این یک گزارش واقعی از جدال دو ابرخودروست. اشتباه نکنید، صبر کنید تا معنای ابرخودرو را برایتان مشخص کنیم. اینجا نه خبری از پیشرانههای شانزده سیلندر هست و نه از چرم و چوب بیاندازه و گران، منتهی از دو خودرویی گزارش مینویسیم که به اعتبار برند و سابقه نیکشان در تولید سدانهای لوکس و اسپرت و فروش خوبشان در بازار به دو اسطوره بزرگ یونان باستان، آشیل و هرکول میمانند که هریک سودای برتری بر دیگری دارد. البته بامو ماجرای متفاوتی دارد و در فروش و سابقه مقامی بس بلند دارد. سری سه، هر جا که دعوت شود حریفان را به چالش میکشد. بهویژه اگر این بامو از نوع M3 باشد. در این حالت فرقی نمیکند این حریف یانکی سرسختی از دیترویت باشد یا یک جنتلمن انگلیسی یا هموطنی خوشچهره. بامو سودای دومی ندارد و جز مقام نخست در همه رقابتها به چیز دیگری فکر نمیکند.
البته این بازی یکطرفه نیست و حریف هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد و هرچه زمان جلوتر میرود جگوار بیشتر به گذشتهاش برمیگردد! یک کابین زیبا، بدنهای دلنشین و موتوری قدرتمند، همه گرد هم آمدهاند تا سدان متوسط و لوکس جگوار را که بهتازگی سر از تخم درآورده بسازند. جگوار قلب هدف را نشانه گرفته و بامو بازهم خواهان برتری است. در این مقایسه محدوده ۵۰ هزار دلار را در نظر گرفتیم. جگوار با مدل XE S و بامو با مدل 335i M اسپرت به رقابت پا گذاشتهاند. حاصل رقابت غیرقابلباور است. این رقابت تازه شروع شده است. با ما همراه باشید. وقتی صحبت از سدان های لوکس میشود ناخودآگاه سرها به سمت مرسدس S-Class میچرخد و اگر بیشتر کنجکاو باشیم لیستی از خودروهای خوب این رده روبروی شما ردیف میشود. لیستی که حاوی آئودی A8، بامو سری ۷، لکسس LS و جگوار XJ است و همه عشاق اتومبیل، این مدلها را دوست دارند. این اتفاق در مورد تراکهای بزرگ یا همان وانتهای غولپیکر آمریکایی یا ژاپنی هم افتاده و تا اسمی از این رده پرفروش میآید سرها به سمت فورد F 150 میگردد، خودرویی که ۱۷ سال پرفروشترین تراک جهان است. اینها کلیشه های بازارند، استانداردهای این صنعت، مدلهایی که در هر نسل انبوهی از مزایا و تکنولوژیها را به خریداران عرضه کردهاند و چیزی ورای قیمتشان بودهاند، محصولاتی اصیل و خواستنی. حال اگر صحبتی در مورد سدانهای متوسط لوکس به میان آید سرها به کدام سو میچرخد؟ بله درست است. BMW سری سه، زیبای آلمانی که در عین روحیه اسپرت از چاشنی لوکس بودن هم بیبهره نیست و لذت نابی از رانندگی و مسافرت را به شما هدیه میکند. BMW در این رده حاکم بلامنازع است. آنهم در حضور بزرگانی چون مرسدس C-Class، ولوو S60، آئودی A4، لکسس IS، اینفینیتی Q50 و کادیلاک ATS. از زمانی که جگوار خواست تا برای بزرگان بازار شاخ و شانه بکشد، مدت طویلی گذشته. جگوار یک دهه پیش خواست تا با شاسی مرکوری، موتور فورد و طراحی یان کالوم مدل type X را به رقیبی قدر برای مقابله با سری ۳ بامو تبدیل کند، اما حاصل کار یک شکست کامل بود. البته تجربه جدید جگوار در مدل XE S هرگز به بدی type X نیست و نکات فوقالعادهای برای تحسین جگوار وجود دارد.
نخستین بار وقتی این خودرو را در پرتغال آزمایش کردم نوشتم که با راندن آن احساس خوبی به من دست داد. به خریداران این مدل توصیه کردم به XE افتخار کنند. مدل S این سری با ۳۴۰ اسب بخار قدرت از موتوری توانمند برای لذت و هیجان رانندگی سود میبرد. با مزایایی که این مدل دارد میتوان به جرئت گفت خودروی جذابی است و تعادل بالایی دارد.
جگوار با ساخت این خودرو ثابت کرده روند رو به رشدی دارد. در طراحیاش تجدیدنظر کرده و علاوه بر چهره زیبا، شیوه خطوط هوفمایستر را که نخستین بار در بامو باب شد در XE به کار برده است. البته شیطنت جگوار در شبیهسازی سری ۳ نیز نکته ای است که تنها در نظر اهالی فن جلوه میکند. این شیطنت باعث شده تا XE در عین سادگی فرم، از بامو زیباتر به نظر برسد. البته این شیطنت تنها در فرم کلی طراحی است و اگر چرخی با دو خودرو بزنید و دوسه ساعتی با این دو اسب اصیل رانندگی کنید میفهمید که دو خودرو چقدر باهم متفاوتاند. تکههای کرومی گوشه کنار جگوار کمک نموده تا رخوت کلی طراحی در این کلاس از جگوار دور شود و شما احساس کنید سوار بر خودرویی گرانقیمت هستید. از آنجا که خطوط بامو سالهاست بر پیکره سری سه ماندگار شده، این خودرو اندکی از کنارهها قدیمی یا آمیخته با رخوت به نظر میرسد. در داخل اوضاع متفاوت است و هرچه جگوار سعی کرده تا خودش باشد اما این بامو است که نظر شما را به خود جلب میکند. پنجرههای بزرگتر بامو و طراحی بینقص آن به شما کمک میکند تا دلبسته سری سه شوید. سیستم سرگرمی و ناویگیشن جگوار هم در برابر iDrive که بهترین سیستم هوشمند این صنعت است، حرفی برای گفتن ندارد و گاه مایه خنده است. در کل درباره طراحی داخلی این دو خودرو باید گفت: تلاش جگوار برای دستیابی به طرحی منسجم و ماندگار شایسته تحسین است. چرم فرانسوی و مواد بکار رفته در کابین جگوار عالی هستند. صندلیهای جگوار نرمترند و راننده را بهتر در بر میگیرند. البته بامو از پلاستیک استفاده زیادی نموده اما کابین سری سه را کاربردی و با ارگونومی بالا طراحی کرده است.
طرح جگوار در عین زیبایی و کیفیت بهتر نسبت به بامو نیازمند اصلاحات است بهویژه که سیستم ناوبری و سرگرمی آن باید تقویت شود و با نمونههای بهتری عرضه گردد. تزیینات آلومینیومی جاگوار فوقالعادهاند بهویژه پدالهای آن که طراحی زیبایی دارند. البته بامو هم مزایای بالایی دارد و به نسبت جگوار از تایرهای بهتر و فرمان پذیری دقیقتری سود میبرد.
بامو با در مدل 335i با یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری دو توربو عرضه میشود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در مقابل جگوار از موتوری شش سیلندر سوپرشارژرداری بهره میگیرد که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هنگام راندن جگوار اگرچه احساس میشود قدرت فراوانی پشت تایرهای خودرو نهفته اما این بامو است که قدرت را برای پیروزی بهکار میگیرد. راستش را بخواهید ما نتوانستیم این دو خودرو را در پیست امتحان کنیم اما بهطور کلی در جایی که جگوار تنها با اعداد و ارقام بازی میکند، بامو اعدادش کاملاً واقعی است و همه سیصد اسب را برای مبارزه با خود دارد. شتاب صفر تا صد بامو ۴.۷ ثانیه است درحالیکه جگوار این تست را در کمی بیش از ۴.۹ ثانیه رفت. خبرهایی از جگوار به گوش میرسد که از قصد این شرکت برای اصلاحات اساسی در جگوار XE S میدهد و قرار است این نمونه اصلاح شده تا زمستان به بازار عرضه گردد.
درنهایت اینکه در جادهها جاگوار فرمان زیرکی دارد که به راننده اطلاعاتی دسته اول از مسیر میدهد. فرمان جگوار از بامو سبکتر و برای سفر لذتبخشتر است. این خودرو محیط دلچسبی برای شما در طول مسیر مهیا میکند و آماده است تا با شما به خوشگذرانی و تفریح بپردازد. جاگوار اما تجربه حضور در پیست را ندارد. ما نمیدانیم عملکرد مسابقهای این مدل اسپرت به چه طریق است اما شکی نیست که فعلاً جگوار حریفی قدر برای بامو نیست. ورای بحث فنی و مسابقهای اما جگوار خودروی بهتری است، حتی میتوان آن را جذابتر دانست و این یک مفهوم بزرگ دارد: زمان به هیچکس رحم نمیکند. متأسفانه جگوار هنوز فرصت نکرده تا در رقابتی سخت خود را با بامو 335i مبارزه کند اما قطعاً تا زمستان که نمونه اصلاح شده آن وارد بازار میشود باید نفسها را در سینه حبس کرد. به نظر شما این انگلیسی خوشپوش از پس سری ۳ مغرور بر خواهد آمد؟ ما میگوییم باید منتظر ماند.
قطعا انتخاب من بی ام و که توی این کلاس مدت هاست فرمانروایی میکند است. هم طراحی داخلی وداشبورد و هم طراحی خارجی این خودرو رو به رقیب ترجیح می دهم. از لحاظ فنی هم که نسبت به رقیب برتر است. حتی این خودرو در مقابل حریف قدر ترنسبت به جگوار یعنی C کلاس2015 با وجود اینکه حدود دوسال و نیم قدیمی تر است برر شناخته شد. مقاله اش هم تو همین پدال ترجمه شده است…
بی ام و از هیچ لحاظی بابنز قابل مقایسه نیست. داشبرد لوکس cکلاس با داشبرد تکراری بی ام وه که چند ساله بااندکی تغییرات روی تمامی خودرو های بی ام و است را چه جوری مقایسه می کنی.حتی یک ساعت انالوگ نداره . توجه:بنزا فقط با بنز مقایسه کنید.ولا غیر اینا که اسباب بازی اند.
قصدم پاسخ دادن به این کامنتی که از روی تعصب و عاری از هرگونه منطق و دانش خودروی نوشته شده را ندارم; صرفا برای دوستان دیگر می گویم. ارزش یک خودرو فقط به داشبورد آن نیست اتفاقا در همون مقاله برتری داشبورد c نسبت به سری 3 ذکر شد و درست هم بود کمااینکه یکی از ده کابین برتر سال هم شد, اما بادر نظر گرفتن هزاران ملاک دیگر در دو خودرو ومقایسه آنها مجموعا بی ام و رتبه اول را گرفت.ضمنا برتری هایی که بنز نسبت به بی ام و در بعضی ملاک ها داشت صرفا به داشبورد ختم نمی شد و این بنده خدا که خیلی بنز رو دوست داره بدتر کلاس بنز رو داره میاره پایین. ویک جمله خطاب به نویسنده کامنت: توی چندتا مطلب قبل تر مقایسه دونسل آخر سری هفت رو گذاشته; چشاتو باز کن برو تفاوت های اساسی و آشکار بین دو داشبورد و داخل دو خودرو را نگاه کن. نمی خوام دعوای بین طرفدارای بنز و بی ام و رو که این بابا راه انداخت رو پی بگیرم چرا که به برخی از دوستان محترم ممکن است بی احترامی شود…
شما خوبی دوست عزیز ؟!! الان این پست در مورد بنز بود ؟ یکی از طرفای مقایسه بنز بود ؟! مالک یکی ازاین دو کمپانی بنزه ؟! والا نمیدونم… چرا بیخودی دوست داری جو بدین و زمینه را برای حرف و حدیث هایی که گاها هم دور از… مساعد کنی ؟!
هر2 از بهتر هان. هرچند جگوار مونده که به پای ماشین های آلمانی برسه. ولی خب این چند سال اخیر رشد خوبی داشته همین طورم پیش بره شاید در سال های آینده در رده آنها قرار بگیره شاید در بعضی از موارد بهتر از اونها….
جدیدا توی مقایسه هایی که یک طرف BMW طرف میگه ورای مسایل فنی و زیبایی، خودروی فلان از BMW جذاب یا سرگرم کننده تر است :| یعنی می دونن تو طراحی و بحث فنی نمیشه به این راحتیا با BMW در افتاد. خودم شخصا باس برم آلمان با مدیرعامل BMW صحبت کنم بگم سرگرمی ماشینات اومده پایین ردیفش کن :|
من نمیدونم چرا همه میخوان یه چیزیو مثال بزنن میگن آلمانی هایه مغرور به خدا انگلیسی ها خیلی مرموز تر و مغرور تر و گنده دماغن اگه رسانه دسته اینا آمریکایی ها(که همیشه هواشونو داشتن) نبود الان پادوئی آلمان و هم بهشون نمیدادن جگوار از یه دهه قبل با موتور فورد خواست با بی ام و مقابله کنه توجه کنید با موتور فورد خواست یعنی خودش مونتاژکاره ای بدم میاد میگن لوکس ساز
با سلام دوست گرامی ali mtr . قصد بی ادبی یا توهین به هیچ یک از دوستان ندارم ولی شما جوری صحبت میکنید که انگار یک بچه ی دبستانی داره صحبت میکنه. یعنی چی بنز خیلی راه داره تا به بی ام و برسه. خود آلمانیا این حرفو نمیزنن که شما میزنی درسته که نام من شعار بنزه ولی دلیل نمیشه که من متعصب بنز باشم من خودم عاشق m4 هستم ولی حرف شما …بنز و بی ام و هر کدوم ویژگی های خاص خودشو دارن. تخصص بی ام و به لذت رانندگی خودرو هاشه و بنز به راحتی و یکم هم به لذت رانندگی ولی الان بنز داره تخصص خاص خودشو بیشتر میکنه. از نظر تکنولوژی فنی بنز جلوتره چون از یه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو 510 اسب بخار بیرون کشیده در عوض بی ام و با یه موتور 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو 431 اسب . اینجا بی ام و از نظر اسب بخار جلوتره با توجه به حجم موتور ولی بنز مصرفش با اون موتور بزرگ صدی 8.2 ولی بی ام و صدی 10 الی 11 مصرفشه. به این میگن مهندسی در ضمن خودرو هایی که مثال زدم بنز c63 2015 -بی ام و m4 بازم از دوستان ارجمند بخاطر مطلب طولانی عذر خواهی میکنم
دوست عزیز حق با شماست متاسفانه در بین طرفداران همه خودروسازان چنین افرادی پیدا میشه که فقط تاثیر منفی داره اگه کسی طرفدار چشم و ابروی یک برنده و تحت هر شرایطی میخواد ازش طرفداری کنه میتونه بگه من از فلان ماشین بیشتر خوشم میاد نه اینکه بیان نظرات کارشناسانه!!! بیان کنن و همچین حرفای جنجالی بزنن
من از شما دوستان عزیز واقعا عذر میخوام اما وقتی میگه “”بنز با بی ام و قابل مقایسه نیست” آیا حرفش دبستانی نیستش و باید بگم این رو حرف در جواب و با لحن خود ایشون زدم باز هم من از شما و هم رضا جان عذر میخوام
The Best Or Nothing جان عزیز در واقع مصرف اون قدر ها هم که شما میگی زیاد نیست در واقع بی ام و بخاطر این که از گیربکس دو کلاجه استفاده میکنه که سنگین تره ولی بنز چون هفت سرعته مبدل گشتاوری استفاده میکنه میتونه از دنده بالاتر استفاده کنه در کل فاصله زیاد نیست مصرف BMW 27 MPG و بنز 29 MPG که فاصله ی 2 MPG در حدود چند دهم لیتر در صد کیلو متره
دوست عزیز شما اگه بی طرفی و متعصب روی برندی نیستی, ابتدا باید به اون دوستی که متعصب روی بنزه گیر بدی که او اول شروع کرد این بازی سخره رو. درضمن برترین توانایی فنی یعنی 63 موتور برتر سال. به این میگن مهندسی که بی ام و توش پیشتازه. اون مصرفی هم که شما برابنز ذکر کردی مصرف ترکیبیه…
ممنون جناب شاهوردی متمئنا بیامو ۳۳۵ m اسپورت در مقابل جاگوار XE S از همه لحاظ برتره: تکنولوژی ساخت،بهره وری از قدرت، دیزاین و باپیشینه ای که ازش سراغ دارم در هندلینگ فوق العاده بهتر از جاگوار XE S عمل میکنه. به نظرم فقط مرسدس بنز میتونه رقیب درخوری برای بی ام و باشه و بلعکس. البته این به این معنی نیست که چنین مقایسه هایی نباید انجام بشه. بلکه این مقایسه ها باعث شناخت بهتر هردو خودرو میشود.
بی ام و سری 3 همیشه باحاله و فروش بالایی داره…در ضمن کسانی که از بی ام و یا بنز یا هر شرکته دیگه ای خودشون میاد، نظرشون رو بگن ولی به بقیه توهین نکنن..با منطق حرف بزنین.
جگوار کیفیت بیشتری داره، نمیدونم چرا کسی توجه نمیکنه!قدرتشم ک بیشتره!دلایل دوستان چیه؟ همکاری باشرکت های دیگه یعنی مونتاژ!!!؟!بنز خیلی مونده تا بی ام دبلیو!!!!؟
کی گفته کیفیته بیشتری داره اولا که کیفیت بیشتر نه و بالاتر ثانیا بنز و بی ام و بالاترین کیفیت و چه در قسمت موتور و چه در بدنه و لوازم جانبی و تجهیزات دارن اون با اختلاف شما چون انگلیس دوستی دلیل نمیشه بقیه به درد نخورن که آره کسی که همکاری میکنه با شرکتهای دیگه و میره موتوراشونو رویه بدنش میزاره داره میگه کم اوردم و شما بهترید والا مطمئن باش جگوار اگه میتونست این کارو نمی کرد
ب ام و بیسته. انتخاب من هم ب ام و… ولی اگه صدای اگزوز هم ملاک بود جگوار جلو تر بود. یعنی کلا انگلیس ها توی ساختن سوپاپ اگزوز (که صدای بهتری بده) کارشون حرف نداره. مثلا من صدای استون مارتین رو با هیچی عوض نمکنم (البته اگه یکیشو داشته باشم). پناه بر خدا
عده ای” نادان” که به سرمایه گذاری و خرید شرکت های قدیمی و شرکت های هلدینگ آگاه نیستند فکر میکنند با خرید کلیه سهام یک شرکت آن شرکت دیگر همان شرکت قبلی نیست در حالیکه این فقط یک سرمایه گذاری هست و هر وقت شرکت برند بخواهد میتواند آن را پس بگیرد و کلیه کارها توسط خودشان طراحی و مهندسی میشوند با نیروی کار شرکت خریدار جگوار هم از غولهای انگلیسی همینطور است و توسط شرکت هندی خریداری شده
الان چرا داری توهین میکنی؟ خب الان اونایی که این حرفو زدن همه نادانن و … شما دارین اشتباه میکنین چون وقتی برندی فروخته میشه خیلی عذر میخوام اگه صاحبش بخواد … بهش هم میتونه اگه بخواد آتیششم بزنه میتونه چون (شوخی و مثل بود) البته کل برند و هم اسمشو و هم تمامه متعلقاتشو چون مالکشه مطمئن باش همون کمپانی هایی که ادعایه اصالت میکنن اگه توان اداره برنداشونو داشتن تن به چنین خفتی نمیدادن اینم بگم شرکت صاحب اختیار بخاطر اینکه همون بلایی قبل سر برند نیاد میاد و از بعضی طراحان و مهندسین قبلی برای برند خریداری شده کمک میگیره// این خود بزرگ بینی ریشه تاریخی داره تقصیر شما نیست//
شایان جان منظور بنده افرادی هستند که خودروسازهای قدیمی رو بواسطه اینکه خودرو فروخته شده ویه شرکت به عنوان هلدینگ اومده یه شرکت قدیمی و بنام رو خریداری کرده، اون شرکت رو میبرن زیر سوال مثلا ولو رو که جیلی خریده، جیلی ای که چند سال بیشتر سابقه نداره، خوب مشخص هست اصلا جیلی فقط سرمایه گذار هست و تمام کارها توسط ولو هست و اینکه فقط کارگران چینی هستند (مثال زدم) این برای گسترش سود و کاهش هزینه ها و همینطور برامه ریزی و گسترش شرکت هست، سابقه تاریخی تو خودرو های دیگه زیاد هست مثلا مازاراتی تا الان نزدیک 5 تا صاحب داشته و هر موقع خواسته به یکی دیگه واگزار کرد و آخرش هم برای خودش شد
این هم تعریف هلدینگ و شهامدار اصلی یک شرکت از ویکی» شرکت هلدینگ (به انگلیسی: Holding company) شرکتی سهامی است که دارای شرکتهای زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکتهای زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی است.[۱] شرکت هلدینگ با خریدن بخش عمدهای از سهام شرکتی دیگر، میتواند در آن شرکت حق رای داشته باشد، که در این صورت به شرکت دوم شرکت فرعی (یا وابسته) هم گفته میشود.
ولکس واگن هم سهام های زیادی رو فروخته ولی نه همشو شاید یه روز بخواد کلشو بفروشه، این یک بازی برد برد هست
قبول دارم تکنولوژی برتر داره،یعنی قدرت وکیفیت بیشتر جگوار مهم نیس!؟!!من درمورد رتبه دوشرکت نظرندادم،فقط درمورد دوخودرو نظردادم،توجه کنید ک مدلxe خودرویی جدید هس ک جگوار برعکس بی ام دبلیو قبلا تجربه ای درمورد این کلاس نداشته و این برای شروع کار بسیار عالیه
حالا تویه این مقاله یه جا نوشته کیفیت بالاتر اصلا معلوم نیست اینطور باشه که گفته چون میخواد جگوارو به بی ام و برسونه نه بی ام و رو با ایم مقایسه کنه بعدم از کجا معلوم آقایه شاوردی که تا حالا بنده غیر از پست ماشینهایه انگلیسی ازشون چیزه دیگه ای ندیدم!!! نخواد این حرفو بزنه بنز و بی ام و در این کلاس با اختلاف بالاترینن خیلی مونده به کیفیت این دوتا برسن حالا هی بیا بگو بهتره باشه بهتره اگه اینجوری راضی میشی در خیالت ولی قطع بدون اینطور نیست سالهاست که بی ام و بنز در این کلاس بهترینن و دارن اتومبیل تولید میکنن
دوستان من اعتراف میکنم از محتوا چیزی نمیفهمم به همین خاطر از این به بعد سوالاتمو درمورد محتوا ازعارف فرزانه سعید میپرسم باشد که هدایت شوم وبه راه راست برگردم
در درچه اول میگم کاش همه ایقد پول داشتن ک میتونستن از هر کدومش یکی داشته باشن. من هم از مرسدس خوشم میاد هم ب ام و هم آئودی هم جگوار هم کادیلاک. با احترام به دوستان متعصبمون . دیگه انتخابم سمت لکسس کشیده نمیشه یه دوست دارم امارات زندگی میکنه و ماشین باز هم هس.میگه ب ام و ها بهترین لذت رانندگی از لحاظ اسپرت بودن رو دارن اما هزینه بالایی برای حتی سرویس های دوره ای لازم دارن. بنز ها رانندگی لوکسی ارائه میدن ک کمی طعم اسپرت بودن گرفته باشه.اینها هم هزینه سرویسشون بالاست. اما آلمانی ها خرابی زیادی ندارن و خرجتون به سرویس دوره ای محدوده ک جیب پرپولی میخواد. جگوار و لندروور هر از مدتی خرج حسابی رو دست صاحبشون میزارن و انتخاب خوبی برای خرید دسته دوم نیستن. صفرشون هم ب قول خودش دیگه زیادی گرونن. کادیلاک هم پرفورمنس بالایی داره هم هزینه هاش خیلی کمتر از آلمانیاست.خودش هم کادیلاک CTS-V داره ک کیت اگزوز و فیلتر اسپرت هم انداخته روش. برای امثال لکسس و ژاپنی های دیگه میگه اگه دنبال این هستی بی دردسر از یه جایی ب جای دیگه بری و خرجی برات بر نداره و لذت رانندگی برات هیچ اهمیتی نداره برو لکسس بگیر.
شایان عزیز ،دوست من، من انگلیسی دوست نیستم،علاقه مند ب صنعت خودرو هستم و هر خودرویی ک با زحمت و تلاش زیاد جهت آسایش مشتری ساخته میشه برای من قابل احترامه،از هرکشوری درمورد این موضوع تمام حرفم این بود ک نباید تلاش جگوار رو کوچک شمرد چون دراین کلاس بی تجربس واین پیشرفت جای تحسین داره حتی اگه درعملکرد ب پای بی ام دبلیو نرسه
من کار جگوار و کوچیک نمی دونم اون برندم قابله احترامه هرکس هم طرفدار یه جور ماشین هست و سلیقه ها متفاوت برای من همه برندهایه اروپائی آمریکائی قابل احترام هستن
احسان
۲۵ خرداد ۱۳۹۴BMW لایک
JAGUAR دیس لایک
رای بدید دوستان
جی تی ار
۲۵ خرداد ۱۳۹۴قطعا انتخاب من بی ام و که توی این کلاس مدت هاست فرمانروایی میکند است. هم طراحی داخلی وداشبورد و هم طراحی خارجی این خودرو رو به رقیب ترجیح می دهم. از لحاظ فنی هم که نسبت به رقیب برتر است. حتی این خودرو در مقابل حریف قدر ترنسبت به جگوار یعنی C کلاس2015 با وجود اینکه حدود دوسال و نیم قدیمی تر است برر شناخته شد. مقاله اش هم تو همین پدال ترجمه شده است…
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بی ام و از هیچ لحاظی بابنز قابل مقایسه نیست.
داشبرد لوکس cکلاس با داشبرد تکراری بی ام وه که چند ساله بااندکی تغییرات روی تمامی خودرو های بی ام و است را چه جوری مقایسه می کنی.حتی یک ساعت انالوگ نداره .
توجه:بنزا فقط با بنز مقایسه کنید.ولا غیر اینا که اسباب بازی اند.
جی تی ار
۲۵ خرداد ۱۳۹۴قصدم پاسخ دادن به این کامنتی که از روی تعصب و عاری از هرگونه منطق و دانش خودروی نوشته شده را ندارم; صرفا برای دوستان دیگر می گویم.
ارزش یک خودرو فقط به داشبورد آن نیست اتفاقا در همون مقاله برتری داشبورد c نسبت به سری 3 ذکر شد و درست هم بود کمااینکه یکی از ده کابین برتر سال هم شد, اما بادر نظر گرفتن هزاران ملاک دیگر در دو خودرو ومقایسه آنها مجموعا بی ام و رتبه اول را گرفت.ضمنا برتری هایی که بنز نسبت به بی ام و در بعضی ملاک ها داشت صرفا به داشبورد ختم نمی شد و این بنده خدا که خیلی بنز رو دوست داره بدتر کلاس بنز رو داره میاره پایین.
ویک جمله خطاب به نویسنده کامنت: توی چندتا مطلب قبل تر مقایسه دونسل آخر سری هفت رو گذاشته; چشاتو باز کن برو تفاوت های اساسی و آشکار بین دو داشبورد و داخل دو خودرو را نگاه کن.
نمی خوام دعوای بین طرفدارای بنز و بی ام و رو که این بابا راه انداخت رو پی بگیرم چرا که به برخی از دوستان محترم ممکن است بی احترامی شود…
farzad
۲۵ خرداد ۱۳۹۴یه چیزیو نمیدونی الکی حرف نزن bmw z8 1999 ساعت انالوگ داره ماشین 16 سال پیش
تموم دنیا هم میدونن که سری 3 تو کلاس خودش بهترینه البته به جز تو
Archi khan
۲۵ خرداد ۱۳۹۴شما خوبی دوست عزیز ؟!!
الان این پست در مورد بنز بود ؟ یکی از طرفای مقایسه بنز بود ؟!
مالک یکی ازاین دو کمپانی بنزه ؟!
والا نمیدونم…
چرا بیخودی دوست داری جو بدین و زمینه را برای حرف و حدیث هایی که گاها هم دور از… مساعد کنی ؟!
علیرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۴من که میگم جگوار.
ويكي
۲۵ خرداد ۱۳۹۴هر2 از بهتر هان. هرچند جگوار مونده که به پای ماشین های آلمانی برسه. ولی خب این چند سال اخیر رشد خوبی داشته همین طورم پیش بره شاید در سال های آینده در رده آنها قرار بگیره شاید در بعضی از موارد بهتر از اونها….
sina
۲۵ خرداد ۱۳۹۴جدیدا توی مقایسه هایی که یک طرف BMW طرف میگه ورای مسایل فنی و زیبایی، خودروی فلان از BMW جذاب یا سرگرم کننده تر است :| یعنی می دونن تو طراحی و بحث فنی نمیشه به این راحتیا با BMW در افتاد. خودم شخصا باس برم آلمان با مدیرعامل BMW صحبت کنم بگم سرگرمی ماشینات اومده پایین ردیفش کن :|
جی تی ار
۲۵ خرداد ۱۳۹۴دقیقا منم نمی فهمم این حرف یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!…
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴یعنی بنز با بی ام و قابل مقایسه نیست.
ali mtr
۲۵ خرداد ۱۳۹۴درسته بنز خیلی کار داره تا به بی ام و برسه
شایان
۲۵ خرداد ۱۳۹۴چرا؟
شایان
۲۵ خرداد ۱۳۹۴من نمیدونم چرا همه میخوان یه چیزیو مثال بزنن میگن آلمانی هایه مغرور به خدا انگلیسی ها خیلی مرموز تر و مغرور تر و گنده دماغن اگه رسانه دسته اینا آمریکایی ها(که همیشه هواشونو داشتن) نبود الان پادوئی آلمان و هم بهشون نمیدادن جگوار از یه دهه قبل با موتور فورد خواست با بی ام و مقابله کنه توجه کنید با موتور فورد خواست یعنی خودش مونتاژکاره ای بدم میاد میگن لوکس ساز
AHMADREZA BMW
۲۵ خرداد ۱۳۹۴انتخاب منم ب ام و سری سه هست بهترین در کلاس خودش
فرید
۲۵ خرداد ۱۳۹۴خوب یه خودروی لوکس منتاژ کرده دیگه شما خودتو ناراحت نکن من یاداوری میکنم
MOHAMAD TBAG
۲۵ خرداد ۱۳۹۴فقط و فقط
bmw
مهراب
۲۵ خرداد ۱۳۹۴یه چرخشو به ده تا ب ام و نمیدم
من عاشق ب ام و هستم
ولی وقتی جگوارو میبینم دیگه دنیا تاثییری روم نداره
رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ترجمه بسیار روانی ارائه کردید تبریک میگم و امیدوارم مطالب بیشتر و بهتری از شما منتشر بشود
محمدحسین
۲۵ خرداد ۱۳۹۴لطف دارید.. سعی میکنم همیشه مطالبی در حدنام پدال و سواد و فهم بالای دوستان کار کنم
ALiHidden
۲۵ خرداد ۱۳۹۴قطعا BMW خیلی سرتره
من BMW رو ترجیح میدم…
رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۴من دو روز پیش بی ان و بودم اینا رو کامل دیدم زیبا بود
احسان(احسان سابق)
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بی ام و بی ام وس.نمیشه نگاهش نکرد
mahdi-GM
۲۵ خرداد ۱۳۹۴BMW یه چیز دیگه ست…
ظاهرش هم خشن تر و جذاب تر از جگواره
4matic
۲۵ خرداد ۱۳۹۴نمی خواد منتظر موند نتیجه معلومه bmw
The Best Or Nothing
۲۵ خرداد ۱۳۹۴با سلام
دوست گرامی ali mtr . قصد بی ادبی یا توهین به هیچ یک از دوستان ندارم ولی شما جوری صحبت میکنید که انگار یک بچه ی دبستانی داره صحبت میکنه. یعنی چی بنز خیلی راه داره تا به بی ام و برسه. خود آلمانیا این حرفو نمیزنن که شما میزنی
درسته که نام من شعار بنزه ولی دلیل نمیشه که من متعصب بنز باشم
من خودم عاشق m4 هستم ولی حرف شما …بنز و بی ام و هر کدوم ویژگی های خاص خودشو دارن. تخصص بی ام و به لذت رانندگی خودرو هاشه و بنز به راحتی و یکم هم به لذت رانندگی ولی الان بنز داره تخصص خاص خودشو بیشتر میکنه.
از نظر تکنولوژی فنی بنز جلوتره چون از یه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو 510 اسب بخار بیرون کشیده در عوض بی ام و با یه موتور 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو 431 اسب . اینجا بی ام و از نظر اسب بخار جلوتره با توجه به حجم موتور ولی بنز مصرفش با اون موتور بزرگ صدی 8.2 ولی بی ام و صدی 10 الی 11 مصرفشه. به این میگن مهندسی
در ضمن خودرو هایی که مثال زدم بنز c63 2015 -بی ام و m4
بازم از دوستان ارجمند بخاطر مطلب طولانی عذر خواهی میکنم
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۵ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز حق با شماست
متاسفانه در بین طرفداران همه خودروسازان چنین افرادی پیدا میشه که فقط تاثیر منفی داره
اگه کسی طرفدار چشم و ابروی یک برنده و تحت هر شرایطی میخواد ازش طرفداری کنه میتونه بگه من از فلان ماشین بیشتر خوشم میاد نه اینکه بیان نظرات کارشناسانه!!! بیان کنن و همچین حرفای جنجالی بزنن
ali mtr
۲۵ خرداد ۱۳۹۴من از شما دوستان عزیز واقعا عذر میخوام اما وقتی میگه “”بنز با بی ام و قابل مقایسه نیست” آیا حرفش دبستانی نیستش و باید بگم این رو حرف در جواب و با لحن خود ایشون زدم
باز هم من از شما و هم رضا جان عذر میخوام
BMW4ever
۲۵ خرداد ۱۳۹۴The Best Or Nothing جان عزیز در واقع مصرف اون قدر ها هم که شما میگی زیاد نیست در واقع بی ام و بخاطر این که از گیربکس دو کلاجه استفاده میکنه که سنگین تره ولی بنز چون هفت سرعته مبدل گشتاوری استفاده میکنه میتونه از دنده بالاتر استفاده کنه در کل فاصله زیاد نیست مصرف BMW 27 MPG و بنز 29 MPG که فاصله ی 2 MPG در حدود چند دهم لیتر در صد کیلو متره
جی تی ار
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز شما اگه بی طرفی و متعصب روی برندی نیستی, ابتدا باید به اون دوستی که متعصب روی بنزه گیر بدی که او اول شروع کرد این بازی سخره رو.
درضمن برترین توانایی فنی یعنی 63 موتور برتر سال. به این میگن مهندسی که بی ام و توش پیشتازه. اون مصرفی هم که شما برابنز ذکر کردی مصرف ترکیبیه…
ارمان
۲۵ خرداد ۱۳۹۴اقا این جگوارم خیلیی قشنگه هاااا
یه جوریه حس خشنو جسوری داره خیلی باحاله
مهرداد فراهانی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ممنون جناب شاهوردی
متمئنا بیامو ۳۳۵ m اسپورت در مقابل جاگوار XE S از همه لحاظ برتره: تکنولوژی ساخت،بهره وری از قدرت، دیزاین و باپیشینه ای که ازش سراغ دارم در هندلینگ فوق العاده بهتر از جاگوار XE S عمل میکنه.
به نظرم فقط مرسدس بنز میتونه رقیب درخوری برای بی ام و باشه و بلعکس. البته این به این معنی نیست که چنین مقایسه هایی نباید انجام بشه. بلکه این مقایسه ها باعث شناخت بهتر هردو خودرو میشود.
محمدحسین
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ارادت مهردادجان… به زودی مقایسه سدان های بزرگ این رده از 5 برند توسط یکی از دوستان انجام میشه… منتظرم ببینم دوستان چی میگن
مهدی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴سلطان بی چون وچرا بنز ………….The Mersedes Benz King of the road
م.ن…….
بنتلی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بعضی دوستان خواهشا نظرات پرمحتوا و منطقی بنویسید
هردو عالی هستن فک نکنم 0/2اختلاف زیادی باشه!
شایان
۲۵ خرداد ۱۳۹۴این مقاله خواسته بگه جگواریم هست یعنی میخواسته بگه این رقیبه بی ام وست و طرفه جگوارو داره والا مطمئن باش فاصله خیلی بیشتر میشد
سعيد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴این 0.2 که شما میگی یعنی تکنولوژی برتر جاگوار 40 اسب بخار بیشتر داره ولی بی ام و با این حال بهتر عمل کرده.
شما اصلن میدونی محتوا یعنی چی؟
علي رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بی ام و سری 3 همیشه باحاله و فروش بالایی داره…در ضمن کسانی که از بی ام و یا بنز یا هر شرکته دیگه ای خودشون میاد، نظرشون رو بگن ولی به بقیه توهین نکنن..با منطق حرف بزنین.
بنتلی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴جگوار کیفیت بیشتری داره، نمیدونم چرا کسی توجه نمیکنه!قدرتشم ک بیشتره!دلایل دوستان چیه؟ همکاری باشرکت های دیگه یعنی مونتاژ!!!؟!بنز خیلی مونده تا بی ام دبلیو!!!!؟
شایان
۲۵ خرداد ۱۳۹۴کی گفته کیفیته بیشتری داره اولا که کیفیت بیشتر نه و بالاتر ثانیا بنز و بی ام و بالاترین کیفیت و چه در قسمت موتور و چه در بدنه و لوازم جانبی و تجهیزات دارن اون با اختلاف شما چون انگلیس دوستی دلیل نمیشه بقیه به درد نخورن که آره کسی که همکاری میکنه با شرکتهای دیگه و میره موتوراشونو رویه بدنش میزاره داره میگه کم اوردم و شما بهترید والا مطمئن باش جگوار اگه میتونست این کارو نمی کرد
رامتین
۲۵ خرداد ۱۳۹۴آخه این چه سئوالیه. کاملا بدیهیه که bmw برتره. bmw خودروساز دوم دنیاست از نظر ارزش، در حالیکه جگوار دهم هم نیست. در انگلستان فقط مکلارن و بنتلی.
مرتضى
۲۵ خرداد ۱۳۹۴S40 تو این کلاس نیست وچند سالى هم میشه که دیگه تو سوئد تولید نمیشه.احیاناً منظورتون S60 نیست؟
نخود آش
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ب ام و بیسته. انتخاب من هم ب ام و…
ولی اگه صدای اگزوز هم ملاک بود جگوار جلو تر بود. یعنی کلا انگلیس ها توی ساختن سوپاپ اگزوز (که صدای بهتری بده) کارشون حرف نداره. مثلا من صدای استون مارتین رو با هیچی عوض نمکنم (البته اگه یکیشو داشته باشم).
پناه بر خدا
ali
۲۶ خرداد ۱۳۹۴عده ای” نادان” که به سرمایه گذاری و خرید شرکت های قدیمی و شرکت های هلدینگ آگاه نیستند فکر میکنند با خرید کلیه سهام یک شرکت آن شرکت دیگر همان شرکت قبلی نیست در حالیکه این فقط یک سرمایه گذاری هست و هر وقت شرکت برند بخواهد میتواند آن را پس بگیرد و کلیه کارها توسط خودشان طراحی و مهندسی میشوند با نیروی کار شرکت خریدار
جگوار هم از غولهای انگلیسی همینطور است و توسط شرکت هندی خریداری شده
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴الان چرا داری توهین میکنی؟ خب الان اونایی که این حرفو زدن همه نادانن و … شما دارین اشتباه میکنین چون وقتی برندی فروخته میشه خیلی عذر میخوام اگه صاحبش بخواد … بهش هم میتونه اگه بخواد آتیششم بزنه میتونه چون (شوخی و مثل بود) البته کل برند و هم اسمشو و هم تمامه متعلقاتشو چون مالکشه مطمئن باش همون کمپانی هایی که ادعایه اصالت میکنن اگه توان اداره برنداشونو داشتن تن به چنین خفتی نمیدادن اینم بگم شرکت صاحب اختیار بخاطر اینکه همون بلایی قبل سر برند نیاد میاد و از بعضی طراحان و مهندسین قبلی برای برند خریداری شده کمک میگیره// این خود بزرگ بینی ریشه تاریخی داره تقصیر شما نیست//
ali
۲۶ خرداد ۱۳۹۴شایان جان منظور بنده افرادی هستند که خودروسازهای قدیمی رو بواسطه اینکه خودرو فروخته شده ویه شرکت به عنوان هلدینگ اومده یه شرکت قدیمی و بنام رو خریداری کرده، اون شرکت رو میبرن زیر سوال
مثلا ولو رو که جیلی خریده، جیلی ای که چند سال بیشتر سابقه نداره، خوب مشخص هست اصلا جیلی فقط سرمایه گذار هست و تمام کارها توسط ولو هست و اینکه فقط کارگران چینی هستند (مثال زدم)
این برای گسترش سود و کاهش هزینه ها و همینطور برامه ریزی و گسترش شرکت هست، سابقه تاریخی تو خودرو های دیگه زیاد هست مثلا مازاراتی تا الان نزدیک 5 تا صاحب داشته و هر موقع خواسته به یکی دیگه واگزار کرد و آخرش هم برای خودش شد
این هم تعریف هلدینگ و شهامدار اصلی یک شرکت از ویکی»
شرکت هلدینگ (به انگلیسی: Holding company) شرکتی سهامی است که دارای شرکتهای زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکتهای زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی است.[۱] شرکت هلدینگ با خریدن بخش عمدهای از سهام شرکتی دیگر، میتواند در آن شرکت حق رای داشته باشد، که در این صورت به شرکت دوم شرکت فرعی (یا وابسته) هم گفته میشود.
ولکس واگن هم سهام های زیادی رو فروخته ولی نه همشو شاید یه روز بخواد کلشو بفروشه، این یک بازی برد برد هست
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴در این که جگ خیلی پیشرفت کرده شکی نیست ولی هرکه با سری 3 در افتاد= ور افتاد!
داشبوردای ب ام و خیلی بهتر شده فقط طرح کیلومتر شماره که باید عوض بشه
بنتلی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴قبول دارم تکنولوژی برتر داره،یعنی قدرت وکیفیت بیشتر جگوار مهم نیس!؟!!من درمورد رتبه دوشرکت نظرندادم،فقط درمورد دوخودرو نظردادم،توجه کنید ک مدلxe خودرویی جدید هس ک جگوار برعکس بی ام دبلیو قبلا تجربه ای درمورد این کلاس نداشته و این برای شروع کار بسیار عالیه
شایان
۵ تیر ۱۳۹۴حالا تویه این مقاله یه جا نوشته کیفیت بالاتر اصلا معلوم نیست اینطور باشه که گفته چون میخواد جگوارو به بی ام و برسونه نه بی ام و رو با ایم مقایسه کنه بعدم از کجا معلوم آقایه شاوردی که تا حالا بنده غیر از پست ماشینهایه انگلیسی ازشون چیزه دیگه ای ندیدم!!! نخواد این حرفو بزنه بنز و بی ام و در این کلاس با اختلاف بالاترینن خیلی مونده به کیفیت این دوتا برسن حالا هی بیا بگو بهتره باشه بهتره اگه اینجوری راضی میشی در خیالت ولی قطع بدون اینطور نیست سالهاست که بی ام و بنز در این کلاس بهترینن و دارن اتومبیل تولید میکنن
بنتلی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دوستان من اعتراف میکنم از محتوا چیزی نمیفهمم به همین خاطر از این به بعد سوالاتمو درمورد محتوا ازعارف فرزانه سعید میپرسم باشد که هدایت شوم وبه راه راست برگردم
نوید جهرمی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴در درچه اول میگم کاش همه ایقد پول داشتن ک میتونستن از هر کدومش یکی داشته باشن.
من هم از مرسدس خوشم میاد هم ب ام و هم آئودی هم جگوار هم کادیلاک. با احترام به دوستان متعصبمون . دیگه انتخابم سمت لکسس کشیده نمیشه
یه دوست دارم امارات زندگی میکنه و ماشین باز هم هس.میگه ب ام و ها بهترین لذت رانندگی از لحاظ اسپرت بودن رو دارن اما هزینه بالایی برای حتی سرویس های دوره ای لازم دارن. بنز ها رانندگی لوکسی ارائه میدن ک کمی طعم اسپرت بودن گرفته باشه.اینها هم هزینه سرویسشون بالاست. اما آلمانی ها خرابی زیادی ندارن و خرجتون به سرویس دوره ای محدوده ک جیب پرپولی میخواد.
جگوار و لندروور هر از مدتی خرج حسابی رو دست صاحبشون میزارن و انتخاب خوبی برای خرید دسته دوم نیستن. صفرشون هم ب قول خودش دیگه زیادی گرونن.
کادیلاک هم پرفورمنس بالایی داره هم هزینه هاش خیلی کمتر از آلمانیاست.خودش هم کادیلاک CTS-V داره ک کیت اگزوز و فیلتر اسپرت هم انداخته روش.
برای امثال لکسس و ژاپنی های دیگه میگه اگه دنبال این هستی بی دردسر از یه جایی ب جای دیگه بری و خرجی برات بر نداره و لذت رانندگی برات هیچ اهمیتی نداره برو لکسس بگیر.
نوید جهرمی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴در امارات و کویت و قطر بنتلی ، استون مارتین ، بنز جی کلاس ، رنجروور مورد توجه پولدارهاشون هست .
اگه کسی آمار دقیق داره در اختیارمون بزاره.
بنتلی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴شایان عزیز ،دوست من، من انگلیسی دوست نیستم،علاقه مند ب صنعت خودرو هستم و هر خودرویی ک با زحمت و تلاش زیاد جهت آسایش مشتری ساخته میشه برای من قابل احترامه،از هرکشوری
درمورد این موضوع تمام حرفم این بود ک نباید تلاش جگوار رو کوچک شمرد چون دراین کلاس بی تجربس واین پیشرفت جای تحسین داره حتی اگه درعملکرد ب پای بی ام دبلیو نرسه
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴من کار جگوار و کوچیک نمی دونم اون برندم قابله احترامه هرکس هم طرفدار یه جور ماشین هست و سلیقه ها متفاوت برای من همه برندهایه اروپائی آمریکائی قابل احترام هستن
بنتلی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ی چیزیو یادم رفت بهت بگم شایان عزیز،وقتی شرکتی زیرمجموعه شرکت دیگس کاملا طبیعیه ک از موتور و پلتفرمش استفاده کنه!!!واحتیاج ب طراحی موتور جدید نباشه!
simorq
۲۶ خرداد ۱۳۹۴پس جگوار باید از موتور های تاتا موتور هند استفاده کنه دیگه