نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo آماده رخنمایی در فرانکفورت
۵ شهریور ۱۳۹۴
۲۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
بامو و آلپینا خیلی به هم میآیند! آن دسته از محصولات باواریایی که زیرِ دستان این تیونر نامآشنا نیز قرار میگیرند همیشه جذاب هستند و دلنشین بودنشان غیرقابلانکار است. آلپینا سال ۲۰۰۵ با مدل D3 خود تولید نمونههای ارتقا یافته بامو با پیشرانه گازوئیلی را آغاز کرد، هماکنون نیز برنامهریزی کرده تا آخرین نماینده خود در این حیطه را در نمایشگاه فرانکفورت (IAA) امسال به نمایش عموم بگذارد.
Alpina D3 Bi-Turbo D3 Biturbo جدید درواقع مدل بهروز شده D3 قبلی است و بر پایه فیس لیفت آخر سری ۳ بامو شکلگرفته است. در نمای ظاهری میتوان چراغهای LED جلو، خروجیهای دو جفتی اگزوز، سپرها، رکابهای جانبی، رینگهای آلیاژی و نشانهای آلپینا را بهعنوان اختصاصات این نسخه نام برد. در داخل اتاق هم تجهیزات اضافی نظیر کروز کنترل، کنترل فاصله پارک و بسته (Package) اختصاصی حمل اسباب و وسایل قابل اشارهاند. Alpina D3 Bi-Turbo پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو دوقلوی آن (مشابه نمونه موجود در بامو 330d و 335d) با قدرت ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور نسبتاً سنگین ۶۹۹.۶ نیوتونمتر آسفالت خیابان و پیست را به مبارزه میطلبد. در نسخه سدان (به قول انگلیسیها سالون!) شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۴.۶ ثانیه طول میکشد و بیشینه سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است. برای نسخه اِستیشن نیز تنها تفاوت کاهش ۱.۶ کیلومتری در سقف سرعت است و باقی موارد تغییری نمیکنند. Alpina D3 Bi-Turbo از نکات دلنشین D3 جدید مصرف سوخت آن است. با شرایط برابر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی نسخه سدان ۴.۴۱ لیتر و نسخه اِستیشن ۴.۴۹ لیتر گازوئیل مصرف میکند. این ارقام باعث میشود این دو فرزند آلپینا علیرغم قوای فنی قوی و کارایی بالا برای مصارف شهری و روزمره نیز بسیار مناسب باشند. Alpina D3 Bi-Turbo با توجه به اینکه دربهای دوسالانه بینالمللی فرانکفورت روز ۱۵ سپتامبر به روی خبرگزاریها باز میشوند و بازدید عموم هم دو روز بعدازآن شروع میشود، زمان زیادی تا دیدن آخرین دستاورد دیزلی آلپینا باقی نمانده است.
خیلی جالبه به نظر من هم بنز و بی ام به بن بست طراحی رسیدن محصولاتشون همه شبیه هم با بالای 80 درصد شباهت نه طراحی جدیدی نه هیجانی همش روزمرگی و تکرار در طراحی حالا اگه یک مدل بود دو تا مدل بود اصن 4 تا بود حرفی نیود امانه این که دیگه تمام مدل ها کپ همدیگه
بنزکه دیگه کولاکه میباخ رو هم که زد کپ بقیه مدلاش بود مثلا میخواست بره تو بازار سوپر لوکس هاکه البته مثل بار های قبل قطعا شکست میخوره
عزیزم ما ماشین بازها دقیقا عاشقه همینیم که وقتی از فاصله دور چشمون میوفته به یه جلوپنجره تاریخی سریع میگیم بی ام دابلیو دیدم چه قدیمی باشه چه جدید این ینی حفظ اصالت در طراحی هر شرکتی نمیتونه این کارو بکنه که یه ته چهره ثابت رو تو همه مدل هاشون حفظ کنن
پس لابد هیوندایی خوبه. همین کره ای ها که شما شب و روز داری کامنت میذاری براشون از بنز و بی ام و آیودی کپی میکنه. اونوقت خود اینا به بن بست رسیدن بس کن این نظرات گهربارتو اول صبحی حالمون رو نگیر. لازم نیست واسه هر پست نظر بدی و اظهار وجود کنی.
شرکت خودروسازی هیوندایی موتورز کره جنوبی «کریستوفر چپمن» را به عنوان طراح استخدام کرد. وی که سالهای سال سابقه همکاری با شرکت بی ام و را داشته است و طراحی خودروهای سری x5 بی ام و را نیز انجام داده است، یکی از شناخته شده ترین طراحان خودرو در دنیا است. پیوستن وی به مجموعه هیوندایی میتواند تحول بزرگی در محصولات برند هیوندایی ایجاد کند و محبوبیتش را در میان مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر کند. هم اکنون هیوندایی پر فروشترین برند خودروسازی آسیایی در بازار آمریکا و اروپا است.
زیپو جان به اینا نمیگن روزمرگی و طراحی تکراری ، بهش میگن حفظ اصالت طراحی من بهت قوب میدم هیوندایی و کیا که تو عاشق کره ای ها هستی هم تقریبا کم کم به اینجا میرسن چون این طراحی ها هم باعث اصالت ماشین میشه هم با عث اصالت کارخونه شخصا نظرم اینه که هیوندایی تقریبا به این طراحی که میخواد رسیده و دیگه طراحیاش با نسل جدیدش ( حداقل برای 3 یا 4 نسل شایدم بیشتر ) باقی میمونه و کیا هم تقریبا به جلو پنره ای که نشون دهنده کیا باشه داره میرسه و توی یکی دو نسل آینده طراحی های کیا هم ثابت میشن و تغییر زیادی دیگه نخواهند کرد .
ZIPPO ;جان مایباخ n سال قبل ماشین زد n میلیون دلار اگه بخواد میتونه ماشین بزنه به توان n میلیون دلار یعنی هر تازه به دوران رسیده و عربه خلیجه فارسی حق نداره اینو بخره یعنی بهشون نمیفروشه زیپو مایباخ ابرخاصه تک میزنه چیزی که هیچ برند قدرت این کارو نداره مایباخ تاریخ خودروسازیه اینجوری در موردش حرف نزن
واقعا اصالت وزیبایی همیشه درچهره ی خودروهای بی ام وبه خصوص بنزنمایان هست ومیشه حسش کرد اگه توجه داشته باشیدخودروسازای دیگه همیشه مدلای جدیدشون نسبت به مدل قبلی فرق میکنه….اواقعاالمان محبوبترین کشور دنیاست….
دقیقا ماشین های المانی با چی کار می کنن؟این همه شتاب و سرعت بالا که بخاطر قدرت و گشتاور زیاد هست با مصرفی کمتر از 4.5 لیتر در 100 کیلومتر بدست میاد. الله و مهندسینشون اعلم!
ZIPPO
۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی جالبه
به نظر من هم بنز و بی ام به بن بست طراحی رسیدن
محصولاتشون همه شبیه هم با بالای 80 درصد شباهت
نه طراحی جدیدی
نه هیجانی
همش روزمرگی و تکرار در طراحی
حالا اگه یک مدل بود
دو تا مدل بود
اصن 4 تا بود حرفی نیود
امانه این که دیگه تمام مدل ها کپ همدیگه
بنزکه دیگه کولاکه میباخ رو هم که زد کپ بقیه مدلاش بود مثلا میخواست بره تو بازار سوپر لوکس هاکه البته مثل بار های قبل قطعا شکست میخوره
حتی چینی ها هم از مدل های خودشون کپی نمیزنند
فردین بهادری نژاد
۵ شهریور ۱۳۹۴عزیزم ما ماشین بازها دقیقا عاشقه همینیم که وقتی از فاصله دور چشمون میوفته به یه جلوپنجره تاریخی سریع میگیم بی ام دابلیو دیدم
چه قدیمی باشه چه جدید
این ینی حفظ اصالت در طراحی
هر شرکتی نمیتونه این کارو بکنه که یه ته چهره ثابت رو تو همه مدل هاشون حفظ کنن
Ariaz
۵ شهریور ۱۳۹۴پس لابد هیوندایی خوبه.
همین کره ای ها که شما شب و روز داری کامنت میذاری براشون از بنز و بی ام و آیودی کپی میکنه. اونوقت خود اینا به بن بست رسیدن
بس کن این نظرات گهربارتو اول صبحی حالمون رو نگیر.
لازم نیست واسه هر پست نظر بدی و اظهار وجود کنی.
M3 RS 4D
۵ شهریور ۱۳۹۴هیوندای داره تو نسخه های جدیدش از BMW کپ میزنه …
ZIPPO
۵ شهریور ۱۳۹۴مثلا ؟؟؟؟؟
M3 RS 4D
۶ شهریور ۱۳۹۴http://www.donya-e-eqtesad.com/news/431929/
شرکت خودروسازی هیوندایی موتورز کره جنوبی «کریستوفر چپمن» را به عنوان طراح استخدام کرد.
وی که سالهای سال سابقه همکاری با شرکت بی ام و را داشته است و طراحی خودروهای سری x5 بی ام و را نیز انجام داده است، یکی از شناخته شده ترین طراحان خودرو در دنیا است.
پیوستن وی به مجموعه هیوندایی میتواند تحول بزرگی در محصولات برند هیوندایی ایجاد کند و محبوبیتش را در میان مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر کند. هم اکنون هیوندایی پر فروشترین برند خودروسازی آسیایی در بازار آمریکا و اروپا است.
خدمت شما ZIPPO …
M Power
۵ شهریور ۱۳۹۴زیپو جان به اینا نمیگن روزمرگی و طراحی تکراری ، بهش میگن حفظ اصالت طراحی
من بهت قوب میدم هیوندایی و کیا که تو عاشق کره ای ها هستی هم تقریبا کم کم به اینجا میرسن چون این طراحی ها هم باعث اصالت ماشین میشه هم با عث اصالت کارخونه
شخصا نظرم اینه که هیوندایی تقریبا به این طراحی که میخواد رسیده و دیگه طراحیاش با نسل جدیدش ( حداقل برای 3 یا 4 نسل شایدم بیشتر ) باقی میمونه و کیا هم تقریبا به جلو پنره ای که نشون دهنده کیا باشه داره میرسه و توی یکی دو نسل آینده طراحی های کیا هم ثابت میشن و تغییر زیادی دیگه نخواهند کرد .
AHMADREZA
۵ شهریور ۱۳۹۴مثلا جلو پنجره هیوندا ها که کپیه آوودی هستند و همچنین جنسیس و کی 900 کیا
که کپیه سری 7 2013
هست
شایان
۵ شهریور ۱۳۹۴ZIPPO ;جان مایباخ n سال قبل ماشین زد n میلیون دلار اگه بخواد میتونه ماشین بزنه به توان n میلیون دلار یعنی هر تازه به دوران رسیده و عربه خلیجه فارسی حق نداره اینو بخره یعنی بهشون نمیفروشه زیپو مایباخ ابرخاصه تک میزنه چیزی که هیچ برند قدرت این کارو نداره مایباخ تاریخ خودروسازیه اینجوری در موردش حرف نزن
ارمان
۶ شهریور ۱۳۹۴zippo داداش یه مودت تو تَرک بودی چی شده؟ :دی
Xman
۸ شهریور ۱۳۹۴نتونست خودشو کنترل کنه!
سیاوش
۵ شهریور ۱۳۹۴مصرف سوخت و ببین تروخدا
ALL CARS
۵ شهریور ۱۳۹۴شتابشونوهم ببینین تورو خدا که دیزلن اما 0تا100و تو 4.6 میرن (هرچند کمی تغییرات روشون داده شده)
سپاس از امین قوامصفری
ALL CARS
۵ شهریور ۱۳۹۴من به جهنم
کی بوده به شما دیس داده ؟؟؟ … !!!
kasra
۵ شهریور ۱۳۹۴واقعا اصالت وزیبایی همیشه درچهره ی خودروهای بی ام وبه خصوص بنزنمایان هست ومیشه حسش کرد اگه توجه داشته باشیدخودروسازای دیگه همیشه مدلای جدیدشون نسبت به مدل قبلی فرق میکنه….اواقعاالمان محبوبترین کشور دنیاست….
M3 RS 4D
۵ شهریور ۱۳۹۴عاشق Alpina D3 Bi-Turbo شدم ….
صدی 4.5 لیتر گازوئیل …. این خارقالعادس ….
احسان
۵ شهریور ۱۳۹۴دقیقا ماشین های المانی با چی کار می کنن؟این همه شتاب و سرعت بالا که بخاطر قدرت و گشتاور زیاد هست با مصرفی کمتر از 4.5 لیتر در 100 کیلومتر بدست میاد. الله و مهندسینشون اعلم!
ارمان
۶ شهریور ۱۳۹۴احسان دقیقا منم به همین فکر میکردم چقدر بهینه میکنن تک تک جزعیات موتور گرفته تا لوله اگزوز , اینا از ما بهترونن نامردا
Mahdi Mercedes
۷ شهریور ۱۳۹۴حتی از پراید خودمون هم کم مصرف تره. درست نمی گم؟
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴پچقد از اینا تو کبرا 11 نابود شد! خاک تو سرشون که همچین جیگرایی رو نابود میکنن!