پس از رونمایی خودروهای ایمنی مرسدس-ای ام جی و استون مارتین برای مسابقات فرمول ۱ در فصل ۲۰۲۱ حالا بامو همین کار را برای مسابقات قهرمانی موتورسواری موتو جی پی انجام داده است. باواریایی ها به همراه بازوی پرفورمنس خود یعنی بخش M از خودروهای ایمنی فصل جدید مسابقات رونمایی کردهاند. این شرکت از سال ۱۹۹۹ تاکنون تأمینکننده خودروهای ایمنی موتو جی پی بوده و طی این زمان خودروهای متنوعی را روانه کناره پیستها کرده که از جمله آنها میتوان به Z8 و Z4 M کوپه اشاره کرد.
بخش M برای فصل ۲۰۲۱ سه خودروی ایمنی جدید را بر پایه جدیدترین نسل آنها آماده کرده که شامل M3 سدان، M4 کوپه و M5 CS هستند. این شرکت همچنین رنگ سفید اصلی مدلهای قبلی را کنار گذاشته و برای خودروهای ایمنی جدید خود از رنگهای خاصتری استفاده کرده است.
برای مثال M3 کامپتیشن سدان دارای رنگ خاکستری تیره فروزن بوده درحالیکه M4 کامپتیشن کوپه با رنگ زرد سائوپائولو معرفی شده است. قویترین عضو این گروه یعنی M5 CS دارای رنگ سبز تیره فروزن میباشد. این سه خودرو با مدلهای ایمنی دیگر یعنی M8 کامپتیشن کوپه و M8 کامپتیشن گرن کوپه و X5 M به عنوان خودروی پزشکی همراه خواهند شد.
جدای از خودروهای موردبحث که جلوپنجره بعضی از آنها انتقادات زیادی را روانه بامو کرده موتورسیکلتهای باواریایی نیز در موتو جی پی حضور خواهند یافت. اولین موتورسیکلت بامو موتوراد با برند M یعنی ۱۰۰۰ RR بایک ایمنی رسمی مسابقات بوده و دارای رنگ سفید آشنای مدلهای قبلی است. این پوشش رنگی روی بامو M 1000 RR نیز بکار میرود، موتورسیکلتی که در مسابقات قهرمانی سوپربایک جهان حضور خواهد یافت.
اولین مسابقه فصل جدید موتو جی پی ۲۸ مارس در قطر کلید خواهد کرد اما کل خودروهای ایمنی در اولین مسابقه اروپا که ۱۸ آوریل در پرتغال برگزار میشود معرفی خواهند شد.
بامو میگوید نسخههای استاندارد این خودروهای M به منظور ارائه پرفورمنس اسپورت و رفتار رانندگی عالی توسعه یافتهاند. به همین خاطر حداقل تغییرات در مدلهای ایمنی صورت گرفته است که از جمله آنها میتوان به قلابهای روی کاپوت، چراغهای نصب شده در بدنه، نوار نورانی سقف و آتشخاموشکن و… اشاره کرد.
همچنین مدل M4 کامپتیشن کوپه فاقد صندلیهای عقب بوده و بجای آن رول بار و اگزوزی ارتقا یافته نصب شده است. این اگزوز روی M3 کامپتیشن سدان نیز نصب شده است.
اگر ما بخواهیم خودروی ایمنی فصل بعدی موتو جی پی را انتخاب کنیم قطعاً M3 تورینگ در لیست قرار خواهد داشت. این خودرو هنوز معرفی نشده اما احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۲ پدیدار خواهد شد.
بردیا
۲۰ اسفند ۱۳۹۹انقدر بدم میاد از طراحیه جلوش :|
چیز کرده تو بی ام و
Bilbo
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چقد فیس جلوی ام 5 فیس لیفت معرکهس، چقدر بی نظیره و تکرار چنین حجمی از زیبایی و کمال تو نسل های بعد واقعا دشواره
محمدهادی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹آففربن،واقعا
آخرین نسخه از M5 حقیقتا درطراحی ظاهری به حد کمال خودش رسیده
واقعا نسل بعد چجوری میتونه تکرار این کمالات باشه
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۹من از همون اول از جلو پنجره اش خوشم میومد ولی الان که اینقدر دیدگاه ها براش منفی هست باید هر چه زود تر به فیس لیفت بده وجلو پنجره کوچیک کنه
محمدهادی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹بابا آخه چرا؟؟
انصافا M4 کوپه فوق العادست طراحیش
بچه M8ته
مایکوباکتریوم توبرکلوزیس
۲۰ اسفند ۱۳۹۹این جلو پنجره جدیدش اصلا نمی چسبه
انگار فیلیه که خرطومش رو بریدن?
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹عکس اول به بهترین شکل عمق فاجعه M4 نشون میده وقتی در کنار M5 قرار میگیره
akrh78
۲۰ اسفند ۱۳۹۹خدا صبر بده به طرفدارای موتو جی پی
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چراغ شبیه به چراغ گردون پلیس دارن رو سقفاشون
taha malek
۱۱ فروردین ۱۴۰۰safety کار همینطوری میشه دیگ حالا واسه فرمول یک زرد واسه جی پی پلیسی
Porsche
۲۰ اسفند ۱۳۹۹شما ها چرا انقدر از این طراحی ها ایراد میگیرن
به نظر من ظاهر اسپورت خشنی رو منتقل میکنه و خیلی جذاب شده
ولی قطعا طراحی M5 بهتره
من اصلا بدی داخل M3 و M4 نمی بینم
انجین خوبی داره با
510hp
دیگه عالیه??????
?BMW?
Sina10
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چرا کنار M5 CS این دو تا ماشین زشتو گذاشته بودن؟؟؟
فقط با نگاه به همون عکسی که M3 و M4 کنار M5 CS ایستادن میتونید عمق فاجعه چلوپنجره های زشتو ببینید
کاملا نا متناسب با بدنه
MAHDI
۲۰ اسفند ۱۳۹۹لعنتی های وحشی
مسعود
۲۰ اسفند ۱۳۹۹بی ام و هنوزم قشنگه…
به شرطی که فقط از بغل و عقب ببینیش
خدایی چه سمیه اون جلوپنجره بی ریخت
لامصب یه ماشینو چسپوندن ته یه جلو پنجره بزرگ و زشت
mahan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹وقتی شاعر میگه اینقده که جذابی سهم بقیه ام خوردی منظورش به m5cs هست که سهم m4رو کاملا مشخصه که خورده