جدای از تسلا مدل X، احتمالاً درگ مرسدس-ایامجی E63 S و ب ام و M5 جزو داغترین مسابقات درگ امسال بوده است. سایتهای خودرویی درگهای گوناگونی بین این دو سوپر سدان آلمانی برگزار کرده و جالب آنکه نتایج گوناگونی به دست آمده است.
هر دو خودرو عملکرد سطح بالایی داشته اما به نظر میرسد مرسدس در درگ های قبلی دست بالاتر را داشته و همین امر باعث شده بیصبرانه منتظر برگزاری درگ با حضور M5 کامپتیشن پکیج باشیم.
یکی از سایتهای خودرویی که این درگ مهم را برگزار کرده نتایج را برای ما شرح میدهد. CarWow سرانجام بامو M5 کامپتیشن را با مرسدس-ایامجی E63 S شاخبهشاخ نموده است. هر دو خودرو هم دارای رنگ جذاب مشکی هستند.
برای یادآوری باید گفت این سایت خودرویی قبلاً درگی بین مرسدس و M5 استاندارد انجام داده و در آن اشتوتگارتیها با فاصلهای بسیار اندک پیروز شدهاند. خب حالا وضعیت فرق میکند چراکه مدل کامپتیشن ۲۶ اسب بخار قویتر میباشد. آیا این امر تأثیری در نتیجه دارد؟ خب بیایید سریعاً نگاهی به برگه مشخصات فنی خودروها بیندازیم.
بامو M5 کامپتیشن دارای قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و همان گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری میباشد. این خودرو تنها در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که یکدهم ثانیه سریعتر از مدل استاندارد است.
خب نظر شما دربارهی این درگ چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
ا.سد.مرتضی
۳ دی ۱۳۹۷چرا معمولا اونایی که تو درگ میبرند رو ریس کم میاند ؟؟
خوب شتاب گیری که فرقی نداره ؟
M
۳ دی ۱۳۹۷فرق داره خوبم داره !
لانچ فوق العاده تو درگ موثره اون لحظه پرتاب ماشین از حالت سکون ! (اصلا فعل لانچ به معنای پرتابه اگه شما لانچر موشک شنیده باشین بهتر درک میکنین)
آئودی و لامبورگینی و بی ام دابلیو لانچ های فوق العاده ای دارن ! مثلا ت درگ فراری 812 و لامبورگینی آونتادور ابتدا آونتادور به خاطر لانچش جلو میوفته ولی بعد کم کم فراری بهش میرسه کاری که اینجا مرسدس از انجامش ناتوان موند
این M5 که دیگه سر آمد همس تو لانچ هر راننده ای پشتش نشسته یه لحظه کب کرده !
اما تو رولینگ ریس قضیه کاملا متفاوته و چون هر دو در حال حرکت هستن عملا لانچ از قضیه کنار میره !
و اتفقا یکی از سخت ترین کارای راننده ها هم همین صحیح لانچ کردنه !جزئیات این کار خیلی میتونه تو لحظه حرکت موثر باشه رو سرعت ماشین
Dante
۳ دی ۱۳۹۷ایول به BMW ، این نسل سری ۵ عالیه .
:::فرشاد:::
۳ دی ۱۳۹۷به خاطر چند صدم ثانیه شتاب اولیه بهتر M5 کامپتیشن، چشمم رو روی یک دنیا اصالت و پرستیژ مرسدس نمیبندم؛ از طرفی تو شتاب گیری ثانویه هم E63S با اختلاف برتره و مدال طلا رو فقط و فقط تو درگ صفر کیلومتر به بامو واگذار میکنه؛ اونم با فاصله شدیدا کم.
M
۳ دی ۱۳۹۷داداش همچین میگی اصالت و پرستیژ مرسدس انگار M5 محصول ایران خودروعه !
از نظر اصالت و پرستیژ هیچی کم نداره !
اگه مجلات مختلف اینارو تست کردن درسته که از فوق العاده بودن همشون گفتن (نه تنها اینا بلکه خیلی رقبای دیگه ) ولی تقریبا همشون سری پنج رو برترین اعلام کردن!
حالا اگه شما خودتو بدون این که اینارو از نزدیک دیده باشی قضاوت میکنی و نظری بر خلاف تمامی مجلات معتبر میدی من دیگه نمیدونم چی بگم ؟
M5 کامپتیشن یک غول کش به تمام معناس ! چه سوپر اسپرت هایی که تو درگ زیر دست و پاش له نشدن با کلی اسب بخار و ادعا!
فقط هم درگ نیست این ماشین علی رغم حضور سلاطین دریفت و ماشینای مخصوص این کار رکورد دار دریفتینگ جهانه !
با وجود همه این چیزای هیجان انگیز که ربطی به کلاسش نداره ویژگی ها ضروری کلاس خودش رو هم بهتر از همه حفظ کرده و توسط میشه گفت بیش از 90 درصد مجلات معتبر به عنوان بهترین کلاس خودش انتخاب شده!
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۳ دی ۱۳۹۷فرشاد جان
Top Gear چندبار این دوتا سوپرسدان رو باهم تست کرده و آخریش هم که با حضور Porsche panamera sport turismo turbo s e hybrid انجام شد. تازه به عرضتون برسونم competition pack هم نبوده و با ی لانچ فوق العاده هر دو رو با اقتدار شکست داده.
porsche مقام دوم
E63 AMG S هم در مقام سوم ایستاد.
لینک هم تقدیم میشه به شما دوست عزیز
https://www.aparat.com/v/vkf7D
حامد
۳ دی ۱۳۹۷اقا من موندم ما ایرانیای بدبخت بخت برگشته که دستمون به تایر هیچ کدوم از این دو بزرگوار هم نمیرسه (البته به یه عده با ژن های خوب بی ادبی نشه) چرا اینقدر توی رقابت بنز و بیمر با هم میجنگیم. تعصب !!!!!!!!!!!!!!!!!
هر دوتا ماشین سلاطین کلاس خودشونن. هر کدوم توی یه سری چیزهای جزیی به اون یکی برتری دارن بنابراین ما نمیتونیم هیچ کدومشونو نادیده بگیریم
شما هم اگه خواستن بهت بیمر رو بدن بهشون بگو نه اقا نمیخوام به من بنز بدین چون اصالت داره
مهدی
۳ دی ۱۳۹۷آقا فرشاد این درگ تنها درگی هستش که درگ در حال حرکت رو E63 درش پیروز شد. شاید بخاطر این بود که مجری برنامه که پشت M5نشسته ویه بیسیم تویه دستش باعث شدعملکردش کند باشه. و الا تو درگ های قبلی که جالب اینه چند هفته پیش پدال یه درگ گذاشت که درگ در حال حرکت بین M5کامپتیشن وE63S بود که E63 به اندازه طول چندماشین عقب افتاد.نه تنها M5پرفومنس قوی تری نسبت به E63 داره. بلکه در شتاب گیری.راحتی سواری.پرفومنس در پیست وقدرت ترمز گیری بهترین نسبت به E63 داره.پیشنهاد میکنم درگ قبلی کامپتیشن وE63 رو تماشا کنی که چقدر عقب افتاد بنز. توسایت پدال هستش
ایمان
۳ دی ۱۳۹۷M۵ کامپتیشن : لایک ????
E۶۳ S : دیسلایک ????????
M
۳ دی ۱۳۹۷موتور ترند و کار اند درایو با کامپتیشن به زمان هایی مثل 10.7 و 10.5 هم رسیدن
و این یعنی M5 میتونست از این سریعتر هم باشه
Amir
۳ دی ۱۳۹۷دو اسطوره،دوتا رقیب فوق العاده که هر کدوم برتری های خاص خودشونو دارن،به نظر من m5 با اختلاف کمی ماشین بهتریه…
shirko
۳ دی ۱۳۹۷همیشه بین این دو لاکردار مردد بودم . ولی اخرش شاید سری ۵ رو انتخاب کنم .
Porsche & Mercedes
۳ دی ۱۳۹۷هردو ماشین ب طرز عجیبی عالین
اونی ک bmw بخره یا اونی که مرسدس میخره هیچ کدومشون از خریدشون پشیمون نمیشن
هردو ماشین تو یک سطحن
اختلافی هم که دارن برمیگرده به فلسفه خودرو ساز که کدوم لوکس تره کدوم اسپرت تر
با احترام به bmw ولی انتخاب من مرسدسه
من کلا اخلاقم جوریه که لوکس تر رو میپسندم
و صد البته ک از نظر اسپرت بودن اون کیت AMG هیچی کم نداره و خیلی مخوفه همیشه
Maskvich
۳ دی ۱۳۹۷تو نسل قبلی E کلاس بهتر بود ولی این نسل ظاهرا سری۵ تونسته بهتر باشه
در کل هر دو فوق العاده هستن و رقبارو شکست میدن
cfz
۳ دی ۱۳۹۷اختلافشون واقعا کم بود
من رولینگ ریس رو به حالت سکون ترجیح میدم چون توی کل کل های خیابونی کسی از صفر شروع نمیکنه
پس E63 از نظر من بهتره
Just bentley continental
۳ دی ۱۳۹۷اگه قرار باشه یه سدان زیر ۲۰۰ هزار دلار بردارم فقط بهm5 نگاه میکنم شتاب اولیه رو ببین مثل موشک می مونه لامصب.
دانیال
۳ دی ۱۳۹۷اصلا این نسل مرسدس برای من ماشین اسپرت نمیزنه. هر چقدر نگاش می کنم می بینم اصن تو طراحیش ژن اسپرت نیست.
من تو این نسل به شدت بی ام و رو می پسندم
مهدی
۳ دی ۱۳۹۷دوستان به نظر شما چرا درگ های بینM5 وE63 که سایتCARWOOW برگزار میکنه نتیجه اش باتمام سایت های دیگه تفاوت داره؟؟؟ درگ قبلی این مجله که نسخه عادیM5 بود روE63 پیروز مقایسه شد.اما بعد اون درگ تمام مجله های دیگه درگ رو برگزار کردن که نتیجه همشون پیروزی نسخه عادیM5بود که پدال هم همشون رو گذاشت.وحالا بااومدن مدل کامپتیشن اولین درگ مدل کامپتیشن وE63 رو چندهفته پیش پدال خبرشو گذاشت که نوعش درگ درحال حرکت بود که M5 حدود10متر از E63S جلو افتاد.وحالابازم CARWOOW یه درگ دیگه برگزار کرده که درگ در حال حرکت رو E63 برنده شد!!!!مطمعن باشید درگ در حال حرکت بازم M5 سریع تره.اون درگ قبلی رو ببینید.ودر آینده درگ های مجله های دیگه بین این دو رو تماشا کنید تابه حرفم برسید.شاید هم مشکل از راننده باشه که هم مجری این مجله است وهم داره درگ رو انجام میده.اونم شرایطی که یه بیسیم دست گرفته. یه مجله روسی شتاب مدل کامپتیشن رو اینطور به دست آورده که مسیر400متر رو در 10/5 طی کرده.بعد اینجا 11/1 میره در حالیکه توی درگ موتورترند M5معمولی مسیر400متر رو در11/1 طی کرد.حرف آخرم اینه. نه تنها تودرگ معمولی بلکه تو درگ در حال حرکت هم M5 ازE63S سریع تره چه برسه به مدل کامپتیشن.اگه منصف باشید واون 8تا9 درگ قبلی وتمام بررسی های مجله هااز این دو خودرو رو تماشاکنید به حرفم میرسید
مهدی
۳ دی ۱۳۹۷مجله Drive که تست هاش به همراه فیلم هستش یه رقابت انجام داده بین M5 وE63S و آئودی RS5. که تست ها وبررسی هاش از نظرپرفومنس رانندگی. تست هندلینگ.کیفیت وراحتی کابین.وتست ترمز گیری هستش که در آخر امتیازاتش اینطور بود.
جایگاه اول M5 با15 امتیاز
جایگاه دوم E63 با14 امتیاز
جایگاه RS5 با 13 امتیاز
همین مجله جدید ترین بررسی رو بین آئودی A8 و لکسوس LS500 ومرسدس CLS جدید وبی ام و سری 5 انجام داده.تست ها باز از نوع پرفومنس.سواری خودرو.کیفیت وراحتی کابین.هندلینگ وترمز گیری بود که در آخر این نتایج رو داد.
جایگاه اول بی ام و سری5 با26 امتیاز
جایگاه دوم آئودی A8 با20 امتیاز
جایگاه سوم مرسدس CLS با15امتیاز
جایگاه چهارم لکسوس LS500 با 9امتیاز
شاید بعضی از دوستان در مورد تست دوم ونتیجه ای که به دست اومده شک کنن که چطور سری5 با بودن A8 یالکسوس جایگاه اول رو به دست آورده.اما خوبیش اینه این بررسی ها به همراه فیلم هستش که میتونید توآپارات مشاهده اش کنید. ویا به سایت خودمجله سر بزنید Drive. com. au
شاهين
۳ دی ۱۳۹۷از نظر من نتیجه این درگ اصلا مهم نیست،من عاشق بنزم و در عین حال عاشق ب ام و، هرکدوم ببرن واسم مهم نیست،اگه پول داشتم جفتشونو میخریدم
Elmiraj
۳ دی ۱۳۹۷شدیداً منتظر درگ تسلا Model S p100d و بی ام و M5 competition از همین سایت Car wow هستم…….
مهدی
۳ دی ۱۳۹۷در مجله کارانددرایوM5 تسلارو شکست داد.یعنی تاقبل M5جدید جایگاه سریع ترین سدان جهان در مجله کارانددرایو متعلق به تسلا بود.اما بعدزمان های به دست آمده توسط M5 مجله کار انددرایو M5 رو به عنوان سریع ترین سدان جهان معرفی کرد.
درکل سدانی مثل تسلا به هیچ وجه جذابیت وحس رانندگی ماشینی مثلM5 یاE63 رو نداره. چه در بحث لذت رانندگی. چه درپرفومنس پیست وچه دربحث کیفیت .حتی اگه تسلا سریع ترهم باشه بازم قابل قیاس با این خودرو ها نیست.اینا خودروهایی برای راننده های واقعی هستن
Elmiraj
۳ دی ۱۳۹۷تایمی که Model S در درگ هفتم موتورترند بر جا گذاشت ۱۰.۵ ثانیه بود ، درگی که در آن سوپراسپرت هایی همچون فراری GTB ، پورشه ۹۱۱ توربو اِس و مکلارن ۵۷۰S از سدان تسلا شکست خوردن …!!!!
.
در مقابل تایمی که M5 در درگ هشتم موتورترند ثبت کرد ۱۱.۱ ثانیه بود و در آن ششم شد…
.
.
شاید منظور Car and drive سریعترین سدان درونسوز جهان بوده یا شایدم تاپ اسپید را ملاک قرار دادن …..
ahmad
۳ دی ۱۳۹۷M5 فوقالعاده دوست داشتنیه
علی
۴ دی ۱۳۹۷تا حالا هیچکدوم از خودرو های بی ام و تو پیست نور بورینگ به گرد پای مرسدس نرسیدن برید مطالعه کنید این فقط یه درگه
iman
۸ دی ۱۳۹۷اقا بوست توربو های بی ام و همیشه از بنز بالاتر بوده. نتیجه این کار مرسدس افزایش عمر قطعات و کاهش هزینس. بخاطر همین در بیشتر مواقع مرسدس توی رولینگ ریس میبره. فلسفه هر2غول آلمانی کاملا قابل احترامه
طرفدارای امریکا و زاپن میتونن عکس این دوتا غول رو بزنن به دیوار اتاقشون :))))