بی ام و

عدم کامیابی ب‌ام‌و X1 در تست تصادف عابران پیاده

سیستم‌های ترمز خودکار به سرعت در بین رانندگان و گروه‌های طرفدار ایمنی خودروها محبوب شده‌اند. با استفاده از سطح وسیع دوربین‌ها، حسگرها و رادارها، سیستم‌های یاد شده معمولاً می‌توانند سریع‌تر از ماهرترین رانندگان به شرایط اضطراری واکنش نشان دهند. ایمنی عابران پیاده و کاربردی بودن این سیستم‌های اضطراری موضوع تست و رتبه‌بندی جدید موسسه IIHS آمریکاست و همان‌گونه که حدس می‌زنید تمامی این سیستم‌ها عملکرد یکسانی ندارند.


برای این تست ویژه، IIHS تعداد ۱۱ شاسی‌بلند جمع‌وجور را تست کرده است. هر خودرو باید در سه تست متفاوت و برای شبیه‌سازی ورود بزرگ‌سالان و خردسالان به مسیر عبور خودرو شرکت کنند. این تست‌ها با سرعت‌های گوناگونی انجام ‌شده‌اند اما همگی اجازه داشته‌اند زمان واکنش حدود ۲ ثانیه‌ای داشته باشند.


همه‌ی شاسی بلندها به جز یک مورد از این تست‌ها با سربلندی بیرون آمده‌اند. تویوتا راو ۴، ولوو XC40، هوندا CR-V و سوبارو فارستر امتیاز عالی را کسب کرده‌اند. خودروهای شورولت اکوئینکس، هیوندای کنا، کیا اسپورتیج، مزدا CX-5 و نیسان روگ هم امتیاز پیشرفته را به دست آورده‌اند. نهایتاً باید به میتسوبیشی اوت لندر اشاره کنیم که امتیاز پایه را به علت تصادف با یکی از آدمک‌ها در یکی از تست‌ها به دست آورد.


اما مورد عجیب این تست‌ها ب‌ام‌و X1 است که به هیچ‌کس نه نگفته و هر سه آدمک را زیر گرفته است! در واقع بیمر در هیچ‌کدام از تست‌ها سرعتش را به‌صورت خودکار کم نکرده است. به همین خاطر IIHS اصلاً امتیازی به این شاسی‌بلند نداده است. شاید مهندسان ب‌ام‌و باید X1 را دوباره برنامه‌ریزی کنند.


فوت عابران پیاده در آمریکا با رشد مداومی در سال‌های اخیر روبرو بوده است. مطالعه‌ی IIHS در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد سیستم‌های تشخیص عابران پیاده می‌توانند ۶۵ درصد تصادفات عابران در موقعیت‌های مشخص را کاهش دهند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    Bmw ترمز نمیکند!
    از وسط نصف میکند!

    1. Mohammad

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      نگو اقا اینجوری در مورد غول تکنولوزی دنیا
      طرفداراش ناراحت میشن
      ولی واقعا چرا کار نکرد سیستم ولی به قول متن بی ام و یه فراخوان باید بده و یه کارایی بکنه

    2. حسن

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      ((اما مورد عجیب این تست‌ها ب‌ام‌و X1 است که به هیچ‌کس نه نگفته و هر سه آدمک را زیر گرفته است! در واقع بیمر در هیچ‌کدام از تست‌ها سرعتش را به‌صورت خودکار کم نکرده است.))
      چی میشه گفت؟

  2. مسعود

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    از همه باحال تر میتسوبیشی ، فکر کنم ماشین یه ذره تندتر رفت قشنگ متلاشیش کننه

  3. ایمان

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    BMW اینقدر هوشمنده میفهمه اینها آدمک هستن و جون ندارن میزنه از وسط نصفشون میکنه ????

  4. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هیچ شکی نیست که BMW X1بهترین درکلاس خودشه.وحتی جایگاه کمترین افت قیمت روامسال بدست آورده که دراین کلاس شگفتی بوده.
    پس ب ام و بایدهرچه زودتر این ضعف رو درست کنه.شایدهم درمدل فیس لیفت که توراهه قراره درست بشه

  5. emad1990

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بیمر به شعار فرزند کمتر زندگی بهتر پایبنده

    1. M

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      با این که طرفدار بیمرم ولی خدانکشتت لایک !
      در این موردم باید بگم گل بی عیب خداس ! این هم احتمالا درست میشه تو فیس لیفت
      ولی واقعا نمیشه تمام برتری هاشو نادیده بگیریم به این خاطر ! پرفروش ترین کلاس خودش تو اروپا و به نقل بسیاری از مجلات بهترین کلاس خودش (خیلی ها در کنار ولوو اعلام کردن)

      1. emad1990

        ۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        مخلصم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا