بی ام و

تست داینوی ب‌ام‌و Z4 M40i با نتیجه‌ای احساس‌برانگیز

تست داینوی اخیر تویوتا سوپرا نشان داد قدرت این خودرو بیشتر از مشخصات اعلامی توسط سازنده بوده و حالا ما دلیلی برای باور اینکه پسرعموی سوپرا یعنی ب‌ام‌و Z4 M40i هم قوی‌تر از اعداد روی کاغذ است داریم.


مالک این کانورتیبل آلمانی در آمریکا اقدام به تست داینوی چهار چرخ کرده تا نتایج را مشاهده کند. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو است که بنا به گفته‌ی ب‌ام‌و، در میل‌لنگ قدرت ۳۸۲ اسب بخاری تولید می‌کند.


این خودروی اسپورت در دومین تست صورت گرفته از بین سه تست کلی قدرت احساس‌برانگیز ۳۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متری را در چرخه‌ای عقب تولید کرده است. البته حداکثر گشتاور ۵۷۶ نیوتون متری پیشرانه در تست نهایی داینو به دست آمده است.


تخمین اینکه چه میزان از قدرت پیشرانه‌ی Z4 M40i در مرحله انتقال تلف شده غیرممکن است اما اگر این عدد را تنها ۱۰ درصد در نظر بگیریم هم باید گفت این قلب آهنین قدرتی در حد ۴۱۰ اسب بخار و یا حتی کمی بیشتر دارد. این عدد کاملاً بزرگ‌تر از قدرت رسمی اعلامی توسط باواریایی ها می‌باشد. بی‌صبرانه منتظر تست‌های داینوی دیگر توسط مالکان این خودرو هستیم تا ببینیم که آیا آن خودروها هم به مشخصات مشابهی دست خواهند یافت یا نه.


ب‌ام‌و اوایل سال جاری اعلام کرد قوی‌ترین نسخه‌ی Z4 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای خواهد داشت. از طرفی تویوتا هم اعلام کرده بود شتاب نسل جدید سوپرا برابر با ۴.۴ ثانیه است.

کمپانی‌های تیونینگ باید از شنیدن اینکه Z4 و سوپرا قوی‌تر از ادعاهای سازندگان هستند بسیار هیجان‌زده شوند چراکه می‌توانند با اعمال برخی تغییرات در پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری یاد شده به قدرت‌های بالاتری دست یابند.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مد شده همه کمپانی ها قدرت و شتاب واقعی خودرو رو کمتر اعلام میکنن تا مشتری ها تحت تاثیر قرار بگیرن،الان وقتی یه خودرو بالای ۶۰۰ اسب بخار از بنز یا بی ام و معرفی میشه باید در حد یه سوپرکار ۸۰۰ اسبی روشون حساب باز کرد چون قدرت و شتابشون خیلی بالاتر از اعداد اعلامی کمپانیه…

    1. امیر

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      روشی نوین از صنعت کثیف تبلیغات

      1. Behnam

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (156 ديدگاه)

        یجوری کثیف میگی انگار سر مصزف کننده کلاه میره
        ما ایرانی جماعت کلا تو همه چی عقب مونده ایم حتی طرفداری هم بلد نیستیم

        1. سعید(تهران)

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (496 ديدگاه)

          مسئله اصلا سر کلاه گذاشتن یا نزاشتن نیست، وقتی محصولی رو میخری کمپانی تولید کننده موظفه مشخصات درست و واقعی محصول رو ارائه بده حالا هرچی که میخواد باشه، این میشه رواج دروغ…

        2. امیر

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          دوست عزیز
          من اصلا نظرم منفی نبود در مورد این قضیه
          اینکه شرکت موظفه اطلاعات دقیق بده به کنار اما بحث من سر اینه ک روش تبلیغاتی در مورد خودرو ها داره عوض میشه
          البته در بعضی از شرکت ها و‌کشورها

  2. JDM

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اکثره کمپانی ها شیطنت میکنن و عدد رسمی رو کمتر از میزان واقعی اعلام میکنن

    1. Bilbo

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (516 ديدگاه)

      یه بنده خدایی می‌گفت ازین جهت که به دنیا بگن ببینین ما باقدرت کمتر، میتونیم چه کارهایی بکنیم!
      منطقی بود بنظرم.

      1. Seyed AMG

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        صد در صد …
        من تو پیج AMG همین سوال رو در مورد GT63S مطرح کردم ، ادمین پیج با گشاده رویی گفت : ?‍♂️

      2. JDM

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (269 ديدگاه)

        بله درسته به نظره من برای همین مورد هست

  3. AMIR / ARMI

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    مشخص شد چرا تویوتا در مورد قدرت سوپرا دروغ گفته بود
    چون چون اونم در اصل زاده بی ام و هست

  4. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (955 ديدگاه)

    نظرات بعضی کاربران سایتو بررسی میکنم، متوجه میشم که آب چرا داره سر بالا میره.
    بخون که خوب میخونی.

  5. Seyed AMG

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    پدال جان شما نمیدونید ، ماشین های آلمانی به سطحی از دانش و تکنولوژی رسیدن که حین انتقال قدرت وسط راه ۱۰ ۲۰ درصد به قدرتشون اضافه میشه در ضمن دستگاه داینو صاحب Z4 زیاد دقیق نبود یه ۵۰ ۶۰ اسبی اختلاف داشت … البته کمتر نشون داد!!!!

  6. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    عالی بود ?
    واسه همینه BMW و تویوتا رو خیلی دوست دارم
    سالها منتظر همکاری مبارک این 2 خودروساز برای ساخت خودرویی در کلاس Z4 بودم که خوشبختانه به وقوع پیوست

    1. MAHDI

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آقا مجیدمدتیه انگار نبودید؟؟؟ واقعا خیلی خوشحال شدم دیدم امروز حضور دارید.

  7. MAHDI

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ای جانم. بعضی خودروسازها هم هستن که که قدرت بیشتری واعلان میکنن اما زمان تست داینو نشون میده خیلی از اون چیزی که فکر میکردن ضعیف ترن. بله!!!!!

    1. Sajjad

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      شما چیزی درباره اتلاف قدرت میدونی؟
      اگه میدونی میشه بگی چقدر اتلاف قدرت وجود داره؟
      شما میدونی که اگه کمپانی قدرت رو بیشتر اعلام کنه، توی درجه بندی و تعیین سطح رقابتی به ضرر خودش تموم میشه؟
      و آیا میدونی تست داینو قدرت سر چرخ رو نشون میده و با قدرت سر میل لنگ تفاوت داره؟
      و در آخر میدونی وقتی توی تست داینو قدرت بدست اومده از قدرت اعلامی بیشتر میشه یعنی شرکت قدرت رو کمتر گفته تا در تعیین سطح رقابتی به سود خودش تموم بشه و تقلب کنه؟
      اگه میدونی همه اینا رو نباید این حرف رو بزنی

      1. " Swedish Arrogant Tiger"

        ۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        کاملا درسته قدرت س میل لنگ با سر چرخ متفاوته که در نتیجه اتلاف انرژی در مسیر انتقال قدرت هست.
        فلسفه کمتر اعلام کردن قدرت هم میتونه همین باشه مثل نیسان GT R و البته بنظرم فقط به یک دستگاه داینو که گفته قدرت بیشتر از اعلام کارخونه هست نمیشه زیاد اعتماد کرد باید منتظر بقیه هم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا