جدیدترین مسابقهٔ درگ کارواو عملکرد ناامیدکنندهٔ تویوتا سوپرای بازار اروپا را بهخوبی نشان میدهد. در اینجا این کوپهٔ ژاپنی در برابر بامو M440i قرار گرفته که قدرت بیشتری دارد و به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما تنها ۱,۶۱۰ پوند قیمت بیشتری نسبت به سوپرا دارد. هردو خودرو از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو استفاده میکنند اما این موتور در سوپرای اروپایی ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه به M440i قدرت بیشتری برابر با ۳۷۴ اسب بخار تحویل میدهد. گشتاور این موتور اما در هردو خودرو یکسان و برابر با ۵۰۰ نیوتن متر است. همچنین هردو کوپه از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکنند اما بامو از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد درحالیکه سوپرا محرک عقب است.
در اولین درگ، لانچ کنترل سوپرا نتوانست دسترسی راننده به همهٔ قدرت پیشرانه را فراهم کند و به همین دلیل M440i مثل موشک دور شد. در درگ دوم هم به نظر میرسید بامو جامپ استارت داشته و بنابراین بازهم تویوتا عقب ماند. سرانجام در تلاش سوم شاهد بهترین رقابت هستیم اما حتی با وجود لانچ خوب سوپرا، بازهم M440i ثابت کرد که خودروی سریعتری است. در رولینگ هم داستان تفاوتی ندارد و با آغاز مسابقه از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، بازهم این بامو است جلو میافتد. در مسابقهٔ رولینگ بعدی اما که دو خودرو در حالت رانندگی اسپرت و تعویض دندهٔ دستی قرار میگیرند، بالاخره رقابتی شانهبهشانه بین سوپرا و M440i میبینیم. در آخر در آزمون ترمز نیز بامو با وجود وزن بیشتر پیروز شد.
با توجه به این نتایج، جالب خواهد بود اگر همین رقابت را با نسخهٔ آمریکایی سوپرا ببینیم زیرا کوپهٔ تویوتا در این بازار قویتر بوده و ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد. قیمت سوپرا در ایالاتمتحده از ۵۰,۹۹۰ دلار آغاز میشود درحالیکه M440i با قیمت ۵۸,۵۰۰ دلار حدود ۸ هزار دلار گرانتر است.
مشخصات فنی
بامو M440i | تویوتا سوپرا | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربو | ۳ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۷۴ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۴۰ کیلوگرم | ۱۴۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۴,۶۴۵ پوند | ۵۳,۰۳۵ پوند |
محمد رستمی نژاد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰از صدا های فیک متنفر هستم
Erfan
۲۱ فروردین ۱۴۰۰“هردو خودرو از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو استفاده میکنند”
نهایت توان خودروسازی خارج از اروپا در تویوتا مشاهده میشه که خودش از انجین ساخت آلمان استفاده میکنه…
بعد بعضی ها هنوز خودروسازی اروپا بخصوص آلمان رو با ژاپن و کره مقایسه میکنن??
خیلی سخته که یک ماشین تو جهان پیدا کنی که رگ و ریشه یا یجاییش به آلمان نرسه… ?
سگ سرابی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰انجین نه پیشرانه
JaMsHiD
۲۰ آذر ۱۴۰۱رگ و ریشه؟
این سوپرا باید اسمش رو ب ام و نوترا میزاشتن نه تویوتا سوپرا
تویوتا پروژه اینو یه دستی تقدیم کرد به ب ام و و اونم رید به ریشه این ماشین
ریشه این ماشین ژاپنیه و هیچ ربطی هم به آلمان ندارع😐📿
چرا میخواید نظرتون رو تحمیل کنید؟
JaMsHiD
۲۰ آذر ۱۴۰۱رگ و ریشه؟
این سوپرا باید اسمش رو ب ام و نوترا میزاشتن نه تویوتا سوپرا
تویوتا پروژه اینو یه دستی تقدیم کرد به ب ام و و اونم رید به ریشه این ماشین
ریشه این ماشین ژاپنیه و هیچ ربطی هم به آلمان ندارع😐📿
چرا میخواید نظرتون رو تحمیل کنید؟
GT
۲۱ فروردین ۱۴۰۰سلام آقای دهقان، مگر اول سال نگفتید هر روز یک دوئل برگزار میکنیم؟ پس چرا بعضی روز ها دوئل برگزار نمیشود؟
لطفا پاسخ بدهید ممنون از شما
Hamid
۲۱ فروردین ۱۴۰۰والا ی عده قول دادن ایران رو بکنن گلستان نکردن … حالا مردی چن روز در میون دوئل ها رو برگزار میکنه خیلی اهمیت داره؟!
Sinaya
۲۱ فروردین ۱۴۰۰یک روز در میونه فک کنم
امیر دهقان
۲۱ فروردین ۱۴۰۰سلام
اول سال به مناسبت نوروز و در طول تعطیلات عید هر روز یک دوئل داشتیم اما بعد از تعطیلات دیگه دوئلها بصورت یک روز در میان برگزار میشن چون آماده کردن دوئلها خیلی وقت گیر هست و باید فرصت برای آماده کردن دیگر مطالب هم داشته باشیم
GT
۲۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی ممنون از پاسخگویی شما دوئل ها خیلی عالی هستند ?
Sina10
۲۱ فروردین ۱۴۰۰یعنی با اینکه از قیافه و قیمت این سوپرا خیلی خوشم اومد ولی پرفورمنسش هیچ تعریفی نداره
موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر بامو که بهترین پرفورمنس داره رو در اختیار داره ولی به هیچ وجه ازش درست استفاده نمیکنه
اصلا پایه ی ساخت این ماشین اشتباه بوده
اینو بر اساس Z4 ساختن که تمرکزش روی لوکس بودن و راحتیه تا اسپرت بودن
اگه سوپرای جدید بر پایه ی سری ۴ ساخته میشد با همین قیافه ، خیلی عملکرد بهتری داشت
و این سوپرا برای اینکه بتونه خودشو بین طرفدارا محبوب کنه و ارزش های خودشو نشون بده ، نیازمند یه نسخه پرفورمنس با موتور M4 و عملکردی بهتر از اون ، نیاز داره
R@m!n
۲۱ فروردین ۱۴۰۰سوپرا برای محبوبیت نیاز به تزریق روح JDM داره نه اینکه روی ماشین آلمانی آرم تویوتا بزنه. یاریس gr ببین یه هاچبک ساب کامپکت چطوری تو تموم محفلا و فروم های خودرویی سر زبون افتاده و همه چیزی جز ستایش از این ماشین نمیگن.
وقتی می تونی همچین ماشینی بزنی چرا باید بری پرچم یه برنده دیگه گند بزنی به هویت ماشینت
MahyarM.A.R
۲۱ فروردین ۱۴۰۰من عاشق سوپرا بودم ولی سوپرایی که رقیب جی تی ار ار 34 بود نه این ماشین مزخرف که از یه ماشین لوکس راحت درست شده که قیافهی نابسامان داره و میشه گفت افتضاحه امیدوارم نیسان کار خودشو برای تغییر نسل جی تی ار درست انجام بده و سوپرا هم خودو از این اوضاع در بیاره یه موتور 6 سیلندر فوق العاده ژاپنی دست پا کنه که از فورد موستانگ و ام 8 911 تا لامبو و فراری مکلارن و…. شکست بده و تو پیست هم عالی عمل کنه حتی تو یه دوره زمانی کوتاه یک یا دو ساله بتونه فورد و 911…. شکست بده البته هر چند میدونن این اتفاق یه جورایی غیر ممکنه ولی دوست دارم سوپرا یه بار دیگه غیر ممکن رو ممکن کنه و تو درگ حتی دیمون رو شکست بده
آمین ?
Sina10
۲۱ فروردین ۱۴۰۰با موتور ۶ سیلندر نمیشه با M8 رقابت کرد
یا نیسان GT-R جدید که کلا توی سطح سوپر ماشیناست
و در اصل تویوتا واسه این رفت سراغ بامو که سوپرا مثل NSX یه ماشین گرون و بدرنخور نشه
مشکل اینجاست که این ماشین دیگه گرون نیست ولی بدردنخوره?
شاید این توقع رو ۲۰ سال پیش وجود داشت امکان پذیر بود ولی الان ۲۰۲۱ هستیم ، قوانین آلودگی وجود داره
منم تنها توقعام از این ماشین اینه در مقابل رقیبی که فقط یخورده ازش قوی تره اینجوری کم نیاره
یه مدل پرفورمنس ازش بده بیرون مشکل حله
البته به شرطی که همون هندلینگ ژاپنی ها رو داشته باشه و اینجوری در مقابل رقبا خراب نکنه
مهدی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰بی ام و هم اسب بخار بیشتری داشت و هم از لحاظ گیربکس و چیز های دیگه بهتر بود و هماهنگی گیربکس و موتور و چیز های دیگه با هم دلیل برد بی ام و بود
میثم
۲۱ فروردین ۱۴۰۰تویوتا سوپرا رو بدجور خراب کرد
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا عملکرد عالی داشت. زمان 12.5 واسه این کلاس فوقالعاده است. این زمان رو. C63s هم ثبت نکرد چند روز پیش چون 12.9 رو ثبت کرد، این زمان خیلی خیلی خوبه واسه این کلاس
JANGI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز داداش گلم
c63s توی اون رقابت لانچ خوبی نداشت
توی همین مجله ی کارواو c63s زمان 12.3 رو داره:
https://www.youtube.com/watch?v=LpRLb9Rf1do
در ضمن سوپرا 2JZ با نیسان جی تی آر های زمان خودش رقابت میکرد
به نظرت الان سوپرا میتونه با GTR R 35 رقابت کنه؟؟
فکر میکنم الان متوجه شدی چرا این سوپرا به اندازه ی نسل قبل برای خیلی ها دلنشین نیست
OMID
۲۱ فروردین ۱۴۰۰باید واسه رقابت با R36 میومد
عمر R35 هم تموم شده
حداقل هفتصد اسب لازم داشت
جالبه خود انجین 2jz gte قبلی میتونست هفتصد اسب بده به راحتی و با کمترین تغییرات
سگ سرابی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰انجین نه پیشرانه
JANGI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰داداش گلم این تایم رو هم یادم رفت بنویسم
تایم 12.1 c63s توی مجله ی carwow:
https://www.youtube.com/watch?v=_KJVR32W1KU
Ramin
۲۱ فروردین ۱۴۰۰دوستان گل.
بیاید یک بار برای همیشه داستان رو خاتمه بدیم. قبوله ؟؟
اقا یه دعوایی هستش که افتاده. من میگم چین آمریکا…. فلانی میگه کره اروپا.
طرف میگه ژاپن طرف میگه بهمان جا و….
هعی با هم دعوا میکنیم.
من از هر کشور نماینده انتخاب کردم. آمریکا = GMC / اروپا = بنز / کره = هیوندای
ژاپن = تویوتا / چین = changan
میخواهیم عکس های داخل خودرو هارو برسی کنیم
GMC یوکان دنالی مدل 2020 عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/storage/products/in_5fdb8e8b82a761608224395.jpg
تویوتا لندکروز GRX مدل 2018 عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/storage/products/in_60256fea959461613066218.jpg
مرسدس بنز GLE53 مدل 2019 عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/storage/products/in_5f86c76dec17f1602668397.jpg
هیوندای پالیسید مدل 2020 عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/storage/products/in_5eb119400fa111588664640.jpg
changan cs85 مدل 2019 عکس داخل ?
http://www.salehcars.com/storage/products/in_60159a218b4e61612028449.jpg
تمام این عکس ها از وبسایت صالح کارز هست. هر مدل ماشین بگید وجود داره.
تمامی عکس ها بالای 300 الی 400 کیلوبایت حجم دارن و همه یه کیفیت هستن.
متاسفانه مرسدس بنز محصول فول سایز 7 نفره نداشت ناچار شدم مدل کوپه رو بزارم.
اما همه محصولات پرچمدار هستن… به جای اینکه دعوا الکی کنیم منطقی باشیم.
عکس ها همه یه کیفیته. پس دیگه بد یا خوب بودن به کیفیت خودرو بر میگرده.
هر کسی هرجا در مورد کیفیت ماشینی چیزی گفت من لینک این مطلبو میدم میگم بیا اینجارو ببین.
پدال زحمت کشیدم… کامنتمو منتشر کن…. سپاس…
پدال بازم میگم. زحمت کشیدم دونه دونه عکس بیارم. میخوام دعوا رو ببندم یکبار برای همیشه… پدال خواهشا منتشر کن… ???? سپاس….
محمد رستمی نژاد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ببین رامین چانگان cs ۱۰۰۵ هم بزنه ما از چینی خوشمون نمیاد
ولی کار خوبی کردی دستت درد نکنه (❤❤)
من gmc رو انتخاب میکنم
ولی باید از اسکالید و لینکلن و گرند واگنییر هم میزاشتی
چون رقیب این مدل GMC هستند
از تهیه عکس ها تشکر میکنم رامین خان
MahyarM.A.R
۲۱ فروردین ۱۴۰۰من موافقم ولی در حق ژاپن ضلم کردی چون خودمم میدونم محصولات توییتا زیاد طراحی داخلی خوبی نسبت به بنز و…. ولی من برنده نتونستم تو این عکس ها پیدا کنم همه خوب بودن ولی توییتا رو خودم یجور بازنده میدونم با این که فن ژاپنم?
Ramin
۲۱ فروردین ۱۴۰۰مثل اینکه دوستان میگن چرا تویوتا رو گذاشتی.. خب اشکالی نداره. لکسوس رو میزارم.
لکسس ux200bb مدل 2020 ?
http://www.salehcars.com/storage/products/in_5dcfba455be911573894725.jpg
این جدید ترین مدل لکسس هست. اس یو وی نیست ولی کراس اوور هست.
پدال کامنتمو منتشر کن… این ادامه عکس هاس.. ? سپاس…
Sina10
۲۱ فروردین ۱۴۰۰کابین مرسدس رو من انتخاب میکنم
لندکروزر هم خیلی از بقیه قدیمی تره ، برای مقایسه با بقیه باید نسل جدیدش بیاد
الان عادلانه محسوب نمیشه
مثلا لکسوس LC با اون طراحی داخلی خیره کننده ، از بقیه رقباش خیلی زیبا تره در حالی که اینجا لندکروزر از بقیه کهنه تر و زشت تر بود
ولی خب بین این طراحی های کابین انتخابم مرسدس بود
Mopar
۲۱ فروردین ۱۴۰۰اها از امریکا چی شد یهو جمس شد نماینده?
کادیلاک اسکلید لینکلن نویگیتور و جیپ واگنیر به مراتب سطح بالا تری از جمس دارن…
Ramin
۲۱ فروردین ۱۴۰۰بله دوست عزیز اقای mapar میدونم
ولی متاسفانه سایت صالح کارز اون هارو نداشت. اگه آوردن قطعا یه مقایسه دیگه میزارم.
فیلا قراره اسکالید و گرند چروکی L وارد بازار عربستان بشه. اگه بشه قطعا صالح کارز عکسشو میزاره. بزاره منم قطعا یه مقایسه دیگه میزارم.
OMID
۲۱ فروردین ۱۴۰۰باطل
Amirreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من بدون شک بنز رو انتخاب میکنم
Jamshid
۲۰ آذر ۱۴۰۱لعنتی انتخاب سخت بین جی ام سی و تویوتا
ژاپنی فنم ولی عاشق جی ام سی هستم مخصوصا سی را ۲۰۱۰
از این دوتا نمیشه گذشت
Amirreza
۲۱ فروردین ۱۴۰۰سوپرا رو انتخاب نمیکنم چون حس میکنم با انتخاب این سوپرا یه توهینی به سوپرای اصلی کردم
mahan
۲۱ فروردین ۱۴۰۰وقتی نه سوپرایی که سوپرا هست و نه سری 4ی که سری 4 هست رو میبینم انتخابم بین اینا نیست ولی اگه محدود به این دو باشه 1000 تا بیشتر بی ام و برمیدارم حداقل موتور و بدنه همه مال یکی اند
SRT
۲۱ فروردین ۱۴۰۰اشغال ترین ماشینی ک تا بحال تویوتا تولید کرده همین سوپرای جدیده
Kf
۲۱ فروردین ۱۴۰۰حیف اسم سوپرا
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰چرا حیف!!! زمان 12.5 زمان بدی هستش واسه یه کوپه 340 اسب بخاری محرک عقب!؟!؟! این زمانی هستش که آلفارومئو جولیا QV ثبت میکنه. همین چند روز پیش مرسدس C63S زمان 12.9 رو ثبت کرد در همین مجله. در رقابت رولینگ هم عملکرد خیلی خوبی داشت.
بین رقبای خودش عملکرد خیلی قوی داره
JANGI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز
c63s توی اون رقابت لانچ خوبی نداشت
توی همین مجله ی کارواو c63s زمان ۱۲.۳ رو داره:
https://www.youtube.com/watch?v=LpRLb9Rf1do
SRT
۲۱ فروردین ۱۴۰۰حالا چون از زد فور استفاده کرده تو هم هی ازش دفاع کن/:
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰هرطور میخوای فکر کن. ولی همین سوپرا فورد موستانگ GT و بولیت رو هم در پیست و هم در درگ شکست داد با قدرت خیلی کمتر
OMID
۲۱ فروردین ۱۴۰۰واسه سوپرا لامصب بده
سوپرای قبلی این تایم هارو میزد
سوپرای mk4 توی ورژن توربو طبق اعلام کارخونه ۱۳ میزد ۱/۴ مایل رو و رقیب r34 بود اونم توی چه سالی ؟ 1993!
بعد از این همه سال انتظار خیلی بیشتری میرفت نه نیم ثانیه بهبود رکورد چهارصد متر و رولینگ تقریبا برابر
از اون موقع هم لانچ کنترل اومده هم بازده کلی قطعات افزایش پیدا کرده باید فاصله خیلی بیشتر میبود
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰عملکرد M440i که خیلی عالی بود چون زمانی رو ثبت کرد که آئودی RS4 و مرسدس A45s ثبت کردن. تویوتا سوپرا هم زمان خیلی عالی رو ثبت کرد. اگه دقت کنید سوپرا زمان 12.5 رو ثبت کرد در حالی که چند روز پیش مرسدس C63S در همین مجله زمان 12.9 رو ثبت کرد که قدرت و گشتاور بسیار بیشتری از سوپرا داره?
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰حتی خودرویی مثل فورد موستانگ GT با قدرت خیلی بیشتر از سوپرا هم در رقابت درگ و هم در رقابت درگ رولینگ در همین مجله با اختلاف زیادی از تویوتا سوپرا شکست خورد، همینطور خیلی از کوپه های پرفومنس دیگه
JANGI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰دقیقا توی همین مجله carwow هم c63s زمان 12.1 رو داره
توی ویدیو آخری که منتشر شد توسط این مجله نتونستن به درستی لانچش کنن
اینم تایم 12.1 c63s توی همین مجله کارواو:
https://www.youtube.com/watch?v=_KJVR32W1KU
MOS
۲۱ فروردین ۱۴۰۰هر کاری میکنم نمیتونم با سوپرای جدید کنار بیام…
کاش تویوتا همونطور که به GR یاریس اهمیت داد به سوپرا هم اهمیت میداد.