بی ام وپورشهلندروور-رنجروور

ب‌ام‌و X6 در برابر رنجروور اسپرت و پورشه کاین

آیا نسل دوم BMW X6 می‌تواند در برابر رقبای قدرتمندی چون پورشه و رنجروور قد علم کند و برتری خود را ثابت کند؟

BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
یک چیز خاص در BMW X6 وجود دارد، آن هم سقف شیب‌دار آن است که کمتر خودروی SUV به این حالت است. لقب اسپرت کوپه برای این SUV موجب شده است تا با ترکیب یک خودروی آف‌رود و یک خودروی اسپرت کوپه، ظاهری تهاجمی و جنجالی به این خودرو ببخشد. ظاهراً این استایل بدنه برای BMW پرسود و پرفروش بوده که نه‌تنها تولید X6 را متوقف نکرده، بلکه نسل دوم این خودرو را در سال جاری تولید و همچنین مدل X4 را هم با همین استایل، به محصولاتش اضافه کرده است.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
BMW X6
BMW X6
BMW همانند قبل، X6 نسل دوم را بر اساس X5 و با همان پلت فرم، و با هدف ارائه تجربه رانندگی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده با یک SUV جذاب و منحصربه‌فرد تولید کرده است. اما آیا عملکرد X6 جدید قابل قبول و در حد یک SUV اسپرت به نظر می‌رسد؟
BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
برای پیدا کردن جواب این سؤال، ما دو رقیب معتبر و سرسخت را با X6 روبه‌رو ساختیم تا عادلانه در مورد این خودرو تصمیم‌گیری کنیم و نتیجه را مشخص سازیم؛ بله رنجروور اسپرت و پورشه کاین، خودروهایی که از نظر اسپرت بودن، مجلل بودن و حرفه‌ای بودن، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
البته در نظر داشته باشید که هدف ما در این مقایسه، سریع بودن و تندوتیز بودن نیست، به همین دلیل، ما از نسخه‌های High-Spec این سه خودرو استفاده نکرده‌ایم، یعنی هر سه خودرو از نسخه‌های دیزل ۳.۰ لیتری هستند و از نظر چابکی در حد متوسطی قرار دارند. اما هر سه خودرو از نظر عملکرد، عملی بودن، لوکس بودن و همه جنبه‌های دیگر، در سطح بالا قرار دارند که تمام این جوانب یکسان، باعث می‌شود موقعیت واقعی و دقیق X6 جدید در این بین مشخص شود.
BMW X6
BMW X6
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Range Rover Sport
Range Rover Sport

شاخ به شاخ

استایل و طراحی عقب

نمای عقب هر سه خودرو بسیار لوکس و با ابهت است، البته ظاهر X6 اسپرت کوپه خارج از عرف یک خودروی SUV است، ولی طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. همین امر باعث شد مرسدس بنز هم مدل جدید GLE کوپه را در تابستان سال جاری به مبارزه با X6 دعوت می‌کند و همچنین آئودی که در برنامهٔ تولیدات خود در آینده‌ای نزدیک از SUV کوپه خود پرده‌برداری می‌کند. بدنهٔ رنجروور در این آزمون با زوایایی شکسته به نظر می‌رسد، کاین و X6 هم با خطوطی خمیده و قوس‌دار انتهای خودرو را تمام کرده‌اند.

BMW X6
BMW X6
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Range Rover Sport
Range Rover Sport
کیت آپشن استاندارد

X6 M ما به‌خوبی با لیست بلند بالایی از آپشن های استاندارد مجهز شده است، سیستم ناوبری، صندلی‌های چرمی مجهز به گرم‌کن، چراغ‌های LED، رنگ متالیک و یک سیستم چندرسانه‌ای با یک دوربین مخصوص پارک در بالای بدنه مجهز شده است. رنجروور اسپرت هم مشابه همین لیست را در کیت استاندارد خود دارد. اما برای دریافت همین آپشن ها در پورشه کاین، شما مجبور به پرداخت ۷ هزار پوند اضافه‌تر خواهید بود، البته این در حالی است که قیمت کاین، در مقابل قیمت پایهٔ دو خودروی دیگر معقولانه‌تر است.

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Range Rover Sport
Range Rover Sport
BMW X6
BMW X6
هزینه‌های مالیاتی

لیست قیمت هر سه خودرو تقریباً بالاست ولی تولید گازهای CO2 تقریباً قابل قبول است. در این لیست رنجروور به‌عنوان گران‌ترین خودرو در لیست، با نرخ مالیات بالاتری هم روبرو است، که این میزان، مالیاتی حدود ۲۰۰۰ پوند در سال بیشتر از X6 است. پورشه کاین هم در یک گروه مالیاتی بالاتر از BMW نشسته است اما قیمت پایهٔ پایین‌تر آن باعث شده است که هزینه‌ای مشابه با X6 داشته باشد.

BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
حکم

جایگاه نخست: پورشه کاین

حاشیه‌های کاین از این پیروزی بسیار باریک است چرا که در اینجا رقیب قدرتمند و تمام عیاری چون رنج‌روور اسپرت وجود دارد که اگر هزینه‌های اولیه و مالیات کمتری را داشت، کسب مقام اول برای آن کار ساده‌ای بود. و اما پورشه کاین؛ می‌توان گفت که همه چیز را به نحو احسن رعایت کرده است، قابلیت اطمینان، خدمات پس از فروش، اسپرت بودن، مجلل بودن و ارزان‌تر بودن را در یک بستهٔ در اختیار شما قرار می‌دهد. پورشه کاین را می‌توان بهترین SUV برای خانواده و همچنین بهترین SUV ارزان‌تر نسبت به رقبا دانست که علاوه بر این‌ها، ارزش باقی مانده آن پس از سه سال ۵۹ درصد خواهد بود که خودروهای دیگر این ارزش را ندارند.

جایگاه دوم: رنجروور اسپرت

هر چند که می‌توان گفت کمتر خودروی بریتانیایی ارزان قیمت است، اما از سوی دیگر می‌توان گفت که رنجروور اسپرت واقعاً ارزش این قیمت مازاد را دارد، و به‌جز مسئلهٔ قیمت به‌راحتی می‌تواند در سطح کاین قرار گیرد. رنجروور اسپرت قدرت و گشتاور بسیار قابل‌توجهی نسبت به کاین و X6 تولید می‌کند و از آپشن های راحتی بسیار زیادی هم بهره می‌برد. و تنها دلیل دوم شدن آن، قیمت و هزینه‌های جاری این خودرو بوده است. رنجروور از X6 بسیار کاربردی‌تر و عملی‌تر است. با این حال، این خودرو در بین دو رقیب دیگر، علیرغم قدرت و گشتاور بیشتر و یک موتور قوی‌تر، کندتر است. همچنین با وجود ویژگی‌های کیت استاندارد ۱۱,۰۰۰ پوند از پورشه، گران‌تر است.

جایگاه سوم: BMW X6

بیشتر عدم عملی بودن BMW X6 در کنار این دو SUV باعث شد رتبهٔ آن را از اول یا دوم، به آخر کاهش دهد. X6 جدید با وفور نعمت و تجهیزات پیشرفته، همراه با کیت استاندارد ارائه شده است که همچنین ادعای سریع‌تر بودن و انتشار گاز CO2 کمتر را دارد. با وجود کوتاه بودن سقف خودرو، می‌توان گفت X6 جدید یک SUV راحت است، لوکس و زیباست، سریع و چابک است، اگر چه کاهش ارزش ۲۹,۰۰۰ پوندی آن در سه سال، کمی برای صاحبان سخت و آزاردهنده باشد.

مشخصات کلیدی:
مشخصات BMW X6 xDrive30d M Sport Range Rover Sport 3.0 SDV6 HSE Porsche Cayenne Diesel
قیمت پایه / قیمت مدل تست £۵۵,۸۵۰/£۶۵,۴۴۵ £۶۱,۲۵۰/£۷۱,۴۷۸ £۵۰,۲۴۷/£۶۲,۹۲۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۶.۰۰۰) £۳۳,۸۱۰/۵۵.۲% £۳۳,۸۱۰/۵۵.۲% £۲۹,۵۹۵/۵۸.۹%
مالیات سالانه / نرخ بالاتر £۳,۲۲۶/£۶,۴۵۱ £۴,۰۱۶/£۸,۰۳۲ £۲,۹۹۴/£۵,۹۸۸
طول / فاصلهٔ دو محور ۴,۹۰۹/۲,933mm ۴,۹۳۳/۲,912mm ۴,۸۵۵/۲,895mm
ارتفاع / عرض ۱,۷۰۲/۱,989mm ۱,۷۸۰/۲,073mm ۱,۷۰۵/۱,939mm
موتور / حجم ۶ سیلندر خطی / ۲۹۹۳ سی‌سی ۶ سیلندر خورجینی / ۲۹۹۳ سی‌سی ۶ سیلندر خورجینی / ۲۹۶۷ سی‌سی
بیشینهٔ قدرت ۲۵۵ اسب‌بخار ۳۰۲ اسب‌بخار ۲۵۸ اسب‌بخار
بیشینهٔ گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر ۷۰۰ نیوتن‌متر ۵۸۰ نیوتن‌متر
گیربکس و دیفرانسیل ۸ سرعته اتوماتیک / 4WD ۸ سرعته اتوماتیک / 4WD ۸ سرعته اتوماتیک / 4WD
حجم باک ۸۵ لیتر ۸۰ لیتر ۸۵ لیتر
حجم صندوق عقب ۵۵۰ لیتر ۴۸۹ لیتر ۶۷۰ لیتر
وزن خودرو / حمل بار ۲,۰۶۵/۷۱۵/۳,500kg ۲,۱۱۵/۹۸۵/۳,500kg ۲,۱۱۰/۷۶۰/۳,500kg
دایره دور زدن خودرو ۱۲.۸ متر ۱۲.۳ متر ۱۱.۹ متر
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود) / ۲ سال
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده ۱۰ / ۲۲ ۲۰ / ۲۸ ۶ / ۳
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره
۰ تا ۶۰ مایل / ۳۰ تا ۷۰ مایل ۶.۳ – ۶.۴ ثانیه ۷.۵ – ۶.۹ ثانیه ۷.۳ – ۵.۰ ثانیه
حداکثر سرعت (کیلومتر) ۲۳۰ ۲۱۰ ۲۲۰
مسافت ترمز از سرعت ۷۰ / ۶۰ / ۳۰ مایل ۴۷.۰/۳۴.۳/۸.۵ متر ۵۳.۶/۳۶.۸/۹.۹ متر ۴۸.۱/۳۲.۰/۸.۷ متر
مصرف سوخت شهری / اتوبان / میانگین ۵.۶۶ /۴.۶۶ /۴.۹۹ لیتر ۶.۵۷ /۵.۳۳ /۵.۸۲ لیتر ۶.۳۲ /۴.۹۹ /۵.۴۹ لیتر
co2 تست / ادعای کمپانی / مالیات ۲۳۱/159g/km/27% ۲۴۷/185g/km/33% ۲۲۸/173g/km/30%
ایربگ / Isofix / سنسور پارک / دوربین ۶ عدد / دارد / دارد / ۳۷۵ پوند ۶ عدد / دارد / دارد / دارد ۶ عدد / دارد / دارد / ۴۴۶ پوند
گیربکس اتوماتیک / ESC / کروز کنترل دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد
تهویه اتوماتیک / چرم / گرم‌کن صندلی دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد دارد / دارد / ۲۹۶ پوند
رنگ متالیک / چراغ LED / ورود بدون کلید دارد / دارد / دارد دارد / ندارد / دارد ۷۲۰ پوند / ۱۸۸۶ پوند / ۷۴۴ پوند
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث دارد / دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد / دارد ۲۳۰۷ پوند / دارد / ۳۲۴ پوند / ۴۴۶ پوند
[polldaddy poll=8867524] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    به جای حکم، رای بنویسید بهتر نیس احیانا!؟ :D بالخص که این ارزیابی ها تا حدود زیادی سلیقه ای و نسبی هستش.
    ضمنا من شیفته کابین پورشه، طراحی بیرونی بی ام و، و ابهت رنجوور شدم. :)

    1. "Amir"

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (728 ديدگاه)

      راستش تو اولین نگاه ایکس 6 به شدت نگاه منو به خودش جذب کرد، انصافا هیچی کم نداره این ماشین ولی قبول دارم تو آفرود نسبت به رنجروور یکم پایین تره

  2. شاهین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    احمدجون خیلی ممنون
    همون اول که دیدم چیو با چی مقایسه کردن فهمیدم کار اتواکسپرس هستش!
    آخه جالبیش اینه که از نظر تقریبا همه ی اجزای فنی BMW سرتره! رنجروور که کلا اوت شده،اسب و گشتاور بیشتری داره ولی تو همه ی موارد بعد BMW وایساده.
    بعدش اصلا معلوم نیست چیو مقایسه کردن این نتیجه رو گرفتن!
    حداقل X5 رو میاوردن.آخه X6 رو با رنجروور و کاین مقایسه کردن :|

    مقایسه هایی که بعضا تو کامنت های پدال گذاشته میشه به مراتب منطقی تر هستن تا اتواکسپرس.
    خیر سرش میخواد متفاوت باشه اکسپرس.

    1. David

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      همین شما بودین که میگفتین فقط اتواکسپرس رو قبول دارین ! حالا چون ب ام و سوم شده قبولش ندارین ؟!

      1. شاهین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        یه کامنت از من پیدا کن که همچین حرفی زده باشم.اگه پیدا کردی من تا ابد کامنت نمیزارم.
        اگه پیدا نکردی خواهشا سکوت اختیار کن و اعصاب منو خراب نکن پلیز.

    2. sajad

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (188 ديدگاه)

      آفا شاهین امروزه توانایی های خودروسازای معروف خیلی به هم نزدیک شده و به سختی میشه برتری یه خودرو نسبت به رقبا رو تشخیص داد ، هیچ وقت هم این جملتو تکرار نکن که رنجروور کلاً اوت شده ، رنجرووری که سابقه بیشتری تو این رده داره ، بهت میخندن.

      اتواکسپرس یادش باشه قبل از مقایسه ، نظر شما رو بپرسه.

      1. شاهین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        آقا سجاد خداوند رحمان و رحیم به من و شما دو چشم بینا داده که میتونیم با اون جدول به اون بزرگی رو ببینیم،حالا اگه شما نمیخوای ببینی بحث دیگه ای هستش.رنجروور با اسب و گشتاور بیشتر در برابر BMW از نظر فنی اوت شده هستش.
        اینکه اتواکسپرس از نظر بخواد یا نخواد یه موضوع شخصی هستش بین من و این مجله.
        خدارو شکر حداقل مطالعه دارم و میدونم چی به چیه نه اینکه بیام مثل بعضیا از روی عکس های ماشین ها،بگم کدوم خوبه و فلان…

        1. sajad

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (188 ديدگاه)

          توی مقاله هم ذکر شده که (هدف ما در این مقایسه، سریع بودن و تندوتیز بودن نیست، به همین دلیل، ما از نسخه‌های High-Spec این سه خودرو استفاده نکرده‌ایم) اما نمیفهمم که شما ارزش فنی یه خودرو را فقط با شتاب و سرعت اون تشخیص میدین ، حالا چون یه خودرو گشتاور بیشتر و شتاب کمتر و وزن بیشتر داره اوت شده :-)
          اونم برای خریدارهای این سه ماشین که ملاکشون سرعت نیست ، شاید من منظورتون رو از نظر فنی متوجه نشدم ، شما برتری های فنی بی ام و رو نسبت به رنجروور بگید که چطوری اوت شده.

        2. شاهین

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          فکر کنم شما فقط عکس هارو نگاه میکنی.
          جدول رو اصلا نگاه کردی؟ میزان آلودگی،مسافت ترمز گیری،مصرف سوخت،حجم صندوق عقب و…
          توی همه ی این ها BMW از رنجروور سرتره.
          احتمالا شما انتظار داری X6 پرواز کنه! من نمیدونم اگه اینا برتر بودن نیست پس چیه؟
          میمونه یه بخش آفرود که اونم خودم گفتم که X6 آفرود چندانی نسبت به این دوتا خودرو نداره.واسه همین میگم این مقایسه درست نیست.
          ضمنا شما تو کامنت خودت،جواب خودتو دادی.خب وقتی یه ماشین،موتور قوی تر و گشتاور بیشتری داره ولی توی همه ی موارد فنی از جمله شتاب ثانویه (که گشتاور بیشتر تو اینجا و هم تو آفرود به درد میخوره) از رقیب ضعیف ترش،ضعیف تر عمل میکنه،دیگه چی باید بگیم که شما خوشتون بیاد؟ :)

        3. ali2240

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (513 ديدگاه)

          شاهین جان در تکنولوژی و دانش کمپانی ب ام و هیچ شکی نیس و خدایی هم طراحی ماشیناش خیلی خوب شده و منم طرفدار سرسخت سری ۵ جدید و x5 و x3 و z4 هستم اما باید قبول کرد x6 اصلا suv نیستو میخواد ادااای suv هارو در بیاره
          بارها تو مقالات و فیلم های داخلی و خارجی شنیدیم که توانایی های آفرود و حرکت در سطوح لغزندش بشدت ضعیفه.
          منم بشدت طراحی x6 رو میپسندم اما دوستدارم یه suv واقعا توانایی خارج جاده ای داشته باشه و با محصولات سواری فرق کنه

      2. جی تی ار

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        آقای سجادخان; شما که برات فهم و تشخیص توانایی های فنی اعم از شتاب و سرعت برتر در حالیکه موتور ها از یک نوعند برات سخته, برو آلایندگی ومصرف رو نگاه کن که هدف اصلی موتور های این سه خودروست.
        نمی دونم این اتواکسپرس کدوم توانایی هارو باهم مقایسه میکنه که این نتایج رو میگیره. اصلا توانایی از سه خودرو رو باهم مقایسه میکنه? یا فقط نظر شخصی بسیار پرت نویسنده اش رو بیان می کنه. آخه پارامتر مقایسه ای اش رو نگاه کن:” استایل و طراحی عقب”!!!!!????? حتما یکی از سه پارامتر اول خریدار این دسته از خودرو ها استایل عقب خودروست. یعنی در چند مقایسه از اتواکسپرس و نتیجه گیری هاش واقعا فهمیدم که هیچ شناختی نسبت به دنیا خودرو وعلم وتکنولوژی های آن نداره و هیچی از دنیای خودرو بارش نیست.
        من نمیدونم تعریف عملی بودن از دیدگاه این سایت چیه? ها? واقعا چیه?????!!!!!
        خوبه از سفت واسپرت بودن تعلیق بی ام و نگفت چون این جمله تیر خلاصی بود بر این مقایسه و کلا مقایسه اش رو نقض می کرد. یعنی واقعا کم عقلی خودشو ثابت میکرد این جمله که به جای X5 از X6 استفاده کرد. وگرنه این یکی از پارامتر های مهم بوده حتما باید ذکر می کرد; البته اگه چیزی بارش بود…

        1. sajad

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (188 ديدگاه)

          حالا چون دیدی هر دوتا ۶ سیلندرن و حجم های مشابه دارن ، موتورها از یک نوعند!!! :-)
          بی ام و آرایش سیلندرهاش خطیه و رنجروور v شکل ، وقت ندارم برات توضیح بدم که چه تفاوتی دارن.
          اما من از آقا شاهین خواستم دلایل برتری فنی بی ام و رو نسبت به رنجروور بگه که شما هم مثل شاهین توانایی فنی رو متاسفانه توی موتور و شتاب میبینین اما شک نکن هدف اصلی این سه خودرو مصرف سوخت و آلایندگی نیست .

        2. جی تی ار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          Oh yes!!! استاد خواهشا یکی دو دقیقه وقت بزارین برا بنده توضیح بدین فرق v شکل و خطی چیه!!!
          یعنی واقعا از حرف من شش سیلندری و حجم مشابه رو برداشت کردی????!!! یعنی در این سطح فکر می کنی????!!!!!
          استاد, اهداف و کاربرد های موتور های دیزلی رو بگو اگه تو سه تای اولش مصرف و آلا یندگی نبود.
          بع ببینم میشه بگی اصولا از نظر شما توانایی فنی یعنی چه? واقعا برام جالبه میخوام بدونم….

    3. فرید

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      آقا شاهین من میگفتم اتو اکسپرس مقایسه هاش دوزار نمی ارزه شما قبول نداشتی…تازه دارین به حرف های من میرسین…من از زمان مقایسه اس کلاس و ال اس به این نتیجه رسیدم…خدارو شکر شما هم رسیدین.

      1. شاهین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        فرید جان،منم قبلا گفته بودم که مقایسه های اینجوری درست نیستن.منم میگم که اکثر مقایسه های این مجله تک بعدی هستش.مثلا در مورد یک خودرو میان فقط جنبه ی مصرف سوخت رو ملاک قرار میدن،تو یه مقایسه ی دیگه میان راحتی رو معیار قرار میدن.اینجور مقایسه ها باعث گمراهی میشه.الان مثلا همینجا،هدف مقایسه من دقیقا نمیدونم چی بوده.در مورد بخش رنجروور بخونین چی نوشته.گفته که موتور رنجروور گشتاور و قدرت بیشتری از X6 داره پس X6 بازنده س! ولی نمیگه که با وجود قدرت و گشتاور بالا تقریبا همه ی فاکتورهاش ضعیف تر از X6 هستش.شاید از نظرافرود مقایسه بوده که در اون مورد بله X6 ضعیف تر هستش که البته طبیعیه چون ذات این ماشین یه چیز دیگه س و گرنه در مورد خیلی فاکتورهای دیگه لاقل X6 از رنجروور سرتر هستش.باز کاین قضیه اش فرف میکنه هر چند اونم با X6 یه جا نمیگنجن.کاش اینجا X5 میبود اون وقت شاید میشد یه نتیجه ی قابل قبولی گرفت.
        فقط نوشته که رنجروور عملی تر و کاربردی تر از X6 هستش در حالیکه هدف X6 یه چیز دیگه س.شاید انگشت شمار افرادی باشن که با X6 برن افرود.واسه افرود میشه X5 رو مقایسه کرد.
        در کل میگم که،این جور مقایسه ها جالب نیست و خواننده رو به نتیجه ی واحد نمی رسونه.
        ارادت

        1. فرید

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          کاملا قبول دارم…اتو اکسپرس تعطیله و واسه خودش مقایسه میکنه و درست نتیجه گیری نمیکنه…بیخیال این مجله همینه…کلا یه مدل هایی رو با هم مقایسه میکنه که اصلا در کلاس هم نیستن.

      2. فرید

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        انتخاب من پورشه کاین…
        از وقتی که رنجروور توی مورد اعتمادترین ها همیشه در آخر لیست ها قرار داشت کلا ازش زده شدم با اینکه ماشین بسیار خوبیه مخصوصا در آفرود…
        بعد اون دسته از افرادی عشق بی ام دبلیو که میگفتند بی ام دبلیو افت قیمت کمی داره!!!!!! ( اگر چه کاهش ارزش 29,000 پوندی آن در سه سال، کمی برای صاحبان سخت و آزاردهنده باشد)… :-D :-D
        X6 به اون گندگی یه قابلیت آفرود نداره واقعا که…

        1. حسین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. فرید جان X6 به اون گندگی قرار نیست آفرود خوبی داشته باشه، چون X5 به اون گندگی آفرود خوبی داره (در حد خودش خوبه، من نمیگم با G کلاس رقابت میکنه ها!! )
          ارادت!

        2. فرید

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          من انتظار دارم X6 نسبت به X5 آفرو بهتری داشته باشه…ناسلامتی بالاترین مدل بی ام دبلیو هستشا…مثل LX که آفرودش خیلی بهتر از GX هستش…

        3. حسين

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          نه داش فرید
          X6 کوپه ی سری 5ـه و برای قابلیتهای جاده ای بهتر ساخته شده نه برای آفرود. یعنی دقیقا همون X5 که ارتفاعش کمتره و تعلیقش سفت تره و فرمونش تیز تره.
          ب ام و برای LX رقیب نداره ولی X5 که فعلا بالاترین مدل شاسی بلند ب ام و هستش آفرود بهتری از بقیه داره. مطمئن باش اگه LX هم نسخه کوپه داشته باشه آفوردش ضعیف میشه تا دینامیک رانندگیش بره بالا.

          ببین چقد خوبه با مسالمت با هم حرف بزنیم O:-) :)

        4. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          فرید داداشم X5 و X6 هردو میدسایز هستند
          ب ام و هنوز SUV فول سایز تولید نکرده ولی در آینده تولید میشه با اسم X7

    4. Ahmad..F12

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      فدات شاهین جون

      آره منم موافق بودم X5 رو به جای X6 میاوردن

      در هر صورت دیگه میخوام تصمیم بگیرم مطالب مقایسه ای اتو اکسپرس رو نذارم چون

      به مذاق بچه ها و همینطور خودم خوش نمیاد… ;)

  3. MjM

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ,واقعا هر سه عالین….همه چی تموم…با اینکه ترفدار BMW ام و لی از همه نظر کاین بهتره…و و رنج روورم یه لوکس اصیله باامکانات خوب …..از نظر افرودی هم بی ام و سطح پایین تری نسبت به بقیه داره

    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      جناب تتتترفدار bmw ، شما برو دو تا ویدئو از افرود x6 ببین بعد بیا این کامنت ها رو بنویس

      افرودش واقعا عالیه ، اولین بار که افرودش رو دیدم باورم نمیشد . بهترین عملکرد افرود x6 توی برفه . افرود x6 از هر دو اونا بهتره

      جناب تتتتتترفدار ویدئو های افرود x6 در you tube موجود هست . لطفا ویدئو هارو تماشا کنید و بعد بیایید درست تتتتترفداری کنید

      ( طرفدار صحیح هست نه ترفدار )

      :) :) :)

      1. شاهین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        رضا جان افرود X6 ضعیف هستش نسبت به رنجروور.واسه همینه که میگم این مقایسه ها اشتباهه.کلا فلسفه ی ساخت X6 فرق میکنه.X6 یه شاسی بلند کوپه با عملکرد فنی بالا هستش و واسه کسانی که یه شاسی بلند اسپرت میخوان و نمیخوان افرود برن ساخته شده اما رنجروور تو بحث افرود یه سرامد هستش.
        حالا اگه X5 رو میاوردن یه چیزی،هر چند افرود X5 هم خیلی عالی نیست.باید تا تایید شدن شایعات درباره ی X7 صبر کرد،اون موقع معلوم میشه که افرود پرچمدار BMW چطور هستش.
        ارادت

        1. (((RETOLEX(((REZA

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          افرود x6 هم بد نیست
          همونطور که گفتم مخصوصا در برف

        2. شاهین

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          بخاطر فنربندی خیلی خشک X6 بهتره کلا باهاش آفرود نرفت! چون کلا بدن کوفتگی پیدا میکنه :)
          در کل میگم،ذات این خودرو اسپرت هست و هدف اصلیش افرود نیست.

        3. P.G

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          کلاً شاهین جان کسانى که تجربه ى X6 رو داشتن سواریش رو بسیار خشک و ناراحت کننده توصیف میکنن
          به نظر میاد روح اسپرت سازى بى ام دبلیو بیش از حد تو شاسى بلنداش نفوذ کرده و بیشتر از اینکه روى قابلیت هاى آفرودش کارکنن به قابلیت هاى اسپرت توجه داشتن،واقعاً کمتر کسى حتى طرفدارهاى دو آتیشه بى ام نمیتونن ادعا کنن سرى X در مقایسه با رقبا قابلیت هاى آفرود خیلى خوبى دارن
          ارادت

      2. احمدرضا

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        ایول رضا بابا ایول
        خوشم اومد مثل بعضی ها متعصب نیستی من طرفدار ب ام و هستم
        و این ویدیو رو ندیده بودم ولی تو اومدی و این حقیقت رو گفتی

        1. احمدرضا

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          شاهین جان یکی از دلایل این که ایکس 6 سواری خشکی داره که البته توی این نسل با تغییر حالت به کامفرت کابین نرم میشه.این هست که لاستیک های ران فلت است که
          اتفاقا برای آفرود عالی هستن

    2. Zonda R

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      با تشکر از احمد عزیز دوست خوبم
      واقعا این 3 تا طوری هستن که انتخاب بینشون واقعا سخته و کاملا سلیقه در اون دخیله
      خیلی چالشیه
      از زیباییه x6 گذشتن
      از دینامیک سواری و پورشه بودن کاین گذشتن
      یا از افرود رنجرور گذشتن
      البته باید باهاشون رانندگی کرد یا حداقل از نزدیک دیدشون تا به قطعیت رسید
      در نهایت از دیدن هر سه تاشون لذت بردم

      1. Ahmad..F12

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        ممنون از داش فرزاد گل

        دقیقاً یکی از یکی بهتره و انتخاب واقعاً سخته

  4. k-sh

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با تقریبا ۱۱۰میلیون میشه یه x6 سه سال کار خرید . با این پول تو ایران میشه چه ماشینای خرید .الانترا کارکرده.MG550.توسان دو سال کار.و یه سری آشغال دیگه(البته در مقایسه با این)

  5. مجتبی(ساروی)

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    من به هیچ وجه از هیچ برندی طرفداری بیجا نمیکنم و طرفدار هیچ برندی نیستم من عاشق ماشین خوبم .تو این سه تا احساس من اینه بی ام دبیلیو چهره ی خاص تری داره .من بی ام رو بیشتر میپسندم و اگه بر فرض محال پولش رو داشتم بی ام میگرفتم .میدونین از چی لذت میبرم این ماشینا بعد سه سال چه افت قیمتی دارن فکر کن بی ام بعد سه سال قیمتش میشه 33هزار دلار پورشه میشه 29هزار دلار یعنی اگه دلار بشه 1000تومن (باز م بر فرض محال )شما با 33میلیون ایکس 6سه سال کارکرد میتونی بخری

  6. میثم

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    طراحی داخلی رنجرور افتضاح نیست آیـــا؟!

    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      از نظر من به غیر از فرمون طراحی واقعا خوبی داره
      داشبوردش شباهت زیادی به جگوار xf داره
      یه داشبور بسیار ساده در عین حال زیبا ( البته از نظر من )

  7. (((RETOLEX(((REZA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    هر سه عالی هستن ، ولی من به کاین رای دادم
    عاشق طراحی ساده کاین هستم
    کاین ماشین اسپورت تری نسبت به اون دو تا هست ( عملکرد بهتری داره ). هندلینگ و شتاب اولیش از اون دو تا بهتره
    و همچنین به خاطر کوچک تر بودن و مصرف سوخت کم ماشین شهری خوبی هم میتونه باشه ؛ مصرف سوخت x6 هم واقعا خوبه

    تقریبا هر سه در یک سطح هستن و انتخاب سلیقه ای هست

  8. Ali mtr

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    خدایى نگاه کنین داخل رنجروور که خیلى مزخرفه بیرونشم زیاد تعریفى نداره جایگاه دوم قطعا بى ام و بود مالیاتشم خیلى زیاده بود اتو اکسپرس چون انگلیسیه ماشین انگلیسى رو هر چه قدر هم ضعیف باشه انتخاب میکنه حالا پوشه رو هم واسه این که گندش در نیاد اول کرد

  9. Alireza

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با اینکه از طرفدارای سرسخت x6 هستم اما اصلا نمیتونم با نمای عقب نسل 2 کنار بیام.توی این یه مقوله ی خاص نسل قبل بهتر بود

    1. احمدرضا

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      به نظر من عقب ایکس 6 فوق العاده هست چقدر تفاوت نظر داریم

      1. Ahmad..F12

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        درسته منم از نمای عقب نسل جدید بیشتر لذت میبرم خیلی شیکه

  10. amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    می دانید که نسبت درآمد افراد به قیمت ماشین در اروپا فوق العادست برای مثال s500 رو 100 هزار دلار در نظر بگیریم انگار در ایران این ماشین رو 100 میلیون می خری که فوق العادست ولی این برام سوال بود چرا مردم اروپا بابت ماشین پول خرج نمی کنند تازه به جوابم رسیدم که نرخ مالیات ماشین ها خیلی بالاست و این باعث شده که اختلاف طبقاتی در این کشور ها کم باشد نه مثل ایران که نرخ مالیات پورشه با پراید یکی است.

    1. Ahmad..F12

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      کی همچین حرفی زده امیر جان که نرخ مالیاتی پورشه با پراید یکیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      مالیات پراید با کیا سورنتو یه چیزی حدود 200 هزار تومان اختلاف داره

      چه برسه به کاین

  11. سیاوش

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    شما کابین این 3 تا خودرو رو یه بار دیگه نگاه کن کاین فوق العاده شیک و چشم نواز بعد x6 آخر با فاصله اسپرت
    از نظر نمای بیرونی x6 جذاب تره بعد اون اسپرت آخرم پورشه
    از نظر فنی هم کاین x6 رنجوور
    1-کاین
    2-x6
    3- اسپرت
    ولی در کل فاصلشون خیلی کمه هر گل یه بویی داره

  12. Archi khan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اما انتخاب من بر عکس حکم مقاله اس!
    ۱- بی ام و
    ۲-پورشه
    ۳- رنجرور

  13. صادق

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    راستش دلیل برای خوب بودن x6 نمیارم، ولی من اگه خواستم از اینا یکی رو انتخاب کنم x6 رو انتخاب میکردم

    یه نکته ای هم جا داره که بگم اینه که احساس میکنم x5 رقابت مناسب تری میتونست داشت باشه
    چون x6 در حال حاظر فقط یک رقیب مستقیم داره و اونم بنز gle هستش

    ارادت

  14. سعید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    نمیتونم بگم X6 بهتره یا کاین،ولی بدون شک رنج روور باید جایگاه سوم باشه

  15. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من که نفهمیدم چرا ب ام و سوم شد شتاب ، بیشینه سرعت ، مسافت ترمز کمتر، مصرف سوخت و دی اکسید کربن کمتر، اپشنای بیشتر پایه ، و قیمت کمتر ، اونوقت سوم شده!!!!!!!!

  16. km

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (679 ديدگاه)

    مطمئنم 90% شما X6 یا Cayenne رو انتخاب میکنید اما باور کنید رنج روور تو کلاس خودش یعنی SUV رقیب نداره، من خودم عاشق اسپرتم واقعا شیک و با کلاسه

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . کسری به نظر من کلاسش خاصه . تو دنیای دیگه سیر میکنه . منم ازش خوشم میاد .

  17. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    رنجروور اصلا بویی از لوکس بودن نبرده.این یه جعبه هست که تعدادی چراغ و چرخ بهش وصل شده.اما پورشه از 3 کیلومتری داد میزنه چکارس

  18. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سلام بر همگان.آقا خداییش این جدولاتون رو درست کنید.اصلا معلوم نیست کی به کیه.آدم باید نیم ساعت فکر کنه که مثلا کدوم طول ماشینه کدوم عرضش کدوم عدد مال ارتفاع.(برا اوقاتی که اونها رو تو یه سطر جا میدید).درستش کنید تا کیفیت سایت بره بالاتر از عالی.ممنون از سایت خوبتون

  19. حمید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    دوستان من این موضوع رو مطرح میکنم چون الان بحث طراحی ماشین ها مطرح شده،خیلی ها که تو عمرشون بنز جدید ندیدن میان از طراحی ماشیناش ایراد میگیرن اما کسی نمیاد بگه داشبورد x5 رو برداشتن گذاشتن رو x6، داشبورد سری 3 رو کندن گذاشتن رو سری 1 ،سری 2،سری 4کوپه،سری 4 کابریولت،سری 4گرن کوپه!!!!!!!!!!!!!بدون حتی کوچکترین تغییر!داشبورد x3 رو کندن گذاشتن رو x4!! جلوی x3وx4 عین همه بدون حتی یک درصد تغییر! کجا بنز و لکسوس اینطوریه واقعا به چی ب ام و بعضی ها دلشون خوشه؟!

    1. simorq

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      ولی خداییش c class و s class اصلا شبیه هم نیستن

    2. Ali mtr

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      فازت چیه دوست عزیز داشبورد سرى سه تو سرى۱ یکhttp://preview.netcarshow.com/BMW-M135i-2013-800-77.jpg. http://www.cardotcom.com/photos/cars01/2012-bmw-335i-sedan-m-sport/335i-m-sport-sedan-02b.jpg

      1. حمید

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (199 ديدگاه)

        آقای مهندس شک داری به این موضوع!؟ مگه غیر از اینه؟!من دیگه نگفتم چراغ های عقب سری سه همون سری پنجه که کوچکتر شده!چرا راجع به x6وx5 چیزی نگفتی مگه غیر از اینه؟مگه غیر از اینه که داشبورد x4وx3 یکین؟!

        1. حمید

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (199 ديدگاه)

          برو تو سایت http://www.bmw.com/build your own بعد بیا بگو یکی نیستن

        2. Ali mtr

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (55 ديدگاه)

          مگه داشبورد s class با sclass coupe فرقى داره شما واسه این که کوپه x5 اسمش x6 انتظار دارى با هم فرق داشته همونطور اسم کوپه سرى سه سرى چهار هست اما بنز سیاستش چوریه که فقط اسم کوپه رو اضافه میکنه مثل e coupe که اگه توجه کرده باشى که هیچ فرقى باهم ندارن همین دلیل براى x3 وx4 و همچنین براى x5 وx6 هستش شما درباره ى چراغ عقب سرى سه درست میگى اما s وc رو چى میخواى بگى همه این ها سیاست شرکت هاست که فکر پشتشه ومن وشما ازش سر در نمى آریم

  20. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    من که نتونستم یک مدل رو انتخاب کنم . هرسه عزیز هستن برام .
    اما خب رنجروور قیافش خاص تره .

    1. Ahmad..F12

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      هر کسی معیارهاش متفاوته خب

      خود اتو اکسپرس هم از این مقایسه معبار خاصی رو دنبال میکنه

      منظورم اینه نتیجۀ کلی رو نگفته

      در مجموع من انتخابم X6 هستش اونم فقط به خاطر اسپرت بودنش

      بعد کاین و بعد رنجروور

  21. BMW7

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    کسی ک پول همچین ماشینی رو داره به فکر مالیاتش نیس ک اینا اومدن بحث مالیت رو کردن،اصلا معلومه اینا چی رو مقایسه کردن بعدشم گفته مجللتر از اون دوتا هست،کجاش اینطوره و بعد رفتن کاین رو اول گذاشتن،تو توضیحاتی ک داده و موضوعی ک سرش حرف بود هم رنج روور هم بی ام و بهتر از اون بودن(با احترام به پورشه دوستان)

  22. BMW7

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    کسی ک پول همچین ماشینی رو داره به فکر مالیاتش نیس ک اینا اومدن بحث مالیت رو کردن،اصلا معلومه اینا چی رو مقایسه کردن بعدشم گفته مجللتر از اون دوتا هست و همینطور موارد دیگر،کجاش اینطوره و بعد رفتن کاین رو اول گذاشتن،تو توضیحاتی ک داده و موضوعی ک سرش حرف بود هم رنج روور هم بی ام و بهتر از اون بودن خدایش(با احترام به پورشه دوستان)

  23. mohsen

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    برو بابا خدایی X6 طراحی داخلی بدنش موتورش یه سرو گرددن بالا تره انوخ جایگاه اخرX6??? بله دیگه بازم هرکی پورشه دید کور شد

  24. شایان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    چرا رنجروور دوم شد بازم این انگلیسی ها آخه من نمیدونم اینا چقدر آماتورن بابا یکی اینارو از برق بکشه اسم ایتالیایی ها بیچاره بد درفته

  25. Mclaren

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    هر سه عالی اما بنظرم
    1. رنجروور
    2. ایکس 6
    3. کاین

    1. شایان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مک لارن چون انگلیسیه شما دوست داری از اسمت مشخصه انگلیس دوستی والا مطمئنا آمارو ارقام و قیافه بر علیهشن

  26. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با تشکر از احمد عزیز
    من به رنجروور رای دادم واقعاً بیشتر دوستش دارم به ویژه وقتی کلیپ تست هایی رو که لندروور رو محصولاتش اعمال میکنه دیدم خیلی ازش خوشم اومد آدم باید چیزی رو انتخاب کنه که دلش میگه.اما با این حال ب ام و برتری های آشکاری داشت که به نظرم باید برنده میشد.
    با اینکه از تیپ ماشینایی مثل X6 خوشم نمیاد(چون انگار سدان رو ارتفاع بهش دادن و اصلاً در نظر من یه SUV چیز دیگری است.)اما آدم باید واقع بین باشه که X6 خیلی خوب خودشو نشون داد.
    ختم کلام

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      راستی یه موضوع دیگه ای که میخواستم بهش اشاره کنم اینه که فرمون رنجروور منو یاد دسته ی کنسول پلی استیشن میندازه. :D

    2. Ahmad..F12

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      قربونت برم باربد عزیز

  27. حمید

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آقایAli mtrگفتی داشبورد sبا sکوپه یکیه؟!!!!!B-) چه جوری میگی کیسه میخوای همین الان چندتا تفاوت کلیشون رو بگم؟حالا جزی هاش بماند.1.فرم صندلی ها 2.تریم ها و رنگبندی های متفاوت تر تو sکوپه 3.فرمان دوشاخه تو s اما سه شاخه اسپرت تو مدل کوپه4.نوار چوبی ای که کل داشبورد رو تو مدل سدان پوشش میده اما تو مدل کوپه فقط یک لایه پهن چرم وجود داره 5.دریچه های هوای بزرگتر تو s کومه
    قانع شدی یا بازم بگم؟ نمای پشت c کوچه با s تفاوت های ریز و درشت زیادی داره که شما چون ندیدی و هنوز تو ایران نیومده راست میگی اما مصداق بارزش آینه که تو امارات 40_50 تا s و 20_30 تا c رو ظرف دو هفته از نزدیک دیدم.

    1. حسین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. لازم شد وارد عمل بشم

      حمید جان شباهت بین Sکلاس و Cکلاس و Eکلاس آینده با هم رو توجیه نکن!! هم ب ام و و هم بنز، محصولاتشون شبیه به همه. بعدشم ب ام و سری4 دقیقا همون سری 3 کوپه یا کانورتیبل یا گرند کوپه هستش و قرار نیست باهاش فرق کنه. برای X3 و X4 هم همینطور. برای X5 و x6 هم همینطور.

      اگه اونایی که شما شمردی تفاوت هستن و فرم صندلیها جزء داشبورد به حساب میاد، اینا هم تفاوت به حساب میان:
      فرم چراغهای عقب سری 3 و سری 4 با هم متفاوته
      رنگ بندی داشبوردها تفاوتهایی داره که معمولا در سری 4 لوکس تره
      چراغهای عقب سری X هم که کلا متفاوت هستن
      سری 4 روی گلگیر جلو یک خروجی هوا داره که در سری 3 نیست
      چراغهای عقب سری 5 فرمشون با چراغهای عقب سری 3 تفاوت داره
      و . . . (عکساشونو دقیق نگا کن تا متوجه بشی چقدر فرق دارن. برای من که طرفدار ب ام و هستم تشخیصشون سادس اما برای دیگران نه! تفاوتهایی که تو گفتی هم برای خودت به راحتی قابل تشخیص هستن)

      قصدم این نیست که بگم ب ام و ها شبیه هم نیستن!! اما قبول کن که تفاوتهایی که گفتی هم همچین کلّی نبودن.

  28. حمید

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    ببخشید چون با گوشی تایپ میکنم چند تا غلط هام رو اصلاح میکنم؛s کوپه،c،مصداق بارزش اینه. اگه بخوای هم میتونم تفاوت های ظاهری خیلی زیاد بین e و e کوپه رو هم توضیح بدم

  29. حمید

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آقا. حسین رو چه حسابی گفتی سری 4 لوکس تره؟ شما یه سر به وبسایت ب ام و بزن اونوقت متوجه میشی تک تک گزینه های سفارشی که به عنوان اپشن حساب میشن و تریم های داخلی سری 4 همون هایی هستن که تو سری 3 هم هستن!بعد گفتید سری 4کوپه و کابریو در واقع همون سری 3 کوپه و کابریولت هستن،خب قبول پس سری 4 گرن کوپه چیه این وسط؟ حتما سری 3 گرن کوپه هستش!!!آقا حسین قبول کن که دیگه ب ام و های جدید به طرز افراطی ای شبیه هم هستن. درصورتی که تو مدل های قدیمیش اصلا اینطوری نبود نمونه بارزشم سری 7 اتاق قدیم بود که شاخ و خوش استیلی بود واسه خودش.

    1. حسين

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. حمید جان لطف کن زیر کامنتم پاسخ بذار تا زودتر متوجه بشم جواب دادی

      بله سری 4 کرن کوپه همون سری 3 گرن کوپه هستش. توی کامنت قبلیم هم گفتم.
      ب ام و جدیدا سری های زوج رو برای مدلهای کوپه و کانورتیبل و گرن کوپه ی سریهای فرد استفاده میکنه. سری 4 لوکس تر از سری 3 هستش. بله اگر بحث آپشن باشه برای سری 3 هم میشه تمام امکانات سری 4 رو سفارش داد اما در مدل پایه سری 4 لوکس تره.

      غیر از شباهت بین مدلهای کوپه و سدان (که کاملا معقوله)، بگو چه شباهت افراطی ای دارن؟ سری 3 با سری 5 و سری 1 و سری 2 و سری 2 اکتیو تورر و سری 6 و سری 7 و Z4 و i8 و i3 چه شباهتی دارن؟ فقط جلو پنجره دوقلو و گاها چراغهای دوقلو درشون مشترکه!! عقبشونم چراغهای L شکل دارن که بازم با هم تفاوتایی دارن. شما که انتظار نداری سری 6 گرن کوپه با سری 6 کوپه تفاوت داشته باشه!!؟

      سری 7 اتاق قدیم هم که به شدت مورد انتقاد بود از نظر استایل!!

      بازم میگم، شباهت مدلهای بنز و ب ام و انکار نشدنیه و من هم منکرش نیستم، ولی به این شدتی که شما میگی هم نیست

    2. Ali mtr

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      بله در گذشته طراحى هاى بى ام و بهتر بود که به نظر من بخاطر وجود کریس بنگل بوده و طراحیش بهتر از بنز بوده دلیلش بنز هاى قدیمى مثل همین c دو نسل قبل و e نسل قبل و s دو نسل قبل چراغ هاى شبیه هم داشتند اما بى ام و به خاطر طراح خوبش سرى هاى بی ام و با هم تفاوت داشتند اما حالا طراحیش مثل بنز شده

  30. interceptor

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    رنجروور اسپورت در مدل فول 9% از X6 و 14% از کاین گرونتر هست و مالیات بیشتری هم باید براش داد در عوض قدرت/گشتاور بهتر ولی ظاهر ساده تر داخل و مصرف سوخت/آلودگی/صندوق کوچکتر/مسافت ترمز بیشتر(ترمز ضعیفتر) به نظر من نمیارزه خصوصا اینکه برندهای معتبرتری مث پورشه و ب ام وه رقیبش هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا