اگر قرار باشد خودروهای اسپرت و ماسل آمریکایی، نزدیکترین رقبای خود از اروپا را ملاقات کنند، به سراغ کدام حریف می روند؟ همان گونه که در دو قسمت نخست این هماوردیها مشاهده نمودید، جنس این رقبا، تفاوتهایی ویژه با خودروهای آمریکایی دارد. اما منظور ما در اصل دریافتن عیار واقعی نسل جدید خودروهای پرقدرت آمریکایی است نه ایجاد یک مسابقه و رقابت پایاپای.
دوئل شماره ۳: شورولت کامارو ZL1 در برابر بامو M6 کوپه
انتخاب این دو مدل برای دوئل در برابر هم، احتمالاً یکی از سادهترین انتخابها در بین این مجموعه مقایسهها بوده است. کامارو ZL1 یک خودروی GT آماده است. با ۵۸۰ اسببخار و ۷۵۴ نیوتنمتر گشتاور، این خودرو تمام قدرتی را که احتیاج دارید، برای شما فراهم میکند.
ZL1 ظاهری گیرا دارد و به لطف «مایکل بی» تبدیل به یک ستاره سینمای واقعی شده است. البته این مدل، شاید وحشیترین کامارویی نباشد که میتوانید آن را بخرید، ولی قطعاً متناسبترین و سریعترین آنها در یک خط مستقیم است؛ جایی که در مدت ۴/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. کامارو، همچنین دارای یک کابین جادار است و کیفیت ساخت آن برای خودرویی در سطح قیمت پایه ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار، فوقالعاده است. کامارو ZL1 شاید راحتترین خودروی عضلانی آمریکایی نیز باشد. در داخل، استفاده از مواد چرم میکروفیبر را دارید؛ در کنار نمایشگر رو به بالا، صندلی راننده و سرنشینان با تنظیم در ۶ جهت، PDIM وایرلس و درگاههای USB، سیستم صوتی پرمیوم «بوستون آکوستیک»، دستیار پارک عقب و یک سیستم دوربین عقب. در کنار همه این امکانات راحت، از عملکرد یک موتور سوپرشارژر V8 نیز بهرهمند خواهید شد. از صدای موتور نیز نباید غافل شد. این صدا در واقع، شبیه یک AMG مرسدسبنز است که صدایی تحسینبرانگیز در دنیای خودروهاست. حالا، به جز بامو M6، چه خودروی راحت با دیفرانسیل عقبی میتوانستیم برای این دوئل انتخاب کنیم؟ M6 به هیچوجه خودروی سازشکاری نیست. یک خودروی بزرگ که درون خود فضای زیادی دارد و در همین حال، یک کیفیت بالا در کنار عملکرد خارقالعاده به لطف موتور ۴/۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر در اختیار شما قرار میدهد. قدرت این موتور ۵۶۰ اسببخار بوده و گشتاور خروجی آن ۶۸۰ نیوتنمتر است. M6 خودروی بسیار سریعی است که میتواند در ۴/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و این در حالی است که حداکثر عملکرد خود را در بین ۱۵۰۰ تا ۵۷۵۰ دور بر دقیقه به نمایش میگذارد. در همین حال، خط قرمز دور موتور در ۷۲۰۰ دور بر دقیقه تنظیم شده که نسبت به نسل قبلی M6 در رده پایینتری قرار میگیرد. تا اینجای کار، وضعیت M6 بهخوبی کامارو نیست؛ ولی این نه به معنای اینکه به آن حتی نزدیک نشده است. این مدل تقریباً مانند یک 335i قابلیتهای فراوانی دارد. همین موضوع برای دور موتور بالای موتور آن نیز صدق میکند. امّا در مورد قیمت آن چه فکر میکنید؟ اگر بخواهید یک M6 داشته باشید، باید قبول کنید که ۱۱۱۹۰۰ دلار از حساب بانکی شما ناپدید شود. در همین حال، شاید به نوعی احساس میکنید که هزینهای که کردهاید، ارزشش را داشته است. البته این خودرو یک «بنتلی» نیست، ولی سطح بالایی از GT لوکس است؛ در این خودرو تمام تجهیزات موردنیاز در داخل کابین فراهم شده است و همراه با سریع بودن، برای مسافرتهای طولانی نیز بسیار مناسب است. امّا فاصله قیمتی کامارو ZL1 و بامو M6 آنچنان که انتظار دارید نیست. اگر بامو را به تنهایی در نظر بگیرید، پولی را که خرج میکنید، واقعاً ارزشش را دارد؛ مخصوصاً اگر خود را به این برند وفادار بدانید و یا اینکه به شکلی ساده، یک خودروی راحت و در عین حال، یک مدل GT آلمانی قدرتمند و سطح بالا بخواهید. همچنین ممکن است نتوانید از پس هزینهی یک S63 AMG کوپه برآیید و یا اینکه اصلاً خودرویی به این بزرگی نخواهید.ادامه دارد…
Just germany...
۹ بهمن ۱۳۹۳یک کوپه لوکس…
یک ماسل کار…
اصل این مقایسه درست نیست…!!!
Just germany...
۹ بهمن ۱۳۹۳دوستان این رنگ بی ام و رو ببینید
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/purple-bmw-m6.jpg
Reza.045
۹ بهمن ۱۳۹۳درود
شاهین جان بدو که راست کار خودته
شاهین
۹ بهمن ۱۳۹۳سلام
رضا جون چی بگم والا :|
آخه از لحاظ قیمتی که خیلی به هم نمیخورن،از این ور هم کیفیت و لوکس بودن M6 رو کامارو نداره.از نظر فنی هم اینطور نیست که بگیم کلا کامارو خیلی برتره.
فکر کنم اینجا بر اساس مشخصات فنی مقایسه انجام گرفته ولی نتیجه گیری بر اساس قیمت انجام شده. :|
PlayStation
۹ بهمن ۱۳۹۳هر دوشون زیبا و ماندگار تو دل ماشین بازها
سامورایی
۹ بهمن ۱۳۹۳یا ژاپن یا المان والسلام
E 36
۹ بهمن ۱۳۹۳کاملا موافقم این دو قابل مقایسه با هم نیستند
ارماااااام
۹ بهمن ۱۳۹۳آره واقعا نمیشه با هم مقایسشون کرد،با این که m6خودرو خوبی هست ولی خیلی گرونه لوکس هست ولی پولش پول اون مارک بی ام و هست،ولی کامارو نه با این که قیمتش خیلی زیر ۶۰هزارتاست ولی قدرت و زیباییش از بی ام و بیشتره
behzad
۹ بهمن ۱۳۹۳والا دیگه به ماشین جدیدای آمریکا نمیشه گفت ماسل کار.الان همین کامارو کنار بی ام اگه جمع و جور تر به نظر نیاد درشت تر هم نیست .موتورها هم که به هم نزدیکن.فقط میمونه کیفیت که طبعا بی ام یه سر و گردن بالاتر قرار میگیره و البته با قیمتی دوبرابری توقعی غیر از این هم نیست
4MATIC
۹ بهمن ۱۳۹۳bmw650i=لایک
کامارو=دیسلایک
خدایی انتخاب مشکله
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ بهمن ۱۳۹۳پدال جان قربونت برم.همیشه از این تست ها بذار.من همیشه و همیشه کامارو رو دوست داشتم و دارم.
اما در رابطه با نظر دوستان.تعصب رو بذاریم کنار.
بله قبول دارم از نظر امکانات ب ام و برتری دارد ولی نه با فاصله ی زیاد حتی با این که این طراحی داخلی کامارو 5 ساله که موجوده و در ضمن از زمانی که کامارو ZL1 به عرصه ی رقابت با چنین خودرو هایی وارد شد M6 از رقبای اصلیش بود پس لطفاً نگید در سطح هم نیستن و قابل مقایسه نیستن.
دارید راجع به ZL1 حرف میزنید نه پراید.ZL1 یک اسطوره ی به تمام معنا است که هنوز که هنوزه بعد سه سال قدرتمندترین های دنیای خودرو باهاش رقابت تنگاتنگی دارند.
سیستم تعلیق مغناطیسی و MRC کامارو فوق العاده است و بسیار مناسب پیست.
در رابطه با نظر دوستمون که فرمودن درشت تر از M6 نیست.درشت بودن شرط ماسل بودن نیست بلکه خطوط بدنه و طراحی خشن و حجیم و درشت در کنار هم یک ماسل کار رو پدید میارن.
شاهین جان M6 با اون قیمتش مشخصه چنین ویژگی ای داشته ولی تو پیست و درگ و مشخصات فنی جلوی ZL1 کم میاره شما میتونید تو نت هم ویدئو هاش رو دنبال کنید.
بعدشم ZL1 با کیفیت ترین و بهترین کامارو از لحاظ سطح کیفیت و تکنولوژیه با این قیمت.صندلی هاش و غربیلک فرمان و شیفتر و قسمت های کنار مونیتورش از چرم آلکانترا هست و حرف آخرم بنده هیچ ادعایی ندارم چرا که M6 به خودی خود یک اعجوبه است و از لحاظ سطح امکانات رفاهی برتر از ZL1 هست.
همیشه خودروی خوب رو دوست داشتم و دارم و امیدوارم هرکسی یه روزی به خودروی دلخواهش برسه.
ارادتمند همگی دوستان.
احمدرضا ب ام و
۹ بهمن ۱۳۹۳به این میگن یک آدم منطقی آفرین آفرین واقعا باهات موافقم باربد
behzad
۹ بهمن ۱۳۹۳باربد جان من هم میدونم ماسل یعنی ماهیچه و عضله و ماسل کار یعنی چی.منظور من هم از جمع و جور بودن سایز نبود.اما شما دقیق تر نگاه کنی متوجه منظور من میشی.واقعا بی ام خشن تر و خطوط عضلانی تری داره.اتفاقا بعد از نوشتن نظرم رفتم بیرون (اربیل )یه m6 مشکی تو چراغ قرمز کنارم بود و دوباره به نظری که گفتم خدمتتون و زیبایی و ابهتش ایمان آوردم.ضمنا من عاشق هر دوی این ماشینا هم هستم اما بی طرف عرض کردم
احمدرضا ب ام و
۹ بهمن ۱۳۹۳ب ام و وزن بیشتر 20 اسب کمتر شتاب مساوی این است سلطان موتور
الان برید شتاب سری 5 رو ببینید از همه همکلاساش بهتره
حاج حسن
۹ بهمن ۱۳۹۳چرا که M6 به اندازه کافی سریع نیست، ظاهر آن به اندازه کافی زیبا نیست و تعجبی ندارد که این دوئل را برنده نشوnد :|
عجب.پنگون ها هم پرواز میکنند.خر ها هم درگ میکنند.احتمالا اسم کتاب این بوده
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ بهمن ۱۳۹۳بهزاد جان سلیقه ی شما برای بنده قابل احترامه اما علیرغم خشونت ظاهری که تو مدلای ب ام و میبینم به نظرم ابهت ماسل کار ها یه چیز دیگس.خشونت ظاهری که تو ماسل کار های آمریکایی دیده میشه تو طراحی ظریف آلمانی های لوکس نیست با این حال ابهت به هیچ وجه مزیت نیست.
s.class
۹ بهمن ۱۳۹۳اختلاف قیمتشون برا مقایسه کم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Pooya
۹ بهمن ۱۳۹۳مقایسه این دو خودرو درست نیست. چون اصلا تو یک کلاس نیستن. و این مقایسه ای انجام شده هم خیلی ساده انجام شده. ( بخاطر فلان و فلان دلیل کامارو برنده است. ) اگه کامل و دقیق مقایسه بشن BMW M6 پیروز این دوئل عجیب خواهد بود. این نظر من است.
بهنام
۹ بهمن ۱۳۹۳اقا من انتخابم بی ام و با اینکه کامارو یه ماشین گردن کلفتیه!
Reza.045
۹ بهمن ۱۳۹۳درود
سراغ سدان های لوکس هم برید لطفا
محمدرضا ♥BMW♥
۹ بهمن ۱۳۹۳نمیدونم چرا هر دفعه ام 6 رو میبینم تپش قلب میگیرم :-/
Mostafa&S
۹ بهمن ۱۳۹۳کامارو بهترین ماسل کاره ولی نمیشه اونو با m6 مقایسه کرد
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ بهمن ۱۳۹۳اساس حرف شما دوست عزیز چیست؟
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ بهمن ۱۳۹۳خدا وکیلی بنده شخصاً با خوندن برخی کامنت ها ناراحت میشوم.
اگر کسی بخواد منطقی و از روی سند و مدرک معتبر حرف بزن حرفش برای همه قابل احترامه و فکر نمیکنم کسی عقیده ای غیر از این داشته باشه پس لطفاً دوستان صبای سلیقه به دور از هرگونه تعصبی صحبت کنن.
متشکرم
BMW4ever
۱۰ بهمن ۱۳۹۳باربد جان مشکل این جاست من خودم از کامارو خیلی خوشم میاد دو تا ماشینی رو که خیلی دوست دارم مقایسه کردند
محمدرضا ♥BMW♥
۹ بهمن ۱۳۹۳ظاهر ام6 زیبا نیس؟؟؟!!! :-/ ؟؟؟ !!!!!!
sAMG
۹ بهمن ۱۳۹۳اگه z28 بود بیشتر حال میکردم…بنظر من همیشه گرون ها بهترین ها نیستن…مثلا مازراتی غیبلی با قیمت بالاش در مقابل یه کادیلاک cts v 2015لنگ میندازه!!خوبیه ماشینای امریکایی اینه که با پولی که میدی به بهترین چیزی که شاید فکرشو هم نمیکردی میرسی..!از بین شرکتای امریکایی کمپانی جنرال موتورز را میپسندم خصوصا کادیلاک و شورولت…البته نظر همه ماشین بازا محترمه.
behzad
۹ بهمن ۱۳۹۳کل بی ام و یه طرف ام 6 یه طرف
سواری فوق العاده و قیافه ی جذاب
علی
۹ بهمن ۱۳۹۳عاشق جفتشم اما خدایی کامارو یه سر و گردن ریخت قیافش امکاناتش بالاست
احمدرضا ب ام و
۹ بهمن ۱۳۹۳امکانات ؟کامارو؟بالا تره؟
مرتضی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳رفیق حمید ماهی صفت هستی؟؟؟ عجب جوکی!!
شلبى
۹ بهمن ۱۳۹۳انتخاب بین این دو ماشین تا حد زیادى به عشق هر کس برمیگرده ولى من کامارو رو انتخاب میکنم،با قیمتى تقریبا نصف بى ام و قدرت و گشتاور بیشترى دارم که کیفیت داخل کابینش هم مطلوب و سیستم ساده ترى نسبت به بى ام و داره و کم هزینه تره
ماهان گاز
۹ بهمن ۱۳۹۳ببنید انتخابتون هرچی میخواد باشه/ولی تو ایران انتخابی ب غیراز……………ندارین
Behnam
۹ بهمن ۱۳۹۳همینطور که اول مقاله نوشته بود این صرفا یک مقایسه با شرایط برابر و پایاپای نیست ،پس زیاد سخت نگیرید .
ولی رقابت جالبی بود ،منتظر ادامه مطلب هستیم …
احسان(احسان سابق)
۹ بهمن ۱۳۹۳کسی که می خواد بی ام و بخره احتمالا بخاطر کلاسش اون رو می خره اما کامارو رو بخاطر اسپرت بودن می خرن.قراره سواری ام 6 نرم و راحت باشه اما کسی که می خواد ادرنالین ترشح کنه و بنزین بسوزونه و حال کنه حاضر نیست کامارو رو با ام 6 عوض کنه.خیلی مقایسه بی مزه ای بود.2 تا ماشین عالی تو دو کلاس مختلف قابل مقایسه نیستن
سعید
۹ بهمن ۱۳۹۳منم مثل بیشتر دوستان زیاد با این مقایسه موافق نیستم،به نظر شما این کامارو رو باید با چه رقیب اروپایی مقایسه کرد؟شما بگید،من که چیزی به ذهنم نرسید
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز صحبت در مورد تکنولوژیه نه نظر که بگیم به نظرم درست نیست.انصافا این حرف یعنی چی؟
قاتل خودروها کوروت
۹ بهمن ۱۳۹۳چرا امریکا خودروهاش رو با توجه به ارزشمند بودن ارزون میفروشه
ali agha
۹ بهمن ۱۳۹۳این چطور جرات کرد بگه بی ام و ماشین خوشکلی نیست، خیلی هم خوبه…
Ghost
۹ بهمن ۱۳۹۳نامردا !!!! دوتا ماشینی که عاشقشم رو چرا میارین مقایسه میکنین :D
به هیچ عنوان واسه من قابل مقایسه نیستن چون واقعا عاشقشونم
پیکان جوانان
۹ بهمن ۱۳۹۳کامارو از لحاظ ظاهر کم کم باید پوست بندازه
سینا
۹ بهمن ۱۳۹۳هر چی باشه بازم انتخاب من بی ام دبیلیو .ماشین آلمانیرو به امریکایی ترجیح میدم.امریکایی فقط کوروت و فورد جی تی.ولی آلمانی کیفیت داره کلاس داره.در ضمن زیبایی ام 6 رو به کامارو ترجیح میدم
علی
۹ بهمن ۱۳۹۳دوباره این بی ام دبلیو با چراغ و جلو پنجره تکراری
حالم از طراحی بی ام دبلیو بهم میخوره
سامان از تبریز
۹ بهمن ۱۳۹۳http://ts1.mm.bing.net/th?&id=HN.608043214941323423&w=300&h=300&c=0&pid=1.9&rs=0&p=0
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۳سلام.بلاخره رو کاغذ قدرت و گشتاور پایین هست یا تو واقعیت؟
ولی انتخاب من فقط بی ام و هست من از چهره کامرو خوشم نیومد.ولی در عوض زیبایی که بی ام و داره کامارو نداره.
just bmw m6
kasra
۹ بهمن ۱۳۹۳خب این 2ماشین کاملا متفاوتن.
بی ام و لوکسه
و کامارو مشخصات فنی بهتری داره.
من کامارو رو انتخاب میکنم،چون معتقدم که ماشین خونه نیست که لوکس باشه.
ماشین باید صدا داشته باشه و بنزین بسوزونه.
ماشین باید پر سرعت باشه.
آرش آمریکایی
۹ بهمن ۱۳۹۳ایول شورولت ایول کامارو باز هم برنده شد
حالا ببینید نسل شمش چ شود
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ بهمن ۱۳۹۳بله آرش جان بنده و یک سری دوستان رو این مسئله تاکید میکنیم اما….
عزیزانی که دیسلایک میدید اگه M6 مورد پسند شما است سلیقتون محترمه ولی اگر دلیل منطقی دارید مطرح کنید و ما هم استفاده کنیم.
حتی سایت Car and Driver به برتری ZL1 اذعان داشت تو نت مطلبش هست البته نه از همه ی لحاظ اما در کل نتیجش رو تو این سایت ببینید.بعد از دیدن این مطلب آیا صحیحه که بازم بگیم قابل مقایسه نیستن؟
ممنون از کسانی که توجه میکنن
FcmZ
۹ بهمن ۱۳۹۳کلا این مقایسه مضحکه! این دو فقط تو درگ میتونن با هم مقایسه بشن.
ماشین های عضلانی باید ساده باشن. اگه بخوان این خودروها رو پیچیده کنن میشن هم قیمت بی ام و یا اصلا خود بی ام و!!!!!!!!!!!
در ضمن کسانی که بی ام و میگیرن تو مهمونیهایی دعوت میشن که اصلا جای کامارو نیست!!!!
همچنین بی ام و به خاطر پیچیدگی فنی که داره مصرف سوخت مناسب تری داره یعنی بحثی که امروزا تو اروپا و چند جای دیگه خیلی جدی تر گرفته میشه. و باز هم میبینیم که خرید کامارو تو یه همچین ممالکی خیلی درست نیست.
در نتیجه میشه گفت بی ام و برنده این مسابقه میشه!!!
چون بی ام و همه جا بی ام و هست.
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۹ بهمن ۱۳۹۳جای تاسف داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایا اگه مردم یه زمانی این تفکر”کسانی که بی ام و میگیرن تو مهمونیهایی دعوت میشن که اصلا جای کامارو نیست!!!!” رو بذارن کنار اون موقع است که پیشرفت میکنیم.تمام بدبختی ما به خاطر همین حرفاس.با عرض پوزش کاری به باقی حرفای متعصبانه ی شما ندارم.
FcmZ
۱۰ بهمن ۱۳۹۳باربد جان
یا شما حرف من رو متوجه نشدی یا من بد گفتم!
شما هر جا که بری بی ام و بی ام و هستش. ولی نمیشه خودت رو با کامارو تو اروپا یا زاپن تصور کنی. و الا خودم به شخصه عاشق کامارو سواری تو امریکا به جای بی ام و سواری تو اروپا هستم.
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۰ بهمن ۱۳۹۳بله FcmZ جان اگر منظور شما این باشه من هم حرفتون رو قبول دارم اما جسارت نباشه داداش اون جمله ی شما به نظر من برداشت دیگه ای نمیشد ازش کرد به هر حال بله حتی تو اروپا با این که نسخه های اروپایی کامارو وارد میشن اما طرفدار ندارن.اروپایی ها خودروی بزرگ و پرمصرف و خشن آمریکایی رو قبول ندارن.البته جالبه که بدونید تو آلمان عاشق کامارو هستن و فستیوال های فراوانی فقط به خاطر کامارو برگزار میکنن.
علی
۹ بهمن ۱۳۹۳خداییش بی ام وه شورلت را قورت میده اصلا m6از هرلحاظی بهتره نمیدونم چراشورلت رابرنده حساب کردند
بنده خدا
۹ بهمن ۱۳۹۳سلام.من از فیلمای هالیوودی بدم مییاد…تو همین فیلم تبدیل شوندگان هر چی ماشینای آمریکایی هستش ماشینای خوب و خیر بودن و بقیه شر…یکی از دوستان تو آمریکا چن دهه زندگی کردش…میگفت ماشین اول آلمانی حتی تو آمریکا…فقط قیمتشون یوخده بالاست….بعدش ژاپنی…بعد از اون آمریکایی…اونم فقط موتور hemi…………….
مرتضی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳قیافه و طراحی بی ام و واقعا فوق العاده بهتر از اون یکی هستش!! اصلا اون یکی انگار دهه هشتاد طراحی مونده (نه از نوع مثبت طراحی چرا که شاهکارهای زیادی در اون دوران هست) و حالا یه ماشین 2015 داره باهاش رقابت میکنه!! بعضی موقع ها چنان مقایسه هایی میشه ادم می مونه بخنده نخنده اصلا چکار کنه!!