ممکن است بامو M4 جدید از لحاظ طراحی انتقاداتی را برانگیخته باشد اما هیچکس به پرفورمنس فوقالعادهٔ آن انتقادی ندارد. این خودرو که روی کاغذ ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، یکی از سریعترین کوپههای بازار محسوب میشود؛ اما صنعت خودروسازی آلمان خودروهای پرفورمنس بسیار توانمند دیگری هم در بازار دارد که یکی از آنها پورشه ۹۱۱ است. نسل هشتم این خودروی اسپرت نمادین در نسخههای مختلفی ارائه میشود که عضو پایهٔ آنها کاررا است.
حال این دو خودرو در مسابقهٔ درگی در برابر هم قرار گرفتهاند. این یک فرصت هیجانانگیز برای رویارویی دو نمونه از داغترین و جذابترین خودروهای اسپرت بازار محسوب میشود و عجیب اینکه این رقابت دو برنده دارد. روی کاغذ، بامو M4 کامپتیشن برندهٔ واضحی به نظر میرسد زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه از سوی دیگر، ۹۱۱ کاررا از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت با ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. همچنین بامو در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت هم ۰.۲ ثانیه از رقیب هموطن خود سریعتر است.
با توجه به این اعداد، احتمالاً خواهید پرسید که چگونه پورشه در اولین درگ به پیروزی رسید؟ از روی ویدئو نمیتوان در این رابطه تحلیل چندانی داشت اما به نظر میرسد رانندهٔ M4 نتوانست در اولین درگ استارت خیلی خوبی داشته باشد؛ اما در درگ دوم او واکنش بهتری نشان داد و بامو توانست حریف اشتوتگارتی خود را مغلوب کند.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ کاررا | بامو M4 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۳ لیتری H6 توئین توربو | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۳۸۵ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۰۵ کیلوگرم | ۱۷۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۰,۵۵۰ دلار | ۷۴,۷۰۰ دلار |
Sina10
۲۳ اسفند ۱۳۹۹بین این دوتا با وجود قیمت ۲۶ هزار دلار گرون تر ، ۹۱۱ کررا رو انتخاب کردم که از هر لحاظ بهتره
مرسدس فن
۲۳ اسفند ۱۳۹۹911 کررا رو ترجیح میدم
ولی انصافا بی ام و اونقدرا هم زشت نیست!
به زیبایی قدیما نیست ولی دیگه خیلی زشت هم نیست
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹آفرین دقیقا حرف درست رو زدی
بیشتر حرف دل 85 % پدالی ها رو گفتی
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹خرید پورشه از همه لحاظ منطقی تره
Hadi
۲۳ اسفند ۱۳۹۹انتخاب من پورشه هست…
گرونه ولی ارزشش رو داره ?…
چون یک اسپرت با اصالت و خالص میخری نه یک کوپه سنتی…
تو پورشه اصن نباید به اسب بخار نگاه کرد چون پورشه ها عملکردی بهتر از اون چیزی که خود سازندش انتظار داره رو دارن…
با 120 اسب کمتر و 200 تا گشتاور کمتر پا ب پای M4 اومد…
برا همینه که میگم همه اسپرت سازا ی طرف،پورشه ی طرف ??
King 918
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ظاهر جدید بی ام و رو نپسندیدم نمیدونم باقی دوستان یا طرفدار های این برند چقدر نظرشون مساعد باشه با این قضیه ولی به نظرم نسل های قبلی خیلی زیباتر و جذابتر بود در مورد درگ عرض کنم که این مدل ۹۱۱ ضعیف ترین عضو خانواده ۹۱۱ هست خیلی جنبه درگ و پیست نداره و هدف ساختش بیشتر برای کسایی هست که هزینه نمونه های توربو و سری gt رو ندارن و فقط یه پلتفرم ۹۱۱ میخوان با موتور پایه ولی در این درگ هم با وجود قدرت پایین و گشتاور نه چندان چشمگیر خیلی بد عمل نکرد
زیزیگولو
۲۳ اسفند ۱۳۹۹همه چیز عالی به غیر از اون جلو پنحره جدید بی ام و
mahan
۲۳ اسفند ۱۳۹۹این انتخاب بین عشق و رفیق ادمه!
ما هم که رفیق فروش نیستیم .ام4 فقط نیاز به یک جراح پلاستیک برای جلو داره تمام
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹مثه اینه یکیو دوسش داری بگی خیلی عاشقشما ولی باید بره بکوبه بسازه از نو ??
mahan
۲۳ اسفند ۱۳۹۹???? جدیدا تو ایران مد شده!یه سری ادما تو رو میشناسند ولی تو نمیشناسیشون بعد میبینی یکی از اشناهاتون بود که فیس لیفت کرده
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹دیگه کار از فیس لیفت گذشته بعضیا به کل پلتفرم عوض می کنن نسل جدید رو میکنن ??
mahan
۲۳ اسفند ۱۳۹۹برات بعد از ظهر یک خاطره نوشتم پدال منتشر نکردم.یکبار یک عزیزی با من سلام علیک کرد من نشناختمش بعد خودشو معرفی کرد گفتم ببخشید چه قدر عوض شدید نشناختمتون.سربسته توضیح دادم که پدال سانسور نکنه
SF90 STRADALE
۲۳ اسفند ۱۳۹۹پورشه رو انتخاب میکنم حتی اگه مدل پایه ۹۱۱ باشه
ماکان
۲۳ اسفند ۱۳۹۹سلام . من M4 کامپتیشن را دوست دارم و احتمالاً با همین ظاهرش انشاالله بعد از مدتی که شرایط فراهم شد می خرم . هرکس هم که با سلیقه من مشکل دارد ، بهتره که نخواهد عقیده اش را به من تحمیل کند ، چون هرجور هم که باشد سلیقه من تغییر نمی کند و من بیشتر از همه باطن ماشین برایم مهم است نه ظاهر ماشین .
Hosseinbimmer
۲۳ اسفند ۱۳۹۹شما ایران زندگی میکنید احیانا؟ چون اینا وارد نمیشن اینجا میپرسم?
ماکان
۲۳ اسفند ۱۳۹۹خسته نباشید . بنده بله . اما اگر که یکی اینکه تحریم ها مخصوصاً تحریم خودرویی انشاالله برداشته شود و قوانین سختگیرانه ای که مال خود کشور ایران هستش انشاالله تغییر کند و واردات را برای همه نوع خودرویی آزاد کنند ، مطمئناً می شود که هر نوع خودرویی را وارد کشور ایران کنند انشاالله . بهتره که شما هم ناامید نباشید .
محمد رستمی نژاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۹همهمثل تو باشن
با انشالله کارشونراه بیوفته
دولت دیگه چی میخواد
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹هوفف الان درک میکنم چقدر مت واتسون وراجههه کامنتم دادم کوتاه تر کنند طولانی تر سد دست اینا درد نکنه ۵ دقیقه ساختن
Porsche
۲۳ اسفند ۱۳۹۹جذابیت درگ های carwow به همین کل کل ها و صحبت هاشون شما اگه انگلیسی بلد باشین جذابیتش بیشتر میشه
محمدهادی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹انقد بدم میاد وسط مسابقه با یه دست و دهن باز مسابقه میدن
اصلا حواسش فقط به پر کردن فیلم و صحبت کردنه
خب معلومه از پورشه جامیمونی شل و ول
MAHDI
۲۳ اسفند ۱۳۹۹پورشه 911 کررا یعنی همین نسخه تونست موستانگ GT500 و کوروت C8 رو شکست بده در رقابت درگ که پدال هم اون درگ رو گذاشت.
عملکرد هردو عالی بود اما مشخص شد که M4 سریع تره.
مجله THROTTLE HOUSE هم درگ M4 جدید و C63S کوپه و RS5 رو هم گذاشته.
اگه من بخوام انتخاب کنم فقط نسخه 4 چرخ محرک M3 و M4 رو انتخاب میکنم که شتاب گیری خیلی سریع تری داره❤️
MAHDI
۲۳ اسفند ۱۳۹۹من فکر میکردم کمتر کسی نسخه محرک عقب M3 و M4 جدید رو سفارش بده و همه میرن سمت نسخه چهار چرخ محور اما اکثر تست هایی که از M4 جدید دیدن نسخه محرک عقب بودن?
پارسا
۲۳ اسفند ۱۳۹۹کسایی که دریفت براشون مهمه محور عقب میگیرن اما تمام چرخ متحرک توی درگ ها بهتر عمل میکنه وقتی بیاد همرو میزنه
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹من کاررا رو انتخاب میکنم ماشینی که صنعت خودرو های اسپرت رو عوض کرد و با تاریخ ترین ماشینی هست مه من تا به حال دیدم
??BMW Germany??
۲۳ اسفند ۱۳۹۹درگی بود بین دو دلبر
دوتا آلمانی
دوتا زیبا
این نسخه که ضعیف ترین ۹۱۱ هم محسوب میشه عالی کارکرد و بی شک انتخاب بعضی ها ۹۱۱ هستش
اونطرف هم M4 هم با انجین ۵۱۰ اسبیش غوغا میکنه و استایل خیلی جذابی
داره
MAHDI
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اما نسخه چهار چرخ محور M4 جذاب تره
Khosrow
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ب ام و – لعنتی هر چی از تولدش میگذره کج و کوله تر میشه ..
حسین دهمرد
۲۳ اسفند ۱۳۹۹من باشم پورشه رو انتخاب میکنم ولی اختلاف قیمتشون زیاده. پورشه تو محدوده ی قیمت سری پنج قرار میگیره و انتخاب رو سخت میکنه. بنظرم مقایسه ی پورشه با سری چهار اشتباهه.ولی لنتی عجب قدرتی کشیده بیرون از ب ام و.