهت فنی و عملکرد با این سدانهای اسپرت و جذاب رقابت کنه
ببینیم چی از اب در اومده
در پیست نوربرگ رینگ که کولاک کرده
علی
۳ مهر ۱۳۹۴کادیلاک بهتره
ناصر
۴ مهر ۱۳۹۴ام3 جدید حرف نداره خیلی خوشگله خیلی باحاله تو کلاس خودش از همه بهتره حرف اضافی هم نداریم
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴از نظر طراحی برای ما جوونا bmw عالیه ولی بنز ماشیناش یه حالت مسنی داره که آدم ترجیه میده وقتی ۴۰ سالش شد با یه کت و شلوار سوار بنز بشه حتی اسپرت ترین ماشینای بنز همین حالت رو دارن روح اسپورت برای جووناست به نظرم بنز باید یه تغییراتی تو طراحی ماشینای اسپورتش بده. در کل من طراحی های bmw رو زیباتر میدونم نظر شخصیمه از نظر کیفیت که هر دو در کمالن شاید یکم بنز بهتر باشه تو کیفیت در کل هر دوش آرزو و رویایی بیش نیست.
امیرحسین
۴ مهر ۱۳۹۴نظر شخصی من این هست که وقتی شما مقوله اسپرت رو انتخاب میکنی قابلیت های فنی و حرکتی ارجحیت داره و کادیلاک از این نظر برتر هست.بخصوص اینکه به لحاظ قیمت هم مناسب تره
parham
۸ مهر ۱۳۹۴بدون هیچ تردیدی بی ام و برازنده این مقام هست ولی خودم ماشین های امریکایی رو خیلی دوست دارم ولی ماشین های امریکایی تو کلاس لاکچری خوب عمل نمیکنن نمی دونم چرا انقد عقب موندن شایدم آلمانی بیش از اندازه جلو هستن. امیدوارم صنعت خودرو سازی آمریکا بتونه رقیبه خوبی واسه آلمان ها بشه .
saeid
۱۲ مهر ۱۳۹۴هر سه ماشین عالین . من اگه انتخاب کنم کادیلاک رو انتخاب میکنم. طراحی زیبا و خاصی داره