آئودی اسپرت در ساخت استیشنهای اسپرت و پرفورمنس سابقه و تبحر خاصی دارد و سالها است که در این زمینه به فعالیت مشغول است. مدل RS4 آوانت یکی از جدیدترین استیشنهای اسپرت این شرکت است که پرفورمنس قابلتوجهی را در قالب یک استیشن خانوادگی کاربردی ارائه میکند؛ اما رقبای هموطن آئودی اجازه نمیدهند که این شرکت یکهتاز بخش استیشنهای پرفورمنس باشد و بدین منظور بامو مدل M340i تورینگ را روانهٔ بازار کرده است تا رقیب انگولشتاتی را به چالش بکشد. حال CarWow در جدیدترین درگ خود این دو استیشن اسپرت آلمانی را در برابر هم قرار داده است تا مشخص شود کدامیک از آنها پرفورمنس بهتری دارد.
بامو M340i از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، در سینهٔ آئودی RS4 یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. نیروی موتور هردوی این استیشنها به هر چهارچرخ منتقل میشود و وزن هردو نیز یکسان و برابر با ۱۷۵۰ کیلوگرم است؛ بنابراین صرفاً از روی اعداد احتمالاً انتظار دارید RS4 پیروز میدان باشد اما این دو استیشن پرفورمنس آلمانی در واقعیت بهطور شگفتآوری نزدیک به هم عمل میکنند.
هرچند آئودی قدرت بیشتری دارد اما در اولین مسابقهٔ درگ بامو پیروز میشود زیرا چرخهای RS4 در آغاز حرکت هرز گردی پیدا میکنند؛ اما در درگ دوم، آئودی میتواند قدرت خود را کنترل کند و پیروز میشود. در این دو مسابقه، بهترین تایم آئودی ۱۲.۱ ثانیه و بهترین زمان بامو ۱۲.۴ ثانیه به ثبت میرسد؛ اما پسازاین درگها، دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم برگزار میشود که عملکرد خودروها در این رقابت هم جالب است.
هردوی این استیشنها از گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکنند اما تنظیم و کالیبراسیون آنها باهم بسیار متفاوت است و گیربکس آئودی در معکوس دادن یک دنده کُند عمل میکند. به همین دلیل، در مسابقهٔ رولینگ اول در ابتدا بامو جلو میافتد. در رولینگ دوم اما گیربکس آئودی بهتر عمل میکند و RS4 از همان ابتدا بهراحتی از M340i پیشی میگیرد. در آزمایش توقف هم RS4 قدرت چشمگیر سیستم ترمز خود را نشان میدهد زیرا علیرغم داشتن وزنی یکسان، در مسافت بسیار کمتری نسبت به M340i متوقف میشود.
مشخصات فنی
آئودی RS4 | بامو M340i | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۳۷۴ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۵۰ کیلوگرم | ۱۷۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۵ هزار پوند | ۵۰ هزار پوند |
آرمان
۱۴ تیر ۱۳۹۹بی ام و واقعا تو درگ سلطانه یجوری مهندسیشو به رخ کشیده که بقیه فعلا ساکت موندن
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۳۹۹قدیمتر از ماشینای شاسی بلند و استیشن واگنها زیاد استقبال نمیشد و خیلیا خریدن ماشینای سدان رو منطقی تر میدونستن چون طراحی این جور ماشینا زیاد جذاب و زیبا نبود و به همین خاطر مشتری کمتر میرفت سمت این جور ماشینا ولی در یه دهه اخیر با معرفی نسخه های جدید شاسی بلندها و استیشن واگنها که اکثراً با طراحی روز ساخته شدن داریم میبینیم که مردم اکثر کشورای دنیا از ماشینای شاسی بلند و استیشن بیشتر از ماشینای سدان استقبال میکنن و در حال حاضرم اگر به فیلمها و عکسهای خیابونا و جاده های اروپایی نگاه کنین یا از کسایی که رفتن اروپا سوال کنین متوجه میشین که بیشتر ماشینای شاسی بلند و استیشن واگن هستن که تردد دارن و کمتر با خودروی سدان روبرو میشین
Mسابق
۱۵ تیر ۱۳۹۹بی ام و چرا انقدر کثیفه !
شیشه پشتش از اوناس که باید بنویسی :
لطفا مرا بشویید
خب یه کارواش میبردین
Moein
۱۴ تیر ۱۳۹۹جادوی بی ام و
از مهندسین این شرکت باید تندیس بسازن
کیا
۱۴ تیر ۱۳۹۹سوای بحث فنی، آئودی واقعا خوش استایل و زیباست…
GTR.SPEED
۱۴ تیر ۱۳۹۹این بی ام و M340i تو درگ همه رقیباشو حریفه جالب اینجاست که قدرتش نسبت به آئودی خیلی کمتر بود!
داود
۱۴ تیر ۱۳۹۹هنوز از مادر زاده نشده BMW را جا بذاره همین سری سه وپنج موجود در ایران با ۲۰۰۰ سی سی حجم موتور وشتاب ۵.۸ ثانیه و مصرف زیر ۶ لیتر هیج رقیبی هنوز نزدیکش هم نشده چه برسه رقابت کنه
Malt hill
۱۴ تیر ۱۳۹۹باید به مت واتسون گفت یدونه تست درگ که ده دقیقه فیلم نمی خواد.
آرمان
۱۵ تیر ۱۳۹۹اتفاقا کاملترین و بهتیرن درگ هارو مت واتسون داره خیلی خوبه که تست ترمز هم انجام میده
GTR.SPEED
۱۴ تیر ۱۳۹۹M340i با قدرت کمتر بازم پیروز شد !
MAHDI
۱۴ تیر ۱۳۹۹خیلی دوست داشتم بجای M340 استیشن آلپینا B3 استیشن رو مقابل آئودی RS4 میذاشتن چون هرچی باشه این خودروی آئودی یه RS هستش و آلپینا B3 فعلا قوی ترین نسخه سری3 جدید هستش تا معرفی M3 نسل جدید.
M340 در درگ CARWOW چه در درگ و چه در درگ رولینگ تونست خودروهایی مثل:: مرسدس E53 AMG کوپه و مرسدس G63 و آئودی Q3 RS و آئودی S4 و ولووS60 رو شکست بده که همگی قدرت بیشتری داشتن. اما اینجا دیگه آئودی RS4 رو مقابلش قرار دادن که در مسیر 400 جزو سریع ترین هاست در کلاس خودش.
در پیست هم تقریبا عملکرد نزدیک بهمی دارن آئودی RS4 و آئودی S4 که رقیب مستقیم M340 هستش طوریکه در همین چند وقت پیش مجله AUTO BILD در پیست LAUSITZRING باهاشون زمان گیری انجام داده بود و تایم ها اینطور ثبت شد!!!
* آئودی RS4 ثبت زمان // 1:37.33
* ب ام و M340i ثبت زمان // 1:37.91
* آئودی S4 آوانت ثبت زمان // 1:43.05
Sina
۱۴ تیر ۱۳۹۹اومده rs4 اونقدر گرون رو با m340i خیلی ارزون مقایسه کرده و بازهم فاصلشون زیاد نبوده.
بامو بهترین مهندسی ها رو روی عادی ترین ماشینا با قیمت مناسب به همه میده
(Saeed(peugeot
۱۴ تیر ۱۳۹۹لعنتی این بی ام و انگار اسب بخار ماشیناش فرق میکنه ….??
یعنی با ۷۶ اسب کمتر و ۱۰۰ نیوتون متر …..کم نمیاره ….
اصلا بی ام و کارش ماشین وحشی ساختنه …
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۳۹۹آره
عاااااااره??
جادوی باوریا…
ارشیاsvj
۱۴ تیر ۱۳۹۹هر چند ب ام و خیلی عالی کار کرد ولی خب ائودی هم قویتره هم پر گشتاور تر و البته به نظرم ائودی خوشگل تره
من هنوز موندم چجوریه که ماشینای بی ام و انقد سریعن با وجود اسب بخار خیلی کمتر نسبت به رقبا
AMIR-REZA
۱۴ تیر ۱۳۹۹اینجاست که مهندسی برتر به قدرت موتور میچربه……(حتی با قیمت کمتر)
بی ام و سلطانه ???
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۳۹۹منم میگم بی ام و سلطانه
همین
Kf
۱۵ تیر ۱۳۹۹نتیجه مشخص بود اما حریف اصلیش M3 هست
آریا ماشین
۱۷ تیر ۱۳۹۹وزن برابر ، قدرت و گشتاور بیشتر
پیروز در مسابقه درگ ، رولینگ و ترمز بهتر
موتور V شکل بهتر
ارزش ۱۵ هزار پوند بیشتر رو نداره دوستان؟