بی ام و

نفس‌های آخر گیربکس‌های دستی و دوکلاچه!

معاون فروش و بازاریابی بخش M ب‌ام‌و می‌گوید که هر دو نوع گیربکس‌های دستی و دوکلاچه در آینده کنار خواهند رفت.


حذف قریب‌الوقوع گیربکس‌های دستی کسی را متعجب نمی‌کند اما Peter Quintus معتقد است گیربکس‌های دوکلاچه نیز منقرض خواهند شد. این دیدگاه شاید باعث تعجب افراد زیادی شود.


Quintus در مصاحبه با Drive گفت که مزیت تعویض سریع‌تر دنده‌های گیربکس‌های دوکلاچه نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک مرسوم در حال محو شدن است.
او گفت:

سؤالی که پیش آمده این است که گیربکس‌های دوکلاچه تا کجا پیش خواهند رفت؟ هم‌اکنون گیربکس‌هایی با ۹ و حتی ۱۰ دنده را می‌بینیم بنابراین تکنولوژی زیادی در گیربکس‌های اتوماتیک مدرن وجود دارد.


او ادامه می‌دهد:

گیربکس‌های دوکلاچه زمانی دارای دو مزیت بودند: این گیربکس‌ها سبک‌تر بودند و سرعت تعویض دنده‌هایشان بالاتر بود. هم‌اکنون بخش اعظم مزیت تعویض دنده‌ی سریع‌تر ناپدید شده زیرا گیربکس‌های اتوماتیک بهتر و هوشمندتر شده‌اند.


این مدیر ارشد ب‌ام‌و اعلام کرده مطمئن نیست نسل بعدی ب‌ام‌و M3 یا M4 گزینه‌ی گیربکس دستی خواهد داشت یا خیر!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من چند ساله اینجا هستم و مطالب پدال رو می خونم چرا هیچوقت تعدا ارسالهای من بالا نمیره ؟؟ حداقل ۴ سال به بالاس که میام پدال

    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (137 ديدگاه)

      شاید ایمیل رو درست وارد نمیکنید

    2. Milad

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      چه سودی داره که تعداد ارسال هات بالا بره!
      نمیدونم چه سودی داره که برخی زیر مطلب ها ۱۰ تا پیام بی ربط میگذارن!
      منم حدود ۵ سال هست میام پدال و از این افراد بیشمار دیدم که تعداد پیام های اونها تا ۴ یا ۵ هزار هم رفته ولی پس از مدتی خودشون هم خسته شدن و ناپدید شدن.

  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    حس رانندگی به دنده دستیه اگه برای همیشه از بین بره که بده

    1. محمد

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      با گیربکس های اتوماتیک تیپ ترونیک همان حس گیربکس دستی را خواهید داشت.

    2. پرهام

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      خب وقتی گیربکس هایی باشن که عملکرد ماشین تو حالت اتو از حالت دستی بهتر باشه
      خب اتو بهتر میشه دیگه!

      1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        نه نه اشتباه نکنید من منظورم برتری نیست
        منظورم حسی که خودت با دست دنده رو عوض کنی برای بعضیا خیلی خوش ایند تره تا اینکه پشت فرمون عوض کنن یا اتو باشه
        از لحاظ برتری میدونم پست رو خوندم
        مثلا خودم دوست دارم پشت فرمون عوض کنم اما بعضیا یه مدل دیگشو دوست دارن

        1. Ahmad

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          والله ما که مجبوریم خودمون عوض کنیم.ولی به نظرم لذت بخشترین حالت تعویض دنده اینه که یه ماشین با شیفتر پشت فرمون داشته باشی.در غیر اینصورت همون اتوماتیک بهتره .

        2. Ahmad

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          آقا تمام کامنت های من از 3 روز پیش در انتظار تایید میمونه.شما هم همین مشکل رو دارید؟؟؟؟؟؟؟

        3. حامد

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (188 ديدگاه)

          خیلی ها گیربکس دستی رو ترجیح میدن. فروش 911R و تصمیم پورشه برای تولید 911gt3 با گیربکس دستی ( نقل از پدال) این نکته رو تایید میکنه.

        4. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          احمد
          برای من بعضی مواقع اینجوری میشه
          ولی فعلا درسته

        5. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          پدال یه کامنت دو خطی نوشتم بعد از چند ساعت تایید نشده
          جالب اینجاست نوشتم مال من راحت تایید میشه ولی انگار نتیجه عکس داد

        6. پرهام

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          اهان
          خب آره
          حسه شخصیه و سلیقه?

        7. پرهام

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          من کامنت که میزارم
          اگه توش لینک نباشه درجا میاد?
          البته اگه الان چشم نزده باشمش?

  3. امیر.عارف

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    سالهای سال طول میکشه که خودروسازهای ما گیربکس دستی را از محصولات خودشون خارج کنند. همی الان بدترین نوع گیربکس اتومات برای ما آپشن حساب میشه بعد صحبت از حذف دوکلاچه میکنید. راستی یادم رفت که با ما نبود. خوب دیگه چه خبر

  4. آرش آمریکایی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    تو ماشینای لوکس و سدان ها گیربکس اتوماتیک و اتو استرونیک بهتره
    اما تو هاچبکهای تندو تیز و ماشینای اسپرت گیربکس دستی اصن ی جیز دیگس
    تو ماشینای شاسی بلند و تراکها هم دنده دستی رو فرمونی
    این آخری رو آمریکاییاش میفهمن چی میگم

  5. سعید(تهران)

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من که برای رانندگی روزمره اتومات رو ترجیح میدم، گیرباکس دستی باید به یه موتور پرتوان وصل باشه و برای لذت رانندگی استفاده نه استفاده هر روزه توی ترافیک…

  6. سعید(تهران)

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من که برای رانندگی روزمره اتومات رو ترجیح میدم، گیرباکس دستی باید به یه موتور پرتوان وصل باشه و برای لذت رانندگی استفاده نه استفاده هر روزه توی ترافیک….

  7. آریا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    خیلی تعجب کردم!
    فکر می کردم آینده ی گیربکس ها در دست دوکلاچه ها باشه اما الان بی ام و اینو میگه…

  8. ASA

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یکی از لذت های رانندگی همون تعویض دنده هست
    مخصوصا پشت فرمون

  9. امیر.عارف

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ممنون از اینکه مطالب منو تایید نمیکنید. پدال عزیز

  10. بیژن

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    احتمالا گیربکسهای دستی فقط توو مسابقات آینده استفاده خواهند شد…
    درهر حال من که هر دو نوع خودرو اتوماتیک ودستی رو دارم ترجیح میدم بیشتر از اتوماتیک استفاده کنم.

  11. Turbo

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    فقط دستی
    اتو کسل کنندست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا