بامو در اروپا برای کسانی که ولع گشتاور دارند، نسخههایی از مدلهای X5، X6، X7، سری ۵ و سری ۷ را با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزلی چهار توربو عرضه میکند. حال اما گزارش جدیدی میگوید این شرکت آلمانی قصد دارد در سال ۲۰۲۰ این پیشرانهٔ قدرتمند را کنار بگذارد. البته این خبر چندان عجیب نیست زیرا گزارشات قبلی حاکی از آن بودند که به عقیدهٔ بامو، این موتور برای ادامهٔ تولید بسیار پیچیده و هزینهبر است. گفته میشود این شرکت قصد دارد به تولید موتور دیزلی چهار توربوی خود در تابستان سال ۲۰۲۰ پایان دهد.
این پیشرانهٔ دیزلی چهار توربو از خانوادهٔ موتورهای B57D30 بامو است که در نسخههای تک توربو و دو توربو هم ارائه میشود. این موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی چهار توربو که برای مدل سال ۲۰۱۶ معرفی شد، خروجی چشمگیری برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروگاه توانمند با گشتاور فراوان خود قادر است محصولات بزرگ بامو را با سهولت جابجا کند. بهعنوانمثال، این پیشرانه کراساوور بزرگ X7 را ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند درحالیکه سدان M550d این کار را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه انجام میدهد.
ظاهراً مدلهای M550d و 750d اولین خودروهایی خواهند بود که با این موتور خداحافظی میکنند درحالیکه بعداً این موتور از زیر کاپوت مدلهای X5 M50d، X6 M50d و X7 M50d هم خارج خواهد شد؛ اما علاوه بر این مدلها، آلپینا هم از نسخهای از این پیشرانهٔ چهار توربو در مدلهای XD3 و XD4 خود استفاده میکند اما فعلاً حرفی در مورد این مدلها زده نشده و مشخص نیست پس از خاتمهٔ تولید این موتور تکلیف محصولات آلپینا چه خواهد بود. در کوتاهمدت بامو جایگزین مستقیمی برای این موتور دیزلی چهار توربو ندارد اما نسخههای دیگر آن همچنان ارائه خواهد شد. همچنین اگر این شرکت بخواهد نسخههای ضعیفتر این موتور را تقویت کند میتواند در آینده از نیروی کمکی هیبریدی در نسخهٔ توئین توربوی آن استفاده کند.
ایمان
۹ دی ۱۳۹۸آخه چرا انجین به این خوبی رو کنار میزاری ؟؟؟؟
بهترین انجین ساز دنیا باید بهترین انتخاب رو برای جایگزینی این پیشرانه داشته باشه ؛ هم از نظر قدرت هم گشتاور
محمد
۹ دی ۱۳۹۸پدال جان دو باره دوئل بزار ولی این فعه هر روز باشه نه این که ۱ روز باشه ۱ روز نباشه
موافقا لایک??
ایمان
۹ دی ۱۳۹۸سلام دوست عزیز
هنوز نتایج دوئل ها رو کامل نگذاشتن
دوئل جدید دیگه معنی نداره
MAHDI
۹ دی ۱۳۹۸من پیشرانه های دیزلی رو خیلی خیلی بیشتر از الکتریکی ها میدونم. البته از نظر احساسی. اونم پیشرانه های دیزلی بسیار مدرن آلمانی.در اروپا خیلی خوب فروش داشتن این پیشرانه ها اماکم کم داریم باهاشون خداحافظی میکنیم.
محمد
۹ دی ۱۳۹۸ننایج که مشخصه به آرا نگاه کنید اون که رای بیشتری داره اول شده