در قلمروی کراساوورهای کامپکت پرفورمنس بالا، آلفارومئو استلویو کوادریفولیو هرگز خودرویی نیست که آسان مغلوب شود؛ اما آیا این ایتالیایی سرکش میتواند حریف دو رقیب آلمانی شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال روشهای زیادی وجود دارد که طبق معمول یکی از آنها مسابقهٔ درگ است. خوشبختانه کارواو ترتیب برگزار این درگ بین استلویو کوادریفولیو با پورشه ماکان توربو و بامو X4 M کامپتیشن را داده است.
پیش از تماشای ویدئوی این درگ اما بهتر از نگاهی به اعداد و ارقام این سه کراساوور اسپرت داشته باشیم. اولازهمه سراغ آلفا میرویم که یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوت خود دارد. از سوی دیگر، بامو X4 M کامپتیشن در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد که خروجی آن دقیقاً با موتور آلفا یکسان است. انتقال نیرو هم در هردو خودرو توسط گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری صورت میگیرد اما استلویو در وزن با حدود ۱۴۰ کیلوگرم، برتری دارد.
در سمت دیگر میدان هم پورشه ماکان توربو قرار دارد که با وجود برخورداری از اسپرتترین گیربکس این جمع یعنی هفت سرعتهٔ دوکلاچه، ضعیفترین و ارزانترین خودروی گروه هم بهحساب میآید. این کراساوور آلمانی مثل آلفا از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند اما این موتور تنها ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه خودروی این درگ به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از این لحاظ اختلافی نخواهند داشت. حال سراغ ویدئو بروید تا ببینید کدامیک از آنها پیروز خواهد شد.
مشخصات فنی
آلفارومئو استلویو QV | بامو X4 M کامپتیشن | پورشه ماکان توربو | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۳۰ کیلوگرم | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۱۹۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۷۳,۱۹۵ پوند | ۸۳,۲۱۵ پوند | ۶۸,۹۱۰ پوند |
عشق ب ام و
۱۸ خرداد ۱۴۰۰بیمر هیچ وقت باخت نمیده😎😎
محمدهادی
۱۸ خرداد ۱۴۰۰دقیقا👍👍
Reza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰👍👍👍
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
۱۸ خرداد ۱۴۰۰بار اول بی ام و خوب لانچ گیری نکرد وگرنه برنده میشد
ولی دفعات دیگه خوب لانچ زد و اول شد
.
.
.
ولی خداوکیلی عاشق پورشم😍🥰💗💗
فرق نمیکنه،چه ماکانش،چه نهصد و یازدهش و چه کیمن جی تی فورش🏆🏆🔥🔥
پورشه فقط عشقه❤
محمد امین
۱۸ خرداد ۱۴۰۰به نظرم آلفا نسبت به قیمتش بهترین بود ، البته با اختلاف خیلی کم نسبت به پورشه ، و البته صداش از همه بهتر بود
ولی پورشه هم انتخواب فوقولادا ای هست، همچنین bmw اگر پولدار تر باشی
Kf
۱۸ خرداد ۱۴۰۰اصلا با این کلاس خودرو حال نمیکنم به نظرم X3m جذاب تره
فقط صدای اگزوز آلفا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ خرداد ۱۴۰۰فقط ماکانو بس…..
عشقه این ۹۱۱ی شاستی بلند!😂😎
امیر
۱۸ خرداد ۱۴۰۰من هم ماکان رو دوست دارم ماشین تپل و باحالی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ خرداد ۱۴۰۰آره👌
Amir Machine
۱۸ خرداد ۱۴۰۰تو یه سایت تخصصی ماشین میگید شاستی بلند؟!!!
شاستی آخه ؟!!!
از مردم عادی توقعی نیست ولی مایی که ادعای ماشین بازی داریم بهتره اصطلاحات رو درست به کار ببریم
خود کلمه شاسیبلند هم خیلی درست نیست و بهتره کراس اوور یا SUV گفته بشه، حالا دیگه چه برسه به شاستی بلند!!
MAHDI
۱۸ خرداد ۱۴۰۰واسه طنز میگه
پارسا
۱۸ خرداد ۱۴۰۰فارسیش بگیم غلطه انگلیسیش بگیم درسته ?
Amir Machine
۱۸ خرداد ۱۴۰۰کی گفته فارسی SUV میشه شاسیبلند؟ SUV مخفف ((sport utility vehicle)) هست یعنی وسیله نقلیه اسپرت سودمند
فارسیشو بخوای بگی باید اینو بگی
ضمناً یه سری کلمات، اصطلاح هستن و نمیشه براشون معادل فارسی درست کرد
مگه ما برای هاچبک و سدان معادل فارسی داریم که باید برای SUV داشته باشیم؟
شاسیبلند یه کلمه مسخره و غلطه که بین عوام مُد شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ خرداد ۱۴۰۰آقا امیر دیگه وقتی چیزی رواج پیدا کنه جمع کردنش سخته،دیگه مردم از جمله خودم عادت کردیم بگیم شاسی بلند همونطوری که به ماستنگ میگیم موستانگ،اینقدر حساس نباش جون دل….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ خرداد ۱۴۰۰آقای امیر ماشین گل🌹برادر آمریکایی باز،من واسه طنز گفتم یعنی تو متوجه نشدی؟ دیروز با دوستم رفتم بیرون توی بلوار یه nx دید گفت عجب شاستی بَلَندی!😂منم یاد اون افتادم گفتم بگم، البته اگه مشکلی داره نمیگم دیگه!🤣
ایران
۱۸ خرداد ۱۴۰۰سردبیر من میخوام کامنت بدم هیچی نشون نمیده اینایی هم که نوشتن نمیبینم بزور مینویم لطفا اصلاحش کنید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ خرداد ۱۴۰۰با کروم بیا شاید اوضاع بهتر شد…
MAHDI
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ب ام و X4M کامپتیشن سریع ترین خودروی این کلاسه مخصوصا در درگ رولینگ که حتی پورشه کاین توربو کوپه رو هم شکست داد در درگ رولینگ!!!
آلفارومیو استلویو QV هم نسخه جدید 11.9 رو ثبت کرد در حالی که نسخه معمولا 12 بود.
عملکرد پورشه ماکان توربو هم که نسبت به مشخصات عالی بود.
محمد مختاری آذر
۱۸ خرداد ۱۴۰۰واقعا بی ام و عالی هستش پرچم باواریایی ها و ژرمن ها بالا هستش
Amirreza
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ماکان رو خیلی دوست دارم و عالیه ، اما اینجا جایی بود که میشد فهمید اگه آلفا تو بقیل ماشیناشم یه فراری تو بدن آلفا باشه میتونل خیلی بهتر از بقیه عمل کنه ، من واقعا خودرو های آلفا رو دوست دارم و به نظرم پتانسیل سود دهی رو داره و باید یکم روش سرمایه گذاری شه
Amirreza
۱۸ خرداد ۱۴۰۰با اینکه اول نشد اینو میگم چون تونت رقیب پورشسو کنار بزاره که کار بزرگیه
MAHDI
۱۸ خرداد ۱۴۰۰جالب اینه که آلفارومئو استلویو QV در پیست های مختلف که زمان گیری کرده بین 2 تا 4 ثانیه کامل از X3M کامپتیشن کندتر بوده.
محمدهادی
۱۸ خرداد ۱۴۰۰آقا مهدی ایکس ام ۳ کراس اور سریع تریه یا همین ایکس ام ۴؟
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۸ خرداد ۱۴۰۰آلفا به نسبت قیمتش بهترین عملکرد رو داشت و به نظر من طراحیش از پورشه و بی ام و خیلی بهتر و خشن تره
یاسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۰حجم موتور ماکان زیر 2500 سی سی حجم موتور الفارومئو 2000سی سی و بی ام دبلیو سی سی x4 m40i 3000.چقدر الفارومئو شباهت ساختاری داره با مازراتی لوانته