مصاف هیبریدیها! مقایسه بامو X5، پورشه کاین و ولوو XC90
۱۹ مرداد ۱۳۹۵
۲۶ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
سهگانهای از هیبریدیها که دوران مصرف زیاد سوخت توسط شاسی بلندها را پشت سر گذاشتهاند. شاسی بلندها دیگر با حرص و ولع سوخت را مصرف نمیکنند. این مورد دیگر به خاطرات پیوسته، اما این سه خودروی ممتاز بیش از هر زمان دیگری در اوج هستند.
هر سه پلاگین هیبرید هستند که باتریهای استفاده شده در خودروها به تنهایی محدودهی حرکتی حدود ۳۰ کیلومتری دارند. پورشه کاین S E-Hybrid از سال ۲۰۱۵ در بازار حضور دارد درحالیکه بامو X5 ایکس درایو 40e و ولوو XC90 T8 جدید هستند.
نمای ظاهری ولوو شبیه کسی است که میخواهد دعوا کند. ولوو در خط مستقیم سریع بوده و هفت صندلی دارد. البته باید گفت که پورشه و بامو نیز ویژگیهای خاص خود را دارند.
البته این دربارهی برخی جزئیات پایهای همچون تنظیمات ناحیهی کمر نیست، تنظیماتی که در هر دو خودروی ژرمن بهصورت آپشن اضافی مطرحاند و این مورد در پورشه ۱۵۰۰ دلار خرج برمیدارد. ماهیت اسپورتی پورشه به معنی موقعیت پایین صندلیها است و بنابراین دید بیرونی نیز ضعیفتر بوده اما بدترین نیست زیرا شما با دکمههای گوناگونی احاطه شدهاید.
ولوو و بامو به منظور رهایی از درهمریختگی کابین از کنترلرهای شبیه منو استفاده میکنند. کابین بامو بهطور قابلتوجهی واضحتر است. ولوو در بحث مربوط به فضای بار امتیاز بالایی دریافت میکند و البته ردیف سوم صندلیها تمام تفاوتها در بحث کاربردی بودن را نشان میدهد.
تنها راهی که برای تصمیمگیری دربارهی بهترین صندلی وجود دارد آن است که همگی را امتحان کنید. هر یک متفاوت است. هیچیک بد نیست. با نشستن روی صندلی و روشن کردن خودرو، پیشرانهی توئین T8 ولوو در مدت ۵.۴ ثانیه این خودرو را به تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند که ۰.۳ ثانیه سریعتر از کاین است. بامو X5 یک ثانیه کندتر بوده و در رتبهی سوم از این حیث قرار میگیرد.
هرچند باید گفت که بامو پیشرانهی بنزینی، الکتریکی و گیربکس خودکار این خودرو را با موفقیت بیشتری ادغام کرده و به شما اجازه میدهد تا با نرمی بیشتری شتاب گیری کنید.
کاین یکی از انتخابهای مناسب برای رقم زدن هیجان است که توازنی عالی از چسبندگی، احساس سیستم فرمان و کنترل بدنه را نشان میدهد. سیستم تعلیق بادی ۱۹۰۰ دلاری کاین در اینجا کمک زیادی میکند. همین آپشن در XC90 شصت درصد گرانتر است و کنترل بدنهی آن نیز به خوبی کاین نیست.
X5 در زمینه هندلینگ در رتبهی دوم قرار میگیرد. سواری این خودرو بهترین است هرچند هیچیک از این سه خودرو انتظارات شما در رابطه با عبور از برخی مکانها را برآورده نمیکنند.
همچنین معاملهای ارزان در رابطه با هزینههای سواری وجود دارد، البته حداقل تا زمانی که باتریها خالی نشده باشند. البته زمانی که تنها پیشرانهی بنزینی در مدار باشد، دوران مصرف سوخت زیاد باز خواهند گشت!
این خودروها ارزانقیمت هم نیستند. رانندههای شرکتهای مختلف XC90 را دوست خواهند داشت زیرا از نظر مالیاتهای مربوطه هزینهی کمتری دارد اما رئیسان این شرکتها نسخههای دیزلی را ترجیح میدهند. نسخههای دیزلی ارزانتر هستند و نگرانی از بابت خالی شدن باتریها نیز وجود ندارد.
اگر قلب شما برای داشتن یک شاسیبلند هیبریدی ممتاز و لوکس میتپد، XC90 با تجهیزات، سرعت و راحتی خود برنده میشود. همهچیز دربارهی سه ردیف صندلی نیست اما خب این مورد نیز مزیت بزرگی برای ولوو به حساب میآید.
X5 در پسِ ولوو قرار میگیرد اما فاصله خیلی زیاد نیست. در حقیقت اگر سیستم چندرسانهای بهتر بامو برای جذب شما کافی است، پس غیرعقلانی عمل نخواهید کرد.
ما در حال کشمکش برای تعیین جایگاه کاین بودیم. این خودرو جذاب و هیجانانگیز است اما خریداران شاسی بلندها راحتی، تجهیزات و فضای داخلی جادار را میخواهند و کاین متأسفانه در همهی این موارد شکست میخورد به علاوه اینکه در این مقایسه گرانترین خودرو نیز هست.
بنابراین XC90 نظرها را بیش از همه جلب میکند؛ اما عموماً، هر سه خودروی حاضر در مقایسه قابلتقدیر هستند اما ما نسخههای دیزلی را به پلاگین هیبریدها ترجیح میدهیم.
اتفاقا برعکس شاسی بلند های پورشه ( کاین و ماکان ) پر فروش ترین محصولات پورشه هستند بخصوص در سال های اخیر ماکان فوق العاده عمل کرده کاین در حال حاضر سریعترین شاسی بلند جهان در پیست هستش و سریعترین شاسی بلند جهان در شتاب 0 تا 96 تا قبل معرفی بنتایگا کاین در نظر حداکثر سرعت سریعترین شاسی بلند جهان بود . . کاین ماکان از زمان معرفی تا بحال بار ها بعنوان بهترین شاسی بلند های جهان توسط معتبر ترین نشریات وسایت ها انتخاب شدند ( اگه خواستی بگو لینکاشو بزارم ) در این مورد که کاین یکی از بهترین شاسی بلند های لوکس دنیاست شک نکن
چند سال پشت سر هم پورشه کاین سلطان SUV های fifth gear میشه. مهران 911 خیلی با کامنت هات حال میکنم. فقط و فقط و فقط پورشه… ولوو شاید حریف BMW بشه ولی قد و قواره ی پورشه نیست دیگه.
واقعاْ به نیاز شما بستگی داره ولی راستش اگه رانندگی خیلی اسپرت بخواید بهتره یه خودروی صرفاْ اسپرت بگیرید. کاین هر چقدر تو این زمینه خوب باشه قابل مقایسه با کیمن و ب ام و ام ۲ که خیلی هم ارزونتر هستن نیست. اگه همه چیز رو با هم بخواید هم باز ایکس ۵ بهتر از کاین هست مگه این که هدف اصلیتون برند و خاص بودن باشه. با اینکه نسل کنونی ایکس ۵ ظاهر تکراری و قدیمی به خودش گرفته (حدود ۴ سال از طراحیش میگذره) اما طراحی به مراتب بروزتر و بهتری نسبت به کاین داره و مثل ولوو کل زیبایی خارجیش تو نمای جلویی خلاصه نمیشه.
جهانگیرجان و شاید بهتر بود می پرسیدی : ساکن کدوم آبادی ؟!!!
پ ن : ” از جمله ی فوق ، هدف فقط ابراز ارادت به احمِد است و خدایی نکرده قصد بی احترامی به کسی نیست ”
ضمنا آدم بعضی وقتا بی دلیل یه کسایی را تو ذهن اش بزرگ میکنه ، درست مثل تصوری که شما نسبت به احمِد داری ! شاید سن احمِد عزیز اون قدری نیس که از خودش ماشین داشته باشه اصن !!!
زیبایی ماشین ربطی به سن و سال و ثروت بیننده و قیمت ماشین نداره. واضحه که پورشه طراحیش قدیمیه مخصوصاْ نمای پشتیش. ظاهر ولوو خیلی لوکس تر و ظاهر ب ام و خیلی عضلانی تر و اسپرت تر هستن
دوستان همه بی ام و و پورشه رو دوست دارن اما نباید و نمیشه نادیده گرفت این ولوو رو با سلیقه من هیچ نقصی نداره ضمن اینکه تو ایران لا اقل قیمتش 100-200 ملیون کمتره به نظر گزینه بهتریه , البته خیلی خوب میشد تو گزینه هممون میبود اما خوب دیگه از این خبرا نیست
Ace
۱۹ مرداد ۱۳۹۵پورشه همیشه بهترینه.
سعید 110
۱۹ مرداد ۱۳۹۵با اینکه پورش واقعا دوست داشتنیه ولی توی کراس اوور ها بحث کاملا متفاوته…
mehran911
۱۹ مرداد ۱۳۹۵اتفاقا برعکس
شاسی بلند های پورشه ( کاین و ماکان ) پر فروش ترین محصولات پورشه هستند
بخصوص در سال های اخیر ماکان فوق العاده عمل کرده
کاین در حال حاضر سریعترین شاسی بلند جهان در پیست هستش
و سریعترین شاسی بلند جهان در شتاب 0 تا 96
تا قبل معرفی بنتایگا کاین در نظر حداکثر سرعت سریعترین شاسی بلند جهان بود
.
.
کاین ماکان از زمان معرفی تا بحال بار ها بعنوان بهترین شاسی بلند های جهان توسط معتبر ترین نشریات وسایت ها انتخاب شدند ( اگه خواستی بگو لینکاشو بزارم )
در این مورد که کاین یکی از بهترین شاسی بلند های لوکس دنیاست شک نکن
Ace
۱۹ مرداد ۱۳۹۵چند سال پشت سر هم پورشه کاین سلطان SUV های fifth gear میشه.
مهران 911 خیلی با کامنت هات حال میکنم.
فقط
و
فقط
و
فقط
پورشه…
ولوو شاید حریف BMW بشه ولی قد و قواره ی پورشه نیست دیگه.
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵لطف داری دوست عزیز
رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۵فعلا که ولوو بهترینه
Sina
۱۹ مرداد ۱۳۹۵فقط ولوو
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵هرسه واقعا قابل تقدیر
Bmw
۲۰ مرداد ۱۳۹۵bmw از همه شاختر هم از لحاظ قیافه هم از لحاظ پیشرانه و…. اونایی اون بالا گفتن پورشه همشون متعصبین پورشه فقط قیافه تکراریش زشتو یکنواختش خوبه
فرامرز
۱۹ مرداد ۱۳۹۵واقعاْ به نیاز شما بستگی داره ولی راستش اگه رانندگی خیلی اسپرت بخواید بهتره یه خودروی صرفاْ اسپرت بگیرید. کاین هر چقدر تو این زمینه خوب باشه قابل مقایسه با کیمن و ب ام و ام ۲ که خیلی هم ارزونتر هستن نیست. اگه همه چیز رو با هم بخواید هم باز ایکس ۵ بهتر از کاین هست مگه این که هدف اصلیتون برند و خاص بودن باشه. با اینکه نسل کنونی ایکس ۵ ظاهر تکراری و قدیمی به خودش گرفته (حدود ۴ سال از طراحیش میگذره) اما طراحی به مراتب بروزتر و بهتری نسبت به کاین داره و مثل ولوو کل زیبایی خارجیش تو نمای جلویی خلاصه نمیشه.
MiLaD
۱۹ مرداد ۱۳۹۵پورش ?
Archi KHAN
۱۹ مرداد ۱۳۹۵سبک مقایسه و قرار دادن ردیفی 3 عکس در کنار هم خیلی خوب بود.
ممنون شاهین جان
احمد باقری
۱۹ مرداد ۱۳۹۵از نظر طراحی که باز هم پورشه در مقابل این دو رقیب، هیچ حرفی برای گفتن نداره و بیشتر نمای کارتونی داره تا اینکه ابهت داشته باشه.
جهانگیر فریدون
۱۹ مرداد ۱۳۹۵خیلی دوست دارم بدونم ماشین خودتون چیه حاج احمد آقا وساکن کدوم منطقه ای :v
Archi KHAN
۲۰ مرداد ۱۳۹۵جهانگیرجان
و شاید بهتر بود می پرسیدی : ساکن کدوم آبادی ؟!!!
پ ن :
” از جمله ی فوق ، هدف فقط ابراز ارادت به احمِد است و خدایی نکرده قصد بی احترامی به کسی نیست ”
ضمنا آدم بعضی وقتا بی دلیل یه کسایی را تو ذهن اش بزرگ میکنه ،
درست مثل تصوری که شما نسبت به احمِد داری !
شاید سن احمِد عزیز اون قدری نیس که از خودش ماشین داشته باشه اصن !!!
Ace
۲۰ مرداد ۱۳۹۵@archikhan
جمله ی آخرت خیلی خفن بود.
حسن
۲۰ مرداد ۱۳۹۵شعورت کاملا هویداست ارچی جون نترکی
فرامرز
۲۰ مرداد ۱۳۹۵زیبایی ماشین ربطی به سن و سال و ثروت بیننده و قیمت ماشین نداره. واضحه که پورشه طراحیش قدیمیه مخصوصاْ نمای پشتیش. ظاهر ولوو خیلی لوکس تر و ظاهر ب ام و خیلی عضلانی تر و اسپرت تر هستن
ALIREZA034
۱۹ مرداد ۱۳۹۵۱.بی ام و۲.ولوو۳.پورش.سلیقه ی خودم بود ولی واقعا بی ام و از لحاظ فنی از همه بهتره ولی به طور کلی رده بندی مقاله تا حدودی منطقیه
شایان
۱۹ مرداد ۱۳۹۵پورشه بهترین خودروساز دنیاست به نظرم اینجا هم بهتر از بقیست
Hamid...Audi
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اول Audi Q7 E-Tron :D
بعدش Volvo XC90
به نظرم تو این سطح عملکرد ها خیلی به هم نزدیک میشه و انتخاب صرفا بر اساس سلیقه اس.همه شون عالین.
رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۵منم عاشق این دوتام ولی اول ولوو بعد q7
حميد
۲۰ مرداد ۱۳۹۵من پورشه رو انتخاب میکنم چون اسپورت تَر هست و کلا اصلا با ولو حال نمیکنم
ارمان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵دوستان همه بی ام و و پورشه رو دوست دارن اما نباید و نمیشه نادیده گرفت این ولوو رو با سلیقه من هیچ نقصی نداره ضمن اینکه تو ایران لا اقل قیمتش 100-200 ملیون کمتره به نظر گزینه بهتریه , البته خیلی خوب میشد تو گزینه هممون میبود اما خوب دیگه از این خبرا نیست