مدیرعامل بامو آقای هارالد کروگر از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ برای اعلام خبر عرضهی i4 در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است.
این خودرو پنجمین عضو خانوادهی تمام الکتریکی بامو محسوب میشود. دیگر محصولات این خانواده شامل خودروهای i3 فیس لیفت، مینی الکتریکی ۲۰۱۹، بامو iX3 2020 و نسخهی تولیدی کانسپت iNEXT هستند.
کروگر چیز زیادی درباره i4 نگفته اما او امیدهای زیادی به موفقیت این خودرو دارد زیرا باواریایی ها در سال جاری توانستهاند بیش از ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی شده را بفروشند. به این ترتیب بیش از ۳۰۰ هزار خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی در جادهها حضور دارند که توسط بامو یا مینی تولید شدهاند.
اگرچه بامو چیز زیادی دربارهی خودروی مورد بحث نگفته اما پیشنمایش آن با کانسپت i ویژن دینامیک معرفی شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال پیش بوده است. آن کانسپت دارای قوای محرکهی الکتریکی و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیهای بود و میتوانست به حداکثر سرعت بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو همچنین با یکبار شارژ مسافت ۶۰۰ کیلومتری را طی میکرد.
جزئیات مربوط به i4 همچنان بهصورت راز باقی ماندهاند اما نقشه راه حملونقل الکتریکی بامو نشان میدهد که خودروهای الکتریکی نسل پنجم این خودروساز با مجموعه باتریهای مدولاری عرضه خواهند شد که ظرفیتهای ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعتی دارند.
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۷اگه گروه طراحی بی ام و رو ببینم یه خسته نباشید جانانه بهشون میگم واقعا خیلی تلاش میخواد که همه طرح ها عین هم باشه اونم برای سال ها ??
Bilbo
۱۲ مهر ۱۳۹۷من کاملا منظور دار بودن کلام شما رو متوجهش هستم، بهش احترام میگذارم چون نظر شما هست اما این دست رفتارها و کل کل ها، فارق از بی مورد بودنشون عموما تو کلاس های درس مدارس ابتدایی و به ندرت متوسطه اول دیده میشه. چندین و چندین صفحه میشه در مورد این چیزی که شما میگید حرف زد و دلیل آورد که همه اینها فکر شده هست و برای اثباتش هم دلایل مستحکم آورد، اما یک سوال بزرگ باقی میمونه، چطور میشه با یک محصل ابتدایی بحثی اینچنینی کرد؟
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۷منظور بنده استراتژی کلی شرکت هست نه محصول کل دنیا با این حرف که پورشه و بی ام و دیگه دست از طراحی کشیدن و فقط محصول هارو دست خوش تغیرات میکنن برای سال بعدش موافقن حتی بزرگترین مجله های دنیا بنز جرعت طراحی رو داشته هرچند اکثرا بد بوده و طرفدار هاش فقط به خاطر بنز بودنش طرفدارش موندن
ارش
۱۲ مهر ۱۳۹۷به این میگن هویت و اصالت.
Long Live PetrolHeads
۱۲ مهر ۱۳۹۷الان تو کانسپتش یه پرتغال تامسون نشونمون میده ، بعد که مدل تولیدی معرفی شد یه نارنگی کپک زده تحویل میده، کار بی ام و همین شده، مدل z4 رو که یادتونه؟…
فرامرز
۱۳ مهر ۱۳۹۷آی ۸ که همه جسارت ب ام و رو بخاطرش تحسین کردن! سری ۸ هم که مدل نهاییش (با اون رنگ سبز جذابش) بهتر از کانسپت بود. یا ایکس ۷ که همه به کانسپتش (با اون جلو پنجره غول آسا) ایراد میگیریم احتمالا تو مدل تولیدی زیباتر خواهد بود. کانسپت ها رادیکال طراحی میشن و شرکت با توجه به بازخوردهای اجتماعی و البته برآورد هزینه تولید اون ها رو تغییر میدن. زد ۴ هم علیرغم اینکه خودم خیلی از نمای جلوش خوشم نمیاد (مثل مرسدس کلاس آ و سی ال اس) نظر خیلی از کانال های خارجی رو جلب کرده (دقیقاْ مثل مرسدس کلاس آ و سی ال اس). این نشون میده که سلیقه ها چقدر متفاوت هست
Arman Lamborgini
۱۲ مهر ۱۳۹۷دم گروه طراحی بی ام و گرم
Amin
۱۲ مهر ۱۳۹۷در حال حاضر ب ام و یکی از قویترین تیم های طراحی دنیا رو داره
shirko
۱۳ مهر ۱۳۹۷این می تونه یه رقیب خوب برای تایکان بشه .
Khosrow
۱۳ مهر ۱۳۹۷مشکل ه کلیه پیدا کرده از جلو / پشت و داخل عالی / ولی اینو که نمیده بیرون / این میره تو موزه کاریکاتورش میاد تو خیابون ..