بی ام و

تیونینگ سنگین ب‌ام‌و X5 M توسط جی پاور

اگر بخواهید شاسی‌بلند ب‌ام‌و X5 M خود را تیونینگ کنید گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارند اما شاید کارهای جی پاور یکی از جالب‌توجه‌ترین آن‌ها باشد.


در پله اول آن‌ها از نرم‌افزار پیشرانه بای ترونیک ۲ V1 و ماژول قدرت بای ترونیک ۵ V1 به منظور افزایش قدرت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند. بدین ترتیب قدرت ۵۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری پیشرانه فابریک این شاسی‌بلند آلمانی به ترتیب به ۶۵۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر افزایش می‌یابد که در حد شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس می‌باشد.


در پله دوم شاهد قدرت بیشتری هستیم به گونه‌ای که جی پاور قدرت ۷۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۵ نیوتون متری را از دل پیشرانه X5 M بیرون می‌کشد اما موضوعی که جلب‌توجه می‌کند ارائه قدرت ۷۵۰ اسبی و گشتاور ۹۸۰ نیوتون متری در پله بالاتر است که همراه با دیگر ریزه‌کاری‌های جی پاور باعث می‌شود X5 M یک انتخاب فوق‌العاده برای رانندگانی باشد که می‌خواهند برجسته باشند.


جی پاور همچنین سیستم‌های اگزوز اسپورت، بچه گلگیرها و کاپوت کربنی را به همراه رینگ‌های فورج کاری شده ۵ پره دوبل ارائه می‌کند. شاخ‌به‌شاخ این خودرو با اوروس جالب‌توجه خواهد بود این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    یعنی ی اپدیت واسه نرم افزار حدود 100 اسبو گشتاور ببشتر شد؟
    خب اگه اینطوره و فک کنم برا کمپانی رایگانه و فک کنم با این کار شرکت هم برجسته تر میشه چرا خود کمپانی این کار نمیکنه
    حتما استهلاک بالاتر میره
    یکی یکم توضیح بده ممنون
    کلا عاشق بی ام و و زیر مجموعه هاشم

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    آلپینا: لایک ?
    جی پاور: دیس‌لایک ?

    1. امیرمحمد

      ۲۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      این دوتا کلا هویتشون با هم فرق داره الپینا بیشتر تمرکزش رو جنبه های لوکسه ماشینه

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        میدونم داداش

        1. امیرمحمد

          ۲۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          منم جسارت نکردم که بگم نمیدونی رفیق فقط نظر بود

  3. ارش

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    برای دوستداران بی ام و ممکنه خبرایی خوبی در راهه یه سوپر کار هیبریدی در حد استون مارتین واکری

    1. shirko.mercedesbenz

      ۲۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (38 ديدگاه)

      خبر موثقه ؟؟ اسمش چیه ؟؟

      1. ارش

        ۲۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        نه متاسفانه زیاد موثق نیست فقط شایعاتی هست منتها یکمی جدیه خبر مربوط به فروردین ماه امسال هست .بالاخره یه چیزی هست که ازش رندر گذاشتن و خبرهایی میدن.

        1. ارش

          ۲۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (75 ديدگاه)

          اسمش supercar bmw هست.

    2. Bilbo

      ۲۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      این خبر از کجا اومده؟ بنظرم اولین جایی که یه همچین خبر مهمی رو حتی شایعش رو پوشش میده، bmwblog هستش که تا جایی که من پیگیری میکنم سایتش رو، همچین خبری رو کار نکردن.

      علی ای حال، ما مشتاقانه منتظر یه سوپر کار از ب‌ام‌و هستیم، که ببینم بینی به خاک بمال کمپانی های دیگه هست یا نه؟

  4. Sajjad

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    فاق لاستیک هاشو بیشتر کنن از نظر من خوب میشه

  5. امیرمحمد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دوستان یک سوال خودرو هایی که تیون میشن و افزایش قدرت بسیار زیادی رو تجربه میکنن تا چه اندازه قابل اعتمادن؟ این افزایش قدرت باعث تحت فشار قرار گرفتن شدید موتور و در نتیجه استهلاک زیاد اون نمیشه؟ ایا تست های ایمنی و پایداری در شرایط مختلف روشون انجام میشه؟ سوالم کلیه و مربوط به برند خاصی نیستش ممنون میشم دوستانی که اطلاع دارند جواب بدن

    1. کوروش

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      بله معمولا هزینه ها بیشتر میشه و گارانتی باطل میشه
      اما برای برخی تیونر ها مثل هنسی و الپاینا و باراباس با خود کمپانی هماهنگ هستند بنظر من تیونر ها سه دسته هستند :
      ۱- وابسته به خود کمپانی با مهندسی بسیار سطح بالا و ساخت قطعات اختصاصی مثل M POWER و AMG
      2- تیونر های متفرقه و مستقل با محصولات بسیارگسترده از قانونی تا عملکرد بسیار بالا هنسی جی پاور و ….
      ۳-شرکت های متفرقه که عمدتا از قطعات افتر مارکت استفاده می کنند و بسایر متفاوت هستند
      قطعا برای رانندگی تحت فشار و سریع بسیار مناسب تر هستند ولی مثلا شمع ها را باید بسیار زودتر سیستم موتور و سنسور ها در بازه سریع تری بازرسی شوند
      برای استهلاک یک تفاوتی وجود دارد وقتی منصوری یک خودرو را دستکاری می کند خیلی با یک تیونر ساده تفاوت دارد و برای استفاده روزمره نه مشکل قانونی نه هزینه انچنان بالا دارند ولی برخی شرکت تویونر های متفرقه عمدتا غیر قانونی و غیر قابل استفاده برای روزمره هستند مثل پاترول ۲۰۰۰ هزاراسبی یا gtr ۱۸۰۰ اسبی و برای درگ ریس استفاده می شوند
      در کل این کار برای افراد ماشین باز توصیه می شه و افراد عادی بهتره خودرو قدرتمند خریداری کنند تا برخی هزینه ها و پیچیدگی های خودرو های تیون شده اذیتشان نکند نصب یم فیلتز هوای اسپرت و شمع ریس و هدزر کلی به لذت و صدای زیباتر (مسلما نه پراید!) کمک می کنه این تیون های حرفه ای واقعا فوقالعاده هستند

      1. فرزاد

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (754 ديدگاه)

        یه سوال، شاید خیلی ساده باشه و شوخی به نظر بیاد .ممکنه بشه یه بنز s560e May-Bach رو هم ضد گلوله ینی Guard سفارش داد که هم توسط AMG تیونینگ شده باشه و هم بدست شرکت باراباس تیونینگ بشه ینی یه ماشین لوکس سریع ضد گلوله هیبرید باشه؟. تا اونجایی بنده اطلاع دارم ۵۰۰۰۰۰$ هزینه نسخه ی گارد اس ۵۰۰ هست . حالا اگر این ماشین ساخته بشه قیمتش چه حدودی میشه؟!؟!

  6. امیر

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ای جان چه هیولایی شده x5

  7. Anarsh

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    رینگ بنزی انداختن روش. :ی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا