اینفینیتیبی ام ولینکلن

نتایج تست ایمنی سدان‌های بزرگ لوکس

انستیتوی بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا با آزمایش‌های تست تصادف هم‌پوشانی کوتاهش همچنان در حال آشفته‌کردن خواب خودروسازان است. سه سدان بزرگ لوکس شامل اینفینیتی Q70، ب‌ام‌و سری ۵ و لینکلن MKS آخرین خودروهایی هستند که در تست‌های IIHS شرکت کرده‌اند. درحالی‌که Q70 به بالاترین درجه ایمنی در این تست‌ها یعنی Top Safety Pick+ دست یافته است، ب‌ام‌و سری ۵ و لینکلن MKS پایین‌ترین نمایش را در بین هفت سدان بزرگ لوکس تست شده توسط IIHS در سال ۲۰۱۴ داشته‌اند.

2014 bmw 5-series iihs during testing
۲۰۱۴ bmw 5-series iihs during testing
2014 infiniti Q70 iihs during testing
۲۰۱۴ infiniti Q70 iihs during testing
2014 Lincoln MKS small overlap IIHS crash test
۲۰۱۴ Lincoln MKS small overlap IIHS crash test
Q70 در مدل سال ۲۰۱۳ خود با M37/M56 شناخته می‌شوند و پس از اعمال اصلاحات و بهینه‌سازی‌ها در مدل سال ۲۰۱۴ با عنوان Q70 عرضه شد. در نتیجه این تغییر، این خودرو توانست در تست تصادف هم‌پوشانی کوتاه در جلو نمره «خوب» بگیرد. در حین انجام این تست، کابین به شکلی مناسب حالت خود را حفظ کرد و با ایجاد کمترین خطر برای آدمک، آن را در جایی نگه داشت که کیسه‌های هوا بتوانند به خوبی وظیفه خود را انجام دهند. اینفینیتی Q70 در تمام بخش‌ها به‌جز تست «ساختار و ایمنی چارچوب خودرو»، نمره «خوب» گرفت و نمره تست «ساختار و ایمنی چارچوب خودرو» نیز «قابل‌قبول» بود.
سیستم هشدار برخورد در Q70 مدل ۲۰۱۴ ارائه شده و احتمالاً باعث بهبود عملکرد آن در تست هم‌پوشانی کوتاه از جلو شده است؛ این در حالی است که سیستم ترمزگیری اتوماتیک در طول تست IIHS به‌درستی عمل نکرده است. بنابراین می‌توان گفت که پیشرفت لازم در زمینه برخورد از جلو در Q70 مشاهده نشده است. در همین حال، Q70 مدل ۲۰۱۵ از یک سیستم ارتقا یافته در این زمینه استفاده کرده که تست این مدل احتمالاً در اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد شد.
نمره IIHS برای ب‌ام‌و سری ۵ در تست هم‌پوشانی کوتاه از جلو، «مرزی» بوده است. مهم‌ترین مسئله نمره «مرزی» برای تست ساختار و ایمنی چارچوب خودرو بود؛ جایی که فضای راننده به خوبی حفظ نشده بود و ۱۲ اینچ به طرف کف کابین فرورفتگی ایجاد شد. با این که حرکت آدمک به خوبی کنترل شده بود، خطر زیادی برای قسمت پایین پا ایجاد شده بود. محافظت از پا در مقابل صدمات «ضعیف» رتبه‌بندی شد و برای سایر جاهای بدن، نمره «خوب» درنظر گرفته شد.
با این حال، ضعیف‌ترین عملکرد را لینکلن MKS داشته است. MKS در تست ساختار و ایمنی چارچوب خودرو نمره «ضعیف» در بخش ران و بالای پا دریافت کرد و تنها نمره‌های «قابل‌قبول» برای محافظت از بخش پایین پا و حرکت آدمک بودند. لینکلن MKS در تست تصادف هم‌پوشانی کوتاه نیز نمره کلی «ضعیف» گرفت. همانند سری ۵، MKS نیز ۱۲ اینچ فرورفتگی را در کابین خود تجربه کرد. به‌علاوه ستون فرمان نیز به طرف راست کشیده شد و باعث شد تا سر آدمک از محدوده کیسه هوا فاصله گرفته و به داشبورد برخورد کند.
دیگر سدان‌های بزرگ لوکس تست شده در امسال، آکورا RLX مدل ۲۰۱۴، هیوندای جنسیس مدل ۲۰۱۵، مرسدس‌بنز کلاس E مدل ۲۰۱۴ و ولو S80 مدل ۲۰۱۴ بوده‌اند که همگی موفق به دریافت بالاترین رتبه ایمنی شده‌اند.
[دانلود تست تصادف ب ام و], [دانلود تست تصادف اینفینیتی], [دانلود تست تصادف لینکلن] [jwplayer mediaid=”۹۰۰۰۰″] [jwplayer mediaid=”۹۰۰۰۱″] [jwplayer mediaid=”۹۰۰۰۲″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. رالی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    یه تست پرایدهم بزارین
    فک کنم سپر جلو در هم پوشانی باسپر عقب چیز جالبی از آب در بیاد

    1. علی آهنگر

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      من شنیدم ماشین رو جوری طراحی میکنن که توی تصادف کاپوت ضربه رو بگیره و عملا فدای کابین بشه
      توی پراید کاپوت و داشبورد و کابین و صندوق همه فدای سپر عقب میشن :D

      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۱۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        علی جان الان وجود جعبه تصادف در تمام ماشین های اروپا اجباریه…

        بعضی وقتا یه عکس میزارن از یه ماشین خفن که تو تصادف جلوش کاملا لوله شده و بعضی ها میگن نگاش کن اصلا محکم نیست در حالی که این برای حفظ جان سرنشیناست!!!!

    2. ASTON MARTin

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      =))
      خدا ازت نگذره رالی

    3. انزو

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      آخه چجوری میشه بی ام و بین اینا جزءضعیفها باشه!!!از مهندسات المانی بعیده و از برند معتبر و خوشنام بی ام و.!!

      1. حسین

        ۱۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        درود. دوست عزیز، این تست، تست برخورد از یک چهارم جلو هستش و تست جدید و بسیار سختیه. این ب ام و هم در اصل طراحی و ساختش به سال 2010 بر میگرده و برای این تست طراحی نشده. به همین خاطر نمره پایین تری گرفت اما کلاس E طراحی به روز تری داره.

        طراح های اتومبیل کار بسیار سختی دارن. چون باید تمام نکات ایمنی رو رعایت کنن، اون چیزی که از طرف بخش بازاریابی کمپانی بهشون گفته میشه رو کاملا رعایت کنن، نظر مدیران و سنت های دست و گیر کمپانی رو رعایت کنن و در نهایت طراحی زیبایی هم به محصول بدن!!! یه ضرب المثل ماشینی هست که میگه: هیچ وقت کارایی کامل و زیبایی کامل و یه چیز دیگه که متاسفانه یادم نیست، در کنار هم توی یه ماشین جمع نمیشن.

    4. انزو

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      پراید اگه بیاد تو این تست بعد از تصادف تبدیل به پراید جیبی میشه کلا تو جیب جا میشه

    5. DRAGONBORN

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      آخه چرا میکوبینش به در و دیوار بدین ما باهاش حال کنیم 10 سال دیگه قول مییدیم خودمون بکوبونیم

    6. Zonda R

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      زانتیا تو تست تصادف رویه پرایدو سفید کرده

    7. "Amir"

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (724 ديدگاه)

      بی ام و رو عشقه…

    8. خاوری

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      خیلی باحالی ..دمت گرم

  2. tadano

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    آدم این تستها رو میبینه متوجه میشه که احتیاط هم خیلی شرطه, این ماشینها این مدلی میشن وای به حال این چیزایی که ما سوار میشیم.

    1. ASTON MARTin

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      خوش بحال کسانی که توی اروپا هستن
      مسئولین کاری ندارن ماشین مال بی ام وست یا مال ایران خودرو
      همین که توی تستهاشون نمره ی قابل قبول رو نگیره وارد بازارشون نمیشه!
      واقعا به اینا میگن خدمت گذار مردم نه اون آقایی که همین یه ذره دارائیمون رو هم بر باد داد و الان هم معلوم نیس کدوم قبریه

  3. مرتضی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (846 ديدگاه)

    بی ام و و اینفینیتی در قسمتهایی که میبینیم عملا فرقی با هم ندارند ولی لینکلن فاجعست!! ادم یاد کرولا میافته!

  4. حمید

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    جالبه به خاطر حمایت از تولید ملی نمی گن لینکلن از همه بهتر بود چیزی که واسشون مهمه رفاه و امنیت مردمشونه نه اینکه به خاطر حمایت از خودروسازیشون هرآشغالی را دست مردم بدن یک جوری از خودروسازیشون حمایت می کنند که به نفع تولید کننده و مصرف کننده باشه دمشون گرم اون وقت مدیرای ما ادعاشون گوش فلکو کر کرده

    1. حسین

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      یه تست از پراید دیدم انگار تانک داشت تصادف میکرد لامصب فقط یکم نوک کاپوتش خم شد که اونم گفتن بیرنگ درمیاد و کلا نشان پرفکت گرفت
      یه چیز جالب شاید ندونید پراید اصلی همونی که فورد طراحی کرد بعد داد به کیا تو تست تصادف بدون ترمز ABS و کیسه هوا با امتیاز خوبی 2 ستاره ایمنی گرفته اما تیبا با ABS ، کمربند پس کشنده و کیسه هوا به زحمت 2 ستاره گرفته ببینید چقر پیشرفت خودرو سازی ما شتاب گرفته واقعا جای تحسین داره

      1. علی آهنگر

        ۱۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        منم دیدم فک کنم همون انیمیشنه رو میگی
        من تعجب کردم که چرا مانع تخریب نشد :D

        1. ASTON MARTin

          ۱۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1331 ديدگاه)

          اقا با سرعت 20 ک.م در ساعت زدنش دیگه!من خودمم یه فیلم از سمند دیدم که عالی درخشید! الان تستهای تصادف ما استاندارد سرعتش برا ماشین همین سرعته! مگه نمیدونید ما هنوز تو عصر سفر با الاغیم؟ الاغ مگه ازین سریع تر میرفت؟ اروم برید دیگه!

    2. انزو

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      ایران خودرو و ساییپا تست تصادفشون رو عملا به صورت زنده روی مردم انجام میدن.ادم زنده رو اون آدمک فرض میکنن و کلا تند رفتن با محصولات ایرانی ینی عملیات انتحاری.

    3. مرتضی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (846 ديدگاه)

      اونجا بر عکس ایران خیلی از کارا دست بخش خصوصیه و اصولا و حداقل ظاهرا!! رقابت حرف اول و آخر رو میزنه به هر حال امریکایی ها تو کشور خودشون فروش دارن البته یه چند دستگاهی هم بخاطر زیگما تو ارس فروختن :D

      1. Tesla ,Silicon Valley,

        ۱۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (174 ديدگاه)

        آره بابا آمریکایی ها احمقن که تست تصادف احمقانه گذاشتن!
        باید ماشین های آمریکایی برن تو تست تصادف آلمانی ها!!!

        1. مرتضی

          ۱۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (846 ديدگاه)

          البته در اینکه آمریکایی ها احمق!! و طرفدارانشون احمقتر هستند شکی نیست!!(دوستدار ماشین و توپ و تانکش رو نمیگم!! بحث رو قاطی نکنین!)

        2. ASTON MARTin

          ۱۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1331 ديدگاه)

          احمق آن است که دیگری را احمق شمارد جانم :)

  5. M Power///

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    من زیاد از این آزمایش های تصادف سر در نمی آورم. ولی چیزی که تو ویدیو ها دیدم عملکرد بهتر کیسه های هوای BMW نسبت به اینفیتنی بود. و در عوض عملکرد جذب ضربه ناشی از تصادف اینفیتنی بهتر بود.
    دوستان توجه داشته باشید در تصادف از جلو اگه ستوی A خودرو خم نشه و داشبورد به پای راننده گیر نکنه خوب تلقی میشه و نگید این ماشین ها که داغون شدن چون این شیوه ای جدید ایمنی خودرو هاست که با وارد کردن بیشتر از ۹۰ درصد نیروی تصادف به بدنه ای خودرو و کمترین نیرو به داخل راننده و سرنشینان رو سالم نگه می دارن.

  6. علی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تمام دنیا بخشی رو از درآمد فروش برای تحقیق و توسعه قرار میدن،اونوقت خودرو سازی ما سودش فقط جهت پر شدن انواع و اقسام صندوق های مختلف میره و اگه حرفی در این مورد بزنین بهتون میخندن،از این جهت میگم که در شرکت های قطعه ساز ایساکو کار کردم وبابت پیشنهاد یک طرح توانمند ساز توبیخ شدم، نتیجش میشه امثال پراید که نیاز به تست نداره ،رفاه مردم رو هم بهتره نگیم اصلا مهم نیست.

  7. حسین

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    بنز انصافا خوب بود اما جالبه توی اینفینیتی درب راننده کاملا تخریب شد سر آدمک از رو کیسه کمی منحرف میشه ، زانوی آدمک به داشبورد برخورد داشته خورده های شیشه به کابین وارد شدن بازم امتیاز G گرفته .در ب ام و کمترین انحراف سر راننده از رو کیسه هوا وجود داشت با وجود کیسۀ جلوی زانو پاها با داشبورد برخورد نمی کنند ولی کف ماشین جابه جا میشه

    1. datsun

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      اگه به ویدیو اینفینیتی دقت کنی سر آدمک به بهترین شکل روی کیسه هوا قرار میگیره ولی تو bmw سر آدمک به شدت منحرف میشه تو لینکلن هم بعد از منحرف شدن سر آدمک به داشبورد برخورد میکنه،

      بعد از خورد شدن شیشه اینفینیتی بیشتر شیشه به بیرون پرتاب و تکه های کمی که به کابین وارد شد به آدمک برخورد نکردن

      1. مرتضی

        ۱۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (846 ديدگاه)

        در بی ام و سر ادمک به شدت منحرف میشه؟؟؟؟!!! تست های دیگه رو هم یه نگاه کن عشق ژاپن!

      2. حسین

        ۱۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (246 ديدگاه)

        شاید ما یه ویدیو دیگرو دیدیم!! شاید

    2. مرتضی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (846 ديدگاه)

      بنز؟؟ منظورت بی ام وست؟؟ یا عملکرد بنز رو در تستهای قبلی میگی که ام ال بالاترین نمره رو گرفت؟

      1. حسین

        ۱۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (246 ديدگاه)

        ML بالاترین نمررو از چی گرفت سال 2014 تست جدید اسمال اورلب اضافه شده که منظور من همونطور که در متن آمده E کلاس هست ( هم کلاس مدلای ذکر شده )

        1. مرتضی

          ۱۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (846 ديدگاه)

          تو همین سایت هست بخون ببین بالاترین نمره رو از چی گرفته!! اولین ماشینی که اصلا نمره قبولی گرفت ام ال بود!! معلومه تازه میای سایت یا یادت نیست

  8. hrs

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با عرض سلام
    من یه سوال بی ربط دارم با بودجه 90 تا 100 میلیون چه ماشینی رو می شه خرید که موتور ش بالای 2000 سی سی و کارکرده هم باشه و مونتاژ داخل نباشه مثل مزدا 3 و مگان لطفاٌ راهنمایی کنید.
    باتشکر

    1. اسی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      میتسوبیشی لنسر 2014 صفر کیلومتر تیپ1 دنده اتوماتیک 92 میلیون قیمت داره. وارداتی و ساخت ژاپن. ولی حجم موتورش 1600 هستش.
      در ضمن توی همین آزمون “انستیتوی بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا IIHS” نمره قبولی Top Safety Pick دریافت کرده که یک مزیت خیلی بزرگه:

      http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mitsubishi/lancer
      http://arian-motor.com/main/images/files/20140603042521.pdf

    2. Zonda R

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      Hrs عزیز
      سراتو النترا کارکرده 2013
      Mg6
      اکسنت
      ریو 2014
      یاریس صندوقدار
      سوناتا 2011 new

  9. علی آهنگر

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    بنازم بی ام دبلیو رو آدمکه هیچیش نشده
    فرض کن با یه بی ام دبلیو داری 100 تا میری یهو میبینی ماشین وایساد خیلی شیک و مجلسی پیاده میشه میبینی زدی به دیوار بتونی هیچیت هم نشده :D

    1. حسین

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      البته تعجب کردم از ب ام و سری 2 و 3 با جثۀ کوچک تر خیلی بهتر ظاهر شدن امتیاز سری 2 از C کلاس و … بهتر بود البته سری 5 همن کمی خسته شده چن وقت دیکه این نسل هم مورد بازبینی قرار میگیره

  10. ESI

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    جای MVM خالیه

  11. ASTON MARTin

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1331 ديدگاه)

    واقعا از خوندن تست تصادف لذت میبرم
    اینقدر همه چیز حساب شدست که اصلا ادم شرمنده میشه و دلش میخواد تصادف کنه!

  12. انزو

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    جنس اون مانع کلا از چیه که هر چی ماشین بهش برخورد میکنه مثه کره ازهم وا میشه.مانع هم آخ نمیگه.

  13. صادق

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    بنازم اینفینیتی رو، ایول داره (البته از جنسیس هم خوشم اومد)

    ولی همه ی تعجبم به خاطر BMW هستش، البته از حق نباید گذشت، دوستان دقت کنید که BMW توی اکثر آزمایشها موفق بوده، حتی توی همین آزمایشِ هم پوشانی هم اکثر جاهای آدمک هم سالم بوده به جز ناحیه پایین پاها

    توی لینکلن هم که از ناحیه ی زانو ضربه شدید وارد میشه (زانو یکی از مهمترین نقاط بدن هستش که در صورت آسیب جدی، ترمیم شدنش بسیار سخت یا حتی غیر ممکنه!)

    1. DRAGONBORN

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      موافقم باهات صادق جون گل گلاب

      1. صادق

        ۱۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2117 ديدگاه)

        4کرتم داداش ;)

  14. tadano

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    با سلام
    شاید دوستان از اسم کامنتام متوجه شده باشن , من تو کار جرثقیلم به مدت دو سال مداوم تصادفات منطقه خودمون رو جمع کردم دوستان شاید تعجب کنن امنیت پژو 405 در حد پرایده تصادفایی ازش دیدم افتضاح ولی سمند خدایی حرف نداره .

    1. Zonda R

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      Tadano عزیز
      البته 405 برای 1983 یا 88 هست و مسلما انتظاره زیادی ازش نمیره
      تو این رنج ال90 و سمند میتونن از لحاظ ایمنی بهتر باشن

  15. DRAGONBORN

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    آخه ما چقدر عقبیم از دنیا

  16. REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تو اتوبان یه سمنده از پشت زده بود به 1 نیسان اندازه یاریس هاچبک شده بود ! موتور تو دهن راننده بود !!!!!! بعد اینا چی میزنن

  17. Alpha

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (542 ديدگاه)

    زندگی یا مرگ ؟ مسئله این است :D

    1. DRAGONBORN

      ۱۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      مساله چیست
      دوباره طرحح کن

  18. هادی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (456 ديدگاه)

    پراید باید بره اینجا تست بشه 70 میلیون نفریم یعنی به اندازه یه تست ارزش نداریم ؟ جون مردم ایران بی ارزشه ؟

  19. 4MATIC

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    تست جالبی بود ولی جای خالی بنزEکلاس حس می شه

  20. Ahmad..F12

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2536 ديدگاه)

    BMW و اینفینیتی واقعاً خوب مقاومت کردند

  21. MOHAMAD TBAG

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    تکنولوژی + امکانات

    باعثه تولید همچین ماشین هایی میشه

    شرکت های ایرانی هم اگه بخوان میتونن همچین ماشین های با کیفیتی تولید کنن ولی نمیخوایم …. چون پول بیشتر از جون انسان ها براشون اهمیت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا