موعد خداحافظی فرا رسیده است…
بامو بیست هزارمین دستگاه از محصول اسپورت و پلاگین هیبریدی خود یعنی i8 را تولید کرد. این خودرو اولین بار در ماه می سال ۲۰۱۴ و در تأسیسات لایپزیک آلمان روی خط مونتاژ رفت.
البته باید توجه داشت که تولید ۲۰ هزار خودرو در طول ۵.۵ سال حتی برای محصولی پلاگین هیبریدی چندان احساسبرانگیز نیست. ولی باید گفت بامو i8 اصلاً یک خودروی پلاگین هیبریدی معمولی نیست زیرا ما دربارهی خودرویی با قیمت ۱۴۷۵۰۰ و ۱۶۳۳۰۰ دلاری برای مدلهای کوپه و رودستر i8 صحبت میکنیم.
اما بیست هزارمین i8 تولیدی از نوع رودستر و مدل سفارشی Ultimate Sophisto ادیشن بوده و به یک مشتری آلمانی تحویل داده خواهد شد. از این نسخه سفارشی تنها ۲۰۰ دستگاه تولید شده و از جمله ویژگیهای سفارشی آن میتوان به رنگ خاکستری انحصاری و دیگر تجهیزات متمایز اشاره داشت.
تولید Ultimate Sophisto به معنی پایان راه بامو i8 است زیرا خط مونتاژ این خودرو در لایپزیک از ماه آوریل و با اتمام تولید تمام ۲۰۰ دستگاه سفارشی متوقف خواهد شد. یکی از مدیران این کارخانه میگوید:
بامو i8 خودروی بسیار ویژهای بوده و لذت رانندگی منحصربهفردی را ارائه میکند. همهی ما در این تأسیسات به تولید چنین محصول پرچمداری بسیار افتخار میکنیم.
ساخت بامو i8 فرایند بسیار پیچیدهای است زیرا این خودروی اسپورت و پلاگین هیبریدی ترکیبی از متریال نوآورانه همچون ترموپلاستیک فوق سبک، پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن، آلومینیوم و منیزیم و… میباشد. به همه این موارد باید قوای محرکه متشکل از پیشرانه درونسوز و الکتریکی را نیز اضافه کرد.
بامو i8 کوپه و رودستر در جدیدترین نسخه خود از باتری لیتیوم-یونی ۱۱.۶ کیلووات ساعتی استفاده کردهاند. این خودرو در حالت تمام الکتریکی بین ۵۳ تا ۵۵ کیلومتر برد داشته و حداکثر سرعت آن در حالت تمام الکتریکی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
هر دو نسخه این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو (قدرت ۲۲۸ اسب بخار) و پیشرانه الکتریکی (قدرت ۱۴۱ اسب بخار) با مجموع خروجی ۳۶۹ اسبی سود میبرند. به لطف وجود این مجموعه، بامو i8 کوپه و رودستر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ و ۴.۶ ثانیهای داشته و حداکثر سرعت آنها به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
FLANKER
۲۵ آذر ۱۳۹۸این کشور های متحد جنگ جهانی مثل آلمان و ژاپن و ایتالیا تو صنعت خودرو حرف اول رو میزنن معلوم نیست علت چیه
ارش
۲۵ آذر ۱۳۹۸علت نبوغ بیش از حد.
(Alireza (lexus
۲۵ آذر ۱۳۹۸علت تلاش بیش از حده نه نبوغ.
وقتی یکی از اقوام ما که ایرانی بود و شوهر آلمانی داره با بچه اش یبار اومد ایران دفعه ی بعد که اومد بچه اش نیومده بود,میگفت پسرش حالش از این همه محبت و بغل کردن و قربون صدقه های پدربزرگ و مادربزرگ ایرانیش بهم خورده و دیگه ایرانو دوست نداره.(و البته نفهمیدن زبان ایرانی ام برای بچه مسئله بود)
اینجا نکته ای که وجود داره اینه که تو آلمان که از بقیه کشورای اروپایی اقتصاد بهتر و صادرات بیشتری داره و از همه جا سختکوش ترن به حدی به کار و صنعت اهمیت میدن و مستقل بودن براشون مهمه و اکثر آدما اونجا مثل ربات ها رفتار میکنن و کار و تلاش در اولویت اول برای زندگیه.
مازراتی
۲۵ آذر ۱۳۹۸این ماشین با اینکه بیشتر از پنج سال هس که تولید شده و به پایان راه خودش رسیده هنوز طراحیش برا آینده هس و ی شاهکار دیگه از بی ام و رقم زد
FLANKER
۲۵ آذر ۱۳۹۸همون دوران صنعت نظامی خوبی هم داشتن اسم تانک تایگر آلمان می اومد همه فرار میکردن با چند تا شلیک هم نابود نمیشد ، تانک های آبی خاکی ژاپن که آمریکارو بیچاره کرده بودن
همین الان تانک لئوپارد آلمان بهترین تانکه لعنتی ها عالی هستن
Sajjad
۲۵ آذر ۱۳۹۸فقط نمیدونم چرا این آمریکای بیچاره شده شکست نخورد،ولی آلمان نازی، امپراطوری ژاپن و ایتالیا همشون سقوط کردن.
صرفا خواستم بگم جامعه ای که با جنگ رو به رو میشه، تمام سعی خودشو میکنه تا بهتر از قبل بشه و این دلیل پیشرفت صنعت این کشورها بود.
در ضمن اینجوری که شما میگی توی صنعت خودرو حرف اول رو میزنن انگار با خودروسازی انگلیس و آمریکا آشنایی ندارین.
ارش
۲۵ آذر ۱۳۹۸خودروسازی بریتانیا که خیلی خوبه ولی خودروسازی آمریکا مجهول و غیر قابل درک.
Sajjad
۲۵ آذر ۱۳۹۸هرچیزی که انسان توان فهمش رو نداره براش مجهول و غیر قابل درک میشه!
خیلی سادست شما با مراجعه به تاریخ و موتورهایی که آمریکا ساخته حساب کار دستت میاد، مگر اینکه بازم توان درک مسائل فنی این موتورها رو نداشته باشید.
MAHDI
۲۵ آذر ۱۳۹۸چندتا عکس از یه نسخه خاص i8 رو میفرستم که خیره کننده است
MAHDI
۲۵ آذر ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/12/BMW-i8-Roadster-LimeLight-Edition-Alcantara-2019-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/12/BMW-i8-Roadster-LimeLight-Edition-Alcantara-2019-10-scaled.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/12/BMW-i8-Roadster-LimeLight-Edition-Alcantara-Interieur-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/12/BMW-i8-Roadster-LimeLight-Edition-Alcantara-Interieur-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/12/BMW-i8-Roadster-LimeLight-Edition-Alcantara-Interieur-08-scaled.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/12/BMW-i8-Roadster-LimeLight-Edition-Alcantara-Interieur-06.jpg
Farzad
۲۵ آذر ۱۳۹۸آخه چرا خداحافظی لعنتیاااااااااااا
سورنا
۲۵ آذر ۱۳۹۸حیف شد واقعا حیف
واقعا از نظر من هیچی کم نداشت فقد یه خورده قیمتش اذیت میکرد
Khosrow
۲۵ آذر ۱۳۹۸هیچوقت از این ماشین خوشم نیومد / خیلی با اصول طراحی فاصله داره / طراحی یعنی ام 8 کامپتیشن ..
FLANKER
۲۵ آذر ۱۳۹۸دوست عزیز اگر هیتلر احمق به لهستان حمله نمیکرد که مال روسیه بود و روسیه رو وارد بازی نمیکرد
و مسخره بازی در نمیاورد با لشکر کشی به آفریقا
دنیارو میگرفت که تقریبا گرفته بود حتی ژاپن بعد از جنگ پیشروی میکرد عقب نشینی تو کارش نبود چین رو کامل گرفت بهش گفتن تمومش کن، نکرد با اتم زدنش
Khosrow
۲۵ آذر ۱۳۹۸قطعا امریکایی جماعت خودشونو توجایگاهی میبینن که توهین کنن / هیتلراحمق؟ خودش بهت گفت نه / فعلا بدویید شاید گردوخاک فسیل شده المان رو جایی ببینید ..