با توجه به شرایط اقتصادی و درنتیجه کمحجم شدن موتور خودروهای بامو و تمرکز این خودروساز بر روی سری “i”، طرفداران این کمپانی دوران سختی را میگذرانند و این طرفداران هم کمکم باید به معماری خودروهای دیفرانسیل جلو عادت کنند. اولین نمونه از این خودروها در امریکای شمالی، ایکس وان جدید است که جایگزین نسل دیفرانسیل عقب سه سال پیش این خودرو شده است. X1 جدید بهصورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت AWD عرضه میشود البته این خودرو در اروپا بهصورت استاندارد دیفرانسیل جلو است و احتمال دارد که درنهایت مدل دیفرانسیل جلو جای مدل AWD را بگیرد. این خودرو در پلت فرم یکسانی با مینی و سری ۲ اکتیو تورر و گرنتورر تولید میشود.
دفتر مرکزی واحد امریکای شمالی بامو دربارهٔ خودروهای سری ۲ این کمپانی گفت که با توجه به تقاضای پایین این سری در امریکا، این خودروها راهی بهسوی امریکا نمییابند؛ اما همچنان خودروی X1 برای بامو نقش حیاتی و مهمی را در امریکا بازی میکند. این مدل جدید علاوه بر کوچ کردن به سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، موتور قدرتمند شش سیلندر خطی خود را از دست داده است. علاوه بر این، در بدنهٔ خودرو هم تغییراتی به وجود آمده که خطوط سقف بالاتر و درنتیجه مرکز ثقل بالاتر بعضی از این تغییرات هستند. تا این جای کار هیچکدام از این ویژگیها امیدوارکننده نبوده است. اگر بخواهیم منصفانه طراحی این خودرو را بررسی کنیم، بدنهٔ جدید باعث شده که فضای قابلتوجهی به کابین اضافه شود، بهطوریکه دیگر مشکل کمبود جای نسل پیشین دیده نمیشود. حالا حتی اگر صندلیهای جلو را به عقب بکشیم باز هم سرنشینان عقب احساس راحتی میکنند. صندلی راننده و سرنشین جلو نسبت به صندلیهای نسل قبل در ارتفاع بالاتری قرار دارد، هرچند این ویژگی برای مسابقه خوشایند نیست اما در استفادهٔ روزمره این امر، ویژگی خوبی محسوب میشود. در واقع، کابین فضای دلپذیری را ایجاد کرده است. داشبورد منحصربهفرد این خودرو ما را به یاد مدلهای بزرگتر بامو میاندازد. دسترسی به کنترلرها هم بهسادگی امکانپذیر است. در کابین خودرو با دیدن یک دندهٔ معمولی در کنار گیربکس اتوماتیک واقعاً سورپرایز شدیم. البته این دنده نسبت به دندهٔ الکتریکی خودروهای دیفرانسیل عقب بامو کارکردی ملموستر داشت. X1 جدید نسبت به قبل صدای کمتری تولید میکند. حالت تهاجمی خودرو هم کم شده و خودرو با موتور ۴ سیلندر توربو ۲.۰ لیتری با خوشحالی غرش میکند. اما آیا این موتور عملکرد مناسبی هم دارد؟ موتور جدید در کنار گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهخوبی کار میکند و با تولید ۲۲۸ اسببخار نیرو، تنها در حدود ۶ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت سرعت میگیرد و گفتهٔ بامو یعنی “گاز دادن با چابکی” را تأیید میکند. به نظر میرسد که موتور جدید B48 بامو با این عملکرد و این هماهنگی با گیربکس جدید، یکی از بدون مشکلترین موتورهاست. مثل همیشه حالتهای رانندگی هم انتخابی است، هرچند حالت اسپرت+ برای این خودرو تعریف نشده است. شاسیها در انتقال قدرت به زمین به مشکل برنمیخورند و سیستم کنترل پایداری این خودرو هم عملکردی بسیار بهتر از سری ۲ اکتیو تورر دارد. X1 جدید با مرکز ثقل بالاتر و شاسیهایی که بر اساس دیفرانسیل جلو طراحی شدهاند بهخوبی وفق پیداکرده است اما باعث نشده که این خودرو به هندلینگ بالای آئودی Q3 و یا فولکسواگن تیگوان دست پیدا کند. درکل دوست داشتیم که X1 ما را بیشتر درگیر خود کند و در این آزمون واقعاً برای اشتیاق نسل قبلی (خصوصاً در پیچها) دلتنگ شدیم. از طرف دیگر، X1 بهطور عجیبی در رانندگی آفرود هم عملکرد خوبی داشت. این خودرو در مسیرهایی که اصلاً انتظاری از خودرو ندارید شما را شگفتزده میکند و بهسادگی مسیر را طی میکند و بالا میرود. با این خودرو و با این مشخصات در مسیرهای گلآلود و شرایط سخت زمستانی هم به مشکل برنمیخورید.۳۲ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
luis
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بی ام دیف جلو بزنه عقب بزنه هرچی بزنه خوب و دوست داشتنیه.ورود بی ام به عرصه تولید انبوه دیف جلو مبارک.
آرمااااان
۱۵ مرداد ۱۳۹۴نسبت به ایکس وانای قبلی خیلی فیسش اومده رو فرم
رضا
۱۵ مرداد ۱۳۹۴برخلاف نسل قبلیش خیلی از نظر طراحی پیشرفت کرده و زیبا تر شده
شتاب 6ثانیه ایش عالیه. فقط میمونه قیمتش که باید دید چنده؟
کسی از دوستان میدونه؟
Ariaz
۱۵ مرداد ۱۳۹۴دقیقا طراحی جدیدش فوق العاده پیش رفت داشته.
و خیلی به مدلای X4 , X5 , X6 نزدیک شده.
ALiHidden
۱۵ مرداد ۱۳۹۴پشتش خیلی خشن شده
و همین موضوع زیبایی ماشین رو چن برابر کرده!
سفیدش واقعا جذابه!
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بی ام و . از اینکه معدود ماشینهای دف عقب هم دارن به دف جلو به دلیل اقتصادی بودن برای تولید کننده(نه برای مصرف کننده) تبدیل میشن خوشحال نیستم چون لذت رانندگی اسپرت را از ماشین میگیره مخصوصا توی پیچها . با این حال باز هم بی ام و باز هم یک ماشین متوسط برای عموم مردم دمش گرم
E 36
۱۵ مرداد ۱۳۹۴امیر ، درمورد دف جلو کاملا باهات موافقم و اصلا از گرایش BMW به این قضیه خوشحال نیستم
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ممنون رفیق . زمانی که تو انتهای پیچ هستی با فشار روی پدال گاز لذتی وصف ناشدنی بهت میده دف عقب . ولی بد فرمانی دف جلو اذیتت میکنه
جی تی ار
۱۵ مرداد ۱۳۹۴خیلی زیبا شده این مدل. یه جورایی طراحیش هم گویی کاملا جدید شده و منحصر به خودش است هرچند که اماها و نماد های اصالت بی ام و توش موج میزنه, اما خوب مثلا چراغ های جلوش کاملا جدسد هست و احساس میکنم کاریردی ترین شاسی بلند در این ابعاد کوچک شده همانطور که در متن هم از آفرود عالیش گفته
بود. اما دیف عقب یه چیز دیگه است و ایکاش بی ام و استفاده از دیف جلو رو محدود به همان خودروهای اقتصادی اش می کردو آنرا در سری های x به کار نمی برد…
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴طراحی جدیدا خوب اومدی مخصوصا داخلش فکر کنم صد سال دیگه ام همینه …..
واقعا اصلا نمی شد طراحی داخلشو پیش بینی کرد!!!!!!!!!!!!!!!!
واقا که چقدر این کایبن های بی ام و متنوع اند!!!!!!!!
علي
۱۵ مرداد ۱۳۹۴تو کلاس خودش واقعا زیباست و به نظر من خوب طراحی شده . یکی از جدی ترین و بهترین انتخاب برای خرید میتونه باشه . بنده به شخصه خیلی دوسش دارم.
AHMADREZA
۱۵ مرداد ۱۳۹۴خیلی زیباست از همه نظر عالیه به نظر من ب ام و کار خوبی داره میکنه که خودروهای دیفرانسیل جلو میزنه چون اگر این کار رو نمی کرد و خودش رو محدود می کرد باعث جلو گیری از پیشرفتش میشد
مثل کاری که اپل کرد و یعنی پا فشاری رو ی عقایدش و آخر هم به ضرر خودش تموم شد .
قبول دارم که دف جلو مثل دف عقب لذت نداره ولی من نگران نیستم چون ب ام و که شعارش نهایت لذت رانندگیه با همین دف جلو هم کاری میکنه که از رانندگی با این ماشین از نسل قبل هم بیشتر لذت ببرید چون ذات ب ام و همینه.
ali
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بی ام دبلیو 4 ماتیکش آفرود ببینه سکته میزنه چه برسه به تک یفرانسیل.
شاسی بلند و آفرود فقط بنز سری g و دیگر هیچ تا حدودی هم جیپ قابل احترامه.
AHMADREZA
۱۵ مرداد ۱۳۹۴عزیزم x درایو ب ام و عملکردش بهتره از 4 ماتیکس بنز اینو من چندین جا خوندم آفرود هم که همین x1 آفرودش خوبه تا x6 همشون امتحان آفرودشون رو پس دادند
ali
۱۷ مرداد ۱۳۹۴احمد رضا گرامی
چند وقت پیش یه کلیپ دیدم مقایسه گرندچروکی بنزاونم سری ml و یه x5 بود وقتی این سه تا ماشین رفتند به صحرای مرگ آمریکا x5 مثل حیوان گوش دراز گیر کرد جیپ هم به سختی رد شد ولی بنز محشر ….
بی ام دبلیو فقط ماشین شهره نه آفرود
روح اله
۷ آذر ۱۳۹۶دقیقا بر عکس گفتى، سیستم کواترو آئودى از بنز و بی ام و بهتره بعدش ۴ ماتیک بنزه و در اخر ایکس درایو بی ام و
mohsen
۱۶ مرداد ۱۳۹۴یادمه تو یه مقایسه میگفت اگر سیستم 4WD لند کروز مثل سیستم عامل داس باشه 4MATIC مثل ویندوز 98 و xDrive مثل ویندوز 7
Erfan
۱۵ مرداد ۱۳۹۴Bmw یکی از تاپ ترین کمپانی های بزرگ دنیاس ولی واقعا نمیدونم چرا در مورد داشبورد ماشیناش تجدید نظر نمیکنه!؟
همه سری هاش تقریبا داشبورد یه مدله!
واقعا خسته کننده شده!
حامد.س.61
۱۵ مرداد ۱۳۹۴با توجه به تغییر سایز بدنه و موتور قوی تر X1 جای خودش رو در محصولات بی ام و پیدا کرد.
saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۴سلام بچه ها میخوام یه سوال بپرسم که خیلی هم نسبت به مطلب بی ربط نیست من تو اهواز زندگی میکنم (منطقه ازاد اروند ).دو سه روز پیش رفتم تو یه نمایشگاه دو ماشین ائودی یکی مدلA3و A1 دیدم هر دو تاشون فوق العاده ان اولی میگفت 120میلیون با 170 اسب بخار اماA1میگفت ایک بالاترین مدلشه143میلیون با 220 اسب.هر دو تاشون اینقدر زیبا بودن که من فقط داشتم 10 دقیقه مات ومبهوت نگاشون میکردم. اما دوستم بهم گفت اینا یه مشکل تو ایران دارن اونم پیدا نشدن قطعاشون .حالا میخوام شما کمکم چیکار کنم بازم میگم با نظرم طراحی داخلیشون بینظیر بود . تو رو بگید بخرم یا برم سراغ ماشین های کره ای
مجتبی(ساروی)
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اگه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داره حتما بخر اگه تو اهواز یا حداقل شهرای اطراف نداره نخر
Archi KHAN
۱۶ مرداد ۱۳۹۴بخر دوست عزیز ، بخر
بابا آئودیِ حداقل تا چند سال کاری نداره باهات .
بعد چند سال هم میفروشی میره . اگرهم طی این چند سال خدای نکرده مشکلی پیش اومد بالاخره از دبی ایی جایی نهایتا قطعه اش را جور میکنی.
عوضش حالشو بردی…
نترس دوست عزیزم
AHMADREZA
۱۶ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز من خودم در اهواز زندگی می کنم آوودی ماشین عالی هست ولی فعلا قطعاتش گیر نمیاد
شاید هم کسانی که توی شهر ماشین باشن بتونن برات گیر بیارند (منظورم از شهر ماشین همون منطقه ای هست که همه ی نمایشگاه اونجا قرار دارند ) اگر هم ماشین اروندی توی این رنج قیمت می خوای که عالی باشن بگو تا من بگم بهت میتونی هم خودت بری توی سایت arvandpelak.ir پیدا کنی
امیدوارم موفق باشی خداحافظ
Archi KHAN
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بین سری ایکس های بی ام و ، دقیقا با ارزان ترین اونها ، یعنی X1 خیلی حال میکنم.
ماشین دوست داشتنی اییِ
راستش من فقط موندم اونایی که 250-200 تومن میدن سانتافه مانتافه و کره ای و… میخرن چرا مثلا X1 نمیخرن ؟!!!!
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴من که تفاوت چندانی با نسل قبلیش وحتی قبل ترش نمی بینم اگه شما می بینید به ما بگید؟
HILUX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴خوب چشماتو باز کن میبینی…
سالار
۱۶ تیر ۱۳۹۵مرد حسابی این ماشین کلا نسل دوم اکس وان هست، بعد تو تفاوتی با نسل قبل و حتی قبل ترش نمی بینی؟ :))
نوید جهرمی
۱۶ مرداد ۱۳۹۴لکسس توانست به کمک استقبال از شاسی بلند جدید NX و افزایش فروش بازار تابستان بار دیگر به صدر جدول پر فروش ترین خودروسازان لوکس ایالات متحده باز گردد .
در مدت بحران برند های ژاپنی، خودروسازان لوکس آلمانی توانستند نبض بازار را در دست بگیرند اما در مدت یک ماهه جولای لکسوس توانست با رشدی 9.1 درصدی و فروش 29816 دستگاه از ومحصولاتش بار دیگر به جایگاه اولی خود بازگردد.
پس از آن نیز مرسدس بنز ضمن ثبت رشدی 1.2 درصدی و عرضه 27526 دستگاه از محصولاتش در رده دوم قرار گرفت. در نهایت نیز برندهای ب ام و و آئودی در جایگاه سوم و چهارم پرفروش ترین خودروسازان لوکس بازار ایالات متحده قرار گرفتند. البته این دومین باری است که لکسوس شانس پیش گرفتن از رقبا در آستانه تابستان پیدا کند. کارشناسان عقیده دارند ارائه تخفیف از سوی لکسوس اگر چه می تواند تا حدودی باعث بد عادت شدن مشتریان شود ولی در ترغیب آن ها به جایگزین کردن وسایل قدیمیشان مفید است.
گفتنی است آمار فروش شش ماهه نخست سال ب ام و را با فروشی 195593 دستگاهی در صدر نشان می دهد و پس از آن شرکت های مرسدس بنز و لکسوس به ترتیب با 192496 و 188664 دستگاه در رده های دوم و سوم قرار دارند.
http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6996
mohsen
۱۶ مرداد ۱۳۹۴best
شایان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ب ام و بعد از بنز قویترین مهندسی قدرت مالی کیفیت از لحاظ برند دومین برند بازم بعد از بنزه مطمئنا قویترین مدیرانم داره نا سلامتی ماله منطقه عشق و شهر عشق یعنی بایرن و مونیخه حضرت ب ام و میدونه داره کجا میره و آینده هم ماله اونه درود بر بنز و ب ام و آئودی پورشه فولکس واگن و تمامه برندهایه آلمانی که واقعیت یه اتومبیل و برات معنی میکنن نه بیشتر نه کمتر برایه همینم همشون قدرتمندن مثل خیلی ها متوهم نیستن خوششم میاد جلویه هیچی کمم نمیارن اینم از ژن و شجاعتشونه
اﻭﺭﻧﮓ
۱۸ مرداد ۱۳۹۴قوی ترین برند از لحاظ مهندسی بدون شک فولکس واگن هست . تعجب نکن . من هم نمی دونستم این رو تا وقتی که فلکس واگن برند بوگاتی رو خرید و ویرون رو ساخت . اگه مشخصات ویرون سوپر اسپرت رو مطالعه کنی متوجه حرفم میشی . با سرعت 400 کیلومتر در ساعت یک لیوان سر پر از آب درون این ماشین سر ریز نمیشه . دیگه همینو بگیر برو جلو .
mohsen
۱۶ مرداد ۱۳۹۴دوستان آمریکایی باز تشریف بیارین با دو سه تا از این لگنای فوردو شورولت مقایسه کنین تورو خدا نترسید ادج اینو له میکنه حتما :D