بامو Z5 در حال تست زمستانی در سوئد با همتای پلتفرم مشترکش، تویوتا سوپرا توسط عکاسان شکار شده است. البته قبلاً تصاویر این خودروی اسپورت در لباس استتاری منتشر شده، امّا تاکنون در کنار همدیگر و در حالت باز بودن سقف نرم Z5 نبودهاند. در حالی که تویوتا سوپرا کمابیش همان شرایط مشابه تستهای قبلی را دارد، امّا نمونه استتاری Z5 تفاوتهای قابلملاحظهای، بهویژه در عقب بدنه پیدا کرده است. چراغهای عقب در این نمونه اولیه با قابهای افقی لامپها به جای طرح گردگوشه قبلی، به نظر میرسد که فاصله نزدیکترین با نسخه تولیدی داشته باشند.
در حالی که تصاویر جاسوسی قبلی از Z5، اسپویلر لبه متوسط این خودرو را نشان میداد، ولی در آخرین تصاویر، یک فرم برجستهتر و متناسب با طراحی اسپورت عقب بدنه مشاهده میشود. علاوه بر این، لولههای اگزوز ساده، گرد و کوچک جای خود را به نمونههای بزرگتر و بیضیشکل دادهاند؛ احتمالاً شبیه به آنچه قرار است که از خط تولید بامو خارج شود.
در کنارههای بدنه، تصاویر جدید یک گلگیر جدید در جلو را نشان میدهد که در حال حاضر، صاحب یک دریچه در پشت چرخهای جلو شدهاند. این موضوع نه تنها باعث اضافهشدن یک چهره خشنتر به Z5 میشود، بلکه احتمالاً فشار جریان باد را در محفظه چرخها نیز کاهش خواهد داد؛ درست به مانند هواکشهای Air Breather در سایر محصولات بامو.
همانطور که قبلاً نیز در خبرها آمده بود، بامو Z5 به عنوان مدل جایگزین Z4 و تویوتا سوپرا دارای پلتفرم مشترکی هستند که با همکاری تویوتا و بامو توسعه داده شده است. پس از اتمام مراحل توسعه، هر دوی این خودروهای دیفرانسیل عقب قرار است که توسط مگنا اشتایِر در «گراتز» اتریش تولید شوند.
با اینکه جزئیات پیشرانه این خودروها هنوز منتشر نشده، امّا انتظار میرود که از موتورهای چهار یا شش سیلندر بامو در این زمینه استفاده شود. این در حالی است که شایعاتی نیز مبنی بر تجهیز سوپرا به موتور V-6 با توربوشارژرهای دوقلو که توسط تویوتا توسعه داده شده، به گوش میرسد. همچنین گفته میشود که بعداً یک گزینه پیشرانه هیبریدی نیز به این مدلها اضافه خواهد شد.
اقای 918
۸ اسفند ۱۳۹۵واقعا انتظار z5 رو برای دیدنش باید داشت جانشین z4 باید ارزشش رو داشته باشه
راستی مجید دیشب خیلی خسته بودم نشد جوابتو بدم امروز دیدم بعضی از دوستان زحمت رو کشیدن مخصوصا مهران عزیز ………….
موفق باشی رفیق یه دفه با همه بحث کنی خودتو عذاب میدی ……….
madjid
۸ اسفند ۱۳۹۵.
محمد رضا جان ، رفیق خوبی پدال همین بحث هاشه. تا وقتی شرایطش رو رعایت کنی ، به همه احترام بذاری و به حاشیه نری ، من که نه ناراحت میشم نه عذابی حس میکنم ???
___________________________________________________
امیدوارم از دل همکاری این 2 خودروساز دوست داشتنی و بزرگ ، دو محصول بی نظیر به دنیای ماشین ها اضافه بشه. من که از بابت موفقیت Z5 و Supra تقریبا خیالم راحته. چون مهندسی دو خودروسازی پشتشون هست که در لیست ستایش شده ترین خودروسازان جهان رتبه ی اول و دوم رو دارند.
این همکاری جواب محکمی هست به کسانی که محصولات BMW رو همیشه در تعمیرگاه با کاپوت بالازده میدیدن !!! ????
Daniel
۸ اسفند ۱۳۹۵king عزیز واقعا حرفت درسته. واقعا این دو ماشین ارزش انتظار کشیدن رو دارن.
اهل دلان( عشاق BMW) صبور باشید… .
فرشاد سجادیان
۸ اسفند ۱۳۹۵امیدوارم تویوتا از موتور خودش تو سوپرا استفاده کنه، سوپرا یه محصول خاصه برای تویوتا، باید تمام و کمال اصالتش حفظ شه، حتی من ترجیح میدادم پلتفرمشم انحصاری باشه. . .
Alireza.GT86
۸ اسفند ۱۳۹۵حرف دلمو زدی !
mohammadreza
۸ اسفند ۱۳۹۵همونطور که میدونید تویوتا و بی ام و تنها خودرو سازهای تحسین شده هستن و این دوتا به همراه مرسدس سالاهاست با اختلاف 3 برند با ارزش دنیان
حالا دیگه خودتون حساب کنید که خودروهای حاصل همکاری این دوتا چطور خودرو هایی خواهند شد
Ag
۸ اسفند ۱۳۹۵امیدوارم تویوتا موتورهای خودش رو استفاده کنه و ترجیحا تنفس طبیعی بندازه روش .
بی ام و پرفورمنس بالایی داره اما اصطحلاکش هم بالاهستش و این با تویوتا نمیخونه ، امیدوارم تو پلتفرم مشترک باشن و در موتور و گیربکس متفوت وگرنه شبیه میشن از لحاط فنی که اینطوری اصالت و یکانگی شون رو از دست میدن .
shirko
۸ اسفند ۱۳۹۵هر دوشون بهترینن
B& m
۸ اسفند ۱۳۹۵هر دو دوست داشتنی هستن
Amin
۹ اسفند ۱۳۹۵یه اصطحلاک بالا بایه بی اصطحلاک چه شود ?