بامو نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ کراساوور X1 را برای مدل ۲۰۲۰ معرفی کرده است. تغییرات ظاهری X1 طی این فیسلیفت نسبتاً جزئی هستند اما بااینحال نسخهٔ جدید با سپر جلوی جدید که در آن ورودیهای هوای بزرگتر و همینطور مه شکنهای بازطراحی شدهای دیده میشود از نمونهٔ پیش از فیسلیفت متمایز شده است. جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگتر که با چراغهای جدیدی احاطه شده است نیز از دیگر تغییرات ظاهری X1 مدل ۲۰۲۰ در قسمت جلو هستند.
تغییرات بیرونی X1 در قسمت عقب نیز با چراغهای جدید، سپر بازطراحی شده و قسمتهای همرنگ بدنهٔ بیشتر ادامه پیدا کرده است. در این قسمت همچنین سر اگزوز بزرگتری هم به چشم میخورد. در زیر دستگیرۀ در راننده نیز پروژکتوری کار شده که نوشتهٔ X1 را بهصورت گرافیکی روی زمین میاندازد. طراحی جدید رینگها و لیست تجدیدنظر شدهٔ رنگهای بدنه که حالا شامل بژ متالیک، آبی متالیک و قهوهای متالیک میشود تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی فیسلیفت X1 هستند.
تغییرات داخلی X1 مدل ۲۰۲۰ اما بسیار اندک بوده و صرفاً شامل انتخابگر دندهٔ جدید و صفحهنمایش ۸.۸ یا ۱۰.۲ اینچی جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی میشود. تجدیدنظر در تودوزی خودرو و دوخت جدید در کفپوشها هم از دیگر تغییرات جزئی در کابین این کراساوور آلمانی هستند.
X1 جدید همچنان با طیفی از پیشرانههای سه و چهار سیلندر به بازار اروپا عرضه خواهد شد اما خبر مهمتر ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی بنام xDrive25e است. این مدل به یک پیشرانهٔ توئینپاور توربوی بنزینی با ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به چرخهای جلو انتقال میدهد درحالیکه یک موتور الکتریکی با ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور هم نیروبخش چرخهای عقب است. برای تأمین انرژی این موتور یک پکیج باطری ۹.۷ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که با شارژ کامل امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
در کنار نسخهٔ پلاگینهیبریدی، اروپاییها امکان انتخاب از بین دو موتور دیزلی و یک نمونهٔ بنزینی را هم خواهند داشت. پیشرانهٔ دیزلی اول که در مدل sDrive16d ارائه میشود، از نوع ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است. موتور دیزلی قویتر اما یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که با ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور در سینهٔ مدل xDrive25d قرار میگیرد.
تنها موتور بنزینی X1 یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که در مدل xDrive25i ارائه میشود و ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در ایالاتمتحده فقط همین نمونهٔ بنزینی عرضه میشود. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ xDrive سفارشی به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. در صورت سفارش این سیستم، X1 xDrive25i میتواند ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بامو X1 فیسلیفت مدل ۲۰۲۰ از تابستان در بازار اروپا عرضه خواهد شد.
حسین
۹ خرداد ۱۳۹۸گزینه ی خیلی خوبیه .
مخصوصا برای اونایی که استفاده بیشترشون داخل شهر هست ولی امکانات لوکس و نرمی هم میخان
همراه با قابلیت خارج از جاده و مصرف بهینه
من به شخصه این سبک ماشین هارو قبول دارم. چون تو بلند مدت همیشه نمیتونی از ی suv فول سایز یا ماسل کار استفاده کنی
F22RAPTOR
۹ خرداد ۱۳۹۸تو این سگمنت بهترین و شیک ترین ماشین همینx1هست در کنارq3
Gla هم که بیشتر هاچ بکه
این روزا یه ماشین بسیار شیک و وسوسه کننده به این لیست اضافه شده که زیبایی و شیک بودن خاصی داره ،اون هم لینکن کورسیر،
انتخاب من تو این سگمنتx1و کورسیر
sina
۹ خرداد ۱۳۹۸مطمینی کورسیر تو این کلاسه؟
Amir Machine
۹ خرداد ۱۳۹۸کُرسیر کراساوور کامپکته و رقیب X3 محسوب میشه
F22RAPTOR
۹ خرداد ۱۳۹۸ناتیلوس رقیب ایکس۳ محسوب میشه
af.1024
۹ خرداد ۱۳۹۸حیف CDX که فقط تو چین عرضه میشه…
Amir Machine
۹ خرداد ۱۳۹۸طبق کلاسبندی که تو ویکیپدیا و سایتهای دیگه اعلام شده
لینکلن کُرسیر و همینطور بامو X3 کراساوورهای کامپکت هستن درحالیکه X1 کراساوور سابکامپکته و همکلاس کُرسیر نیست
از لحاظ طول هم که بخوایم حساب کنیم، X1 با 4.44 متر طول حدود 15 سانتیمتر از کُرسیر با طول 4.59 متر کوتاهتره که اختلاف خیلی زیادیه
از طرف دیگه، ناتیلوس و اویاتور هردو کراساوورهای میان سایز هستن و رقیب بامو X5 محسوب میشن
ناتیلوس روی پلتفرم فورد اج ساخته شده که اونم یه کراساوور میان سایزه
amir
۹ خرداد ۱۳۹۸اولین بار کی به ب ام و گفت هر چی ورودی هوا بزرگتر بشه ماشین قشنگتر میشه؟!!
sina
۹ خرداد ۱۳۹۸باحاله که امیرجان
من خعلی خوشم میاد :)
MAHDI
۹ خرداد ۱۳۹۸X1بهترین خودروی این کلاسه.جالب اینه در لیست خودروهای با کمترین افت قیمت BMW X1جایگاه دوم رو بدست آورد که بی نظیره اونم برای یه برند لوکس.که پدال هم مطلبش رو گذاشت
net
۹ خرداد ۱۳۹۸سپر جلو باز شده بد هست.چرا جدیدا همه تولیدکنندگان ماشین سپر جلو رو با جلوپنجره یا با هم ادغام میکنند یا سپر جلو با توری مشکی باز میکنند و سپر جلو گود میشه و خیلی زشته مثل همین سپر جلو بی ام و x1 ببینید زیر چراغ جلو و زیر جلوپنجره چقدر سپر جلو زشت شده
رینگش که پره های شبیه گلبرگ هست بد هست و ال سی دی ذوذنقه ای روی داشبورد اگر بجای ذوذنقه ای شکل مستطیل بود و حاشیه نداشت قشنگتر میشد و سمت راست دنده که دیوار کشیده زشته و جدیدا تولیدکنندگان ماشین هم مثل بنز و پورشه و بی ام و دارند اطراف دنده دیوار میکشند که خیلی زشته برای چی اطراف اینکار میکنند؟
Mad.z.Max
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ینی به بدترین شکل ممکن نقد میکنی، جان من بیا و دیگه نقد نکن ??
زشت!!!! زشششششت آخههه!!!