بهتازگی نسخهٔ رودستر بامو i8 در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمده است اما ممکن است جایگزین این سوپراسپرت هیبریدی هرگز ساخته نشود. بامو هماکنون تعدادی خودروهای پلاگینهیبریدی را در سبد محصولات خود داشته و همچنین در حال توسعهٔ خودروهای الکتریکی بر اساس پلتفرمهای معمولی خود هم هست که اولین نتیجهٔ آن در سال ۲۰۲۰ با معرفی نسخهٔ تمام الکتریکی کراساوور X3 نمایان خواهد شد. علاوه بر این، به گزارش Autocar، بخش i بامو همچنان به تولید مدلهای i3 و i8 نیز ادامه خواهد داد اما این لزوماً به معنای تضمین آیندهٔ این دو مدل نیست چراکه بر اساس این گزارش، i3 هدف خود که چگونگی ساخت خودرویی الکتریکی توسط بامو بود را نشان داد و مدل i8 نیز نشان داد که این شرکت چگونه میتواند عملکرد یک خودرو را با استفاده از نیروی برق افزایش دهد؛ بنابراین این دو خودرو وظایفی که بر عهده داشتهاند را انجام دادهاند و به همین دلیل بهطور رسمی جایگزینی برای آنها در حال توسعه نبوده و حتی در برنامهٔ بامو هم وجود ندارد.
احتمالاً این خبر برای طرفداران بامو وحشتناک خواهد بود اما رئیس بخش i این شرکت آقای «Robert Irlinger» گفته است که بامو هنوز در حال بررسی آیندهٔ مدل i8 است. مدیر طراحی بخش i آقای «Domagoj Dukec» نیز گفته است که i8 به هدف خود رسیده و دلیلی ندارد که جایگزینی برای آن ساخته شود. او در ادامه پیشنهاد داده است که i8 هم میتواند مثل مدل افسانهای M1 بهسادگی و در اوج کنار برود. از سوی دیگر به نظر میرسد آیندهٔ مدل i3 به فروش آن گره خورده است. آمار فروش نشان میدهد که در سال ۲۰۱۷ محبوبیت این هاچبک الکتریکی در ایالاتمتحده کاهش یافته چراکه تنها ۶۲۷۶ دستگاه از آن به فروش رسیده است؛ اما بااینوجود i3 محبوبیت خود را در اروپا همچنان حفظ کرده است؛ بنابراین تنها زمان نشان خواهد داد که آیا نسل دوم i3 ساخته خواهد شد یا نه؟
سورنا
۶ بهمن ۱۳۹۶فکر میکنم تنها مشکل i8 ضعیف بودنشه که اگه درستش کنه میتونه موفق بشه
#ali.m#
۶ بهمن ۱۳۹۶i8به کنار ولی فاز i3رو هیچ وقت نفهمیدم .
مثل bmw isetta 300
کاظم
۶ بهمن ۱۳۹۶Bmw i8 کارش رو انجام داده و انگار باید با سفینه محبوب bmw خداحافظی کرد
محمد
۶ بهمن ۱۳۹۶واقعا حیف چون که عجیب دلبری میکنه
Amir.z
۶ بهمن ۱۳۹۶دیگه از وقتی خبر عدم تولید وایپر به گوشم خورد دیگه از کنار رفتن هیچ ماشین دیگه ای تعجب نمیکنم
I8 ماشین باهوشی بود میتونست خیلی بهترم بشه اما بی ام و میدونه چیکار کنه. ممکن کاری کنه که هیچوقت از نبود i8 ناراحت نشیم
Love Cars
۶ بهمن ۱۳۹۶تنها مشکل i8 قدرتشه که از زمان شروع تولید بیشتر نشده و توی بازار فعلی رقبای سرسختی داره که با این قدرت فعلی توان رقابت با رقبا رو نداره.i3 هم مشکلش بردش(طی مسافت) هست که این مدلم مثل i8 رقبای سرسختی داره.
Amir Hilltwo
۱۱ خرداد ۱۳۹۷i3 که ظاهر واقعا مسخره ای داره ولی i8 خیلی زیبا و جذابه با این قیمت یا باید ماشینو حداقل به 500 اسب میرسوندن (خب البته به یکی از مهم ترین فاکتور های ماشین یعنی مصرف سوخت فوق العاده پایینش مطمعنا با این کار خدشه وارد میشد). یا قیمتشو میاوردن پایین تا مشکل فروش پایین این ماشین حل بشه قیمتش واقعا بالاس
ماشین های برقی و هیبرید کلا گشتاور خوب و بالایی دارن ولی با این حساب چون خود کمپانی این مدلو بعنوان یک سوپراسپرت معرفی کرده ادم انتظار شتاب زیر 4 و 3.5 از این ماشین داره که میبینیم اینطور نبود البته خودم از اینایی نیستم که به چند دهم ثانیه شتاب تندتر و کندتر زیاد اهمیت بدم ولی واسه خیلی ها مهمه…
بنظرم اگر بی ام و رو این ماشین کار میکرد میتونست به افتخارات بیشتری با این ماشین برسه ولی خب مسلما اونا بهتر از ما میدونن و کاری نمیکنن که حداقل باعث ضرر به خودشون بشه
حالا باید صبر کنیم ببینم حرکت بعدی بی ام و در رابط ماشین های هیبرید چیه…
ولی خب این ماشین حداقل بخار طراحیشو مصرف فوق العاده پایینش همیشه در یاد ها میمونه…