بی ام و

راهبرد متفاوت ب‌ام‌و نسبت به تسلا

اگر تسلا می‌خواهد مدل ۳ به محصولی موفق تبدیل شود می‌تواند از درس‌های ب‌ام‌و استفاده کند!

این خودروساز آلمانی برنامه‌های مفصلی برای عرضه ناوگانی از خودروهای الکتریکی در سال‌های آینده دارد. باور بر این است یکی از کلیدی‌ترین فاکتورها برای موفقیت استفاده بیشتر از نیروی انسانی بجای تمرکز روی اتوماسیون است. ایلان ماسک با این کار راه را اشتباه رفته است.


مدیر شبکه تولید ب‌ام‌و آقای اولیور زیپسه در خلال کنفرانس سالانه BMW به بلومبرگ گفته که اهمیت کارکنان شرکت را نمی‌توان نادیده گرفت.
او گفته است:

تولید خودروها در یک سیکل ۶۰ ثانیه‌ای یک فاکتور تعیین کننده است. اتوماتیک کردن کامل فرایند تولید هدف ما نیست زیرا انسان با آن شخصیت منحصربه‌فرد خود انعطاف‌پذیری شکست‌ناپذیری دارد.


تولید موفقیت‌آمیز خودرویی همچون مدل ۳ با هدف قرار دادن بازار خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت سخت‌تر از همیشه شده است.

زیپسه دراین‌باره گفته است:

شاید راه گریز بیشتری در کلاس خودروهای لوکس بالاتر از ۱۰۰ هزار یورو وجود داشته باشد اما به زودی که وارد کلاس‌های ارزان‌تری همچون سری ۳ یا حتی سری ۵ شوید خواهید فهمید کنترل کردن هزینه یک کار سخت است. شما در این مرحله نمی‌توانید ناکارآمد باشید.


ب‌ام‌و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۲ خودروی الکتریکی شده معرفی کند و آغاز کننده این راه مینی تمام الکتریکی است که سال آینده از راه می‌رسد. اندکی بعدتر مدل جدید iX3 تولید شده و سپس سدان i4 سدان از راه خواهد رسید که از آن به عنوان رقیب تسلا مدل ۳ نام برده می‌شود.

زیپسه معتقد است این خودروساز اگر می‌خواهد در زمان تولید خودروهای الکتریکی به سود برسد باید منعطف باشد.
او می‌گوید:

ما در حال آماده‌سازی پلتفرم‌ها و تأسیسات ساخت خود به منظور انعطاف با این تکنولوژی الکتریکی هستیم. برای ما، ایجاد این انعطاف کاراترین راه به منظور کسب سود از خودروهای الکتریکی می‌باشد.

این مدیر ارشد در نهایت این‌گونه سخنان خود را به پایان می‌برد:

ما دقیقاً نمی‌دانیم چه مقدار تقاضا برای خودروهای الکتریکی وجود خواهد داشت بنابراین انعطاف‌پذیری یک عنصر حیاتی است. تقاضای بازار برای خودروهای الکتریکی در آینده به‌طور دقیق مشخص نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فتنه گوساله سامری

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmw همیشه پیشرو.به امید موفقیت های بیشتر

  2. shirko

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ب ام و کلا در بالاترین جایگاه

  3. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    آینده از آن خودروهای الکتریکی هست چه بخواهیم چه نخواهیم
    چند وقت پیش نمی دونم دقیق کدام مسئول ب ام و بود که گفت رقیب ما بنز نیست رقیب اصلی ما تسلا هست
    این یعنی درک کردن واقعیت و آینده بینی دقیق
    زمانی که همه شرکت ها تو کل کل اسب بخار تعداد سیلندر صدای اگزوز این چیزا بودن ب ام و مدل آی 8 معرفی کرد این نشون دهنده جلوتر از زمان بودن ب ام و هست
    ب ام و بجای صرف هزینه هنگفت برای ساختن یه سوپر اسپرت دهن پر کن ترجیح داده این هزینه رو صرف تحقیقات و توسعه خودرو های الکتریکی کنه که بسیار بجا و هوشمندانه عمل کرده
    خیلی از برند های حال حاضر جهان تا چند سال دیگه یا ورشکست شدن یا خیلی ضعیف ادامه حیات میدن
    ولی این ب ام و و تسلا هستند که آینده روشنی دارند
    Always BMW❤️

  4. مهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یک شرکت محافظه کار و سیاستمدار
    به نظرم در کل بهترین کمپانی جهانه

  5. me84

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بشخصه استراتژی BMW رو بیشتم قبول دارم. همه چیز حساب شده و ازحرکتهای هیجانی تو خالی هم خبری نیست. هر مسئله ای پیش بیاد دستشون برای تغییرو اصلاح استراتژیهاشون بازه و مثل تسلا غافلگیر نمیشن.

  6. Sajjad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نمی خوام حرفم به منظور توهین باشه
    اما مثل این میمونه که یه نفر که تازه میخواد بدنسازی رو شروع کنه، بره به فیل هیث بگه: داداش نه تنها داری اشتباه میزنی، بلکه قبلا هم اشتباه میزدی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا