بی ام وتویوتافورد

درگ تویوتا سوپرا، ب‌ام‌و Z4 و فورد موستانگ

نسل جدید تویوتا سوپرا خودرویی است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده و به همین دلیل بسیاری از نشریات تمایل دارند آن‌را در مسابقات درگ در برابر رقبا قرار دهند. این بار Car Magazine SA از آفریقای جنوبی این کوپهٔ اسپرت ژاپنی را به چالش کشیده و آن‌را در یک مسابقهٔ درگ در برابر ب‌ام‌و Z4 و فورد موستانگ GT قرار داده است؛ اما پیش از آنکه به سراغ تماشای ویدئوی این درگ جذاب برویم بهتر است بر مشخصات فنی این سه خودروی اسپرت مروری داشته باشیم تا ببینیم روی کاغذ کدام‌یک شانس بیشتری برای پیروزی دارد.


بررسی را با تویوتا سوپرا آغاز می‌کنیم. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و مجهز است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در سینهٔ ب‌ام‌و Z4 هم همین پیشرانه قرار دارد و در آنجا هم دقیقاً همین خروجی را دارد. البته این موتور در Z4 مخصوص بازار ایالات‌متحده ۳۸۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما نمونهٔ حاضر در درگ از نسخهٔ اروپایی و با همان ۳۴۰ اسب بخار قدرت است.


فورد موستانگ GT اما برخلاف دو رقیب دیگر از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که مثل Z4، خروجی این موتور هم در ایالات‌متحده و دیگر بازارها متفاوت است. پیشرانهٔ موستانگ GT در نمونه‌های داخلی بازار آمریکا ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما خروجی آن در نمونه‌های صادراتی به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۷ نیوتن متر گشتاور کاهش یافته که در آفریقای جنوبی هم همین نسخهٔ ضعیف‌تر عرضه می‌شود. انتقال نیرو در هر سه خودروی این درگ توسط گیربکس‌های اتوماتیک صورت می‌گیرد که در تویوتا و ب‌ام‌و هشت سرعته و در موستانگ ۱۰ سرعته است.

Car Magazine SA این سه خودرو را در درگ‌های ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر مورد آزمایش قرار داده و ارقام شتاب آن‌ها را هم ثبت کرده است. در قسمت اول درگ، به نظر می‌رسد Z4 جلوتر از بقیه است اما این برتری دوام چندانی ندارد زیرا سوپرا سریعاً پیشی می‌گیرد. موستانگ هم که با وجود برخورداری از قدرت بیشتر، از دو رقیب دیگر عقب افتاده، در ادامهٔ کار تلاش می‌کند و با پیشی گرفتن از ب‌ام‌و، در پایان مسافت ۸۰۰ متر دوم می‌شود اما نمی‌تواند سوپرا را مغلوب کند. این درگ بار دیگر نشان می‌دهد که تویوتا قدرت سوپرا را کمتر از واقعیت اعلام کرده است زیرا یک آزمایش اروپایی نشان داده است که پیشرانهٔ این خودرو دقیقاً ۳۷۶ اسب بخار قدرت را به زمین منتقل می‌کند. به همین دلیل است که تقریباً در همهٔ درگ‌ها کوپهٔ اسپرت تویوتا توانسته به‌راحتی همزاد آلمانی‌اش یعنی ب‌ام‌و Z4 را شکست دهد.


 

مشخصات فنی

 

تویوتا سوپرا GR

ب‌ام‌و Z4 M40i

فورد موستانگ GT

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توربو ۵ لیتری V8 طبیعی
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۲۶ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۵۲۰ کیلوگرم ۱۵۳۵ کیلوگرم ۱۶۹۵ کیلوگرم

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بحث درگ رو کنار بزاریم ، انتخاب بین این ۳ ماشین سخته
    موتور V۸ تنفس طبیعی فورد
    طراحی و تکنولوژی BMW
    کفیت و دوام تویوتا
    ولی دم تویوتا گرم با این ماشینی که ساخته
    تو چندتا درگ فوق العاده ظاهر شده ??

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از حق نگذریم، ماشین جذابیه این سوپرا، اوایل حس خوبی بهش نداشتم، مخصوصا به خاطر عدم استقلال تویوتا در ساخت این محصولش، اما الان نمی‌تونم انکار کنم که ازش خوشم میاد.

  3. MAHDI

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دمش گرم پدال این درگ 2 روز پیش برگزار شده.

    تواین چند روز چندرقابت دیگه از تویوتا سوپرا برگزار شده. درگ مجله motor sport بین تویوتا سوپرا و ب ام وM2!!!!!
    رقابت فورد موستانگ GT و تویوتا سوپرا در پیست از مجله THROTTLE HOUSE!!!!

  4. MAHDI

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ایکاش برای نسخه اروپای Z4 از موتور 380 اسب بخاری استفاده میکردن مثل نسخه بازار آمریکا که چندصدم ثانیه سریع تر ازنسخه 340 اسب بخاریش هستش.
    واما تویوتا سوپرا که انصافا فوق العاده جذاب و دوست داشتنی هستش.و کمتر کوپه اسپرت با قیمت مناسب در دنیا تا این حد عالی بوده.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. علی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      قیمت مناسب؟؟؟؟؟
      کجاش دقیقا مناسبه؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. Elmiraj

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    درگ ها اکثراً نتایج مختلفی دارن…
    .
    موستانگ GT با همین اختلافی که اینجا از سوپرا باخت در کانال throttle house با همین اختلاف از سوپرا می بره….البته نسخه ۴۶۰ اسب بخاری ولی اخلاف قدرت اون قدری نیست که تفاوت دو درگ اینقدر زیاد باشه…!!!
    .
    .
    به هر حال اینجا موستانگ با موتور V8 تنفس طبیعیش ارجعیت داره…..

    موافقم 1
    مخالفم 5
  6. Nissan...Japan

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نمیدونم چرا خودرو های امریکایی هرچی قدرتشون میره بالا بجای بهتر شدن پرفورمنس صداشون بیشتر میشه!ولی دور از شوخی هر سه این ماشینا عالی و خواستنین…

  7. MAHDI

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نتیجه درگ در مسیر 400 متر
    1. تویوتا سوپرا
    2.ب ام وZ4
    3.فورد موستانگ GT

    نتیجه درگ مسیر 800 متر
    1.تویوتا سوپرا
    2. فورد موستانگ GT
    3.ب ام و Z4
    تویوتا سوپرا در پیست هم عملکرد درخشانی رو داره که در مجله SPORT AUTO که با خودروها در پیست هوکنهایم زمان گیری کردن زمان تویوتا سوپرا و چندخودروی دیگه به این شکله(( زمان باکستر/آئودی ttrs و تویوتا سوپرا به یک شکله))

    پورشه 718باکسترtثبت زمان:: 1:58.80
    آئودی TT RS ثبت زمان :: 1:58.80
    تویوتا سوپرا ثبت زمان :: 1:58.80
    ب ام و Z4 ثبت زمان :: 1:59.50
    رنو مگانrsتروفی ثبت زمان:: 2:00.80
    فورد موستانگGTثبت زمان:: 2:03.40
    آئودی TT Sکوپه ثبت زمان ::2:03.40
    هیوندای i 30 N ثبت زمان :: 2:06.80

    1. sina

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      افرین سوپرا
      کیمن رو تو پیست به چالش بکشی خعلی حرفه

  8. mohamad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    اینا باعث نمیشه نقد به روند توسعه سوپرا رو کنار بزاریم
    بنظرم تویوتا در قبال سوپرای جدید کم کاری کرد و ما انتظار محصولی خوفناکتری رو داشتیم و حتی اگه رسانه ها و مجلات بیش از اندازه بهش بپردازند که همینطورم هست بازهم این نقد وارده.
    یک صدم انرژُی و سرمایه ای که صرف تولید لکسس lfa شد اگه به پای سوپرا میریخت الان دنیا بهش غبطه میخورد نه اینکه دیدگاه 0 و 1 نسبت بهش داشته باشیم.

  9. سورنا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    اولش سوپرا چقد ناامیدم کرده بود از این طراحی و …
    ولی الان کم کم به دلم نشسته مثل اوایل طراحی های بنز که بدم میومد ولی الان میگم عالیه

    فقد خدا کنه نسخه روبازش رو هم تولید کنه مث gt86 نشه که تو حسرت روبازش موندم

  10. الیور تویست

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جانم موستانگ جی تی

  11. sina

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    هر چی میگذره بیشتر به ارزش کار تویوتا پی میبرم
    دمش گرم

  12. حامد

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (188 ديدگاه)

    نشون میده اونی که سر وصدای بیشتری داره لزوما سریعتر نیست!

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا