بی ام و

تست داینوی ب‌ام‌و M5 جی پاور

چند ماه پیش جی پاور از پروژه جدید خود که بر پایه ب‌ام‌و M5 جدید شکل گرفته بود رونمایی کرد. این خودرو اخیراً در تست داینو شرکت کرده است.


پکیج مرحله ۳ این تیونر باعث می‌شود قدرت خودرو به ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۹۸۰ نیوتون متر برسد. این قدرت و گشتاور بسیار زیاد باعث می‌شود سوپرسدان باواریایی ها بتواند تنها در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز فراتر از ۳۳۵ کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است.


با توجه به این قدرت عظیم، جدیدترین نسل ب‌ام‌و M5 هیچ‌گونه ترسی در برخورد با اکثر سوپرکارهای مدرن نخواهد داشت؛ اما همه‌ی این تغییرات هزینه‌بر بوده و مالکان M5 باید حدود ۲۲۵۰۰ یورو برای این بهبودها بپردازند که شامل توربوشارژرهای ارتقا یافته، سیستم اگزوز تیتانیومی، خروجی‌های اگزوز فیبر کربنی و بازنگری ECU می‌باشد. همچنین V-max افزایش یافته نیز ۷۷۳.۵ یورو هزینه در بر دارد. همه‌ی این هزینه‌ها برای بازار آلمان بوده و شامل هزینه نصب نیست.

اما پکیج‌های سطح پایین‌تری نیز برای این سدان اسپورت در نظر گرفته شده که خروجی پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو را کمتر از حد نهایی نشان می‌دهند. برای مثال پکیج مرحله ۲ جی پاور باعث می‌شود قدرت پیشرانه ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۹۲۰ نیوتون متر باشد. پکیج مرحله ۱ نیز قدرت را به ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور را به ۸۴۰ نیوتون متر می‌رساند. شایان ذکر است نسخه استاندارد M5 قدرت ۶۰۰ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. بهبودهای ظاهری و آئرودینامیکی M5 جی پاور هم شامل کاپوت ونچر RR، اسپلیتر جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب، رینگ‌های جدید، برچسب‌ها و لوگوهای جدید می‌باشد. در خاتمه هم می‌توانید تست داینوی M5 جی پاور را تماشا بفرمایید.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    M۵ با پکیج ۳ جی پاور رو داشته باشی دیگه غم نداری
    با این مدل BMW وارد دنیایِ جدیدی شوید ??

    1. محمد

      ۲۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      فوق العاده است
      البته ترجیح میدادم رینگهای خاص تری می‌داشت
      اما ب ام و توی یکی از دورانهای شکوفایی طراحی هاش قرار داره

  2. حامد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (23 ديدگاه)

    M5 یه اسطوره و یک سنگ محک توی این کلاس به حساب میاد

  3. مهدی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واقعا که M5 ماشین خیلی بزرگیه ولایق احترام فراوان.این ماشین خیلی مهمیه

  4. Behrouz anzali

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    فوق العاده شده با این تیونینگ .شاخی میشه برای خودش.

  5. Sajjad

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چرا انقدر جذبه داره این ماشین

  6. mahdy

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    حیف لگوی بیمرو برداشته

  7. Amirferrari

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    فورد gt یاد بگیره…

  8. آآآآرماااانننن

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    تست داینو فورد GT هم جالب بود!!!!!!

  9. سعید(تهران)

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    همون سطح یک هم عالیه، اصن مگه خود M5 COMPETITION چیزی کم داره؟!

  10. مهدی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    آآآآآرماااااننن جان بیا یبار جای اعداد سرعت و شتاب و درگ و غیره دوتا مطلب یاد بگیر که حداقل بفهمی داستان از چه قراره ( البته ادمین هم یاد ببینه خوبه چون اینجور که بر میاد اونم بلد نیست)
    Hp یعنی هورس پاور روی میل لنگ
    Bhp یعنی هورس پاور روی فلایویل
    Rwhp یعنی هورس پاور روی چرخ عقب که مطمعنا عددش کمتر از دوتای قبلی هست
    کارخانه های خودروسازی همیشه یا hp رو اعلام میکنن یا bhp
    تیونرها چون میخوان فکت شیت یا همون داینو شیت رو بدن به مشتری همیشه whp یا rwhp رو اعلام میکنن
    نتیجه اینکه فورد برای مدل جی تی عدد hp۶۴۷ رو اعلام کرد کاری که تمام خودروسازها از بنز بگیر تا فراری و لامبو و …. انجام میدن
    تو این مقاله همونطور که مشخصه از ویدئو قدرت سر چرخ یا rwhp از طرف تیونر بعد از تقویت اعلام شده پس نگین فورد یاد بگیره!
    اینهمه تایپ کردم حالا باز یکی میاد میگه فورد چندتا اسب کم فروخته :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا