هماکنون BMW با خرید تمامی سهام شرکت DriveNow آن را به عنوان یکی از برندهای تابعه خود تبدیل کرده است.
این خودروساز آلمانی میگوید چنین حرکتی باعث میشود گزینههای زیادی برای توسعه سرویسهای استراتژیک در آینده وجود داشته باشد. بنا به گزارش رویترز، این حرکت میتواند نهایتاً به اتحاد سرویس بامو با سرویس اشتراک خودرویی مرسدس یعنی Car2Go منجر شود.
ظاهراً بامو ۲۵۸ میلیون دلار برای خرید سهام این کمپانی پرداخت کرده است. هماکنون بیش از یکمیلیون مصرف کننده از DriveNow در ۱۳ شهر اروپایی استفاده میکنند و ناوگانی متشکل از بیش از ۶ هزار دستگاه از محصولات مینی و BMW به آنها خدمات میدهند.
مدیر شرکت DriveNow میگوید:
مشتریان ما در سال ۲۰۱۷ بیش از ۸ میلیون کیلومتر را با ناوگان الکتریکی DriveNow طی کردهاند که برابر با ۲۰۰ بار دور زدن کره زمین با قدرت الکتریکی است. این کمپانی نه تنها باعث کاهش ترافیک و بهبود شرایط پارک خودرو در مناطق شهری میشود بلکه از حملونقل الکتریکی نیز حمایت میکند.
همچنین یکی از اعضای هیئتمدیره بامو نیز گفته است:
تلاش شرکت بر این است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰ میلیون مصرف کننده از سرویسهای حملونقل ما استفاده کنند.
هماکنون با خرید کامل DriveNow ما تمامی گزینهها برای ادامه توسعه استراتژیک سرویسهایمان را داریم. تجربه ما به همراه سرویسهای حملونقل باعث حمایت از توسعه خودروهای خودران، الکتریکی شده و ارتباطی میشود.
مقامات مرسدس و بامو از اشاره به ادغام احتمالی شرکتهای DriveNow و Car2Go خودداری کردهاند. البته یکی از مدیران بامو اخیراً گفته که هر دو کمپانی میخواهند تجارتی مشترک در زمینه اشتراک خودرو، شارژ محصولات الکتریکی و سرویسهای پارک دیجیتال داشته باشند.
امیر رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۶باید هم میخرید…
چون همه ی ماشین های این شرکت مال خود bmw است…
اینجوری تجربه ی بهتر و بیشتری هم نصیب bmw در مورد ماشین هاش و سلیقه و تقاضا ی مردم میشه…
همکاری بنز و بی ام و مثل شطرنج بازی کردن دو تا پیر مرد تو پارک میمونه…
رفاقت،تجربه،رقابت…
مهدی
۱۵ بهمن ۱۳۹۶هه رفاقت ؟ یعنی به نظرت بی ام و دوس داره مرسدس وجو داشته باشه یا برعکس ؟ درسته تفکر رقابتی که اتفاقا خیلی هم بهش اعتقاد دارن مهمه ولی نه به اندازه حدودا دو برابر فروش در ازای نابودی شرکت مقابل.
به نظرم بیشتر شبیه همکاری دو تا دشمن میمونه برای رسیدن به یک هدف
امیر رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۶تو یه رقابت به دو صورت میتونی برنده باشی:
1)تخریب حریف و پایین کشیدنش
2)اثبات برتری و بالا کشیدن خودت
خودرو ساز های خارجی شماره ی 2 رو انتخاب میکنن…
الان که این دو تا میخوان با همکاری هم پیشرفت کنن شما ناراحتی؟؟؟
این دو خودرو ساز اونقدر پایه های محکمی دارن که به نابودی نرسن!
بعدشم اگه با فروش کمتر خودرو سازی به نابودی میرفت که الانتقال تویوتا کل دنیارو گرفته بود و سایر شرکت ها هم باید میلرفتن ه ماهیگیری!!!
امیر رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۶الانتقال=الان
میلرفتن ه=میرفتن
مهدی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶من نگفتم به نابودی میرسند دو من این رو هم گفتم که تفکر رقابتی که جنابعالی با ادبیات خودت تو گزینه دومت جاش دادی براشون خیلی مهمه اما فروش خیلی بیشتر مهمتره سوم این که کی گفته من ناراحتم از همکاریشون