این آخرین راند جنگ آلمانی بین این دو کوپهٔ پرفورمنس سنگین وزن میباشد.
ارزش
بامو: طراحان M۴ به صورت دست و دلبازانه ای این خودرو را به آپشن هایی مانند دوربینهای سوراند، چراغهای زنون سازگار شونده، سیستم تهویه مطبوع دو منطقهای، ورود و خروج و استارت بدون کلید، صندلیهای چرمی ام اسپرت، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۶ اسپیکر، رادیو دیجیتال و همچنین سیستم نویگیشن مجهز کردهاند. به روز رسانیهای جدید شامل مواردی مانند جلوپنجرهٔ مشکی، دریچههای ورودی هوای کناری، پنجرههای سوراند و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی با ظاهری جدید (به جای رینگهای ۱۹ اینچی استاندارد M۴) میباشد. قیمت کلی این خودرو از C۶۳ ارزانتر است، ولی هنوز هم به اندازهٔ کافی قدرتمند است تا در این بخش بتواند دردسرهای زیادی برای آن ایجاد کند.
مرسدس: آامگ ۷۷۸۵ دلار از M۴ گرانتر است، ولی از منظر تمامی مشخصات فنی اساسی با آن برابری میکند و حتی در برخی موارد بهتر نیز هست. تجهیزات استاندارد شامل مواردی مانند دوربینهای سوراند، سیستم صوتی بورمستر با ۱۳ بلندگو، رادیو دیجیتال، سیستم ناوبری، تیونر تلویزیون، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلوی آامگ و رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب اشاره کرد. علاوه بر این، C۶۳ مجهز به یک موتور بزرگتر میباشد تا به نوعی قیمت بیشتر آن را توجیه کند.
کابین
بامو: در حالی که قسمت اعظم کابین همانند مدل استاندارد M۴ میباشد، نسخهٔ Competition این خودرو موضوع برخی تغییرات کوچک ولی مهم شده است تا کابین آن را کاملاً متمایز نماید. صندلیهای ام اسپرت جدید برای سرنشینان جلو وجود دارند که فرو رفتگیهایی در قسمت کمر آنها وجود دارد، پشت سریهای این صندلیهای نیز لوگوی نورانی M را در خود جای دادهاند که برداشتی مدرنتر از این صندلیهای اسپرت را در ذهن بیننده تداعی میکند. کمربندهای صندلی نیز حتی با سه رنگ سنتی بخش M بامو طراحی شده است.
هنوز هم همانند مدل معمولی M۴ ترکیب مشابهی از چرم و فیبر کربن در داخل کابین این خودرو دیده میشود تا تعادل مناسبی بین اسپرت بودن و لوکس بودن را در آن حفظ کند.
مرسدس: آامگ نیز تقریباً همان ترکیب مشابه از اسپرت و لوکس بودن M۴ را دارد، البته به سبکی کاملاً متفاوت، به سبک خود مرسدس بنز…! هر جا که بامو یک طراحی مدرن و امروزی با خطوط صاف دارد، مرسدس از یک سبک طراحی رترو با دریچههای سیستم تهویه مطبوع گرد و تزئینات چوبی تیره استفاده کرده است. ولی هر دوی آنها مجهز به تجهیزات آسایشی و رفاهی مدرن مشابه میباشند، از آن جمله میتوان به صفحه نمایش بزرگ و تبلت مانند در بالای کنسول و دکمههای چرخشی سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد. آامگ در این بخش به لطف صندلیهای راحتتر و استفادهٔ بهتر از فضا برتری نسبی را از آن خود کرده است؛ دسته دندهٔ نصب شده در ستون فرمان فضای بیشتری را در کنسول مرکزی خودرو آزاد کرده است.
موتور
بامو: برخی از بزرگترین تغییرات در پکیج کامپتیشن را در زیر کاپوت میتوان یافت. موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری دوباره بازگشته است و این بار همراه است با سیستم اگزوز اسپرت تقویت شده! در نتیجهٔ این تغییر نیروی موتور به ۴۴۱ اسب بخار (۱۸ اسب بخار بیشتر) افزایش یافته ولی گشتاور همان میزان ۵۵۰ نیوتن متری باقی مانده است.
این موتور در کنار گیربکس هفت دندهٔ دو کلاچه، صفر تا صد M۴ Competition را با کاهشی ۰.۱ ثانیهای به ۴ ثانیه رسانده است. این خودرو بسیار سریع است و با داشتن چنین موتور قدرتمندی به راحتی میتواند سرعت خود را افزایش دهد.
متاسفانه این موتور صدای خیلی خوبی و مناسب این خودرویی ندارد. بامو معروف است که صداهای زیبایی از دل موتورهای شش سیلندر خطی خود بیرون بکشد، ولی این نسخهٔ جدید توربوشارژدار صدایی مصنوعی دارد، صدای آن بیشتر ساختگی به نظر میآید تا صدایی مکانیکی!
مرسدس: مدل جدید C۶۳ کوپه موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی V۸ مدل قبلی خود را از دست داده و به جای آن یک موتور کوچکتر توربو دوقلوی ۴.۰ لیتری هشت سیلندر V شکل برداشته است. همان گونه که انتظار میرود موتور بزرگتر در این بخش به راحتی M۴ را با ۵۰۲ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور خیره کننده پشت سر میگذارد.
آاِمگ به نحوی موفق شده تا بخش اعظمی از تأخیر توربو را اصلاح کند، بنابراین اکنون به محض فشار پدال گاز، پاسخ موتور کاملاً لحظهای و مشابه موتور هشت سیلندر قدیمی است. در یک کلام بخواهیم بگوییم، این موتور کاملاً وحشی است. با این میزان گشتاور زیاد تایرهای عقب برخی اوقات میتوانند برای کشش بیشتر تقلا کنند، ولی وقتی چسبندگی کافی به آنها برسد، C۶۳ واقعاً خودرویی سریع خواهد بود.
برای این که برتری این موتور هشت سیلندر آاِمگ در مقابل موتور بامو بیشتر به شما ثابت شود، باید بگوییم که این موتور یکی از برترین موتورهایی است که صدایی بسیار زیبا از خود تولید میکند، صدایی که به C۶۳ ابهت بی نظیری در جاده میبخشد.
برنده: مرسدس
رانندگی با آن چگونه است
بامو: بزرگترین تغییرات نسخهٔ کامپتیشن را در شاسی و سیستم تعلیق باید جست و جو کرد. در سیستم تعلیق کمک فنر، فنر، میلهای موجگیر و بوشهای جدیدی به کار رفته است و علاوه بر آن روی دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم کنترل پایداری آن نیز دوباره کاری شده است. این تغییرات M۴ را در جاده بسیار تیزتر میکند، ولی همانند مدل کوپهٔ استاندارد، تا زمان عادت کردن به آن رانندگی با این خودرو هم خیلی دلپذیر نخواهد بود.
پیدا کردن قلق هندلینگ M۴ بسیار سخت است، مخصوصاً فرمان گیری، میتواند مانند خاموش و روشن کردن کلید یک لامپ باشد. ولی وقتی آن را پیدا کنید، M۴ Competition تبدیل به خودرویی چابک و تیز خواهد شد.
هر چند، سیستم تعلیق سفتتر رانندگی با آن را در جادههای پر از دست انداز بسیار سخت میکند، حتی در حالت Comfort که میتوان از بین حالات رانندگی آن را انتخاب کرد. راننده حس میکند خودرو تک تک دست اندازها را به داخل کابین منتقل میکند و در دست اندازهای بزرگ خودرو تکانهای شدیدی میخورد.
مرسدس: بنز C۶۳ به طور قابل توجهی نرمتر و سازگارتر در مقایسه با M۴ میباشد، ولی این موضوع رانندگی با آن را هم خیلی جذاب نمیکند. در واقع، این خودرو کاملاً در این بخش از بامو متفاوت میباشد و تاثیری دیگر دارد، همین موضوع آن را به یک خودروی خوب برای رانندگی در شرایط جادهای مختلف تبدیل مینماید.
انتخاب حالتهای رانندگی مختلف شخصیت خودرو را به میزانی قابل توجه تر از M۴ تغییر میدهد. در شرایطی که بامو همیشه حس و حال یک خودروی اسپرت و سفت و سخت را دارد، آاِمگ در حالت Comfort واقعاً خودرویی نرم و راحت میشود. ولی کافی است آن را در حالت اسپرت یا اسپرت + قرار دهید و C۶۳ به یک کوپهٔ اسپرت وحشی تبدیل خواهد شد، با یک موتور تهاجمیتر و قویتر و سواری کاملاً قدرتمند و پاسخ گرا!
به این نکته هم باید اشاره کرد که در شرایط رانندگی محدود، آاِمگ بسیار بهتر از بامو عمل میکند.
برنده: مرسدس
جذابیت ظاهری
بامو: بامو M۴ خود یک مدل کوپه با ظاهری بسیار جذاب است، و با طراحی عضلانیتر در مقایسه با مدلهای معمولی سری ۴ چشم بسیاری از افراد را به خود خیره میکند. تغییرات طراحی ظاهری در نسخهٔ کامپتیشن آن را از مدل استاندارد M۴ جدا میکند، از مهمترین این تغییرات میتوان به رینگهای خاص و تریم خارجی تیره اشاره کرد.
برنده: مرسدس
نتیجه گیری
بامو: خودروی M۴ Competition مدلی بسیار بهتر از M۴ معمولی است، سریعتر میباشد و فرمان تیزتری دارد. ولی باز هم برخی ایرادهای موتور هنوز باقی ماندهاند و خودرو به طور کلی سواری مسابقهای ارائه مینماید.
مرسدس: علیرغم تغییرات زیاد زیر کاپوت، C۶۳ کوپهٔ جدید هنوز هم به همان ارزشهای قدیمی پایبند مانده که مدل قبلی را آن گونه موفق ساخت. موتور جدید توربوی V۸ یک گوهر گرانبها است و مهندسان آاِمگ آن تعادل مناسب بین هندلینگ دینامیک و سرزندگی را در این خودرو یافتهاند.
برنده: مرسدس
بامو M۴ Competition
قیمت: ۱۵۴۶۱۵ دلار به اضافهٔ هزینههای نگهداری
موتور: ۳.۰ لیتری شش سیلندر توربو دوقلو بنزینی
نیرو: ۴۴۳ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۵۵۰ نیوتن متر در ۱۸۵۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گیربکس: هفت دنده اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
مصرف سوخت: ۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مرسدس آاِمگ C۶۳ اس کوپه
قیمت: ۱۶۲۴۰۰ دلار به اضافهٔ هزینههای نگهداری
موتور: ۴.۰ لیتری هشت سیلندر V شکل توربو دوقلو بنزینی
نیرو: ۵۰۲ اسب بخار نیرو در ۵۵۰۰ تا ۶۲۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۷۰۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه
گیربکس: هفت دنده اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
مصرف سوخت: ۸.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر
Sajjad
۱۸ شهریور ۱۳۹۵خیلی مقایسه ی سختیه قلب میگه بی ام و عقل میگه مرسدس. جون من مصرفارو نیگا کنین از کم مصرف ترین ماشین تولید داخل با ۵ ۶ برابر بازده بیشتر کم مصرف ترن
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مشخصات فنی مرسدس کمی بهتره ولی درکل انتخاب سختی و هردو عالی هستن
حميد
۱۸ شهریور ۱۳۹۵قلب رو ولش کن عقل رو بچسب بنز انتخاب بهتریه مشخصات فنی و استأیل بهتری داره
بهروز
۱۸ شهریور ۱۳۹۵هرجفتشون غلط کردن باید ببینی جیب چی میگه ?
Parvaz
۱۹ شهریور ۱۳۹۵من بنز و بی ام و رو مثل استقلال و پرسپولیس میبینم یه عاشق واقعی نمیتونه خودشو تو پیراهن رقیب ببینه و این برا منم صدق میکنه، M4 فقط حجم موتورش کمتره و این برمیگرده به سیاست های بی ام که از حجم کم خروجی بیشتری میکشه بیرون، سری ۴ هنوزم ابهت ایده الی داره ولی دیگه وقتشه رو نسل جدیدش کار بشه…!!!
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵هم عقل هم دل هم چشم میگن مرسدس.
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵تو این 2 یا 3 سال اخیر تجلی شعار مرسدس رو دارم به وضوح همه جا میبینم.
لامصب با هر چی مقایسه میشه اول میشه.
کسایی که اخبار رو دنبال میکردن میدونن بنز در دهه ی 80 و 90 میلادی افت پیدا کرد. نسبت به ارزش هاش کمی بی تفاوت شد و این 20 و چند سال بهترین فرصت برای رقبا بود.
ولی از سال 2010 دوباره تاج و تختش رو گرفته.
جالب ترین بخش این مقایسه فناوری موتور های دایملر هست.
موتور 8 سیلندر 4 لیتری دایملر در هر 100 کیلومتر 100 سی سی کمتر از موتور 6 سیلندر 3 لیتری BMW بنزین مصرف میکنه !!!
بهترین یا هیچ…
Elring-aventador
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مرسدس داره برتری خودشو تو همه ی زمینه ها نشون میده …
چه از نظر خودرو های لوکس چه سدان چه ماشینای فرمول یکش و… همگی تو ردیف اول نشستن و منتظرن یه رقیب پیدا کنن !!!!!
در ضمن حتی اگر بی ام دابیلیو تو اکثر تست ها برنده میشد من بازم بنز رو انتخاب میکردم … چون هیچ وقت حس روندن یه مرسدس بنز رو با یه بی ام دبلیو عوض نمی کنم …بنز قابل اعتماد تره .
پاینده و پیروز باشید…
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵خوش اومدی دوست عزیز ELring جان.
عشق لامبورگینی مثل خودم.
بیشتر کامنت بذار.
روزی یکی هم باشه خوبه.
عشاق لامبورگینی باید همیشه فعال باشن.
در مورد مرسدس یک کلمه در کامنتت نبود که باهاش موافق نباشم. عالی گفتی.
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵هردو برندهای خفن هستن
انتخاب کردن بستگی به عشق اون شخص داره
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مرسدس موتور قوی تر داره و مصرفش کمتره
همیشه طرف ماشین خوش صدا ترم :)
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵چه استدلال عجیبی
lmbx
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ای کاش مرسدس هم گیریبکس دستی رو برای انتخاب قرار میداد ون موقع دیگه شک نکنید بنز یه سرو گردن بالاتره!
البته دوستان توجه کنند m4 یه کم از بنز قدیمی تره
حامد
۱۸ شهریور ۱۳۹۵نمیشه انتخاب نکنیم؟!! من هردوتاشونو یه اندازه دوست دارم.
saeed Sj
۱۸ شهریور ۱۳۹۵سلام دوستان یه سوال داشتم این ماشینا یا کلا هر ماشین اسپرت دیگه که میگن گیربکس دو کلاچه اتومات ! چرا سه تا پدال داره ؟ یکی گفت وقتی با پدال شیغتر دنده عوض میکنی باید اونو فشار بدی یعنی همون کلاچه ؟ مقاله ای در این رابطه سراغ دارید ؟ ممنون
Hamid...Audi
۱۸ شهریور ۱۳۹۵شما در گیرباکس های اتوماتیک به هیچ وجه پدالی به نام کلاچ ندارید حالا میخواد یه کلاچه باشه دو کلاچه باشه یا بیشتر(به تازگی هوندا ساخت گیرباکس سه کلاچه رو هم شروع کرده)
در گیرباکس های تک کلاچه هنگام تعویض دنده یه تایمی صرف آزاد سازی صفحه،تعویض دنده و درگیری دوباره صفحه میشه پس تاخیر زیادی هنگام تعویض دنده دارن.
اما در گیرباکس های دو کلاچه از دو کلاچ موازی برای دنده های زوج و فرد استفاده میکنن و نحوه کارکردش به این صورته که وقتی دنده قراره تعویض بشه یک کلاچ از قبل آماده کم یا زیاد کردن دنده س و به محض آزاد شدن صفحه دنده تعویض میشه و دوباره صفحه درگیر میشه.به صورت مثال شما وقتی دنده 2 هستین دنده های 3 و 1 توسط یه کلاچ دیگه آماده استفاده هستن و اگه شما به دنده 3 برید دنده های 2 و4 توسط کلاچ دیگه آماده استفاده هستن.پدال شیفتر هم که داستانش جداس.شما با پدال شیفتر میتونی به جای برنامه نوشته شده شرکت برای گیرباکس خودت دنده ها رو به صورت دلخواه عوض کنی.
امیدوارم درست و رسا گفته باشم.
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵عالی گفتی.
سجاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۵البته بهتره که بگیم ماشینای اتومات پدال کلاچ رو ندارن ولی کلاچ (۱،۲) دارن
مجید
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ضر مفته هنوزم BMW پادشاهی میکنه هر وقت مجله معتبر کانسومر ریپورت که بی طرفه و از دنیای واقعی ماشینا رو میخره و تست طولانی مدت میگیره اومد این حرف رو زد من این رو قبول میکنم در ضمن اگه یه سرچی بزنید متوجه میشید که علیرغم استهلاک بالاتر BMW به خاطر پرفورمنس پیچیده تر چه قدر رکورد زده جدیدا هم یه تیونر روسی فقط با دستکاری ECU این ماشین تونسته باهاش چندین ماشین کله گنده استاندارد رو لوله کنه از جمله فراری 458.اصلا من کار به مشخصات ندارم ولی با یه تقسیم ساده نیرو به حجم موتور و نسبت نیرو به وزن و شاسی و فنربندی و ترمز باز هم به همون ضرب المصل همیشه میرسیم که همیشه مسابقه تو درگ و مسیر مستقیم نیست در ضمن همه مجلات ذکر کردن که مرسدس علیرغم تمام پیشرفتاش هنوز هم تا گرم نشه عملا کارایی نداره که تو متن هم بهش اشاره شد درکل سلطان باواریا هنوز هم توی پیچ برتری داره و اختلافش با مرسدس تو شتاب اولیه و حداکثر سرعت صفره و فقط تو شتاب ثانویه هست و در ضمن کنترلش تو پیچ خیلی بیشتره هر چه قدر دلتون میخواد منفی بدین منتظر حظور گرمتون هستم و یک جواب براتون دارم :
زرشک!!!!!!!! خواب دیدید خیره!!!!!!!!!! هر کی ضر مفت خودشو و هم نوعانش
lmbx
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اقای متخصص اینجور حرف زدن از یک انسان متشخص و با ادب دوره نمیدونم شما چند بار سوار بنز یا بی ام و شدید ولی یه جوری حرف میزنید کسی ندونه فکر میکنه bmw رو با سورن توربو مقایسه کردن.هر کدوم نقاط قوت و ضعفی دارن و کامل نیستند از قدیم الایام هم میگن بی ام و خشک تر و اسپرت تره و بنز لوکس تر و DNA این 2 ماشین تو همه مدل ها اینطور هست و ربطی به خوبی و بدی نداره.ضمنا amg یکی از بهترین موتور سازهای دنیا هست و موتور پاگانی رو هم amg زده و این که باید موتور گرم شه حرف درستی نیست
مجید
۱۹ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز اولا من با 26 سال سن هر چه قدر هم دست به آچار باشم و سوار این دو تا برند شده باشم اسم متخصص رو خودم نمیزارم بنابراین انگه منظورت اینه خودتی دوما اگه برنامه تاپ گیر قسمت دوم مربوط به مرسدس بنز رو ببینی یه C63 AMG BLACK رو تست میکنن که توش گفتش که 15 دقیقه طول میکشه تا دیفرانسیل گرم بشه و قبل از اون حتی اگه ESP رو خاموش کنید باز هم کارایی لازم رو نداره و ضمنا همه مرسدس ها تاخیر اولیه گیربکس رو دارن برو از اهل فنش بپرس
فرامرز
۱۹ شهریور ۱۳۹۵مرسدس عالیه ولی خیلی مونده (تو کلاس و قیمت مشابه) تو موتور و گیربکس به ب ام و برسه. مگه تو مدل های خیلی تاپ و گرون که ب ام و نماینده نداره!!!
amir
۱۸ شهریور ۱۳۹۵کنسول وسط بی ام و رو ببینید که چقدر ساده ست بنز از نظر طراحی خیلی بیشتر پیشرفت داشته
اتومبیل باز
۱۸ شهریور ۱۳۹۵دو برندی که هواداران و ارزش زیادی دارن آفرین به هر دو برند معتبر و سطح بالا که همیشه رقیب بودن برای هم تا پیشرفت کنن و برترین باشن
مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵کاشکی تو این مقایسه یه نظرسنجی هم قرار می دادین
mohsen
۱۸ شهریور ۱۳۹۵بی ام وه سری 4 جدیدشو معرفی کنه همه چی باز بر میگرده سر جاش!
البته به نظر من برنده باز هم بی ام وه بود و این دلی هست تا عقلی
كوروش
۱۸ شهریور ۱۳۹۵هیچی bmw نمی شه حتی اگه از فیات (خخخخخ) هم کمتر باشه بعید می دونم توی بخش رانندگی درست نوشته باشند اصولا هندلینگ bmw نیازی به تعریف کردن نداره از خیلی از سوپر اسپرت ها بهتره ولی قبول دارم طراحی داخلی اش دیگه داره اعصاب خورد کن میشه نمی دونم کی می خواهد عوض کنه بنظر من ایراد طراح های بیمر هست که جرات ریسک رو ندارند در گذشته بنگل چه کرد با این برند حیف که نیست
mohsen.b
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ب ام و m4خودروی ماشین بازها و عاشقان لذت و رانندگی واقعیه اسپرته-در مقابل بنز دیدگاهش تناسب بین حس اسپرتی تجملی و اسایش و نرمیه-ایمنی استهلاک و مصرف بنز موارد برتری نسبت به ب ام و هستش-در مقابل ب ام و شاسی محکم و هندلینگ تیز تری داره-هر دو خودرو بهترین ها در کلاس خودشون هستن-قطعا کسی که بنز و داره به ب ام و فکر نمیکنه و کسی که ب ام و رو داره به بنز فکر میکنه یعنی این خودروها طوری هستن که نیاز صاحبشونو براورده میکنن
BMW E9
۱۸ شهریور ۱۳۹۵انتخاب من BMW M4 هست، Mercedes Benz C63 چهره ی جذاب و خوبی داره ولی یه کوچولو آرمان های کلاسیک در طراحیش هست مخصوصا در عقب خودرو، از نظر قدرت و هندلینگ هم هر دو خوبن ولی طی تجروبیات مجازی من BMW M4 هندلینگ بهتری برای من نسبت به Mercedes Benz C63 داشت. ( راستی تو دنیای واقعی فرق می کنه ولی تا اون زمان کی زندس کی مرده. )
saeed Sj
۱۸ شهریور ۱۳۹۵Hamid…Audi
خیلی ممنون کاملا مفید بود !
اما من هنوز کار اون پدال سوم رو تو این ماشین ها نفهمیدم واسه چیه ؟
Hamid...Audi
۱۹ شهریور ۱۳۹۵اگه منظورتون از پدال سوم همونیه که از دوتای دیگه جداس و اون تهه باشه اون ترمز دستیه(یا ترمز توقف کامل) که با پا باید آزاد یا گرفته بشه.
saeed Sj
۱۹ شهریور ۱۳۹۵که اینطور برام خیلی سوال بود ! ممنون
نویدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵بشنو و باور نکن که بنز با موتور بزرگتر مصرف سوخت کمتری نسبت به M4 داشته باشه،تا سوار نشی کسی نمیتونه قطعی نظر بده ولی همیشه موتورهای بی ام و کم مصرف تر بودن…بنز توان رقابت با BMW رو نداره ،استفاده از موتور ۴ لیتری در این مدل برای برابری و رقابت با موتور سه لیتری M4 مصداق و تاییدیه حرف منه…!…بنز با یک لیتر حجم بیشتر موتور فقط یک دهم ثانیه از M4 سریعتره….این رو هم در نظر بگیرید که M4 کمی قدیمی تره.
تنها برتری بنز نسبت به bmw داشبوردشه.والسلام
محمد حسین
۱۹ شهریور ۱۳۹۵بشنو و باور کن که تنها برتری ب ام و نسبت به بنز , داشتن هوادار هاییه که فقط بلدن توجیه کنن … . مرسدس خدای سیاست در دنیای اتومبیله که با اختراع و ارائه پیشرفته ترین تکنولوژی ها همه چی ازش بر میاد . ساختن موتور کم مصرف که سهله والّا با کانسبت هایی که ما از بنز دیدیم , اگه فردا بگن بنز ماشینی ساخته که باهاش به مریخ هم میشه رفت باور کردنش دیوانگی نیست!
Chrysler
۱۹ شهریور ۱۳۹۵هردو عالین ولی از C63 خواستنی تر نیس. چقد که خوشگله این ماشین تو اینجا معلوم نیس.
ساسان.م
۱۹ شهریور ۱۳۹۵من قبلنا عاشق بیمر بودم اما الان بنز رو ترجیح میدم
یک عدد c63 لطف کنید :D
Saied
۱۹ شهریور ۱۳۹۵کاش اینجور ماشینا مقایسه نشن. چون هر یک از این برند ها عاشقایی دارن که اگه اون یکی ۱۰۰ مرتبه هم خوب تَر باشه برنده مورد علاقشو میخره . من خودم تو این مورد انتخابم بی ام دبلیو هست.
عاشق مدل اس بنز هستم.
مسعود
۱۹ شهریور ۱۳۹۵بنز که نابودش کرد فرزند ام پاور رو؛
بنز و دیگر ….؛
MohammadreZa
۱۹ شهریور ۱۳۹۵پای عشق که بیاد وسط عقل لنگ میزنه…
من عاشق BMW هستم M رو که دیگه نگو ..
من بازم M4 رو انتخاب میکنم .حتی از نظر من بهتره .
بی ام و از یه موتور 6 سیلند441 اسب کشیده . خب ملومه اون با یه 8 سیلندر پیشی میگیره. به خاطر همین من بازم موتور بی ام و رو بهتر میدونم . اگر به نسبت سیلندرها نگاه کنین میفهمید . ینی از نهایت یه 6 سیلندر استفاده کرده و موفق هم بوده .( البته این ها نظر منه و احتمالا از نظر خیلی ها درست نی)
شهرین
۱۹ شهریور ۱۳۹۵فقط بی ام و و دیگر هیچ حالا هر چقدر هم که میخواین از بی ام و بد بگین ولی هنوز هم بی ام و هم ماشین های بهتری میسازه هم ارزش برندش بالاتر ه ضمنا بنز ماشین پیرمرداس و بی ام و تو بحث هندلینگ بنز رو قورت میده و بنز داره همه مدل هاشو شبیه کلاس اس میسازه کلا قبلا با ای کلاس حال میکردم که اونم تو نسل جدید گند زده
mohammad fm480
۱۹ شهریور ۱۳۹۵بنز هم قشنگ تره هم قوی تر .هم لوکسه هم اسپرت. فقط بنز.عشق است بنز .بنز تو همه کلاس ها از بی ام و شاخ تره . بنز یعنی ماشین قابل اعتماد یعنی بهترین
Mohammad . Dex
۲۰ شهریور ۱۳۹۵با تموم احترامی ک برای بنز قائلم ولی باید بگم ک بی ام و تو دل برو تره . الآن تو همین کشور خودمون بی ام و سوارا خیلی بیشتر از بنز سوارا هستن . تازه باید از لحاظ سنی هم مقایسه کرد . بیشتر بی ام و سوارا جوونا هستن و آدمای سنگین و متشخص و سن بالاها از بنز استفاده میکنن . همچنین بی ام و الآن با کیفیت ترین موتورها رو میسازه و از تکنولوژی کمپرسور آب هم ک باعث افزایش راندمان میشه استفاده میکنه . ب نظرم این 2تا شرکت اصلا رقیب نیستن . هرکدومشون کارایی خاصی دارن . دم هر 2 گرم . هردوتاشون از تموم خودروسازای دنیا چندین پله بالاترن . از لحاظ طراحی هم این مقایسه غیر منصفانه بود . طراحی بی ام و خیلی زیبا تر از بنزِ . با سپاس از همه .
احمد باقری
۲۰ شهریور ۱۳۹۵هر دو عالین، اما من مرسدس رو بر می دارم، رد کن بیاد.
alireza-GT86
۲۱ شهریور ۱۳۹۵مقایسه جالبی بود ، مرسدس واقعا عالیه ، اگه مرسدس با هرچیز دیگه ای (البته بجز تویوتا GT86!!)مقایسه میشد همون اول میگفتم مرسدس ولی در بین بی ام و ها فقط m4 رو دوست دارم ، در ضمن از ظاهر این c کلاس های جدید اصلا خوشم نمیاد و از نظر قیافه به نظرم بی ام و سرتر بود، ولی کلا مرسدس رو به بی ام و ترجیح میدم .
بی ام و همیشه به لوکس بودن بیشتر توجه کرده و از این کار آخرشون هم خیلی ناراحت شدم که یه سری یک واسه چین ساخته که دیفرانسیل جلوئه!
ولی مرسدس همیشه همه چیز تموم و خوش صداست ، درست مثل مرحوم مرتضی پاشایی! روحش شاد..!
قاسم
۲۲ شهریور ۱۳۹۵فقط 528i خودم ،کلی مقایسه کردم تا ترجیح دادم بی ام بگیرم،
Amir
۲۴ شهریور ۱۳۹۵در بخش طراحی خارجی خودرو کاملا احجاف شد…M4 بلوغ طراحی M3 نسل قبل رو با تمام وجودش نشون میده و این اصالت در طراحیه که زیباس در حالی C63 نسل جدید در طراحی هیچ پیوندی با نسل پیشین خودش نداره…شما نسل حاضر و قبل C63 رو کنار هم بزارید هیچ شباهتی بینشون پیدا نمیکنید جز لوگوی مرسدس بنز…از نظر موتور و شتاب هم وقتی هر دو 4 لیتری بودن اونوقت باید گفت کدوم سریعترن که کاملا مشخصه m4 این c63رو قورت میده…