بی ام وپورشه

شاخ‌به‌شاخ ب‌ام‌و M8 گرن کوپه و پورشه تایکان توربو S در پیست

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن و پورشه تایکان توربو S نمایانگر اوج سگمنت سدان‌های لوکس هستند هرچند که برای رسیدن به اهداف خود مسیرهای کاملاً متفاوتی را طی کرده‌اند یعنی یکی از پیشرانهٔ درون‌سوز سنتی استفاده کرده و دیگری به موتورهای الکتریکی مجهز شده است؛ اما بااین‌حال، هردوی این خودروها در خط مستقیم پرفورمنس چشمگیری دارند، از کابین راحتی برخوردارند و هردو خودروهای مناسبی برای راننده هستند؛ اما با همهٔ این‌ها، در پیست کدام‌یک سریع‌تر است؟ برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، AutoBildSportsCars این دو خودرو را به پیست Lausitzring واقع در شمال شرقی آلمان برده و با قرار دادن یک رانندهٔ باتجربه پشت فرمان آن‌ها، اقدام به تایم زنی و ثبت لپ تایم خودروها کرده است.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه کامپتیشن که نمایندهٔ خودروهای درون‌سوز در این رقابت محسوب می‌شود، به یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند تا با فشردن پدال گاز روانهٔ آسفالت مسیر شود. به لطف این نیرو، کوپهٔ چهاردر ب‌ام‌و ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هرچند حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ M می‌تواند تا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

از سوی دیگر، نمایندهٔ آینده در دوران امروزی، پورشه تایکان توربو S است که موتورهای الکتریکی آن در حالت اووربوست ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به گفتهٔ پورشه، این سدان الکتریکی ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. حال با توجه به این اعداد فکر می‌کنید در پیست کدام‌یک از این دو خودرو سریع‌تر است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    انتظار از تایکان بیشتر بود ظاهرا اینقدر که تو درگ عالیه تو پیست عالی نیست

    1. MAHDI

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اتفاقا در پیست زاکسنرینگ پورشه تایکان توربواس بهترین زمان گیری خودش رو ثبت کرده. چون در پیست های هوکنهایم GP کندتر از رقبا بوده.بزارید زمان هاشون رو بزارم که راحتر مقایسه کنید!!!

      *پیست هوکنهایم GP مجله SPORT AUTO
      مرسدس AMG GT63S زمان // 1:53.40
      ب ام و M5 کامپتیشن زمان // 1:54.20
      پورشه تایکان توربواس زمان // 1:55.60
      آئودی RS7 اسپرت بک زمان // 1:36.51

      *پیست نوربرینگ GP مجله SPORT AUTO
      ب ام و M5 معمولی زمان// 1:37.70
      پورشه تایکان توربواس زمان// 1:38.30

      ((اما در پیست زاکسنرینگ برعکس پورشه تایکان توربواس تونسته زمانی سریع تر از M8 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63S و جگوار پروجکت8 و خیلی سریع تر از آئودی RS7 و مرسدس E63 و پورشه پانامرا توربو اس ثبت کنه))
      البته مرسدس AMG GT63S و جگوار پروجکت8 توسط راننده های دیگه قبلا هم زمان گیری داشتن در این پیست البته با لاستیک های متفاوت که زمانشون رو در لیست زمان گیری های اون مجلات میتونید ببینید.
      اما M8 گرن کوپه و پورشه تایکان توربواس فعلا فقط یک زمان گیری داشتن.

      1. ferrari_lvr

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        من هنوزم نمیتونم باور کنم شتاب m8
        3.2 هست
        از m5c سبک تر
        ایرودینامیک تر
        اونوقت m5 تو کار اند درایور 2.8 رو هم زده
        الان m8 3.2

        1. MAHDI

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          اون 2.8 تست M5 معمولی در مجله car and driver بوده.نکته جالب دیگه اینه که مجله HOT CARS در تست ب ام و M5 کامپتیشن تونسته شتاب 2.6 ثانیه رو ثبت کنه که چندوقت پیش سریع ترین خودروهای سال ررو معرفی کردن که با M5 کامپتیشن تونسته بودن باهاش 2.6 ثانیه رو ثبت کنن.
          اما همون M5 معمولی کارخونه براش شتاب 3.4 ثانیه و نسخه کامپتیشن شتاب 3.3 ثانیه رو بعنوان مشخصاتش معرفی کردن.
          در مقابل M8 کامپتیشن کارخانه شتاب 3.1 ثانیه رو براش اعلان کرده.که در تست های شتاب 2.8 ثانیه و 0تا200 کیلومتر رو در 9.9 ثانیه براش ثبت کردن. باید دید M8 در تست ها چه شتابی ثبت میکنن براش.
          (( درگ های M8 عملکردش رو نشون میده اگه فکرتون رو درگیر کرده. مجله CARWOW چندین درگ با M8 انجام داده که پدال درگی که M8 مقابل 4 خودرو قرار داره رو نذاشت که خودتون میتونید تماشا کنید))

          برای مثال ب ام و برای X3M و X4M کامپتیشن شتاب 4.1 ثانیه اعلان کرده اما در car and driver تونستن هم با نسخه X3M و هم X4M شتاب 3.3 ثانیه رو ثبت کنن.
          راستی همین مجله AUTO BILD با X3M کامپتیشن و مرسدس GLC63S هم مثل همین رقابت زمان گیری انجام داده اگه پدال مطلبش رو بزاره.
          البته با آئودی Q3 RS و آلفارومئو استلویو QV و جگوار SVR و لامبورگینی اوروس هم زمان گیری انجام دادن توسط یک راننده.فقط نمیدونم چرا فعلا کلیپ زمان گیری لامبورگینی اوروس رو تنها منتشر نکردن.

        2. ferrari_lvr

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          بازم خیلی ممنون از اطلاعاتتون.

      2. MAHDI

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        ببیخشید زمان آئودی RS7 اسپرت بک رو در پیست هوکنهایم GP اشتباه نوشتم.یعنی همون زمان زاکسنرینگ رو دوباره نوشتم به اشتباه.
        پیست هوکنهایم GP
        آئودی RS7 اسپرت بک // 1:57.30

  2. پارسا لطیفی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    مرسدس بنز amg gt 73 کی میاد که توفان کنه

  3. OMID

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    تایکان چه قد خفن رفت
    دقت کنید این ماشین نزدیک 2.4 تن وزن داره!
    ولی بازم فوق‌العاده رفت
    یه ویدیو از بررسی تایکان از کریس هریس دیدم که توش می‌گفت تایکان ساکت ترین اتاق داخل خودروهای الکتریکی رو داره
    صدای تایر به گوش نمی‌رسه و صدای باد هم نمیاد
    بلند ترین صدای ویدیو صدای بارون بود !
    M8 داخل ویدیو چه صدای بم قشنگی داشت با این که توربو هست

  4. MAHDI

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تو پیست زاکسنرینگ مرسدس AMG GT63S و جگوار پروجکت8 دوبار زمان گیری کردن. اما توسط راننده های متفاوت.
    M8 گرن کوپه و پورشه تایکان توربواس از یکی از زمان گیری های اونا سریع ترن و از یکی که راننده متفاوت داشتن کندترن.

    ب ام و M8 کامپتیشن کوپه زمان// 1:31.77
    جگوار پروجکت 8 ثبت زمان // 1:32.15 (زمان گیری دوم)
    مرسدس AMG GT63 S زمان//1:32.32 (زمان گیری دوم)
    پورشه تایکان توربو اس زمان // 1:32.76
    ب ام و M8 گرن کوپه زمان // 1:32.96
    جگوار پروجکت 8 ثبت زمان // 1:33.16(زمان گیری اول)
    مرسدس AMG GT63S زمان // 1:33.20( زمان گیری اول)
    ب ام و M5 کامپتیشن زمان// 1:33.40( زمان گیری دوم)
    ب ام و M5 کامپتیشن زمان// 1:33.96(زمان گیری اول)
    ب ام و M5 معمولی زمان // 1:34.36
    مرسدس AMG E63S زمان// 1:35.90
    پورشه پانامرا توربو اس زمان// 1:36.12
    آئودی RS7 اسپرت بک زمان // 1:36.51
    کادیلاک CTS V ثبت زمان // 1:37.12

    ((این زمان گیری های این مدت این مجله بین خودروهای این کلاس هستش بعضی هاشون رو در زمان های مختلف دوبار به پیست بردن و زمان گیری انجام دادن))

    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      بین ماشین های چهار در AMG-Gt63 حرف اول و میزنه 🔥

      1. سینا BMW

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        فقط M5 C
        قیمت GT63 خیلی خیلی بالاتره برای همین شکست میخوره

        1. MAHDI

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          سینا جان همون مجله CAR MAGAZINE که چندروز پیش پدال رقابتی ازش گذاشت بین:: آلپینا B5 و پورشه پانامرا توربو و مرسدس AMG GT63S حالا رقابت جدیدی انجام داده.
          رقابت بین ب ام و M5 کامپتیشن و آئودی RS6 و مرسدس AMG GT63S که نتیجه اش رو نمیگم تا شاید پدال مطلبش رو بزاره.شما هم از پدال بخوایید که مطلب این رقابت روبزاره.چون رقابت اول تو پدال اومده، رقابت دوم هم بیاد.

      2. MAHDI

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نخیر. اگه نظر مجلات رو قبول دارید همیشه M5 رو پادشاه سدان های پرفومنس معرفی میکنن.فعلا چندمجله نتیجه هاشون M5 رو پیروز رقابت معرفی کردن.ببینیم در آینده نظر مجلات دیگه چطوره. چون ممکنه اونا نظر دیگه ای داشته باشن.
        تا الانم تمام رقابت هایی که M5 در مقابل GT63S داشتن از مجلات معتبر M5 رو پیروز معرفی کردن. اسم مجلات رو دیگه نمیگم چون میدونم مطالعه کردی اون رقابت هارو.
        اما در پیست GT63S سریع تره چون اسپویلر فعال داره.و الا E63S که ساختاری شبیه به M5 داره در پیست حرفی در مقابل M5 نداره. حتی E63S در مقابل M5 معمولی!!!!

  5. ارش

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چه ماشینهایی جدا از اینکه طرفدار کدام ماشین هستیم با چه سرعتی پیچها رو رد میکردن از سخترین پیچ رو با ۷۰ کیلومتر میگذشتن قابل توجه دوستان پراید ۹۰ میلیونی سرعت بالای ۸۰ کیلومتر خنده داره مجموعه ای از حوادث ممکنه برات رخ بده.

  6. Aran Milan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    نمیدونم به این مجلات و مقایسه ها اعتماد کنیم یا نه?

    1. Mohammadreza

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      بله دوست عزیز باید اعتماد کنی ولی باید حواست به چند نکته باشه.
      اول اینکه باید نظر چنتا مجله رو ببینی و بعد نتیجه گیری کنی نه اینکه نظر یک یا دومجله رو فقط مد نظر قرار بدی.

      دوم باید حواست باشه مجلات مقداری با دنیای واقعی تفاوت دارن.
      یعنی اینکه تو دنیای واقعی تفاوت 2 دهم ثانیه ای در پیمایش یک دور کامل پیست اونهم توسط یک سدان برای راننده های حرفه ای هم اهمیت نداره.
      مجلات برای اعتبار و یه اقتضای شرایط و حرفشون باید همین 2 دهم هارو هم محاسبه و منتشر کنن.

      ماهم از اونجایی که دستمون از این خودروها کوتاه و فقط همین عدد و رقم هاشونو میبینم همین 2 دهم ها برامون مهمه و تو سرو کله هم میکوبونیمشون.

      ولی در دنیای واقعی وقتی چند خودرو از لحاظ عملکرد فنی خیلی بهم نزدیک باشن اولویت شرایط بازار و لیزینگ و خدمات پس از فروش و حتی نظر شخصی و قلبی شخص خواهد بود.

      شخصا نتیجه اختلاف کمتر از 2 ثانیه کامل در یک پیست و توسط یک راننده حرفه ای رو مساوی میدونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا