بامو Z4 بهتنهایی خودرویی جذاب برای جوانان به شمار میآید حال تیونر Carlex Design دستی بر سر و روی این الهه آلمانی کشیده و آن را به مراتب زیباتر از قبل کرده است.
این تیونر از الکانتارا و فیبر کربن به حدی در تریم داخلی این خودرو استفاده کرده که مسلط بر جو داخلی خودرو شده است. در اکثر تیون های این تیونر معروف طراحی داخلی بهکلی تغییر مییابد که در این نمونه فعلی نیز شاهد مشاهده آن هستیم. استفاده از آلکانتارا و چرم سوراخدار، نمای خاصی به صندلیهای این خودرو بخشیده است. جایگزینی فیبر کربن در تریم و کنسول و فرمان این خودرو نیز زیبایی منحصربهفردی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. استفاده از این مواد مرغوب در همه جای این خودرو بهخصوص کنسول وسط و سردنده و صندلیهای عقب نیز مشهود است. صندلیهای این خودرو نیز طوری طراحی شدهاند که نهایت چسبندگی را برای سرنشینان این خودرو به ارمغان بیاورند.
البته نمای بیرونی این خودرو نیز دچار تغییراتی شده است تا به زیبایی این خودرو آلمانی بیفزاید. سپر جلو و عقب بهبودیافته و دیفیوزر عقب و جلو فیبرکربنی و اگزوزهای اسپرت الکترونیکی به همراه رینگهای سرخ ۲۱ اینچی آلومینیومی این خودرو BMW Z4 را تبدیل به یکی از زیباترین مدلهای تیون شده این شرکت کرده است. حتی لوگو شرکت BMW نیز دچار تغییر شده و بهجای پرههای آبی از پرههای سرخ استفاده شده است. متاسفانه موتور این خودرو همان موتور نمونه استاندارد است که با حجم ۳ لیتر و آرایش سیلندر V6 توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور را داراست که قادر است این کروکی آلمانی را در عرض ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) را برای این خودرو به ارمغان آورد.
دوستان کسی تا حالا تجربه رانندگی با z4داشته!؟ من زمستان پارسال تجربه خاصی با این z4داشتم ماشینو از بندر عباس خریدم و چون شیراز بودیم تصمیم گرفتیم تا ماشین رو برونیم و دیگه حملش نکنیم.اول که پشت فرمونش نشسته انگار این بود که صندلی عقبی پرایدی یا پژوی چیزی نشستی و میخوام برونی قسمت کاپوت رو فکر کنم ۱/۷۰_۱۸۰طول داشت واقعا تا سه چهار ساعت اول باید داخل جاده برونیش تا عادت کنی وگرنه واگر عادت نداشته باشی و بخوای از همون اول تو شهر باهاش بگردی احتمال تصادف و… زیاد است. ولی من تجربه سه تا ماشین bmwرو داشتم و به این نتیجه رسیدم که دست وفرمون bmwعالی است.ولیبعضی از دوستان خودم این عقیده رو ندارم . حالا دوستان شما چه نظری دارید؟
با این که تا حالا نام این کمپانی تیونینگ رو نشنیدم ولی واقعا کارش رو خوب انجام داده. داخل ماشین فوق العاده شده. نمای بیرون ساده ولی زیبا طراحی شده. فقط ایکاش انجین رو هم یه دستکاری می کرد.
Mps عزیز معلومه خیلی از ما وضع مالیت بهتره که میخوای بری ۸۰میلیون بری بدی یه رنو با موتور 0/9لیتری. من نظرم رو گفتم حالا اگر به شما بر خورده ما شرمنده. بعدشم اینجا مگه مهد کودک و مدرسه ابتدایی است که هر کی مخالف دیگری بود بهم فحش بده.
درود به همه دوستان اول از آقا نیما بابت تهیه مطلب سپاسگزارم دوم مهمترین نکته توی یه تیون ارتقای توان موتور هست البته z4 توانایی خوبی داره اما اگر تغییراتی بر ر این مدل میدادند و توان و گشتاورش رو بالاتر میبردند بهتر میشد و شتابش رو به 3.5 میروسوندند جالب میشد هر چند همین کار چرم که روی ماشین انجام دادند خیلی خوبه هرچه موتور و ….. کمتر دست بخوره بهتر که در اصطلاح به این حالتی که روی z4 کار شده اسپرت میگن فقط یه نکته قیمت این تغییرات چقدره ؟ سپاسگزارم مهدی (فرزند کوروش)
تیونینگ شامل سه کار میشه: 1.تغییر کیت بدنه 2.تغییرات و تزیینات داخلی 3.تقویت موتور
همونطور که گفتی مهمترین قسمت تیونینگ تقویت نیروگاه ماشینه…بنده خودم به شخصه با تیونی که توش به موتور دست برده نشه موافق نیستم.الته درسته که تیونینگ موتور در اغلب موارد سبب کاهش عمر موتور میشه ولی مطمئنا فردی که به دنبال ماشین تیونینگ شده میگرده این مسائل رو هم در نظر داره و به خاطر همین هم به سراغ ماشین تیونینگ شده میره…من خودم نظرم اینه که تقویت توان موتور و گشتاور میتونه وجهه بهتری داشته باشه مخصوصا توان موتور که طبق گفته کارول شلبی خدا بیامرز:”اسب بخار بازارو میبره و گشتاور پیست رو”.افزایش توان مطمئنا در بازار خیلی به فروش بیشتر کمک میکنه
یه بحث دیگه هم اینه که من خودم از بین مدل های BMW خیلی از Z4 خوشم نمیاد! البته این نظر شخصی من در مورد ماشین مخصوصا طراحیشه و به هیچ عنوان از توانایی هاش کم نمیکنه…مخصوصا اینکه ساخت مهندسان ژرمن هست… (خدایی هرچی فک میکنم تو کتم نمیره اینا با ما هم نژادن!!!!!!!!!)
درود رضا جان ارادت دارم داداش با گفته هات موافقم اما با یه نکته موافقم و اون اینه که اگر کارخونه موتور رو تقویت کنه خیلی بهتره مثل کاری که فولکس روی بیتل انجام داد به نظرم استانداردش رو رعایت میکنه سپاسگزارم مهدی (فرزند کوروش)
با سلام فکر کنم تیون کردن ماشین یعنی تغییری توی قیافه ایجاد نشه و فقط موتور تغیر کنه و فیسلیفت کردن یا به قول معروف اسپرت کردن یعنی تغیر در قیافه ی ماشین من انگلیسی خوندم و فکر کنم معنی درست تیون اینه شاید منظور شما موتور ماشین باشه ولی من خیلی جاها ی دیگه دیدم در موتور ماشین تغیر ایجاد نشده ولی میگن تیون
z4 عادی به نظر من اصلا جدی نیستش… این تیون خیلی خوب تونسته رو این قضیه تاثیر بذاره و این خاصیت z4 رو تغییر بده… الان قشنگ میشه قدرت و جدیت رو تو وجودش حس کرد…
حامد
۱۹ مهر ۱۳۹۳عاشق این z4 ام
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۳دوستان کسی تا حالا تجربه رانندگی با z4داشته!؟
من زمستان پارسال تجربه خاصی با این z4داشتم ماشینو از بندر عباس خریدم و چون شیراز بودیم تصمیم گرفتیم تا ماشین رو برونیم و دیگه حملش نکنیم.اول که پشت فرمونش نشسته انگار این بود که صندلی عقبی پرایدی یا پژوی چیزی نشستی و میخوام برونی قسمت کاپوت رو فکر کنم ۱/۷۰_۱۸۰طول داشت واقعا تا سه چهار ساعت اول باید داخل جاده برونیش تا عادت کنی وگرنه واگر عادت نداشته باشی و بخوای از همون اول تو شهر باهاش بگردی احتمال تصادف و… زیاد است.
ولی من تجربه سه تا ماشین bmwرو داشتم و به این نتیجه رسیدم که دست وفرمون bmwعالی است.ولیبعضی از دوستان خودم این عقیده رو ندارم .
حالا دوستان شما چه نظری دارید؟
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳آره تو NFS
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳منم همینطور
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳فیبر کربن خیلی خوشگلش کرده
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳کی نیست
Ahmad
۱۹ مهر ۱۳۹۳از طراحیه داخلش خیلی خوشم اومد، بیرونشم که مثل همیشه عالی.
وحید
۱۹ مهر ۱۳۹۳اگه دیفیوزر جلو هم قرمز میکرد میگفتم کار نیسمواِ
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۹ مهر ۱۳۹۳خوب شد که نکرد….. :D
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳اگه میکرد نور علی نور میشد
محمد.
۱۹ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان.
منم z4 رو خیلی دوست دارم. این آرم بی ام و رو که قرمز کرده قشنگ شده.
بی ام و رو خیلی دوست دارم عاشقش هستم زندگیمه. ولی ندارمش.
امید
۱۹ مهر ۱۳۹۳قشنگ شده فقط این چیه رو داشبردش کشیدن شبیه مخمل هست؟
M Power///
۱۹ مهر ۱۳۹۳با این که تا حالا نام این کمپانی تیونینگ رو نشنیدم ولی واقعا کارش رو خوب انجام داده. داخل ماشین فوق العاده شده. نمای بیرون ساده ولی زیبا طراحی شده. فقط ایکاش انجین رو هم یه دستکاری می کرد.
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳آره موتور ساده یه جوریه
MPS
۱۹ مهر ۱۳۹۳الان بعضیها میان میگن به قیمتش نمی ارزه جیلی هاچ بک بهتره!!فقط از ترس فحش رکیک هست که میترسن اینو بگن!
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۳Mps عزیز معلومه خیلی از ما وضع مالیت بهتره که میخوای بری ۸۰میلیون بری بدی یه رنو با موتور 0/9لیتری.
من نظرم رو گفتم حالا اگر به شما بر خورده ما شرمنده.
بعدشم اینجا مگه مهد کودک و مدرسه ابتدایی است که هر کی مخالف دیگری بود بهم فحش بده.
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳BMW با رونمایی این مدل خیلی سود زیادی به جیب زد
mahdi
۱۹ مهر ۱۳۹۳درود به همه دوستان
اول از آقا نیما بابت تهیه مطلب سپاسگزارم
دوم مهمترین نکته توی یه تیون ارتقای توان موتور هست
البته z4 توانایی خوبی داره اما اگر تغییراتی بر ر این مدل میدادند و توان و گشتاورش رو بالاتر میبردند بهتر میشد و شتابش رو به 3.5 میروسوندند جالب میشد
هر چند همین کار چرم که روی ماشین انجام دادند خیلی خوبه
هرچه موتور و ….. کمتر دست بخوره بهتر که در اصطلاح به این حالتی که روی z4 کار شده اسپرت میگن
فقط یه نکته قیمت این تغییرات چقدره ؟
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۹ مهر ۱۳۹۳درود مهدی جان
عرض ارادت
تیونینگ شامل سه کار میشه:
1.تغییر کیت بدنه
2.تغییرات و تزیینات داخلی
3.تقویت موتور
همونطور که گفتی مهمترین قسمت تیونینگ تقویت نیروگاه ماشینه…بنده خودم به شخصه با تیونی که توش به موتور دست برده نشه موافق نیستم.الته درسته که تیونینگ موتور در اغلب موارد سبب کاهش عمر موتور میشه ولی مطمئنا فردی که به دنبال ماشین تیونینگ شده میگرده این مسائل رو هم در نظر داره و به خاطر همین هم به سراغ ماشین تیونینگ شده میره…من خودم نظرم اینه که تقویت توان موتور و گشتاور میتونه وجهه بهتری داشته باشه مخصوصا توان موتور که طبق گفته کارول شلبی خدا بیامرز:”اسب بخار بازارو میبره و گشتاور پیست رو”.افزایش توان مطمئنا در بازار خیلی به فروش بیشتر کمک میکنه
یه بحث دیگه هم اینه که من خودم از بین مدل های BMW خیلی از Z4 خوشم نمیاد!
البته این نظر شخصی من در مورد ماشین مخصوصا طراحیشه و به هیچ عنوان از توانایی هاش کم نمیکنه…مخصوصا اینکه ساخت مهندسان ژرمن هست…
(خدایی هرچی فک میکنم تو کتم نمیره اینا با ما هم نژادن!!!!!!!!!)
عذر خواهی میکنم از دوستان از اینکه خیلی طولانی شد
mahdi
۱۹ مهر ۱۳۹۳درود رضا جان
ارادت دارم داداش
با گفته هات موافقم
اما با یه نکته موافقم و اون اینه که اگر کارخونه موتور رو تقویت کنه خیلی بهتره
مثل کاری که فولکس روی بیتل انجام داد
به نظرم استانداردش رو رعایت میکنه
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
وحید
۱۹ مهر ۱۳۹۳مثل نیسمو برای نیسان
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۹ مهر ۱۳۹۳برابوس!!!!!!!
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳چرا Z4 نسخه M نداره
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳ممنون کوروش جان
reza
۱۹ مهر ۱۳۹۳با سلام
فکر کنم تیون کردن ماشین یعنی تغییری توی قیافه ایجاد نشه و فقط موتور تغیر کنه
و فیسلیفت کردن یا به قول معروف اسپرت کردن یعنی تغیر در قیافه ی ماشین
من انگلیسی خوندم و فکر کنم معنی درست تیون اینه
شاید منظور شما موتور ماشین باشه ولی من خیلی جاها ی دیگه دیدم در موتور ماشین تغیر ایجاد نشده ولی میگن تیون
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۹ مهر ۱۳۹۳فیسلیفت توسط کمپانی سازنده خودرو برای نسل های بعد انجام میشه ولی تیونینگ توسط کارگاه های شخصی . کمپانی های تیونینگ و البته اسپرت کردن در همه جا :)
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳من ولی سری M رو بیشتر میپسندم
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۳z4 عادی به نظر من اصلا جدی نیستش…
این تیون خیلی خوب تونسته رو این قضیه تاثیر بذاره و این خاصیت z4 رو تغییر بده…
الان قشنگ میشه قدرت و جدیت رو تو وجودش حس کرد…
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۹ مهر ۱۳۹۳دست آقا نیما درد نکنه.
داداش فکر کنم خیلی به تیونینگ خودرو علاقه داری.به هر حال مطلب زیبایی بود و استفاده کردم واقعا” هم زیبا تیونش کردن.
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳چون اکثر مطالبم راجع به تیون هست اینو میگی نه؟؟؟
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳ممنون باربد جان
parseh net30
۲۰ مهر ۱۳۹۳نگا رینگای قرمزش چقد دلبرن خداااااااااااااااااا!!!!! خدایا چرا منو اون ور آب بدنیا نیووردی؟؟چرااااااااااا؟؟؟؟
Ghost
۲۰ مهر ۱۳۹۳z4 فقط مدل 2004 و 2003 !
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳نه این نسل بهتره
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳ولی در کل M6 گرن کوپه
Ahmad..F12
۲۰ مهر ۱۳۹۳آقای تبریزی ممنون
بد نشده ولی من برای BMW تیونر AC Schnitzer رو خیلی قبول دارم، حتی بیشتر از M
واقعاً شاهکار میکنه
یادمه برای همین Z4 2012 شتاب 4.0 ثانیه و نهایت سرعت 300 کیلومتر رو به ارمغان آورد
از لحاظ ظاهری هم خیلی زیبا از آب در اومده بود
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳خواهش احمد جان
مرتضی
۲۰ مهر ۱۳۹۳بی ام و با آرم قرمز؟؟؟؟؟ کمی عجیب و غریبه!!! در مجموع از این تغییرات خوشم نمیومد! نمیدونم چرا مدل z4استاندارد رو بیشتر میپسندم!