بی ام وتویوتا

جنگ هیجان‌انگیز تویوتا سوپرای تیون شده و ب‌ام‌و M4 استوک

شاید خون ب‌ام‌و در رگ‌های نسل جدید تویوتا سوپرا جاری باشد اما این امر به معنی تهدید M4 کوپه استاندارد نخواهد بود. البته وقتی چند قطعه افترمارکتی را به سوپرا اضافه کنید شاید کفه ترازو به سمت این خودروی ژاپنی سنگینی کند! اما آیا این قطعات برای برتری سوپرا کافی خواهند بود؟

خب بستگی دارد. جدای از پوششی سفارشی و برخی تریم های جدید، این GR سوپرا ۲۰۲۰ حاضر در جدیدترین مسابقه CarWow از ورودی هوای جدید، سیستم اگزوز اسپورت و تیونینگ متفاوت ECU سود می‌برد. این خودرو توسط شرکت Evolve اتوموتیو تیون شده و ارزش آپگریدهای آن ۶۲۰۰ دلار است که شامل ۲۵۰۰ دلار برای افزایش قدرت پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرا می‌باشد.

نتیجه این تغییرات ایجاد قدرت ۴۳۴ اسبی و گشتاور ۶۷۸ نیوتون متری است که نسبت به قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۴۹۵ نیوتون متری مدل استاندارد بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. سوپرای استوک شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای داشته و حدس می‌زنیم شتاب این مدل ارتقا یافته به زیر ۴ ثانیه برسد. همچنین محدودکننده سرعت خودرو حذف گردیده و بنابراین سقف سرعت آن فراتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

M4 کوپه هم خودروی دست‌وپابسته‌ای نیست و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این پیشرانه با همکاری یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک باعث ایجاد شتاب ۳.۹ ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو در صورت استفاده از پکیج راننده M برابر با ۲۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

آیا سوپرا با استفاده از این قطعات جدید می‌تواند سریع‌تر از کوپه‌ی اسپورت ب‌ام‌و ظاهر شود؟ می‌توانیم بگوییم این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه طی کرده و البته تست‌های درگ رولینگ و ترمز نیز برگزار می‌شود که برای آگاهی از نتایج آن‌ها کافی است ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Km

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ام 4 خشمگین ?

  2. رامتین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3250 ديدگاه)

    واقعا M4 یکی از بهترین محصولات شرکت بی ام و بوده و هست. ابعاد نسبتا جمع و جور با موتور عالی و قیمت مناسب.

  3. Kf

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    به قول مت واتسون بی ام و سوپرا?
    بدون شک M4 رو بیشتر دوست دارم

  4. ferrari_lvr

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    هر دوتا عشقن
    ولی m4 رو بیشتر دوست دارم

  5. Car lover

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    قابلیت تیونیگ کردن جاپونیا اونارو از بقیه متمایز میکنه
    این امتیاز بسیار برای من مثبته و اصلا مهم نیس که تو چند تا درگ شکست میخوره
    فقط منتظرم یه روزی جی دی ام به خودش بیاد و یک دهم تمرکزی که رو پریوس و اکورد داررو رو اسپرت بزاره تا به دهه نود برگردیم و لذت ببریم از دنیا

  6. MAHDI

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M4 دنیایی از جذابیت داره واسه خودش!!!!
    M4 در نسخه M4 کامپتیشن جذابیت خودش رو نشون میده. و از اون بهتر M4CS هستش که بهترین پرفومنس ممکن رو داره!!!

    1. MAHDI

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته اینجا ضعیف ترین و کندترین نسخه M4 حضور داشت یعنی M4 معمولی!!!

  7. Siawest

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    وقتی کلی هزینه میکنی
    اما….!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا