بی ام و

سرانجام ب‌ام‌و M8 از راه می‌رسد!

طبق گفته‌های چندین منبع نزدیک به ب‌ام‌و بلاگ، ب‌ام‌و سرانجام تصمیم به ساخت خودروی M سطح بالای خود گرفته است. نام M8 سال ۲۰۱۹ پدیدار خواهد شد و دربرگیرنده سه مدل مختلف خواهد بود. بر پایه‌ی خانواده‌ی سری ۸ جدید، ب‌ام‌و سه خودروی M8 کوپه (F92)، M8 کانورتیبل (F91) و M8 گرن کوپه (F93) را تولید خواهد کرد.

bmw-hybrid-supercar-06
اولین مدل که کوپه است برای سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده و یک سال بعد از آن نیز دو خودروی دیگر روی خط تولید خواهند رفت.

ب‌ام‌و M8 سوپرکاری است که وجود نداشته است! این خودرو به ندرت نور آفتاب را به خود دیده و بخش اعظم عمر خود را در گوشه و کناری گذرانده است. تنها یک دستگاه از آن ساخته شده است. بر پایه‌ی ب‌ام‌و سری ۸ قبلی، این خودرو از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر، گیربکس ۶ سرعته دستی، بدنه‌ای دیوانه وار و کابینی مسابقه‌ای بهره برده است. این هیولایی بود که تمامی طرفداران ب‌ام‌و خواهان تولیدش بودند اما این‌گونه نشد.

bmw-m-supercar-concept-rednderings-img_2
از اخبار منتشر شده این‌گونه استنباط می‌شود که باید با خانواده‌ی M6 نیز خداحافظی کرد. ما پیش از این می‌دانستیم که سری ۶ کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه با سری ۸ جایگزین خواهد شد.

درست همانند M5 F90 که چند ماه دیگر از راه خواهد رسید، مدل‌های M8 نیز از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ارتقا یافته استفاده خواهند کرد و احتمالاً خروجی حدود ۶۰۰ اسب بخار خواهند داشت.

2016-bmw-m8-concept-white-color-hd
به منظور انتقال این قدرت به سطح زمین، این خودرو احتمالاً بجای گیربکس DCT که معمولاً در خودروهای M دیده می‌شود از گیربکس ۸ سرعته ی ساخت ZF استفاده خواهد کرد. دلیل این کار عدم مناسب بودن گیربکس DCT برای سیستم چهار چرخ محرک است و این گیربکس احتمالاً نمی‌تواند گشتاور زیاد پیشرانه ۸ سیلندر را تحمل کند.

سیستم چهار چرخ محرک قطعاً بخشی از سیستم‌های حیاتی M8 خواهد بود. چندین سال بود که ب‌ام‌و جدای از شاسی بلندهای M، از سیستم چهار چرخ محرک برای سایر مدل‌ها استفاده نمی‌کرد اما اکنون M5 جدید این رویه را تغییر داده و دیگر مدل‌ها نیز این راه را ادامه خواهند داد.

bmw-m8-01
احتمالاً اولین نسخه‌های پیش‌تولیدی M8 در سال ۲۰۱۸ در خیابان‌ها دیده خواهند شد اما تا آن زمان ما گوش‌به‌زنگ هرگونه اطلاعات جدید خواهیم ماند.

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس خیلی جلوع تو این کلاس

    1. نویدی

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (409 ديدگاه)

      میشه بفرمایید توی این کلاس مرسدس چه رقیبی برای M8 داره؟!
      BMW خیلی وقته که مرسدس بنز رو پشت سر گذاشته.

      1. الف.ی

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        به نظر شما E class بنز بهتر از ام5 نیست؟منظورم این نیست که ام 5 بده.
        به نظر شما S class بنز که حتی اون رو در لاکچری چیزی فرا تر از رولزرویس میدونند از سری 7 بهتر نیست؟
        میشه بگی بیمر برای AMG GT چه رقیبی داره؟
        میشه بدونم برای رقابت با A Class بنز بی ام و چه رقیب خوبی داره؟
        باز هم میگم.منظورم این نیست که بی ام و بده.

        1. نویدی

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (409 ديدگاه)

          اولا بحث سر رقابت توی کلاس M8 هستش و ربطی به سدان های e کلاس و s کلاس بنز نداره.
          دوما نظر من دقیقا برعکس شماست و توی تمامی مثالهایی که زدید bmw رو برتر میدونم.بخصوص در مورد m5 و سری ۷.
          سوما مرسدس بنز amg gt با شتاب ۳.۷ ثانیه ای حتی از نظر شتاب ۰.۲ ثانیه از m5 سدان کندتره،چه برسه به m8 .حتی از x6 شاسی بلند هم کندتره.
          بنز هیچوقت نمیتونه (به قول دوستمون) خیلی از bmw جلو بزنه.

        2. الف.ی

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          اولا لازم نیست که یه کمپانی برای همه خودروها رقیب مناسبی داشته باشه ولی بی ام و برای خیلی از خودرو های بنز مدلی نداره که اون ها رو شکست بده.
          دوما شتاب AMG GT بدون لانچ کنترل 3.7 ثانیه است و شتاب ایکس 6 با لانچ کنترل 3.9 ثانیه است.
          سوما اگه قراره همچین مقایسه ای انجام بدید باید همکلاس ها با هم مقایسه شوند.ام5 رقیب ای 63 هست که شتاب هاشون به صورت زیر است:
          ام5: 3.5 ثانیه
          ای 63 : 3.3 ثانیه
          چهارما اگه بحث ویژگی های اسپرت است فقط شتاب مهم نیست.
          پنجما فقط ویژگی اسپرت نیست.مواردی مثل جاداری ، راحتی ، مصرف سوخت و … هم مهمند.

        3. TRX

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (28 ديدگاه)

          دوست عزیز به هیچ وجه نمیتونی m5 رو با e 63 مقایسه کنید چرا ؟؟
          چون که eکلاس صرفا یه ماشین شهریه بی آزار و نرمه و سری 5 یه ماشین خشک و اسپرت خوب پکیجm5صرفا یک ماشین اسپرت رو به یه ماشین پرفرمنس تبدیل کرده یه ماشینی که بصورت حرفه ای برای برای اینکار ساخته شده این ماشین از هندلینگ گرفته تا طراحی بیرون و کابین صرفا
          واقعا اون طراحی تخم مرغی e-classنسل جدید فقط آدم و یاد ماشین های دهه ی 50 میندازه اما سری 5 این ماشین تماما برای لذت از رانندگی ساخته شده با موتوری کم حجم تر از E63بازده بیشتر و قیمت کمتر
          دوست عزیز ما در مورد ماشین صحبت میکنیم در مورد کت شلوار وست وود یا ساعت هابلوت یا چیزای لاکچری دیگه ای صحبت نمیکنیم ماشین یعنی موتور قدرت گشتاور هندلینگ حالا شاید شما از اون دسته آدم هایی هستی که هرچی بنظرت گرونتر باشه بهتره بدن در نظر گرفتن بازده قدرت به عملکرد و ….
          سری s از رویلس رویس بالاتره؟؟ واقعا؟؟ اون زمان که رویلس رویس ماشین با کلاس فول برای طبقات بالای جامعه میساخت بنز هنوز نقشه ای برای اون سگمنت نداشت ! (اصالت)
          شما علمتون در اون حد که هنوز با سری 1 بی ام و آشنایی ندارید سری 1 که با قیمت به مراتب کمتر a class رو به گریه در میاره !
          در آخر هم واسه فن های محترم برند های مختلف خواهشمندم اگر واسه شخصیت خودتون ارزش قائل هستید لطفا به جای خالی کردن خودتون تو پست های دیگه در مورد علایقتون اطلاعات بیشتری جمع کنید .

        4. الف.ی

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          متاسفم برات با این نظرات فضاییت.واقعا طراحی ای ۶۳ تخم مرغیه؟کلاس ای مرسدس با حجم موتور ۴ لیتر قدرت ۶۱۰ اسب داره و ام ۵ بی ام و با حجم ۴.۴لیتر کمتر ۶۰۰ اسب قدرت داره.
          واقعا سری یک بی ام و میتونه a class با ۳۸۱ اسب رو به گریه بندازه؟!!!
          هه هه هه چه حرفا
          در ضمن همه عالم و آدم هم میدونن که ای کلاس رقیب سری پنجه.

        5. TRX

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (320 ديدگاه)

          آقای محترم a class یک سری از ماشین هاست تحت کلاس a یک ماشین مستقل نیست که اگر تک تکشونرو دونه به دونه با هم کلاس موتوری سری ۱ مقایسه کنید متوجه میشید که چطور به گریه میفتن
          در ضمن اگر بنا به نظارات متعصبانه باشه نظر من اینه ستون های گرد و تخم مرغی شکلش به نظر من خیلی احمقانه است نسبت به نسل قبلش یه برگشت رو به عقبه هیچ ابایی هم از اظهار نظرم ندارم در مقابل نظر شما و تعداد منفی هایی که گرفتید نظر من خیلی منطقی تر هست بعد قیمت اون مدلی که گفتید381 اسب بخار a45 amgبخاطر قیمت غیر منطقیش اصلا مورد استقبال نیست !

        6. الف.ی

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          فعلا که شما از نظر تعدادی دیسلایک هات از لایک هات بیشتره.
          من اگه اون بالا گفتم بنز بهتره دوبار هم نوشتم که منظورم این نیست که بی ام و بده.مثل شما توهین نکردم به کمپانی رقیب.نظر شما خیلی متعصبانه تره.پس نظرت رو واسه خودت نگه دار.
          خیلی کم پیش اومده که دیسلایک هام از لایک هام بیشتر باشن . شاید من دارم اشتباه می کنم به هر حال بحث همینه دیگه.یکی درست میگه یکی نادرست میگه.با هر کس که تا حالا بحث کردم بهش احترام گذاشتم.
          شما حتی نام درست کمپانی رولز رویس رو هم نمیدونی.

  2. GT

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    منبع؟

  3. shahin

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    منتظریم بیای دلاور

  4. پوریا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خیلی برام سوال بود که چرا این ابر خودرو ساز توی کلاس سوپر اسپرت رقیبی برای ای ام جی نداره؟
    که الان رفع شد.ب نظر من یا پیشرانه رو با توجه به حضور پورشه باید بزرگتر کنن یا همین رو قویتر

  5. Parsa

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    اگه اینطور بشه خوبه،خوشم اومد،مطمئنا بی ام و بعد این ندت که سوپرکاری نداشته ماشین دست و پا بسته ای واسه رقابت اماده نکرده و می تونیم منتظر یه اعجوبه هم باشیم

    1. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      به نظر من BMW حداکثر تا مرحله ی ماشین های اسپورت سطح بالا مثل پورشه 911 ، جلو میره و اصلا تمایلی برای ورود به بازار سوپراسپرت هایی مثل اونتادور و … که بالای 300/000 دلار هستن نداره.
      دلیلش هم مشخصه ، BMW همیشه با احتیاط و محافظه کارانه جلو رفته و رمز موفقیتش هم همین دور اندیشی بوده.

      مرسدس به خاطر منابع مالی عظیم گروه دایملر میتونه سراغ پروژه هایی مثل فرمول 1 و هایپرکار بره و البته بعد هم از ثمره ی این تبلیغات در افزایش فروش محصولاتش استفاده کنه. اما BMW نه.

      همین طور که میبینید M8 هم قرار 600 اسب بخار داشته باشه و جانشین معنوی M6 باشه.

  6. مهدی 911

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    با وجود این که بی ام و و ائودی رو خیلی دوست دارم ولی به نظر من مرسدس و پورشه اندکی از این دو بالاترن

    1. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      وقتی من و شما بازار و سلایقی رو که هر کدوم از این خودروسازان هدف گرفتن بهتر بشناسیم کلماتی مثل ” بالاتر بودن” به نظرمون مسخره میاد.

      BMW و آئودی “نمیخوان” مثل پورشه و بنز باشن ، نه این که نمیتونن.

  7. ونوم اف ۵

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بالاخره بی ام و هم دست به کار شد اگه همون عکس اولی باشه با ۶۰۰ اسب خیلی چیز باحالی درمیاد قطعا بعد اینکه تولید بشه نسخه های قویتر هم میاد مثل کوروت سی ۷ که از ۴۵۰ اسب شروع شد بعد نسخه های قویتر ۶۵۰ اسبی و احتمالا بالای ۷۰۰ اسبی ازش داره میاد بازار

  8. shirko

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    این یکی بیاد همه رو یه یه جا قورت می ده !!

  9. Amir amini

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خب بی ام و هم به این وادی وارد شد اما بی ام و با ای8 تو رنج قیمت 140 هزار دلار حضور داره نمیدونم با این میخاد دوباره تو همون رنج قیمت حضور پیدا کنه یا میخاد با پورشه و مک‌لارن و فراری رقابت کنه اما فکر کنم میخاد تو همون رنج قیمت حضور پیدا کنه بنزم که داره هایپرکار میسازه فقط به خاطر حضور تو فرمول یک

  10. سهيل

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    چیز خطرناکی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا